LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] update Toyota navigatie

Andere onderwerpen over auto en vervoer
dhoefnagel
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2011 13:11

update Toyota navigatie

Ongelezen bericht door dhoefnagel »

Let op bij het kopen van een navigatie update deze kost €160,-- maar de uitgave 2010-2011 blijkt in de praktijk maar tot 2009 bijgewerkt.

PretRna
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2007 11:37

Re: update Toyota navigatie

Ongelezen bericht door PretRna »

mijn nichtje heeft een aygo met tomtom navigatie gekocht, jan 2011 afgeleverd. Nu heb ik die tomtom vandaag via tomtom home aan de pc gehad, krijg ik een melding dat de kaarten niet actueel zijn. Kan je voor rond de € 70 een update kopen. Wat een oplichters toch

gr. Peter

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: update Toyota navigatie

Ongelezen bericht door Emmy75 »

PretRna schreef:mijn nichtje heeft een aygo met tomtom navigatie gekocht, jan 2011 afgeleverd. Nu heb ik die tomtom vandaag via tomtom home aan de pc gehad, krijg ik een melding dat de kaarten niet actueel zijn. Kan je voor rond de € 70 een update kopen. Wat een oplichters toch

gr. Peter
Bij TomTom krijg je normaliter toch de eerste update gratis, mits je dit binnen 30 dagen doet?
Website TomTom schreef: Garantie op de meest actuele kaart van TomTom

Wanneer je een nieuw TomTom-navigatiesysteem koopt, bestaat er een kleine kans dat er een nieuwere kaart is uitgekomen sinds je navigatiesysteem werd gemaakt.

We willen ervoor zorgen dat je altijd op pad gaat met de meest actuele kaart. Als er dus binnen dertig dagen na de ingebruikname van je navigatiesysteem een nieuwere versie van je kaart beschikbaar komt, kun je deze kaart gratis downloaden via TomTom HOME! Je komt alleen in aanmerking voor de Garantie op de meest actuele kaart als de nieuwe kaart binnen deze periode van dertig dagen beschikbaar komt, en je hebt recht op slechts één gratis kaartdownload.
Vanwege de voortdurende verbetering van onze kaartkwaliteit passen enkele nieuwe kaarten mogelijk niet op je navigatiesysteem. In die gevallen kun je gedetailleerde kaartzones downloaden. Je kunt slechts één kaartzone tegelijk op je navigatiesysteem gebruiken, maar je kunt altijd eenvoudig en gratis via TomTom HOME van kaartzone wisselen. Ga naar www.tomtom.com/mapzones voor meer informatie

PretRna
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2007 11:37

Re: update Toyota navigatie

Ongelezen bericht door PretRna »

vandaag voor het eerst aan de PC gehangen, waarop gelijk een melding verscheen dat update verlopen was. Een normaal mens gaat er toch van uit dat als je iets nieuws koopt niet gelijk een update hoeft te doen. Weet ook niet of dit ergens beschreven staat. Ga bij de dealer om uitleg vragen.

bedankt voor reactie
gr. Peter

PretRna
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2007 11:37

Re: update Toyota navigatie

Ongelezen bericht door PretRna »

oja over kleine kans, ze gaven aan dat er al 6 kaart update's uitgebracht waren voor haar systeem. Had uitleg van tomtom niet gelezen die je erbij had gedaan.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: update Toyota navigatie

Ongelezen bericht door Emmy75 »

PretRna schreef:vandaag voor het eerst aan de PC gehangen, waarop gelijk een melding verscheen dat update verlopen was. Een normaal mens gaat er toch van uit dat als je iets nieuws koopt niet gelijk een update hoeft te doen. Weet ook niet of dit ergens beschreven staat. Ga bij de dealer om uitleg vragen.

bedankt voor reactie
gr. Peter
We hebben al vaker een auto opgehaald bij de garage met een TomTom, dus we weten inmiddels uit ervaring dat dit zo is. En iedere keer was er inderdaad een update geweest die we er nog even gratis op hebben gezet. Daarna hebben we nooit meer een update gekocht, omdat de auto toch te snel weer ingeruild werd.

Van de garage kregen we ook altijd keurig de doos mee waar de TomTom inzat (want ze hadden deze al netjes in de auto geplaatst). En in die doos zat ook altijd wel een of ander papier waar het opstond dat je de eerste 30 dagen een gratis update krijgt. Dus of niet alles meegekregen of de doos aan de kant gegooid en niet alles bekeken en gelezen.
PretRna schreef:oja over kleine kans, ze gaven aan dat er al 6 kaart update's uitgebracht waren voor haar systeem. Had uitleg van tomtom niet gelezen die je erbij had gedaan.
Tja het is natuurlijk hun eigen website en zullen niet gauw zeggen dat er een grote kans is.. :mrgreen:
De kans en het aantal updates is ook afhankelijk van hoe lang de TomTom bij de verkoper op de plank heeft gelegen. Dus op zich is het logisch dat er al een update beschikbaar is. Overigens is er een paar jaar geleden best veel ophef over geweest in de media dat veel mensen een navi kochten en geen gratis update kregen en de kaart al behoorlijk verouderd was. Dus men zou het wel kunnen weten in het algemeen. Ik heb ook wel eens een navi cadeau gedaan en let er dan altijd op dat je minimaal de 1e kaartupdate gratis krijgt, anders koop ik de navi niet.

Ik vind het ook een beetje wijsmakerij dat je iedere keer dat er een update is geweest een nieuwe kaart zou moeten kopen. Er zijn op zich wel behoorlijk wat aanpassingen maar met een licht verouderde kaart kun je de weg meestal toch wel vinden en men moet altijd zelf ook een beetje opletten of bijvoorbeeld wel het pondje aan de goede kant ligt.. :lol: En gaan ze de stad Utrecht echt niet ineens verplaatsen. Echt nieuwe straten kan een probleem zijn, maar een wijk die nu nog in aanbouw is, staat ook nog niet altijd op de nieuwste kaart.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: update Toyota navigatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Daar gaat mijn smoes. Als men aan vroeg: kon je Utrecht niet vinden vinden, dan antwoord ik steen vast dat de laatste kaart nog niet had.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: update Toyota navigatie

Ongelezen bericht door Emmy75 »

alfatrion schreef:Daar gaat mijn smoes. Als men aan vroeg: kon je Utrecht niet vinden vinden, dan antwoord ik steen vast dat de laatste kaart nog niet had.
Gewoon zeggen dat er file was en dat je gelukkig nog aan de vroege kant bent omdat je vooraan reed..
:lol:

HarrieM
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2012 19:12

Re: update Toyota navigatie

Ongelezen bericht door HarrieM »

In mijn nieuwe Toyota zit een touch en go systeem, met navigatie. Het systeem kostte ruim 550 euro extra. Het werd direct na aflevering up to date gemaakt, met de nieuwste software en de nieuwste kaarten. Kaarten van juni 2012 lijken tamelijk recent. Het is jammer te moeten constateren dat deze nieuwste kaart voor Nederland helemaal geen nieuwe wegen in zich heeft. Het schijnt dat sinds 2011 alleen wegen in oostblok landen zijn bijgewerkt. Ik heb tot nu toe nog geen grote rit gereden, of ik kom wegsituaties tegen, die tot meer dan 2 jaar achter lopen op de actualiteit. Het systeem probeert je in een tunnel (A2 en A73) links of rechtsaf te sturen, terwijl er helemaal geen afslag is. wegen, waaraan twee of drie jaar geleden gewerkt werd, zitten er nog in zoals tijdens, of voor de verbouwing.
Vragen bij de importeur van Toyota of de garage, over wanneer een actuele situatie voor Nederland verwacht kan worden, worden schriftelijk en mondeling afgdaan met verhalen, over hoe lang het wel niet duurt voordat een situatiewijziging omgezet is in een kaartupdate.
Jammer dat TomTom dit kennelijk wel kan. En jammer voor mij dat ik naast een ingebouwd systeem gedwongen wordt mijn oude TomTom (die wel up to date is) te blijven gebruiken. Als ik het nog een keer moest doen, kwam er geen navigatiesysteem van de autofabrikant in mijn auto. Van het aanschafbedrag had ik mijn TomTom 10 jaar up to date kunnen houden. Iets waartoe ik nu toch verplicht wordt, want ik zie de komende jaren niet gebeuren dat de kaarten ook maar in de buurt gaan komen van wat TomTom wel voor elkaar heeft. TomTom levert 4 updates per jaar voor 79 euro en die zijn echt bij. Toyota vraagt 119 euro voor een update, en dan blijkt dat er wegen in Georgië zijn bijgekomen. Hoeveel Nederlanders rijden daar?

Kortom ik ben heel verdrietig, veel geld armer en een ervaring (die ik liever niet had gehad) rijker.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: update Toyota navigatie

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Emmy75 schreef: Van de garage kregen we ook altijd keurig de doos mee waar de TomTom inzat (want ze hadden deze al netjes in de auto geplaatst). En in die doos zat ook altijd wel een of ander papier waar het opstond dat je de eerste 30 dagen een gratis update krijgt. Dus of niet alles meegekregen of de doos aan de kant gegooid en niet alles bekeken en gelezen.
Heb zelf ook een Tomtom gekocht, een maandje of 3 geleden, maar in de doos is echt niets te vinden over een gratis update, hoor het nu ook voor het eerst....maar inderdaad, echt veel maakt het niet uit, en ik ben nog steeds niet verdwaald :)

Gesloten