LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Andere onderwerpen over dieren
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door tenormin »

czarczar schreef: Mensen die hondjes kleertjes aantrekken, of hun katten poezemeisjes noemen ... brrr ...
Daar ben ik het grondig mee eens dus....brrrr....

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door czarczar »

tenormin schreef:Daar ben ik het grondig mee eens dus....brrrr....
Blij dat te horen Tenormin.
Ik vergat nog even het volgende: mensen die huisdieren hebben merken het al als hun huisdier een scheet dwars zit. Iedere gedragsverandering valt meteen op, ook als er iets aan de ogen verandert valt dat meteen op. Geen reden meteen hard hollend naar een dierenarts te gaan, maar wel om het extra in de gaten te houden. Uiteindelijk kan het ook echt een scheet zijn die dwars zit :-) Dat heeft niets te maken met het al dan niet houden van je beesten, alles wat afwijkend is valt gewoon op.

Ik zit zelf met een soortgelijk dilemma als TS: een poes van 16 jaar en 7 maanden oud die voor 99% zeker een schildklier-probleem heeft (komt veel voor bij oudere katten). Andere mogelijkheid van wormen is vrijwel uitgesloten (gezien symptomen en ook niets te vinden in de ontlasting). Tsja, een beestje op leeftijd, dus ik begin maar eens met klinisch bewezen voer. Over 3 weken moet dat zich bewezen hebben. Andere mogelijkheden: medicijnen, operatie (30% slagingskans) of bestraling (1 instelling in NLD en 1 in België die dat doet, kosten 1350 euro). Medicijnen kosten 800 euro voor het eerste jaar (i.v.m. controles) en 600 euro voor elk volgend jaar. Ik ga het eerst maar eens met dat dure voer proberen, ook gezien de leeftijd van de poes. Als ik het voer moet blijven geven komt dat ook op 700 euro per jaar uit, dus medicijnen blijft een optie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door moederslink »

czarczar schreef: Mensen die hondjes kleertjes aantrekken, of hun katten poezemeisjes noemen ... brrr ...
En ja poezemeisjes is ook een stom woord....
ik had vnl katers en heb nu 2 zusjes , erg cute!
Maar kleertjes aantrekken?? No way!


Lastig dilemma met jouw kat ; ook ik kreeg problemen met de oudere katten , blaasgruis, nieren , diabetes..,
van schildklierprobleem met een kat weet ik niets
ik heb toen ook dat dure voer steeds aangeschaft en de diabeet zelf de insuline gespoten. Ze zijn gemiddeld tussen de 18-21 jr geworden!
Ik hoop dat je kat goed reageert op dat klinisch bewezen goede voer....Je doet en je moet wat , toch?

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door czarczar »

moederslink schreef:Lastig dilemma met jouw kat ; ook ik kreeg problemen met de oudere katten , blaasgruis, nieren , diabetes..,
Ja, dat zijn allemaal bekende problemen bij katten.
Veel is wel te voorkomen overigens:
diabetes: geen kattenvoer geven waar suikers aan zijn toegevoegd (geldt ook voor mensen)
blaasgruis: je kat niet louter op droogvoer zetten en vooral zorgen dat ze voldoende drinken
Nieren zal ook te maken hebben met het drinken, maar dat ligt volgens mij lastiger, nah ja, ik ben ook geen arts, gewoon ervaringsdeskundige die veel leest.

Ik had van schildklierproblemen ook weinig gehoord, maar zoek het even op google en je komt er snel achter (niet de forums, gewoon goede medische info). Schildklierproblemen komt vaak voor bij katten vanaf 8 jaar oud. En hoe ouder ze zijn des te groter de kans. Net zoals darmkanker vaak voorkomt bij mannen (mensen) vanaf 50 jaar en borstkanker bij vrouwen na de overgang.
Maar ja, mijn Pipo is inmiddels ruim 80 vergeleken met een mensen-leeftijd, dus hoeveel gaan we daaraan nog sleutelen? Ze ligt er niet ziek bij, is enorm actief de hele dag aan het zeuren om eten, de vacht gaat achteruit en ze wordt agressief.
Eerst maar eens proberen met dat nieuwe voer en dat wordt een heel gedoe. Ze mag namelijk niets anders meer eten (zelfs geen zelf gevangen muizen) en ik heb nog een kat, dus ik moet ze gaan scheiden. 3 weken staat ervoor, dan moet het flink verminderd zijn en dan kijken we verder.
Bestraling doe ik zeker niet, dat is ver weg, duur en dan is ze ook minimaal 8 dagen van huis. Operatie doe ik ook niet, want de slagingskans is maar 30%
Achtergrond: de kat heeft eenzijdig, danwel 2-zijdig een goedaardig gezwelletje bij de schildklier dat de functie van de schildklier verstoord. Het goedaardige gezwelletje zit soms elders in het lichaam. Door de verstoring van de werking van de schildklier raakt de stofwisseling in de war (ook bij mensen bekend) waardoor ze o.a. enorm veel gaan eten zonder een gram aan te komen. Het speciale voer (hier alleen verkrijgbaar via medische webshops) zorgt ervoor dat de jodium-opname in het lichaam wordt geminimaliseerd waardoor de schildklier weer normaal gaat werken. Kort gezegd dan. Kosten aan voer per kat per dag: ongeveer 2 euro.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door moederslink »

Wees maar blij dat ze nog lekker actief is. Agressie herken ik wel bij oudere katten , ze worden wel wat " grumpy " en willen vooral rust.
Bij oudere katten zie je ook dat ze sowieso vermageren en de vacht lelijker wordt , ook de ogen gaan holler staan.
Het is idd een kwestie van je kat kennen , in de gaten houden en indien nodig actie ondernemen.
Nb is het niet met alles zo , de nodige informatie opzoeken , goede informatie , goed lezen en dan naar vermogen handelen?
Mijn katten kregen niet alleen droog voer, ook nat voer en water stond altijd klaar.
Ik ben blij dat ze zo oud mochten worden!

PS ....de diabeetkat ontregelde direct bij stress ! Is ook logisch en bekend.

Ik hoop dat jouw pipo het goed gaat doen , alleen idd lastig met die andere erbij , ik weet het uit ervaring,een heel geregel en gedoe om alles netjes gescheiden te houden. Succes.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door czarczar »

moederslink schreef:Wees maar blij dat ze nog lekker actief is. Agressie herken ik wel bij oudere katten , ze worden wel wat " grumpy " en willen vooral rust.
Bij oudere katten zie je ook dat ze sowieso vermageren en de vacht lelijker wordt , ook de ogen gaan holler staan.
Ik neem vooral mishandelde oudere katten op. Pipo was totaal onhandelbaar toen ze kwam op 12-jarige leeftijd. Flink mishandeld geweest, totaal nergens te plaatsen, zeker niet in een gezin. Ik zat na 1 dag helemaal onder de schrammen, maar dat maakte me niet uit. Bij mij heeft ze rust en is ze flink gekalmeerd na verloop van maanden. Het klopt natuurlijk dat de vacht verslechterd en dat oudere katten wat grumpy worden, maar niet zo ineens binnen 1-2 weken. En vooral dat enorme eten. Maar ik kan geen spoor van wormen ontdekken en ook de andere kat heeft geen spoor van problemen. Ik heb voor de zekerheid wel even een wormenkuurtje besteld, baat het niet dan schaadt dat ook niet echt.
Maar voor de rest gaat Pipo wat mij aangaat de 19 wel halen, levendig genoeg, soms zelfs speels. De vorige oude poes die ik op haar 16-de heb opgenomen is bijna 20 geworden. Ik doe wat ik kan, maar ik weiger enorm te dokteren met oude beesten die allerlei kwaaltjes krijgen. 3 maanden revalidatie voor 3 extra maanden leven is geen optie.
En als Pipo sterft, dan wil ik weer een oude onhandelbare probleem-kat erbij die anders toch maar een spuitje krijgt omdat een asiel zo'n beestje ook nergens kwijt kan. Niet omdat ik zo goed ben, maar omdat ik 1 van de weinigen ben (geen gezin, lekker rustig, lekker midden in de natuur) waar ze wel hun rust kunnen vinden. Gezinnen moeten vooral lieve katten nemen (beste uit het asiel) die passen in een gezin. Raad ik ook iedereen aan: neem een kat uit het asiel, de kosten zijn lager dan een kitten, en je kunt ermee terug als het niet past in je gezin. Een kitten is aandoenlijk, maar dat is met een paar maanden weg.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door moederslink »

Fijn dat je dat doet ! Praat me niet over dierenmishandeling , zou bijna zeggen : " breek me de bek niet open"
Goed dat je er ook de ruimte en tijd voor hebt en de rust voor neemt!
Pipo : houdt vol hè !

Maar idd dokteren terwijl het dier pijn heeft en zichtbaar lijdt , om het maar 3 mnd langer te rekken is echt niet ok!

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door czarczar »

moederslink schreef:Goed dat je er ook de ruimte en tijd voor hebt en de rust voor neemt!
Mwoah, het is ook gewoon een kwestie van eigen belang hoor.
Ik woonde 25 jaar op een flatje 4 hoog. Toen konden de katten niet naar buiten en ik was de hele dag naar m'n werk. Dus nam ik altijd 2 katten, hadden ze nog iets aan elkaar. Dan gaat de ene dood en neem je er weer eentje. Ga ja in het buitenland werken en moeten andere mensen ze verzorgen. Dus besloten om er geen meer bij te nemen, Maar ja, na een half jaar gaat het toch weer knagen en dan zit je aan een oude kat niet zoveel jaar vast. Daarbij vonden die beestjes wel rust bij mij, want ik was toch de hele dag weg en doe nooit moeilijk met katten als ze krabben of zo. Ik wilde altijd al dierenarts worden en als kind was ik altijd degene die gehavende vogeltjes hun kop in moest slaan en zwakke huisdieren moest aanpakken, wilde katten pilletjes moest geven etc.
Ik ben vrij nuchter in die dingen, als het niet levensvatbaar meer is en lijdt: afmaken. Is het wel levensvatbaar en heeft het toekomst, dan even goed interpreteren wat de situatie is. Pipo gaat het verder goed, dus die kan nog wel een tijdje, ze is nu zowaar rustig na dat voer dat ik vanmiddag gaf, maar ja, ze viel vandaag in het bad, kopje onder, ook nooit eerder gebeurd :-) Wel lachen.
En gewoon in de achtertuin begraven of ergens neerleggen waar ze graag waren. Oude katten hebben vreemd genoeg opeens de behoefte om de wijde wereld te verkennen. Dan zie je al dat ze op hun einde lopen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door moederslink »

Een van mijn katten werd zowaar een beetje dement en ging ook sjouwen......hartje winter,
weg 6 dagen lang lopen zoeken en over de ****.
Na 6 dagen gebeld door de politie , waar ik hem ook had aangemeld, buiten alle tig dingen , flyers , amivedi etc , er had een kat in de tuin ad andere kant vh dorp gelegen die voldeed ad beschrijving en hadden hem nh asiel gebracht.
Ik er op de fiets heen , kleren over de pyjama ( :lol: ) en ja hoor het was hem!
Hij kijkt me glazig aan , liet zich oppakken en aanhalen , vond het allemaal best met zn demente koppie.
Enfin , hij mee naar huis , ploft op mn bed zo van : nou het is hier wel ok , ik blijf hier verder maar :D
en heeft geslapen alleen maar........
Maarrrr hij is niet meer verder op sjouw gegaan , zat bij mij of kwam bij mij .
Het was ook een beetje een stakker geworden : zelfs het euthaniseren lukte niet de 1e x ....grrrrr :evil:
zoo zielig!

Verhaaltje voor het slapen gaan! Truste!
Laatst gewijzigd door moederslink op 07 nov 2014 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door czarczar »

moederslink schreef:Een van mijn katten werd zowaar een beetje dement en ging ook sjouwen......hartje winter,
weg 6 dagen lang lopen zoeken en over de ****.
Ik zeg het je: oude katten willen de wereld zien. Staan opeens steeds voor de deur, ik nam ze gewoon mee de natuur in. Zelfde geldt voor jonge katten: die springen allemaal van 4 hoog naar beneden van het balkon, allemaal, geen uitzondering in 25 jaar op die flat. Ik heb het ook gezien bij andere flats, van afstand. Niks gevallen, gewoon gesprongen.
En alle katten doen hetzelfde: ze komen terug op de plek waar ze zijn neergekomen. Als ze dat kunnen (en honger krijgen). Ik had het na enige jaren wel door: direct de hele nacht de buurt doorzoeken is vrij zinloos. Gewoon gaan slapen en de volgende ochtend vroeg even rond lopen en roepen. Geef ze die nacht maar, ze komen echt wel terug als het licht wordt.
moederslink schreef:En ja hoor het was hem!
Hij kijkt me glazig aan , liet zich oppakken en aanhalen , vond het allemaal best met zn demente koppie.
Ja, dat is heel sneu. Dat had ik met Mischi ook. Het regende dat het goot en ik dacht is dat nou een molshoop daar, of is dat Mischi? Ik in de stromende regen naar buiten en onderweg dacht ik nog: toch een molshoop. Het was toch Mischi, helemaal niet ver van huis, maar compleet de weg kwijt. Behoorlijk dement inderdaad. Lekker droog gewreven en op schoot opgewarmd. 6 weken later overleed ze.
Zo gaan die dingen. Ik heb ook altijd geweten dat ze die nacht zouden overlijden en bleef altijd wakker, maar je moet er niet op wachten, dat werkt niet, geeft geen rust tot sterven. Ik kijk ook altijd naar de klauwen of ze pijn hebben geleden. Als ze verkrampt zijn dan wel, maar ik heb dat gelukkig nog niet meegemaakt. Allemaal vredig gestorven. En ja, life goes on, gewoon weer een nieuwe ouwe kat :-) en niet te veel treuren om de oude. Mischi ligt hier overigens gewoon in de tuin begraven, maar zonder gedenkteken. Andere katten heb ik gewoon afgelegd in een bos, bij een rivier, waar ze wel graag kwamen, gewoon wat me het beste leek. Op een flat wonend heb je namelijk geen tuin.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@czarczar,

vind dat een goede instelling. Zo doen wij het ook, kat van het asiel en dan lekker laten leven, want niet alle aggressieve asiel katten blijven vervelend, nu hebben we al 8 jaar een hele lieve kater (kater is 13) die in het asiel als onhandelbaar te boek stond. Beest is alleen niet naar buiten te krijgen.

isabel

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door czarczar »

@isabel: ik ben het helemaal met je eens. Al moet ik eerlijk zeggen dat sommige katten/honden zo verpest zijn dat ze echt niet samen gaan met kleine kinderen. Maar dat is het fijne van een asiel: je kunt ze dan gewoon terug brengen en een beter passend beestje uitzoeken.
Pipo wil wel naar buiten, maar ze is altijd enorm aan het klooien met het kattenluik. Wordt ze echter achterna gezeten door een hond, dan vliegt ze er zonder nadenken wel gewoon doorheen.
Tsja, katten hebben nu eenmaal hun eigenaardigheden, daarom zijn ze ook zo leuk. Je kunt een kat best veel leren, maar echt opvoeden of trainen is niet te doen. Ik hoef jou niet te vertellen dat 'onhandelbaar' best wel meevalt als je het wat subtieler aanpakt. En dan gaat tíe niet naar buiten, laat hem. Ik voorspel je dat je kater opeens wel naar buiten wil tegen de tijd dat tíe z'n einde voelt naderen. Maar laat het vooral weten als ik ongelijk heb.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik ben echtblij te lezen dat topic toch andere wending krijgt en ,er mensen zijn die heeeel veel van diertjes of dieren :wink: houden!!!

@ czacazar,idd neeeeee ik kleed me hond ook niet aan,uh hondje..
Allleeeeeen vorig jr was ie nog geen jr,een winterjasje omdat met buikje best laag bij de grond is en als het sneeuwd of min 10!!!!!! Zou worden...
Maarnooit gebruikt,niet bij de winter van afgelopen winter...
Goede orde moet het ijs ijs koud zijn....en ik dacht oh regenjasje...maar hij is allergisch voor regen...snapt niet dat hij niet nat word met dat ding,dus wil gewoon niet naar buiten,gaat in ankers..dus ook noooit gebruikt,verder ga ik niet..

Lopen hier hondjes met koltruitjes etc net kinderen...neeeee gaat me tever..
Jasje ligt dus nw in kast ,was echt de bedoeling als het echt zoals2011 echt hier dan min 10 was bedoeld...ga hem niet verpesten..

IDD zoals ts wist waar hij of zei aan begon toen ze de 4 de ? Hond nam...en 8 jr,ik denk dat een daniet eens( als je goede hebt!!!) zegt ok dan spuitje...

Tuurlijk is een hoop geld dat snap ik echt wel,maar je weet ookals je honden neemt of welk huisdier dan ook...kosten kunnen komen..

@ czaczar..speciaal voer kan echt wel goed helpen! Mijn vriendin de kat had blaas nou heeft blaasgruis was bijna,toen royal canin,nu supergoed..IK zelf heb hills voorhondje...allergie,binnen twee wk resultaat...dat is weer voordeel klein hondje :wink: 8 kg...zak 34 euro maar doe er 6 wk mee...3 kg...ja heb jehond van ??30 kg loop je leeg...

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door czarczar »

rozemarijntje schreef:Ik ben echtblij te lezen dat topic toch andere wending krijgt en ,er mensen zijn die heeeel veel van diertjes of dieren :wink: houden!!!
Ik hoop dat houden van niet wordt verward met graag knuffelen en vertroetelen met een enorm slecht voedingspatroon. Je ziet van die mensen die dol zijn op hun huisdier, maar aan het huisdier zie je dan dat het beestje totaal verpest is. Om te beginnen: het zijn geen mensenkinderen.
Je begrijpt me toch wel? Ik bedoel dat zeker niet aan jou persoonlijk, ik heb immers jouw hondje nooit gezien, dus ik kan daar absoluut ook geen oordeel over hebben. Ik kan op dit forum alleen maar algemene opmerkingen maken. Honden met kleertjes is onzin, maar soms bij een zieke hond en in de barre kou is het wel noodzakelijk.
rozemarijntje schreef:IDD zoals ts wist waar hij of zei aan begon toen ze de 4 de ? Hond nam...en 8 jr,ik denk dat een daniet eens( als je goede hebt!!!) zegt ok dan spuitje...
TS heeft gewoon een hond opgenomen uit medeleven. Dat is alleen maar te prijzen.
Nu komt TS voor het dilemma dat iedere huisdierbezitter wel kent: hoever moet je gaan als ze ziek worden? Een hele goede vraag waar we allemaal mee te maken krijgen en zeker goed voor een uitvoerige discussie. Als je multi-miljonair bent is het antwoord simpel: gewoon die paar zakcentjes uitgeven. Maar ja, wat zijn de overwegingen van anderen? Ik probeer daar een soort leidraad van te maken door aan te geven dat de kosten van een behandeling gerechtvaardigd zijn als ze lager zijn dan de kosten voor de verzorging na het herstel. Maar ook ik neem een beslissing op basis van mijn mogelijkheden en de leeftijd van het beestje. Soms is het handig verder te zoeken naar alternatieve mogelijkheden.
rozemarijntje schreef:@ czaczar..speciaal voer kan echt wel goed helpen! Mijn vriendin de kat had blaas nou heeft blaasgruis was bijna,toen royal canin,nu supergoed..IK zelf heb hills voorhondje...allergie,binnen twee wk resultaat
Even voor de duidelijkheid: het voer dat ik nu heb gekocht kun je niet zomaar overal krijgen (ook niet bij zooplus of zo). Het is is niet gewoon een beter merk, maar echt medicinaal. Om precies te zijn is het Hills Prescription Diet y/d. Het is vrij verkrijgbaar, maar eigenlijk alleen via medische leveranciers die duidelijk aangeven dat het op artsenvoorschrift moet zijn. Het is dus niet vergelijkbaar met de gewone voeders van Hills en je moet het zeker niet voeren aan gezonde katten.
Normaal Royal Canin raadt ik eigenlijk altijd af. Het is best goed voer, maar veuls te duur. Je betaalt 2x te veel door de enorme marketing (tot bij de dierenartsen toe). Ik heb alleen kattenvoer onderzocht, dus over hondenvoer kan ik weinig zeggen. Voor katten zijn er betere merken die aanzienlijk goedkoper zijn, maar als je jezelf er echt in verdiept is Barfen nog beter (doe ik niet, want ze vangen zelf al voldoende buiten).

Mijn slotsom: TS houd duidelijk van dieren en heeft de hond opgenomen uit mededogen, maar loopt nu tegen een probleem aan. Ik vind het zonde om een hond van 8 jaar een spuitje te geven, maar ik begrijp dat TS het overweegt en alleen het feit dat TS daar mee zit geeft mij al aan dat TS het beste met haar dieren voor heeft en dat kan ik helaas niet zeggen van alle dierenbezitters. Crowd-funding is wellicht een mogelijkheid, dat heeft mijn Sol op 8-jarige leeftijd ook gered, zie: http://forum.viva.nl/forum/list_message/7188797
Sol is nu 12 en kerngezond, maar ja, het was maar een lastige fractuur, dus daarvoor is genezing vrijwel gegarandeerd. Was het uitgezaaide kanker geweest, dan zou het alweer anders liggen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@zcaczar

Ja dat snap ik dat voer,ik heb ook hills priscription ultra zd .
Het is wel op internet te koop,maar scheelt niet gek veel met dierenarts.
Sommige prescriptions zijn wel bij zooplus te krijgen...
Medpets bv heeft het ook,misschien scheelt dejouwe wel?

Ik vertroetel mijn hond wel,maar het is en blijft een hond...
Dat wil niet zeggeb dat hij geen aandacht nodig heeft....krijg hij volop omdat ik 24/7 thuis ben..Maar hond met regels...

Mijn vriendin voor de kat royal canin oom via da...ook speciale lijn,
Van hills aardig wat soorten...ook op internet wel asnbieders ,maar wat ik zeg voor mij..ja 10 kg zak scheelt 7 euro,maar verzendkosten en beest doet daar giga lang mee....oud tegen die tijd..

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door czarczar »

rozemarijntje schreef:Ja dat snap ik dat voer,ik heb ook hills priscription ultra zd .
Het is wel op internet te koop,maar scheelt niet gek veel met dierenarts.
Sommige prescriptions zijn wel bij zooplus te krijgen...
Medpets bv heeft het ook,misschien scheelt dejouwe wel?
Grappig dat je het noemt. Ik heb het bij medpets.de besteld, want die waren het voordeligst en die hadden net vorige week een aanbieding dat alles verzendkostenvrij was. Zooplus.de had het niet, bitiba ook niet. Ik kreeg wel een melding dat het in mede-overleg met de dierenarts moest worden toegepast.
En ja, het is gewoon te vinden als een mogelijke medische oplossing voor het schildklierprobleem, maar ik sluit niet uit dat ik over moet gaan tot medicatie. Wordt dan een duur grapje waar ik weer een beslissing moet nemen in het dilemma of het het allemaal wel waard is.
Ik ben het helemaal met je eens dat bepaalde medische voeders enorm kunnen helpen. Maar de gewone RC is voor katten gewoon belachelijk duur, Hills ook trouwens. Maar ja, Hills is de enige die dit speciale voer maakt, dus dan heb ik geen keus. Totaal prijs was overigens ruim 55 euro voor ongeveer 4 weken voer voor 1 kat (van nog geen 3 kg).

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja ,hills niet goedkoop,maar ik had keer brokjes ,zak hiervoor,hond spuugde ze uit,denk zal wel??vond ze wel hard maar..nee hij maakte ze nat spuugde ze uit dn werden ze week..
Wij ??zal toch geen kiespijn hebben etc etc,soms liet hij ze staan...denk zal wel,tik?
Afijn 6 wk later nw zak,lekker zacht ,hop aanvallen,ik oohhh...
Ik gewoon alleen maar mail naar hills gestuurd,dat als ze klachten kregen dat het kon kloppen,ik had geen intentie zette ik. Er duidelijk in...kreeg mail terug,minste wat we kunnen doen is nw zak voer..huh...
Nou lag klaar bij de da...

Eerlijk gezegd koop ik het nu gewoon liever dan bij de da...weten ze idd precies hoe en wat..
Als iemand evn voor me gaat( bv mijn man of kennis) en zegt moet voor rozemarijntje de hond voer hebben oke..deze...
En bij medpets scheel het op 3 kg 0,45 ct..nou ja,

Ja idd zag het zonder verzend,scheelt 5,95 geloof ik..

Ja,kost hoop..en iddmedicatie er dan bij,..
Loopt op...

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door czarczar »

rozemarijntje schreef:Ja ,hills niet goedkoop,maar ik had keer brokjes ,zak hiervoor,hond spuugde ze uit,denk zal wel??
Mijn dichtstbijzijnde goede diervoedingswinkel zit 10 km verderop.
Bezorgen is dus wel gemakkelijk, maar ik let zeker op de verpakking. Sommige merken hebben slechte verpakking en die koop ik dan ook niet meer. Zeker bij grootverpakkingen die maanden mee moeten gaan wil ik wel dat het goed afsluitbaar blijft en daarmee vers.
Bij diervoeding moet je in mijn ogen vooral etiketten lezen en een beetje algemene kennis hebben. En tips van anderen zijn altijd welkom, heb ik altijd veel aan gehad, sterker nog, die hebben me overgehaald veel kritischer te worden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Kreg van hills excuus mil dat het et deze brokjes wel eens mis kan gaan met hydroliseren,zoiets..dan zijn ze wat harder..mar ja hond van 30 kg schrokt het weg die van. Mij niet echt..
Maar netjes nw zak,! Vind ik service...

Ik moet elk etiket lezen maar hij mag niet veel dus snel klaar...helaas

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door czarczar »

rozemarijntje schreef:Kreg van hills excuus mil dat het et deze brokjes wel eens mis kan gaan met hydroliseren,zoiets..
Wat een vreselijk antwoord, lijkt wel opgelezen uit een voorschrift.
Het betekent niks anders dan dat je je huisdier voldoende te drinken moet geven als die deze brokjes eet.
Maar ja, dat wisten we allemaal wel, dat we onze huisdieren voldoende te drinken moeten aanbieden.
Het is overigens niet hydroliseren, maar hydrateren (te drinken geven).

Gesloten