LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Andere onderwerpen over dieren
Iwannike
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 nov 2016 10:37

Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door Iwannike »

Mijn hond Pedro heeft meegedaan aan een fotowedstrijd. De 10 foto's met de meest stemmen vielen in de prijzen. Mijn hond is 4e geworden. De sluitingstermijn van de wedstrijd was 30 september 2016. Maar het is nu nog steeds wachten op de gewonnen prijs. Meerdere keren al op hun facebooksite gevraagd waar de gewonnen prijs blijft. Werd totaal niet op gereageerd. Op 24 oktober een mail van hun ontvangen waar ze de gewonnen prijs naar toe konden sturen. Diezelfde dag mijn naam, adres en woonplaats en de leeftijd van mijn hond Pedro opgegeven. Sindsdien heulen zij zich WEER in stilzwijgen. Op 31 oktober een mail gestuurd waar de prijs blijft....geen reactie. Op 3 november een reactie achtergelaten op hun facebook site...geen reactie. Wat nu te doen?????

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door BL2 »

Dit is een ernstige zaak, ik zou Pedro maar vast voorzichtig vertellen dat de kans groot is dat hij geen prijsje krijgt.
Ik neem aan dat het bij de prijs niet om duizenden Euros ging, maar bv om een zakje lekkere hondenbrokken, dus ja welke moeite wil je er voor doen.

Verder is het interresant te weten of het wel een officiele prijsvraag was, met notaris enz, of meer een grappig bedachte reklamestunt, om zoveel mogelijk adressen van hondenbezitters te vergaren......

Waar kunnen we het bedrijf of organisatie vinden op Het Net, om de kleine lettertjes eens aandachtig te lezen ?

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door Jetsertje »

In de deelnamevoorwaarden staat vast wel iets over een levertermijn van de gewonnen prijs. Meestal dekken bedrijven zichzelf in door een lange levertermijn op te geven van enkele weken tot maanden. Pas nadat de levertermijn is verlopen, kun je druk zetten achter het leveren. Leveren ze dan nog niet, kan er spraken zijn van oneerlijke handelspraktijken.

https://www.consuwijzer.nl/thema/fraude ... praktijken

Maar tot die tijd zul je moeten wachten op de prijs. Het is geen consumentenaankoop waarvoor een wettelijke levertermijn van 30 dagen geldt, tenzij anders overeengekomen.

Overigens vind ik het wel wat schrijnend om zo kort na winst al in het openbaar op Facebook te vragen waar de prijs blijft, en dat zelfs meerdere keren. Zoiets behoor je gewoon niet te doen in zo'n situatie.

Iwannike
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 nov 2016 10:37

Re: Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door Iwannike »

BL2 schreef:Dit is een ernstige zaak, ik zou Pedro maar vast voorzichtig vertellen dat de kans groot is dat hij geen prijsje krijgt.
Ik neem aan dat het bij de prijs niet om duizenden Euros ging, maar bv om een zakje lekkere hondenbrokken, dus ja welke moeite wil je er voor doen.

Verder is het interresant te weten of het wel een officiele prijsvraag was, met notaris enz, of meer een grappig bedachte reklamestunt, om zoveel mogelijk adressen van hondenbezitters te vergaren......

Waar kunnen we het bedrijf of organisatie vinden op Het Net, om de kleine lettertjes eens aandachtig te lezen ?
Het gaat me niet eens meer om de prijs die Pedro heeft gewonnen maar is voor mij een principekwestie geworden.
Het gaat hier om een Internationaal bedrijf (groothandel in voedsel voor huisdieren) met zijn hoofdvestiging in Antwerpen. Helaas mag ik hier geen namen noemen. Maar ik ben niet de enige die zijn prijs niet heeft ontvangen. Nog 9 anderen hebben hun prijs niet ontvangen. En een paar hebben ook op de facebooksite van die Firma geklaagd dat ze hun prijs niet hebben ontvangen. (De eerste prijs is trouwens een video clip met je huisdier)
Laatst gewijzigd door Iwannike op 08 nov 2016 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Iwannike
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 nov 2016 10:37

Re: Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door Iwannike »

Jetsertje schreef:In de deelnamevoorwaarden staat vast wel iets over een levertermijn van de gewonnen prijs. Meestal dekken bedrijven zichzelf in door een lange levertermijn op te geven van enkele weken tot maanden. Pas nadat de levertermijn is verlopen, kun je druk zetten achter het leveren. Leveren ze dan nog niet, kan er spraken zijn van oneerlijke handelspraktijken.

https://www.consuwijzer.nl/thema/fraude ... praktijken

Maar tot die tijd zul je moeten wachten op de prijs. Het is geen consumentenaankoop waarvoor een wettelijke levertermijn van 30 dagen geldt, tenzij anders overeengekomen.

Overigens vind ik het wel wat schrijnend om zo kort na winst al in het openbaar op Facebook te vragen waar de prijs blijft, en dat zelfs meerdere keren. Zoiets behoor je gewoon niet te doen in zo'n situatie.

Wat wel en niet hoort in deze situatie laat ik liever aan deskundigen over. De sluitingstermijn van de wedstrijd was 30 september. Als we dan na 14 dagen nog niks hebben gehoord dan mogen mijn mede winnaars en ik toch zeker vragen wanneer ze iets laten horen aan de prijswinnaars. En als daar niet op wordt gereageerd vind ik dat op zijn zachts gezegd onbeschoft. Mede doordat het om een Internationaal bedrijf gaat.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door berndv »

Iwannike schreef:Helaas mag ik hier geen namen noemen.
sinds wanneer?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door berndv »

Iwannike schreef: Wat wel en niet hoort in deze situatie laat ik liever aan deskundigen over. De sluitingstermijn van de wedstrijd was 30 september. Als we dan na 14 dagen nog niks hebben gehoord dan mogen mijn mede winnaars en ik toch zeker vragen wanneer ze iets laten horen aan de prijswinnaars. En als daar niet op wordt gereageerd vind ik dat op zijn zachts gezegd onbeschoft. Mede doordat het om een Internationaal bedrijf gaat.
als je niet wilt noemen om welk bedrijf het gaat, kan ook niemand de actievoorwaarden voor je bekijken, dus is er ook niemand die ook maar enigszins iets zinnigs kan zeggen. Je kunt pas spreken over misstanden als het anonieme internationale bedrijf zich niet aan de eigen actievoorwaarden houdt.

Als in de voorwaarden staat dat de prijs binnen 3 maand wordt geleverd, slaat het nergens op om na 14 dagen al op Facebook te gaan klagen, als in de voorwaarden staat dat je je prijs binnen 7 dagen na sluiting binnen zult krijgen, zijn ze met 14 dagen in verzuim.

Maar zoals ik al zei, alles valt of staat met de voorwaarden, en zo lang die voor niemand hier inzichtelijk zijn, kan ook niemand iets inhoudelijks zeggen

Iwannike
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 nov 2016 10:37

Re: Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door Iwannike »

berndv schreef:
Iwannike schreef:Helaas mag ik hier geen namen noemen.
sinds wanneer?
Ik heb vanmorgen hier een bericht geplaatst en de naam van het bedrijf genoemd. Dat werd dus niet geaccepteerd door Radar. Moest maar een nieuw bericht plaatsen zonder de naam van het bedrijf te noemen.

Iwannike
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 nov 2016 10:37

Re: Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door Iwannike »

berndv schreef:
Iwannike schreef: Wat wel en niet hoort in deze situatie laat ik liever aan deskundigen over. De sluitingstermijn van de wedstrijd was 30 september. Als we dan na 14 dagen nog niks hebben gehoord dan mogen mijn mede winnaars en ik toch zeker vragen wanneer ze iets laten horen aan de prijswinnaars. En als daar niet op wordt gereageerd vind ik dat op zijn zachts gezegd onbeschoft. Mede doordat het om een Internationaal bedrijf gaat.
als je niet wilt noemen om welk bedrijf het gaat, kan ook niemand de actievoorwaarden voor je bekijken, dus is er ook niemand die ook maar enigszins iets zinnigs kan zeggen. Je kunt pas spreken over misstanden als het anonieme internationale bedrijf zich niet aan de eigen actievoorwaarden houdt.

Als in de voorwaarden staat dat de prijs binnen 3 maand wordt geleverd, slaat het nergens op om na 14 dagen al op Facebook te gaan klagen, als in de voorwaarden staat dat je je prijs binnen 7 dagen na sluiting binnen zult krijgen, zijn ze met 14 dagen in verzuim.

Maar zoals ik al zei, alles valt of staat met de voorwaarden, en zo lang die voor niemand hier inzichtelijk zijn, kan ook niemand iets inhoudelijks zeggen
Ik wil de naam van het bedrijf wel noemen maar dat mag niet van Radar. Had vanmorgen in mijn bericht de naam van het bedrijf genoemd. Kreeg later een mail dat mijn bericht niet geaccepteerd werd omdat er namen in stonden. Moest maar een nieuw bericht maken zonder namen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door berndv »

Ja, namen van personen mogen niet nee, de naam van een bedrijf is wel gewoon toegestaan. Kijk anders eens rond op dit forum. Dus nogmaals, zonder inzage in de actievoorwaarden is het onmogelijk om te stellen of het bedrijf zich nu wel of niet aan de voorwaarden houdt die ze stellen bij een dergelijke actie.

Hier heb je de forumregels, ook voorwaarden, hier ben je mee akkoord gegaan bij het aanmaken van een account en hier staat niets over bedrijfsnamen, wel wat voorwaarden, zoals een fatsoenlijke onderbouwing.

viewtopic.php?f=50&t=146389

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik wil de naam van het bedrijf wel noemen maar dat mag niet van Radar. Had vanmorgen in mijn bericht de naam van het bedrijf genoemd. Kreeg later een mail dat mijn bericht niet geaccepteerd werd omdat er namen in stonden. Moest maar een nieuw bericht maken zonder namen.
Kan de Redactie Radar Forum dit even bevestigen, want dit kan ik niet 1 2 3 geloven.
Ik kijk juist op als er een topic alhier wordt gestart zonder bedrijf of bedrijfsnaam te noemen......

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door Radar »

berndv schreef:Ja, namen van personen mogen niet nee, de naam van een bedrijf is wel gewoon toegestaan.
Klopt, uiteraard zijn bedrijfsnamen toegestaan. Wij hebben ook nooit anders beweerd tegenover TS. Citaat afkeuringsbericht:

'Onderwerp "Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen" afgekeurd omwille van volgende reden
» Het bericht bevat namen / initialen / telefoonnummers / adressen / andere persoonsgegevens.

Graag opnieuw plaatsen maar dan zonder persoonsgegevens van medewerkers.'

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door BL2 »

Bedankt Radar voor deze uitleg.

Pollie-01
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jun 2016 13:39

Re: Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door Pollie-01 »

Wat hebt U een luxe leven, als U zoveel tijd heeft om zich druk te maken over dit soort onbenulligheden.
En daar dan ook nog het forum mee lastig valt. Oh, de groeten aan Pedro.

Iwannike
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 nov 2016 10:37

Re: Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door Iwannike »

Nou....de pot verwijd de ketel hier.....jullie schijnen ook erg veel tijd over te hebben om je druk te maken om andermans zaken. En dan nog doen alsof jullie overal verstand van hebben....niet dus...

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Iwannike schreef:Nou....de pot verwijd de ketel hier.....jullie schijnen ook erg veel tijd over te hebben om je druk te maken om andermans zaken. En dan nog doen alsof jullie overal verstand van hebben....niet dus...
En nu heb je te horen gekregen dat je de naam van het bedrijf mag noemen en dan doe je het niet? Nu kan werkelijk niemand iets met dit topic.

Logisch ook dat er dan enkel kritiek komt op het verwende gedrag.

Iwannike
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 nov 2016 10:37

Re: Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door Iwannike »

Aan de hand van sommige reactie die ik heb gekregen moet ik concluderen dat panelleden totaal niet serieus te nemen zijn en dit panel zien als tijdverdrijf en om zich op anderen af te reageren. Het gaat hier om een multinational die op een slinkse wijze (middels een fotowedstrijd, sluitingstijd van de wedstrijd 30 september 2016, zonder tot op heden de beloofde prijzen uit te reiken) aan leuke hondenfoto's is gekomen om ze WAARSCHIJNLIJK voor reclamedoeleinden te gebruiken. Het gaat me niet eens om de prijs in natura maar om het idee opgelicht te worden door een multinational. Zodoende hou ik het hier wel voor gezien. Niet direct een positief visitekaartje voor het tv programma RADAR. O ja........en Polly-01 moest de groeten van mijn hond Pedro terug hebben...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door berndv »

Iwannike schreef:Aan de hand van sommige reactie die ik heb gekregen moet ik concluderen dat panelleden totaal niet serieus te nemen zijn en dit panel zien als tijdverdrijf en om zich op anderen af te reageren. Het gaat hier om een multinational die op een slinkse wijze (middels een fotowedstrijd, sluitingstijd van de wedstrijd 30 september 2016, zonder tot op heden de beloofde prijzen uit te reiken) aan leuke hondenfoto's is gekomen om ze WAARSCHIJNLIJK voor reclamedoeleinden te gebruiken. Het gaat me niet eens om de prijs in natura maar om het idee opgelicht te worden door een multinational. Zodoende hou ik het hier wel voor gezien. Niet direct een positief visitekaartje voor het tv programma RADAR. O ja........en Polly-01 moest de groeten van mijn hond Pedro terug hebben...
succes ermee. Er is je meerdere keren gevraagd om welk bedrijf en actie het gaat zodat anderen mee kunnen kijken met de voorwaarden en je willen helpen. Helaas lees je alleen datgene wat je niet aanstaat en ga je voorbij aan de behulpzame mensen. Succes ermee

Iwannike
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 nov 2016 10:37

Re: Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door Iwannike »

Ach .... als het eerste commentaar al is .......dit is een ernstige zaak en ik zou Pedro maar voorbereiden dat hij zijn prijsje niet krijgt .......maakt toch duidelijk dat jullie er de draak mee spelen. En om na al deze commentaren van jullie nog een naam te noemen......kijk wel uit. Jullie maken met jullie domme opmerkingen meer kapot dan dat jullie goed doen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gewonnen prijs na ruim een maand nog steeds niet ontvangen

Ongelezen bericht door berndv »

Iwannike schreef:Ach .... als het eerste commentaar al is .......dit is een ernstige zaak en ik zou Pedro maar voorbereiden dat hij zijn prijsje niet krijgt .......maakt toch duidelijk dat jullie er de draak mee spelen. En om na al deze commentaren van jullie nog een naam te noemen......kijk wel uit. Jullie maken met jullie domme opmerkingen meer kapot dan dat jullie goed doen.
blijf lekker het negatieve lezen en negeer gewoon de hulp, geen probleem. Blijf lekker om de beledigingen heendraaien, die gebeuren hier nu eenmaal, het is een open forum.

Zoals ik al zei, succes ermee, u wilt niet geholpen worden blijkbaar.

Gesloten