LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Andere onderwerpen over dieren
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

moederslink schreef:@czarczar , ook daar kan ik me best iets bij voorstellen!

Ben alleen erg benieuwd nd afloop vd hond van ts...
Helemaal mee eens,ben ook benieuwd...

Czarczar,knap als je daar de energie voor hebt om,katten bv ipv honden..zo op te vangen en proberen goed te krijgen.
Toch zijn er ook mensen die dat wel zouden willen,maar niet kunnen( bv met een hondje) of niet durven..

Wepshopper
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 okt 2014 23:57

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door Wepshopper »

Grappig om te lezen dat sommige mensen een ziektekostenverzekering voor hun hond hebben :shock:

TS geeft nauwelijks voldoende info om te helpen een besluit te nemen.
Als de hond een Deens dog is, heeft hij misschien nog maar een jaar te leven.

En als ik moest kiezen tussen 1500 euro investeren in een oude houd of de aanschaf van een pup dan wist ik het wel.......................

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door moederslink »

@webshopper , grappig?? Veel dierenliefhebbers/ bezitters hebben hun dier( en) verzekerd , normale gang van zaken!
Dus een Deense Dog dan maar laten inslapen of zo?
Natuurlijk denk je na met een oud beest , wat is wijsheid, maar uit de reacties bleek wel dat een gescheurde kruisband heel goed te herstellen is oa met rust en zo, het beest was verder niet doodziek .
Het was van TS niet duidelijk hoe oud zijn hond precies was , dacht ik.

Niet investeren in een beest dat jou misschien al 8-10 jr trouw is geweest??
Hup , " gewoon " maar weer een puppy....?
En als die puppy wat gaat mankeren , hup maar weer een nieuwe pup?
Volgens mij ben je geen 20 , maar 16 of zo....lieve hemel.

Misschien handig om alle topics + alle reacties goed door te spitten ; maar .....iedereen heeft recht op zijn/ haar eigen mening , jij ook , maar ik ook dus.
Laatst gewijzigd door moederslink op 02 nov 2014 01:24, 1 keer totaal gewijzigd.

pietjeplus
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2014 01:13

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door pietjeplus »

Wepshopper schreef:Grappig om te lezen dat sommige mensen een ziektekostenverzekering voor hun hond hebben :shock:

TS geeft nauwelijks voldoende info om te helpen een besluit te nemen.
Als de hond een Deens dog is, heeft hij misschien nog maar een jaar te leven.

En als ik moest kiezen tussen 1500 euro investeren in een oude houd of de aanschaf van een pup dan wist ik het wel.......................
Dan koos jij voor je zelf voor euthanasie en zorgde voor een goede opvang van de Deense Dog :roll:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door ciske »

En als ik moest kiezen tussen 1500 euro investeren in een oude houd of de aanschaf van een pup dan wist ik het wel.......................
De dierenliefde spat er van af!! Gatverdamme , types zoals jou moeten ze verbieden een dier te nemen!

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wepshopper schreef:En als ik moest kiezen tussen 1500 euro investeren in een oude houd of de aanschaf van een pup dan wist ik het wel.......................
Dat is een zakelijke keuze. Veel mensen hechten zich aan de hond en gegeven dat geldt dan wel uit.

Een echte dierenliefhebber rookt overigens ook in het bijzijn van het diertje of zijn verblijf. Dieren kunnen daar ook longkanker of hartinfarcten krijgen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door ciske »

Dat is een zakelijke keuze. Veel mensen hechten zich aan de hond en gegeven dat geldt dan wel uit.
Zakelijke keuzes bestaan niet bij dierenliefde!

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

En zo'n beetje kan ook niet aangegeven dat de pijn steeds erger wordt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door ciske »

Beetje dierenliefhebber , herkend het als een hond pijn heeft. Dus daar hoeft zo'n dier niet voor te praten , al zou dat wel fijn zijn als dat wel kon.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Eerst heeft het beetje wel wat pijn, maar slaagt er in om dat verborgen te houden. Maar het gaat steeds meer pijn doen tot dat het beestje op een gegeven moment niet meer wil eten. En dan te bedenken dat 1 van de 5 gevallen te voorkomen was geweest.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door ciske »

En dan te bedenken dat 1 van de 5 gevallen te voorkomen was geweest.
Jij gelooft nog in sprookjes? By the way.....niet elke hond gaat kotsen als die ziek is.

Niet meer willen eten, kan veel oorzaken hebben. Denk aan loopse teven, dan eet de mijne ook niet meer.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Misschien had deze hond wel geen spuitje hoeven krijgen als je er gewoon voor hand gezorgd dat ie schone lucht had om in te ademen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door ciske »

Waar staat dat de hond een spuitje heeft gehad? Enne het is een gescheurde kruisband, heeft niks met lucht te maken. Hou je bij je eigen dingen is verstandiger.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als echte dierenliefhebber rook je thuis niet. :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door moederslink »

Laatste woord?!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door ciske »

moederslink schreef:Laatste woord?!
:lol: dat weet je toch met alfa:-)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ciske schreef:Beetje dierenliefhebber , herkend het als een hond pijn heeft. Dus daar hoeft zo'n dier niet voor te praten , al zou dat wel fijn zijn als dat wel kon.
Idd!! En volgens mij gaat er nu van alles bijgehaald worden....??roken,verzekering?? Spuitje..Ts reageert niet meer..

Voor iemand nu een maffe reactie neerzet,lees eerst de post eens,dat is een maffe post...
Als je zo denkt...geen beest nemen,zelfs geen goudvis..

Idd ciske,je merkt dnel genoeg,als je om je beest geeft!!of hij lekker in zijn,haar vel zit...merk je gelijk...

Maaaaar sommige willen het niet zien dat is weer andere tak...immers...het is maar een hond aanhangsel..leuk voor de kids..meer moet er niet mee zijn is het niet leuk meer..

Ik trek me terug hier,ts reageert niey meer...hoop dat hij of zei geen stomme beslissing heeft genomen,dan nog,hoop ol dar de da,het niet eens doet...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door moederslink »

@ rozemarijntje....helemaal waar , ik merk dat ook aan mijn 2 poezemeisjes, heb nu geen hond meer (woon te klein ) heb altijd poezen gehad, konijnen , honden ,, een geitje zelfs , een pony zelfs, vissen , cavia.s....
Je weet heel goed wanneer jouw dier pijn heeft of lijdt , ik (vr)eet nog liever zelf minder dan dat ik mijn dieren verwaarloos...waardeloos dat TS niet meer heeft gereageerd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

moederslink schreef:@ rozemarijntje....helemaal waar , ik merk dat ook aan mijn 2 poezemeisjes, heb nu geen hond meer (woon te klein ) heb altijd poezen gehad, konijnen , honden ,, een geitje zelfs , een pony zelfs, vissen , cavia.s....
Je weet heel goed wanneer jouw dier pijn heeft of lijdt , ik (vr)eet nog liever zelf minder dan dat ik mijn dieren verwaarloos...waardeloos dat TS niet meer heeft gereageerd.
Idd,ik heb het hier aleens gezegd,ik zou droog brood eten,als het moet hij gaat voor...
Leuk geitjes etc.....ach teveel voor mij,ik ben happy met mijn KLEINE hondje :wink:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Hond met gescheurde kruisband laten inslapen?

Ongelezen bericht door tenormin »

alfatrion schreef:Dat is een zakelijke keuze. Veel mensen hechten zich aan de hond en gegeven dat geldt dan wel uit.
Nou, dat "geldt" niet; wel geld. En gegeven geld ook al niet. Sorry alfa, beetje boel fouten in 1 zinnetje, dat doet een "jurist" toch niet?

Gesloten