LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] versnellingsbak peugeot 308

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Jaap 3
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2012 21:48

versnellingsbak peugeot 308

Ongelezen bericht door Jaap 3 »

5 mei 2011 kocht ik een nieuwe Peugeot 308 bij de fa. Broekhuis,
De wagen maakt een gillend geluid tussen 50 en 55 km per uur. Bij warme motor ook bij 30 en 80 km per uur.
Fa. Broekhuis neemt de klacht serieus, maar Peugeot Ned. geeft aan dat het geluid veroorzaakt wordt door de gekozen constructie van de versnellingsbak en dat technisch ingrijpen niet noodzakelijk is. Volgens hen maken alle auto,s van deze serie in meer of mindere mate dit geluid.
Dit is niet bij de verkoop verteld en de auto waar we proef in reden had dit euvel niet. Wij ervaren dit geluid als zeer hinderlijk en dit wordt door het garage personeel bevestigd. Hoewel wij diverse Peugeots hebben gehad is ons dit nog nooit overkomen. Peugeot Nederland geeft toe dat het geluid optreed maar weigert hier iets aan te doen
Wat kan ik nu nog doen? Ik heb spijt dat ik mijn oude auto ingeruild heb.

Jaap Broeze

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: versnellingsbak peugeot 308

Ongelezen bericht door aaten »

Kwestie van een brief sturen naar de firma Broekhuis dat dit euvel geconstateerd is en bevestigd door de firma zelf. Redelijke termijn geven om het euvel op te lossen (week of 3 zou je een versnellingsbak in moeten kunnen vervangen) daarna volgt ontbinding van de overeenkomst op basis van non conformiteit.

Wat peugeot NL verteld heeft u als consument niets mee van doen, het probleem moet door uw dealer opgelost worden en zij mogen dat weer op de importeur gaan verhalen.

Zou wel je dealer eerst even mondeling de kans geven om het op te lossen voor de goede vrede voordat u de bovenstaande handelingen gaat uitvoeren.
Heeft u geen rechtsbijstand? Mooi klusje voor hun.

Gesloten