LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met verhuisdieren.nl

Andere onderwerpen over dieren
vandeRidderHeimen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2018 13:54

Ervaring met verhuisdieren.nl

Ongelezen bericht door vandeRidderHeimen »

Wie kent de misstanden bij verhuisdieren.nl waar men een donatie vraagt(verplicht) om in te loggen op hun site om een hond aan te bieden of iemand een klik heeft met een hond

Volgens mij is een donatie vrijwillig maar bij verhuisdieren verplichten ze je het om een donatie te doen dit kan al niet als je een stichting bent die onder de regeling van van a.n.b.i van de belasting dienst val

En het jaarverslag 2017 is een verhaal over hun zelf en waar niet alle inkomsten en uit gaven die er in moeten staan

Naam: Stichting Verhuisdieren.nl
Unieke internetadres: http://www.verhuisdieren.nl
KVK nummer: 34346976
RSIN nummer: 8209.63.859.B.01
Contact: [email protected]
Contactpersoon: Femke Pasquino-de Harde


Wie heeft meer informatie over deze stichting



Ik vindt de hele organisatie on door zichtelijk wat er meer op lijkt dat er veel ondoorzichtigheid gepleegd wordt
Laatst gewijzigd door vandeRidderHeimen op 08 jul 2018 19:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaring met verhuisdieren.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

vandeRidderHeimen schreef:Wie kent de misstanden bij verhuisdieren.nl waar men een donatie vraagt(verplicht) om in te loggen op hun site om een hond aan te bieden of iemand een klik heeft met een hond

Volgens mij is een donatie vrijwillig maar bij verhuisdieren verplichten ze je het om een donatie te doen dit kan al niet als je een stichting bent die onder de regeling van van a.n.b.i van de belasting dienst val

En het jaarverslag 2017 is een verhaal over hun zelf en waar niet alle inkomsten en uit gaven die er in moeten staan

Naam: Stichting Verhuisdieren.nl
Unieke internetadres: http://www.verhuisdieren.nl
KVK nummer: 34346976
RSIN nummer: 8209.63.859.B.01
Contact: [email protected]
Contactpersoon: Femke Pasquino-de Harde


Wie heeft meer informatie over deze stichting



Ik vindt de hele organisatie on door zichtelijk wat er meer op lijkt dat er fraude gepleegd wordt
Van voor jou ondoorzichtig naar fraude is nogal een sprong. Vanwaar deze gedachte?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ervaring met verhuisdieren.nl

Ongelezen bericht door mahadma »

Uw "fraude gedachte" kunnen u mogelijk tot een smaad aanklacht leiden, een on doorzichtelijke gedachte. Google zelf maar wat u dat op kan leveren.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ervaring met verhuisdieren.nl

Ongelezen bericht door reggie2 »

Volgens mij is er van fraude geen sprake. Dit is gewoon een site waar je een herplaatshond/kat kan zetten.
De mensen die zoeken moeten eenmalig 20 euro , verplicht betalen, niks meer en niks minder. Dan krijg je namelijk de gegevens van de aangeboden hond/kat te zien.

Geen spijkers op laag water zoeken!

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met verhuisdieren.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt ook gewoon naar het asiel gaan.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Ervaring met verhuisdieren.nl

Ongelezen bericht door Appie83 »

vandeRidderHeimen schreef:Volgens mij is een donatie vrijwillig maar bij verhuisdieren verplichten ze je het om een donatie te doen dit kan al niet als je een stichting bent die onder de regeling van van a.n.b.i van de belasting dienst val
Zolang je voor je 'donatie' een tegenprestatie ontvangt is het geen gift en dus niet aftrekbaar. Doe je echter een gift (dus geen tegenprestatie) dan is dit bedrag aftrekbaar vanwege de ANBI status
En het jaarverslag 2017 is een verhaal over hun zelf en waar niet alle inkomsten en uit gaven die er in moeten staan.
Omdat ze een ANBI zijn moet de stichting inderdaad bepaalde financiele informatie op internet publiceren. Ze hebben wel in hun jaarverslag staan dat deze informatie opvraagbaar is. Naar mijn weten is dit niet voldoende, maar om dan gelijk te spreken van ondoorzichtig en zelfs fraude. Vermoedelijk zijn ze dit gewoon vergeten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ervaring met verhuisdieren.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij is een donatie vrijwillig maar bij verhuisdieren verplichten ze je het om een donatie te doen dit kan al niet als je een stichting bent die onder de regeling van van a.n.b.i van de belasting dienst val
Het werken met 'verplichte donaties' is niet ongebruikelijk. Er zijn bijvoorbeeld ook een hoop sportorganisaties als stichting georganiseerd, waarbij het ook zo is dat bepaalde diensten alleen worden verleend als je een bepaald bedrag betaalt. Vergelijkbaar met het lidmaatschap van een vereniging, dus, waarbij stichtingen natuurlijk geen leden hebben. Stichtingen kunnen daarin dus een soort mengvorm zijn.

Uiteraard komen zulke verplichte donaties niet in aanmerking voor aftrek van de inkomstenbelasting. Maar daarnaast kunnen zulke stichtingen (en verenigingen) ook vrijwillige, wel aftrekbare, donaties krijgen. Ik zie daarin dus weinig frauduleus of dubieus.

Wat de publicatieplicht betreft, ik weet niet hoe hard die verplichtingen zijn. En of daarin nog verschil zit tussen kleine en grote stichtingen. Of tussen stichtingen die dienstverlenen en stichtingen die geld inzamelen. Ik vind de manier waarop deze stichting hun informatie publiciteert niet heel gek. Belangrijkste is namelijk dat je een indruk kunt krijgen van de mate waarin de stichting slaagt in zijn doelstellingen. En dat is voor een dienstverlenende stichting heel anders dan voor een geld inzamelende stichting.

Ik kan mij van de tijd dat ik in een verenigingsbestuur zat herinneren dat de jaarcijfers nooit in het openbaar open en bloot gepubliceerd werden, maar alleen ter inzage lagen. Financiën zijn namelijk altijd een gevoelig punt en voor je het weet doen de vreemdste verhalen de ronde. Het was toen zo dat kleine verenigingen natuurlijk wel jaarlijks de balans moesten opmaken, maar dat die cijfers niet openbaar gepubliceerd hoefden te worden. Ik kan mij goed voorstellen dat dit voor deze stichting ook geldt.

Vooralsnog zie ik dus weinig reden om aan deze stichting te twijfelen.

MeYou
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2018 15:48

Re: Ervaring met verhuisdieren.nl

Ongelezen bericht door MeYou »

Enige maanden geleden stortte ik de "vrijwillige donatie". Een paar keer kon ik zogenaamde "matchen" aanklikken. Soms klopten de matchen; soms niet. Ik zocht een hond, die geen katten op het menu had. Verhuisdieren vond blijkbaar, dat dat zo nu en dan wel moest kunnen. Waarvoor er trouwens zo nodig "matches" ingesteld moeten worden?? Je bekijkt toch zelf of een dier bij je lijkt te passen. Leeftijd, karakter en grootte lijken me belangrijker. Na korte tijd kreeg ik, als ik de dieren bekeek, de boodschap, dat ik om matchen te bekijken ik een zoekprofiel aan moest maken en supporter moest worden. Dat zou ik dus al moeten zijn! Ik heb zo'n 6 keer hierover gemaild, maar kreeg geen reactie. Het gaat hier blijkbaar wel heel duidelijk om de 20,- Euro en verder niet zeuren.
Ik raad aan om maar op Marktplaats te kijken. Eventueel bij Stichtingen, die buitenlandse stakkertjes bemiddelen, maar wees bij de Stichtingen heel voorzichtig: er zijn er ongelofelijk veel en het lijkt meer kaf dan koren te zijn.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met verhuisdieren.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zeker niet op Marktplaats en laat die buitenlandse stakkertjes maar waar ze zijn. Is gewoon big business. Genoeg dieren hier in het asiel.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ervaring met verhuisdieren.nl

Ongelezen bericht door reggie2 »

MeYou schreef: Ik raad aan om maar op Marktplaats te kijken. Eventueel bij Stichtingen, die buitenlandse stakkertjes bemiddelen, maar wees bij de Stichtingen heel voorzichtig: er zijn er ongelofelijk veel en het lijkt meer kaf dan koren te zijn.



Juist veel stichtinghonden staan op verhuisdieren.

De machtses zijn naar aanleiding wat jij ingevuld hebt. Daar zitten ze dus wel vaak naast , maar je bent niks verplicht.

Mocht je een hond zien die jouw aanspreekt, google dan ff op de hond zijn/haar naam met de verblijfplaats. Vaak zie je de hond dan ook op MP staan, dus kost het je niks.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Ervaring met verhuisdieren.nl

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Dit staat onder het kopje ''Werkwijze'' -> ''Huisdier plaatsen'':

Er zijn voor particulieren geen kosten aan verbonden om een plaatsprofiel aan te maken op Verhuisdieren. Stichtingen die meer dan drie dieren willen plaatsen en gastgezinnen willen zoeken, vragen we om een bijdrage te doen van minimaal €60,- voor één jaar.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ervaring met verhuisdieren.nl

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:Zeker niet op Marktplaats en laat die buitenlandse stakkertjes maar waar ze zijn. Is gewoon big business. Genoeg dieren hier in het asiel.

Alle honden die wij hebben gehad en nog hebben , komen van MP, niks mis mee. Je moet gewoon je verstand gebruiken.

Buitenlandse honden , prima dat die hier komen en ook daar telt ....gebruik je verstand er zijn goede stichtingen en er zijn er ook die het alleen maar voor het geld doen;

In het asiel zitten trouwens niet " genoeg dieren ", mocht er een leuke hond zitten is die zo weg.

Gesloten