Wat je moet doen met een verkeersboete uit Kroatië

Andere onderwerpen over auto en vervoer
JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Wat je moet doen met een verkeersboete uit Kroatië

Ongelezen bericht door JozJan »

Haha. Vreemd. Weer wat geleerd over de hyperlink optie iig. Nu klopt hij wel.

KateMoon
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2022 17:35

Re: Wat je moet doen met een verkeersboete uit Kroatië

Ongelezen bericht door KateMoon »

Ik zie hier vooral oude reacties en het gaat over Pula.
Toevallig ook mensen die, net als wij, in de zomer van 2021 een parkeerboete hebben gekregen en hier recent over benaderd zijn door Van der Meer Incasso & Gerechtsdeurwaarders?

En is er al bekend hoe het af is gelopen met mensen die niet of niet het volledige bedrag hebben betaald?

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wat je moet doen met een verkeersboete uit Kroatië

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Er is niemand denk ik niemand meer die niet of niet volledig hebben betaald. Dit zal echt wel juist afgehandeld zijn en daarom zal er betaald moeten worden.

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Wat je moet doen met een verkeersboete uit Kroatië

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Als u de overtreding heeft begaan, dan is de kans zeer klein dat u onder het betalen uitkomt.
Lijkt me vrij logisch.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Wat je moet doen met een verkeersboete uit Kroatië

Ongelezen bericht door Jablan »

KateMoon schreef:
23 mei 2022 17:37
Ik zie hier vooral oude reacties en het gaat over Pula.
Toevallig ook mensen die, net als wij, in de zomer van 2021 een parkeerboete hebben gekregen en hier recent over benaderd zijn door Van der Meer Incasso & Gerechtsdeurwaarders?

En is er al bekend hoe het af is gelopen met mensen die niet of niet het volledige bedrag hebben betaald?
Van der Meer verzorgt de inning voor meerdere gemeenten in Kroatië en betalen is het beste, als de gegevens kloppen.
Niet of niet volledig betalen leidt tot vervolgprocedures en nog hogere bedragen.
Nijogeth schreef:
25 mei 2022 18:27
Er is niemand denk ik niemand meer die niet of niet volledig hebben betaald. Dit zal echt wel juist afgehandeld zijn en daarom zal er betaald moeten worden.
De afgelopen tijd inderdaad niemand meer horen klagen hierover. Mensen letten ook beter op; op veel plaatsen is de informatie in het Kroatisch en in Engels beschikbaar; het zal allemaal helpen om geen boete te scoren. Plus dat in de zomer van 2021 er niet zoveel Nederlanders daar op vakantie zijn geweest vanwege Corona, vaccinatie-eisen etc.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Wat je moet doen met een verkeersboete uit Kroatië

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Lees https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op ... ld-kroatie even door.

Indien de boete terecht is zal je moeten betalen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Wat je moet doen met een verkeersboete uit Kroatië

Ongelezen bericht door Jablan »

Het eerdere topic is nog steeds actueel: Parkeerboete in Kroatië.

Liesje1987$
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2022 12:15

Re: Wat je moet doen met een verkeersboete uit Kroatië

Ongelezen bericht door Liesje1987$ »

Hoi allemaal!
Ik kan me helaas toevoegen aan de inmiddels ellenlange lijst van gedupeerden van kroatische verkeersboetes.
En het gaat me dan voornamelijk dan niet om de boete zelf maar de onwettige verhoging zonder eerdere betalingsherinnering vooraf!

Vorig jaar geparkeerd bij Pula parking.
Automaat defect en gevraagd aan parkeerbeveiliger die daar stond wat te doen.
Hij zou het doorgeven is wat ik aan het gebrekkig Engels kon opmaken.
Bij terug komst een velletje met het enige wat ik ervan kon lezen 100kn.
Wij dachten dat we een beschikking naar ons adres zouden opgestuurd krijgen maar niks is minder waar!
Een brief van incassobureau van der meer uit alkmaar dat we binnen 8 dagen 288 euro moeten betalen want anders gaat het naar de rechter in pula.

Ik heb gesproken met onze rechtsbijstandverzekering DAS en heb net een bezwaar ingediend met een voorbeeldbrief.
Daarin aangegeven niet eens te zijn met de hoogte en natuur bereid bent de oorspronkelijke boete te betalen met incassokosten.
Deze komen neer op 48,40 euro.
Het bedrag van boete is 13.30 euro.

Wordt vervolgd en zal de uitkomst hier delen!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Wat je moet doen met een verkeersboete uit Kroatië

Ongelezen bericht door Jablan »

Succes, maar ik geef je weinig kans, omdat je naar de volgende parkeerautomaat had moeten lopen.

KateMoon
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2022 17:35

Re: Wat je moet doen met een verkeersboete uit Kroatië

Ongelezen bericht door KateMoon »

Liesje1987$ schreef:
21 jun 2022 12:26
Hoi allemaal!
Ik kan me helaas toevoegen aan de inmiddels ellenlange lijst van gedupeerden van kroatische verkeersboetes.
En het gaat me dan voornamelijk dan niet om de boete zelf maar de onwettige verhoging zonder eerdere betalingsherinnering vooraf!

Vorig jaar geparkeerd bij Pula parking.
Automaat defect en gevraagd aan parkeerbeveiliger die daar stond wat te doen.
Hij zou het doorgeven is wat ik aan het gebrekkig Engels kon opmaken.
Bij terug komst een velletje met het enige wat ik ervan kon lezen 100kn.
Wij dachten dat we een beschikking naar ons adres zouden opgestuurd krijgen maar niks is minder waar!
Een brief van incassobureau van der meer uit alkmaar dat we binnen 8 dagen 288 euro moeten betalen want anders gaat het naar de rechter in pula.

Ik heb gesproken met onze rechtsbijstandverzekering DAS en heb net een bezwaar ingediend met een voorbeeldbrief.
Daarin aangegeven niet eens te zijn met de hoogte en natuur bereid bent de oorspronkelijke boete te betalen met incassokosten.
Deze komen neer op 48,40 euro.
Het bedrag van boete is 13.30 euro.

Wordt vervolgd en zal de uitkomst hier delen!
Wij hebben dit vorig jaar ook gedaan (die +/- 50 euro betaald en een bezwaarbrief tegen de overige kosten gestuurd). Niks meer van gehoord.

Plaats reactie