LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zelf betalen voor aansluitpunt scootmobiel bij Wbv ?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Cristiny
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:03

Zelf betalen voor aansluitpunt scootmobiel bij Wbv ?

Ongelezen bericht door Cristiny »

L.S. Omdat ik naar Enschede wilde verhuizen (geboorteplaats) reageerde ik op een woning en werd uitgenodigd op 7 mrt voor bezichtiging. Het betreft een 55+ woning met aparte ruimte voor scootmobiels. Bij de bezichtiging was er geen sleutel van die ruimte dus kon ik die niet zien. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik er wel gebruik van moest maken omdat ik niet zonder mijn scootmobiel kan functioneren. Op 27 mrt werd ik uitgenodigd om het huurcontract te tekenen. Na die ondertekening vroeg ik naar de scootmobielruimte. De dame ging weg en kwam later terug met de mededeling dat er geen aansluitpunten genoeg waren. Ik moest of A: wachten tot er een plek vrij kwam of B: zelf een aansluitpunt laten aanleggen en dit zou gebeuren door een door hen aangewezen installateur. Dit grapje zou me 500 euro kosten. Voor mijn gevoel had ik geen andere keus dan dat te doen. Dus heb ik daarvoor getekend. Bij het WMO gevraagd voor een vergoeding maar die wijzen het af omdat : ik wist dat ik moest betalen. Zelf vind ik dat de Wbv. tekort is geschoten door niet adequaat te handelen bij bezichtiging. De vertegenwoordiger van de Wbv had moeten navragen of er ruimte was voor mijn scootmobiel. Want als ik v.t.v. geweten had van het zelf betalen had ik die woning niet genomen. Want waar moet ik met een bijstandsuitkering 500 euro vandaan toveren? Welke acties kan ik verder ondernemen? Ik denk eerst maar eens om de tafel met de Wbv. en hun antwoord afwachten. Maar als zij voet bij stuk houden? wat dan...

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Zelf betalen voor aansluitpunt scootmobiel bij Wbv ?

Ongelezen bericht door prem »

U hebt twee keer getekend zonder zich te informeren!
Probeer te onderhandelen over de prijs of probeer een betalingsregeling.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Zelf betalen voor aansluitpunt scootmobiel bij Wbv ?

Ongelezen bericht door eleven »

De dame ging weg en kwam later terug met de mededeling dat er geen aansluitpunten genoeg waren.
Ik roep maar iets.
De scootmobiel hoef toch niet altijd aangesloten te zijn, misschien kan je het met iemand delen.
Andere optie, om toch de toestemming te krijgen, voor een eigen te kiezen elektrische vakman in te huren.
Ik ken de situatie ter plekke niet, maar als er aansluitpunten zijn, dan is het bedrag van € 500,00 wel aan de hoge kant.
Vraag een specificatie!

Cristiny
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:03

Re: Zelf betalen voor aansluitpunt scootmobiel bij Wbv ?

Ongelezen bericht door Cristiny »

LS, ten eerste heb ik bij bezichtiging gevraagd en deed men of er geen probleem was. Ik heb duidelijk gemaakt afhankelijk te zijn. Ten tweede, een scootmobiel moet altijd aangesloten worden voor oplading. Ik heb gevraagd of ik tijdelijk met iemand mocht delen dat werd geweigerd. Ik mocht mijn scoot ook niet in of om het gebouw neerzetten. Ik kan nauwelijks lopen en heb 'm dus elke dag nodig voor o.a. boodschappen en sociale contacten (anders hele dag thuis) en wie zorgt voor mijn eten?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Zelf betalen voor aansluitpunt scootmobiel bij Wbv ?

Ongelezen bericht door bprosman »

Ten tweede, een scootmobiel moet altijd aangesloten worden voor oplading.
Vol is vol toch ? :?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zelf betalen voor aansluitpunt scootmobiel bij Wbv ?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik weet de exacte bewoording van het contract, en de letterlijke conversatie niet, maar tussen gebruik maken van die ruimte, en je scootmobiel in die ruimte opladen, zit nog wel een subtiel verschil. Je zou kunnen denken dat er gebruik van maken automatisch betekend dat je er ook een oplaadpunt hebt, maar dat is dus niet zo. En die kosten kunnen ook komen doordat er een elektricien een extra groep moet plaatsen om meer punten te realiseren, je kan niet oneindig veel laders op 1 stopcontact/groep zetten, zeker niet als het ook nog snelladers oid zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zelf betalen voor aansluitpunt scootmobiel bij Wbv ?

Ongelezen bericht door sjohie »

snuffel1 schreef:Eerst maar eens een reactie van Ts afwachten, maar in mijn optiek zal er bij de WBV mits de bewoners betalen voor een laadpunt wel een overzicht van beschikbaarheid zijn.
Ik heb gevraagd of ik tijdelijk met iemand mocht delen dat werd geweigerd. Ik mocht mijn scoot ook niet in of om het gebouw neerzetten. Ik kan nauwelijks lopen en heb 'm dus elke dag nodig voor o.a. boodschappen en sociale contacten (anders hele dag thuis) en wie zorgt voor mijn eten?

Dit snap ik niet helemaal want een 55+ woning is zodanig aangepast dat er wel een scootmobiel door de deur past. Een scootmobiel heeft voor zover ik weet een lader die overal waar een 220 volt aansluiting is aangesloten kan worden dus heeft helemaal geen plekje in een aparte ruimte nodig. En dan nog als je nauwelijks kan lopen hoe kom je dan bij die scootmobiel ruimte.
Scherp opgemerkt voor een vrijdagmiddag. :shock:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zelf betalen voor aansluitpunt scootmobiel bij Wbv ?

Ongelezen bericht door tenormin »

Ga mee met snuffels redenatie. Die 55+ appartementen, flats daar kan men toch volgens mij tot in je huis komen? Kan je toch gewoon opladen, of denk ik nou te simpel. Vader had er ook 1 maar wel de luxe dat hij op de galerij kon blijven staan (die scootmobiel) om opgeladen te kunnen worden.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Zelf betalen voor aansluitpunt scootmobiel bij Wbv ?

Ongelezen bericht door prem »

Verlengkabeltje?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Zelf betalen voor aansluitpunt scootmobiel bij Wbv ?

Ongelezen bericht door bprosman »

je kan niet oneindig veel laders op 1 stopcontact/groep zetten, zeker niet als het ook nog snelladers oid zijn.
Het is nu ook weer geen Tesla :wink:

Ik zie snelladers voor het grootste type van 12A bij 24 Volt.
Dat is 288 Watt, is toch zo'n 12 laders op een groep van 16A.

ik zeg :wink: :
Afbeelding

Cristiny
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:03

Re: Zelf betalen voor aansluitpunt scootmobiel bij Wbv ?

Ongelezen bericht door Cristiny »

hoi Allemaal

ten eerste: ik kan niet met de scootmobiel mijn appartement in en ook niet in de bij mij gereserveerde schuur. Dit probleem hadden meer mensen en daarom is er uiteindelijk een aparte ruimte gekomen. Alleen mensen met een scoot hebben daar toegang toe. Niemand van de hier wonende mensen heeft toentertijd hoeven betalen voor een oplaadpunt. Ten Tweede: hij mocht niet voor het flat of binnen in de hal worden geparkeerd vanwege voorschriften van de brandweer, waar ik goed kan inkomen. Ook niet buiten bij het gebouw (ook begrijpelijk vanwege diefstal e/o vandalisme) Ik mocht hem niet in die speciale ruimte zetten 's nachts ook vanwege voorschriften. Wat ik persoonlijk overdreven vond, omdat er wel ruimte was om nog 3 scootmobiels neer te zetten. Ik had dan in overleg met een ander 2 x per week mijn scoot kunnen opladen. Ik stond voor een voldongen feit. De hele verhuizing afblazen en vragen om mijn net getekende huurcontract te vernietigen (mag dat juridisch?) of...ondertekenen om een oplaadpunt te laten aanleggen. Gezien mijn gezondheidstoestand was het voor mij beter om naar Enschede te verhuizen zodat mijn dochter die er ook woont, mij kan helpen met alles wat voorkomt zoals boodschappen, schoonmaken huis etc.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Zelf betalen voor aansluitpunt scootmobiel bij Wbv ?

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:Ik weet de exacte bewoording van het contract, en de letterlijke conversatie niet, maar tussen gebruik maken van die ruimte, en je scootmobiel in die ruimte opladen, zit nog wel een subtiel verschil. Je zou kunnen denken dat er gebruik van maken automatisch betekend dat je er ook een oplaadpunt hebt, maar dat is dus niet zo. En die kosten kunnen ook komen doordat er een elektricien een extra groep moet plaatsen om meer punten te realiseren, je kan niet oneindig veel laders op 1 stopcontact/groep zetten, zeker niet als het ook nog snelladers oid zijn.

Kunnen is gissen, daarvoor mijn tip aan TS , laatje een specificatie maken van de offerte van € 500,00.
Als de elektricien een extra groep moet plaatsen is dit voor de WBV, want daarna kunnen nog meer laadpunten gemaakt worden.
Dit hoef TS niet te betalen.
Misschien dan de kosten van het extra groep naar het stopcontact, maar dat zijn er geen € 500,00.
Hier wil de WBV via de rug van een nieuwe bewoner een uitbreiding realiseren.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Zelf betalen voor aansluitpunt scootmobiel bij Wbv ?

Ongelezen bericht door eleven »

snuffel1 schreef:Ik zie wel een oplossing want ook al zijn scootmobielers vaak vasthoudend aan "hun"plekkie" daar moet toch wel een oplossing voor te vinden zijn want er is plek genoeg in de ruimte en dan nog niemand kan het oplaadpunt claimen want het is verdorie een gratis service die de WBV heeft gecreëerd.

Toch een kanttekening, waarom accepteert u een woning waarvan u bij voorbaat al weet dat die niet geschikt is.
Dit is juist, want het is toch mogelijk laadpunten te delen.
Dat TS de woning geaccepteerd , heeft te maken, dat ze nu in de buurt bij dochterlief is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zelf betalen voor aansluitpunt scootmobiel bij Wbv ?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het aansluitpunt bevindt zich in de openbare ruimte. De kosten van die ruimte worden betaald uit de servicekosten. Het is dan ook raar dat u die kosten zelf moet dragen. Elke maand betaalt u immers ook mee via uw servicekosten voor de aansluitpunten van de andere bewoners. Dat is rechtsongelijkheid en dat is niet toegestaan. Maar goed, dat is mijn gedachte. Het kan dus zijn dat de ondertekende overeenkomst niet rechtsgeldig is. Maar om daar nou voor naar de kantonrechter te gaan? Kost ook weer geld. Belt u anders eens met de Huurcommissie.


www.huurcommissie.nl

Cristiny
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:03

Re: Zelf betalen voor aansluitpunt scootmobiel bij Wbv ?

Ongelezen bericht door Cristiny »

eleven schreef:
snuffel1 schreef:Ik zie wel een oplossing want ook al zijn scootmobielers vaak vasthoudend aan "hun"plekkie" daar moet toch wel een oplossing voor te vinden zijn want er is plek genoeg in de ruimte en dan nog niemand kan het oplaadpunt claimen want het is verdorie een gratis service die de WBV heeft gecreëerd.

Toch een kanttekening, waarom accepteert u een woning waarvan u bij voorbaat al weet dat die niet geschikt is.
Dit is juist, want het is toch mogelijk laadpunten te delen.
Dat TS de woning geaccepteerd , heeft te maken, dat ze nu in de buurt bij dochterlief is.
De laadpunten mogen niet worden gedeeld en die woning heb ik geaccepteerd juist omdat het een 55+ woning is met ruimte voor de scootmobiel. Bij bezichtiging er expliciet om gevraagd. Die man had geen sleutel, ik ben van mening (achteraf) dat hij naar de WBV had horen te bellen om te vragen of er plek was. Hij gaf mij de indruk dat het geen probleem was. Hij was dus niet deskundig bezig omdat hij mij niet goed heeft voorgelicht. Zo zie ik het. Pas na het tekenen van het huurcontract kwam ik erachter dat mijn scootmobiel daar niet kon worden opgeladen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Zelf betalen voor aansluitpunt scootmobiel bij Wbv ?

Ongelezen bericht door eleven »

De laadpunten mogen niet worden gedeeld
Is dit een uitspraak van de opzichter of heb je dat schriftelijk gekregen?

Als ik mij dat moet voorstellen een ruimte waar 5 scootmobiels staan een nog plek is voor 3, kan toch zoals ik al eerder heb geschreven, een laadpunt wel vrij is, omdat er een scootmobiel is opgeladen, gebruikt kan worden.
Als een accu vol is, dan hoef deze niet constant aan de stroom hangen.

Bij het WMO gevraagd voor een vergoeding maar die wijzen het af omdat : ik wist dat ik moest betalen.
Je hoef ook geen genoegen te nemen, met deze uitspraak.
Geen Wmo-zorg weigeren bij hoog inkomen

De gemeente mag geen inkomensgrens stellen voor hulp uit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Doet de gemeente dit wel? Dan kunt u bezwaar maken bij de gemeente.
Bron

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... euning-wmo

Gesloten