Denk dat je het verkeerd begrepen hebt. E-Mail is inderdaad onbetrouwbaar als je gaat vertrouwen op het afzend adres, deze is zeer eenvoudig te wijzigen. Maar ga je kijken naar de bezorging is het betrouwbaarder dan de post.--rob-- schreef: ↑16 dec 2018 13:38Elke IT-er kan vertellen dat het mail protocol inherent onbetrouwbaar is. Alleen al daarom vind ik dat de 2e waarschuwing als brief had moeten worden verstuurd/bevestigd. Ik vind dus inderdaad dat de verzekeraar iets te verwijten valt.
Overigens vind ik ook dat van de klant verwacht kan worden dat hij z'n mails controleert
Een e-mail die niet bezorgd kan worden wordt altijd binnen 24 uur retour gezonden naar de afzender. In die 24 uur worden er meerdere bezorgpogingen gedaan. Dit kan enkel mis gaan als de afzender zijn mail server onjuist heeft geprogrammeerd en dan wel heel foutief.
Dus ja je hebt gelijkt elke IT'er kan je vertellen dat het mail protocol onbetrouwbaar is als je naar de afzender gaat kijken maar het afleveren is juist erg betrouwbaar.