LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitbetaling autoschade door verzekeraar

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Greet Speets
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2019 15:36

Uitbetaling autoschade door verzekeraar

Ongelezen bericht door Greet Speets »

Auto Renault Captur, 13 maanden oud, is eind augustus total loss geraakt. De auto is extra verzekerd voor de eerste 3 jaar bij KNAC autoverzekering. Op de polis staat een aanschafwaarde van € 23.555,00 en een dagwaarde van € 23.555,00. De verzekeringsexpert geeft een dagwaarde aan van € 14.000,00 en opbrengst wrak € 6.800,00 .
Totaal € 21.480,00. De premie wordt echter berekend over de aanschafwaarde van € 23.555,00. Als verzekerde (leek) ga ik ervan uit dat dit bedrag dan ook wordt uitgekeerd. Na telefonisch contact moest ik de aankoopnota opsturen en is er een bedrag uitgekeerd van € 19.595,00. Hoe kan dit?
Groet, Greet Speets.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 sep 2019 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verduidelijking titel

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Uitbetaling autoschade door verzekeraar

Ongelezen bericht door berndv »

Greet Speets schreef:
25 sep 2019 14:16
Na telefonisch contact moest ik de aankoopnota opsturen en is er een bedrag uitgekeerd van € 19.595,00. Hoe kan dit?
Ik denk dat u beter nogmaals in contact kunt treden met uw verzekering, liefst schriftelijk, en ze vragen om een specificatie van de schade-uitkering.

criticus2
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Uitbetaling autoschade door verzekeraar

Ongelezen bericht door criticus2 »

https://www.knac.nl/verzekeringen-pechh ... j-de-knac/

bij KNAC kan je kiezen: 6 maanden of 3 jaar nieuw cq aanschafwaardegarantie. Ik denk dat u voor 6 maanden gekozen heeft, dan wordt er daadwerkelijk een afschrijving berekend. U stelt 13 maanden oud, maar de polis is dus van 13 maanden geleden, daar staat dan idd de aankoopwaarde/nieuwwaarde en op dat moment dus ook de verzekerde waarde vermeld. Volgens mij is bij elke all riskpolis de nieuwwaarde bepalend bij premieberekening en niet de dagwaarde (tenzij anders aangegeven of overeengekomen). de rest kunt u ongetwijfeld vinden in polisvoorwaarden EN de algemene voorwaarden.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitbetaling autoschade door verzekeraar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die dagwaarde is bij de dekking die u noemt niet van belang. Maar krijgt u daarnaast de waarde van de restanten ook uitgekeerd?

En het bedrag van € 23.555 was dat inclusief meeverzekerde accessoires?

Of wordt er wellicht exclusief btw uitgekeerd?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Uitbetaling autoschade door verzekeraar

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Is deze polis met nieuw waarde dekking van 6 maanden of 3 jaren?

De dagwaarde word bepaald en restwaarde voor verzekeraar, altijd ongeacht polis.

Maar de uitbetaling afhankelijk van gesloten contract.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Uitbetaling autoschade door verzekeraar

Ongelezen bericht door renewouters »

Bedoel je met de "extra garantie" de "aanschafwaardegarantie"?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Uitbetaling autoschade door verzekeraar

Ongelezen bericht door kweenie »

Was de betaalde prijs misschien lager omdat je een auto hebt ingeruild en hebben ze per ongeluk dat bedrag genomen? Of is het misschien juist zo dat je 'gratis' extraatjes kreeg voor de betaalde prijs, waarvan ze de waarde hebben afgetrokken?

Gesloten