LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierenvoedselbank

Andere onderwerpen over dieren
Lemmingen
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2019 07:36
Locatie: Nederland

Dierenvoedselbank

Ongelezen bericht door Lemmingen »

Ik wil eff iets kwijt
Ik moet helaas door verschrikkelijk omstandigheden mijn katten weg doen ik hou ziels veel van mijn katten. maar als ik niet kan rond komen. moet ik iets. ik had hulp van een dierenvoedselbank, maar ik heb 1 foutje gemaakt door 1 kitten te helpen. en helaas raakte ik daardoor de voedselbank kwijt. heb weer 1 nieuwe aanvraag gedaan bij een andere dierenvoedselbank werdt afgewezen. omdat ik te jongen dieren heb. Je mag blijkbaar geen jonge dieren ik vindt dit echt schrijnend. omdat niet iedereen kinderen kan krijgen.
Ik heb gekeken of ik recht had op een soort van bijvoeging op mijn wajong, werdt afgewezen. ik weet het gewoon eff niet meer, je wordt Gewoon gruwelijk gestraft om ziek te zijn. ik ben daarom zo boos en verdrietig dat ik mijn schatjes weg moet doen is er iemand die weet of er een dierenvoedselbank bestaat voor mensen in een wajong of WAO die er niks aan kunnen doen dat ze ziek zijn. dan zou ik mijn katten kunnen houden.de 2 dierenvoedselbank zij hebben in belijdt dat je maar tijdelijk van hun gebruik mag maken maar als je ziek bent is er een tijdelijke uitzicht naar verbetering of dat je aan het werk kan helaas zal dat voor mij niet kunnen ik zou heel graag willen werken maar door meerdere beperkingen kan dat niet het zou een tip zijn naar de voedselbanken toe om je regeltjes wat te versloepelen voor mensen die er niks aan kunnen doen dat ze ziek zijn en dat een nieuwe dier of een paar jaar oude dieren een troost is in hun leven vaak is dat nog het enige wat ze nog hebben. dat is eff wat ik kwijt moet.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dierenvoedselbank

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het liefste zou ik ook buitenaf willen gaan wonen met een aantal dieren. Is daar ook een potje voor? Sorry als het wellicht hard aan komt, maar als u zelf niets te besteden hebt op het moment is het verstandig om zuinig aan te doen. Elke kostenpost kan er 1 teveel zijn. Natuurlijk moet iedereen een huisdier gegund kunnen worden, maar als het baasje niet de middelen heeft om dit diertje te onderhouden, dan gaat het mis. Van liefde alleen kan niemand leven.

Wel kunt u altijd kijken voor een oppasdiertje, of proberen in de financiën iets te veranderen zodat er geld vrij komt.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dierenvoedselbank

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik het goed begrijp heb u naast uw katten een kitten erbij genomen? En hoe weet die voedselbank dat dan?

Probeer een adresje te vinden voor dat katje, want het is niet alleen eten wat dat katje nodig geeft, ook zijn inentingen en ga maar door.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Dierenvoedselbank

Ongelezen bericht door Revoked »

NeoDutchio schreef:
16 nov 2019 20:06
Het liefste zou ik ook buitenaf willen gaan wonen met een aantal dieren...
Grappig. Geen idee hoe je nu woont, maar wellicht is dat stiekem toch comfortabeler dan mijn woonsituatie. Buitenaf, genoeg ruimte, buren op ruim 100 meter afstand en de dichtstbijzijnde winkel is op 9 kilometer afstand te vinden in Die Heimat. WOZ waarde is elk jaar weer een gevecht, want blijkbaar is de algemene instelling dat buitengebied bewoners sowieso miljonair zijn en alles zonder morren en achteloos betalen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Dierenvoedselbank

Ongelezen bericht door moederslink »

Hoe triest , ik weet wat het is om lieve huisdieren te hebben en als dat het enige nog is waar je een beetje plezier aan kunt hebben dan gun ik je dat van harte.
Het enige praktische wat ik kan bedenken om bv je vakantiegeld ieder jaar vast te houden ( en dat is zo.n € 600 per jaar ) dus 12x € 50 per maand te besteden aan je katten.....inentingen....voer....grit ..
Hier heeft de dierenarts op de balie een groot spaarvarken staan voor de wat armere mensen..... men kan daar altijd wat geld in doen .
Mooi initiatief!

Zodra ze ouder worden en wat gaan mankeren worden de kosten bij de dierenarts vaak erg hoog.
Ik weet echt niet hoe je dit zo 123 kunt oplossen...katten kunnen wel 15 worden...en als dat het enige is wat jou vreugde in het leven brengt....tja... ik snap dat goed .
Misschien nog eens praten bij de dierenvoedselbank of wat tientjes per maand bij familie vragen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dierenvoedselbank

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Goed kattenvoer hoeft niet duur te zijn. Droogvoer voor 1 kat tussen de 5 en 10 euro per maand. Dat is bijna niets. Ik koop altijd een voorraad bij AH als er weer een 2 halen 1 betalen actie is. Premium droogvoer van de Aldi kost 1,99 voor een zak van 750 gram en is als zeer goed getest. Drie euro voor een kilo goed droogvoer is genoeg.

Als je dat niet kan betalen moet je je afvragen of je niet teveel katten hebt. Of dat je beter met je geld om moet gaan. Geen leuke boodschap misschien. Ik heb 1 kat en dat is voor mij genoeg.

Sommige mensen hebben meer huisdieren dan goed voor ze is. Dat is niet goed voor de beesten en ook niet voor het baasje. Maar die wil dat niet horen.

ZeerPrivé
Berichten: 5446
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Dierenvoedselbank

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Begrijpelijk dat je graag een huisdier wilt, maar houdt het dan bij maximaal 1 kat als je weinig geld hebt. Ook jonge katten kunnen wat gaan mankeren hoe wil je dat dan betalen?

Als je van je katten houdt, denk je aan hun welzijn, niet aan eigen belang.

Misschien kun je iemand in je omgeving vinden, bijv. familie, zodat je ze af en toe nog kunt zien.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Dierenvoedselbank

Ongelezen bericht door kokka »

Zie je geen andere mogenlijkheid om je katten te houden? Wellicht is er een (telefoon)abonnement die wat omlaag of weg kan

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Dierenvoedselbank

Ongelezen bericht door kweenie »

Op je vraag of er een dierenvoedingsvoedselbank is, geef je zelf al antwoord. Ja, die is er blijkbaar. Maar je zult dan wel aan de regels van die voedselbank moeten voldoen.

Het doel van die voedselbank is dat het een vangnet is voor mensen die al dieren hebben, zodat ze die niet meteen weg hoeven te doen als de dieren 'buiten hun schuld' onbetaalbaar worden. Het is niet de bedoeling dat mensen die daarvan afhankelijk zijn nog een extra dier nemen.

Als je dan toch besluit om in een situatie waarin je weinig geld hebt, een nieuw kitten te nemen, dan zul je daar ook zelf voor moeten zorgen. Dan zal de voedselbank (terecht) zeggen dat je van tevoren je financiële situatie al kende en dat zij niet hoeven op te draaien voor jouw keuzes.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Dierenvoedselbank

Ongelezen bericht door berndv »

Ik zat echt met verbazing de OP te lezen. Dus omdat u geen kinderen kunt krijgen meent u dat de overheid u financieel moet ondersteunen om huisdieren te houden? Zo van, ouders met kinderen krijgen kinderbijslag, dan wil ik kattenbijslag?

Ik denk dat er voor u heel andere problemen op te lossen zijn dan het zich druk maken over wie uw huisdieren gaan financieren. Naar mijn idee is een voedselbank (mensen of dieren om het even) een tijdelijk vangnet en geen permanente oplossing. Ik kan niet zien waarom u niet rond kunt komen, maar ik zou me hier drukker om maken, u zou toch in ieder geval tot bijstandsniveau aanvulling moeten kunnen krijgen, en hoewel dat zeker geen vetpot is, zou u daar toch wel van rond moeten kunnen komen en zelfs wel huisdieren van moeten kunnen onderhouden. En ik denk dat u met de uitkering aan de inkomstenkant geen directe verbetering gaat zien, lijkt mij dat er op andere vlakken misschien nog wel wat winst te behalen valt. Ik ken mensen op bijstandsniveau die honden hebben, die toch iets meer kosten per maand dan een gemiddelde huiskat.

Gesloten