LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekeraar Ditzo zorgt voor onverzekerd rijden

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verzekeraar Ditzo zorgt voor onverzekerd rijden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is wel even een hele andere kwestie.

Har45
Berichten: 490
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Verzekeraar Ditzo zorgt voor onverzekerd rijden

Ongelezen bericht door Har45 »

Lady1234 schreef:
16 dec 2018 17:46
Is wel even een hele andere kwestie.
Het betreft evenzo betalingsherinneringen die niet bewijsbaar aangekomen zijn .

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Verzekeraar Ditzo zorgt voor onverzekerd rijden

Ongelezen bericht door rvjapio »

Wat een kul..maar dat wist u al. Vooral omdat 'wij zijn van die mensen die zelfs geen 100meter onverzekerd willen rijden als je een auto koopt".
Handel daar dan ook naar, zou ik zeggen...

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Verzekeraar Ditzo zorgt voor onverzekerd rijden

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

16again schreef:
16 dec 2018 14:49
Moneyman schreef:
16 dec 2018 13:57
Haha! Want de post is zo lekker betrouwbaar :lol:
Dan was er tenminste iets anders geprobeerd. Als de eerste mail om wat voor reden dan ook verdwijnt, is de kans heel groot dat dat bij de 2e email opnieuw gebeurt. En vergeleken met die kans, is de post een stuk betrouwbaarder.
NB: Verzekeraar had natuurlijk niet de plicht zo'n brief te sturen, al zou dat wel zo netjes zijn geweest.
Daarom kies ik voor een verzekeraar, die niet alles per mail doet.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verzekeraar Ditzo zorgt voor onverzekerd rijden

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
16 dec 2018 14:49
Moneyman schreef:
16 dec 2018 13:57
Haha! Want de post is zo lekker betrouwbaar :lol:
Dan was er tenminste iets anders geprobeerd. Als de eerste mail om wat voor reden dan ook verdwijnt, is de kans heel groot dat dat bij de 2e email opnieuw gebeurt. En vergeleken met die kans, is de post een stuk betrouwbaarder.
NB: Verzekeraar had natuurlijk niet de plicht zo'n brief te sturen, al zou dat wel zo netjes zijn geweest.
Ditos heeft zich te houden aan de gekozen communicatiemanier. De mails komen ook gewoon aan, alleen leest TS ze niet. Hoe zou Ditzo dat moeten weten? Een kristallen bol?

TS is gewoon nalatig, op meerdere fronten.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verzekeraar Ditzo zorgt voor onverzekerd rijden

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
16 dec 2018 18:27
Ditos heeft zich te houden aan de gekozen communicatiemanier.
Beweer je hiermee dat Ditzo geen brief MAG sturen?
Moneyman schreef:
16 dec 2018 18:27
TS is gewoon nalatig
Dat heb ik nergens betwist.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verzekeraar Ditzo zorgt voor onverzekerd rijden

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
16 dec 2018 18:40
Moneyman schreef:
16 dec 2018 18:27
Ditos heeft zich te houden aan de gekozen communicatiemanier.
Beweer je hiermee dat Ditzo geen brief MAG sturen
Als TS gekozen heeft voor digitale communicatie, mag je verwachten dat men zich daaraan houdt. Bovendien geldt daarnaast nog het stukje uit mijn vorige reactie, wat je niet mee-gequote hebt...

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verzekeraar Ditzo zorgt voor onverzekerd rijden

Ongelezen bericht door alfatrion »

--rob-- schreef:
16 dec 2018 13:38
Elke IT-er kan vertellen dat het mail protocol inherent onbetrouwbaar is.
Ik weet wel wat van IT, maar ik zie het niet. Je vergeet verder dar de berichten zijn aangekomen, dus het ligt niet aan het protocol.
Moneyman schreef:
16 dec 2018 18:27
16again schreef:
16 dec 2018 14:49
Moneyman schreef:
16 dec 2018 13:57
Haha! Want de post is zo lekker betrouwbaar :lol:
Dan was er tenminste iets anders geprobeerd. Als de eerste mail om wat voor reden dan ook verdwijnt, is de kans heel groot dat dat bij de 2e email opnieuw gebeurt. En vergeleken met die kans, is de post een stuk betrouwbaarder.
NB: Verzekeraar had natuurlijk niet de plicht zo'n brief te sturen, al zou dat wel zo netjes zijn geweest.
Ditos heeft zich te houden aan de gekozen communicatiemanier.
Ik weet ook wat van rechten en ook die zie ik niet. Ditos mag m.i. best een brief per post sturen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verzekeraar Ditzo zorgt voor onverzekerd rijden

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
17 dec 2018 01:31
Moneyman schreef:
16 dec 2018 18:27
Ditzo heeft zich te houden aan de gekozen communicatiemanier.
Ik weet ook wat van rechten en ook die zie ik niet. Ditzo mag m.i. best een brief per post sturen.
Ik zeg ook niet dat dat niet mag, maar dat dat niet logisch is én dat er geen enkele reden toe is. Partijen mogen immers van elkaar verwachten dat ze de gekozen communicatiemethode hanteren.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verzekeraar Ditzo zorgt voor onverzekerd rijden

Ongelezen bericht door kweenie »

16again schreef:
16 dec 2018 16:39
kweenie schreef:
16 dec 2018 16:10
TS heeft zelf voor een maatschappij gekozen die alles per mail doet.
https://www.ditzo.nl/over-ditzo/bereikbaarheid
Ik zie juist geen email genoemd, wel een post adres:
Ditzo
Postbus 2072
3500 HB Utrecht
Lijkt me logisch. Ieder bedrijf dat de mailcontacten een beetje serieus aanpakt, maakt voor de mail gebruik van een contactformulier. Enerzijds om meer zekerheid te hebben dat de benodigde gegevens worden doorgegeven, anderzijds om de mail sneller naar de juiste afdeling te krijgen. Zo'n contactformulier staat dus ook op de door jou aangegeven pagina.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verzekeraar Ditzo zorgt voor onverzekerd rijden

Ongelezen bericht door 16again »

Zo'n invulpagina op internet is natuurlijk geen email.
Vanuit mijn echte mailprogramma kan ik geen mail versturen, zonder dat me opvalt dat ik zelf nieuwe berichten heb, op zo'n contactformulier zie je dat natuurlijk niet.

Ook kan ik "alles per mail" niet rijmen met alle andere genoemde communicatiemethoden: Twitter , facebook , WhatsApp , telefoon, postadres

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verzekeraar Ditzo zorgt voor onverzekerd rijden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
17 dec 2018 07:28
alfatrion schreef:
17 dec 2018 01:31
Moneyman schreef:
16 dec 2018 18:27
Ditzo heeft zich te houden aan de gekozen communicatiemanier.
Ik weet ook wat van rechten en ook die zie ik niet. Ditzo mag m.i. best een brief per post sturen.
Ik zeg ook niet dat dat niet mag, maar dat dat niet logisch is én dat er geen enkele reden toe is. Partijen mogen immers van elkaar verwachten dat ze de gekozen communicatiemethode hanteren.
Je tekst leest wel in de zin dat het niet mag: "Ditzo heeft zicht te houden aan..."

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verzekeraar Ditzo zorgt voor onverzekerd rijden

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
17 dec 2018 16:48
Moneyman schreef:
17 dec 2018 07:28
alfatrion schreef:
17 dec 2018 01:31

Ik weet ook wat van rechten en ook die zie ik niet. Ditzo mag m.i. best een brief per post sturen.
Ik zeg ook niet dat dat niet mag, maar dat dat niet logisch is én dat er geen enkele reden toe is. Partijen mogen immers van elkaar verwachten dat ze de gekozen communicatiemethode hanteren.
Je tekst leest wel in de zin dat het niet mag: "Ditzo heeft zicht te houden aan..."
Maar als je dan de rest van mijn reactie óók leest, is de strekking duidelijk.

moozoe89
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 dec 2018 01:11

Re: Verzekeraar Ditzo zorgt voor onverzekerd rijden

Ongelezen bericht door moozoe89 »

Dit is heel erg vervelend, heb dit ook een keer meegemaakt,echter Ditzo had wel op ten minst kunnen bellen voordat ze de verzekering heb laten vallen, was wel zo netjes geweest.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verzekeraar Ditzo zorgt voor onverzekerd rijden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja hoor, en ook nog even langskomen bijvoorbeeld.

Moet je eens kijken wat er gebeurt als de werkgever twee maanden geen salaris stort, dan wordt men wel wakker.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Verzekeraar Ditzo zorgt voor onverzekerd rijden

Ongelezen bericht door renewouters »

--rob-- schreef:
16 dec 2018 13:38
Elke IT-er kan vertellen dat het mail protocol inherent onbetrouwbaar is.
Typisch. Mijn klanten sturen hun opdrachten (vaak ter waarde van vele miljoenen) gewoon via email. En zo doen al onze klanten wereldwijd dat. Knap dat het altijd goed gaat met een volgens jou zo'n slecht systeem als email....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verzekeraar Ditzo zorgt voor onverzekerd rijden

Ongelezen bericht door sylvesterb »

--rob-- schreef:
16 dec 2018 13:38
Elke IT-er kan vertellen dat het mail protocol inherent onbetrouwbaar is. Alleen al daarom vind ik dat de 2e waarschuwing als brief had moeten worden verstuurd/bevestigd. Ik vind dus inderdaad dat de verzekeraar iets te verwijten valt.
Overigens vind ik ook dat van de klant verwacht kan worden dat hij z'n mails controleert
Denk dat je het verkeerd begrepen hebt. E-Mail is inderdaad onbetrouwbaar als je gaat vertrouwen op het afzend adres, deze is zeer eenvoudig te wijzigen. Maar ga je kijken naar de bezorging is het betrouwbaarder dan de post.

Een e-mail die niet bezorgd kan worden wordt altijd binnen 24 uur retour gezonden naar de afzender. In die 24 uur worden er meerdere bezorgpogingen gedaan. Dit kan enkel mis gaan als de afzender zijn mail server onjuist heeft geprogrammeerd en dan wel heel foutief.

Dus ja je hebt gelijkt elke IT'er kan je vertellen dat het mail protocol onbetrouwbaar is als je naar de afzender gaat kijken maar het afleveren is juist erg betrouwbaar.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verzekeraar Ditzo zorgt voor onverzekerd rijden

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
24 dec 2018 08:17
Dus ja je hebt gelijkt elke IT'er kan je vertellen dat het mail protocol onbetrouwbaar is als je naar de afzender gaat kijken maar het afleveren is juist erg betrouwbaar.
Is dat wel zo betrouwbaar?

Een spamfilter op server of client kan een bericht weggooien, zonder terugmelding naar de verzender, of bericht naar ontvanger
En indien ontvanger adres niet meer bestaat, dan verstuurt menig ontvangende mailserver geen NonDeliveryReport terug, om harvesten van email adressen te bemoeilijken.

renewouters schreef:
23 dec 2018 23:50
Typisch. Mijn klanten sturen hun opdrachten (vaak ter waarde van vele miljoenen) gewoon via email. En zo doen al onze klanten wereldwijd dat. Knap dat het altijd goed gaat met een volgens jou zo'n slecht systeem als email....
Soms werkt de email te goed , getuige de CEO fraude.


Onverzekerd rondrijden en schade rijden kan gigantische impact hebben. Rij eens iemand invalide, een ton aan schade is niets.
Het zou wel zo netjes zijn als Ditzo dat dan ook ook even per post meldt.

Gesloten