LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Katers al meerdere dagen weg

Andere onderwerpen over dieren
be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door be3a18 »

Even terug komend op de zaak.

Ik heb eerder 2 katten gehad die allebei boven de 15 zijn geworden waarvan de kater ook altijd naar buiten ging. Beide zijn overleden aan ouderdom. Ze hadden het dus goed bij mij. Het enige wat ik me kan bedenken maar dat gaat dan over de oudste kater is dat ie genoeg had van het knokken met de jongste kater. Want dat gebeurde wel eens. Maar aan de andere kant heb ik een foto naar Amivedi gestuurd waarbij ze in mekaar gekropen op een stoel lagen dus ze haten mekaar ook niet.

Er zit geen Chinees restaurant in mijn woonplaats....

Ik woon verder tegenover een voetbal complex, misschien dat ze daar vast zitten. Het is nu zomerstop maar gelukkig doen ze ook aan kaatsen. Vanavond zijn ze ook weer actief (elke donderdagavond). Ik zal eens informeren.

En eens bij de naaste buren informeren of ze daar misschien in een schuurtje zitten. Dat had ik natuurlijk ook eerder kunnen doen natuurlijk.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door reggie2 »

Het is geen consumenten zaak. Als iedere kat die vermist is hier wordt neergezet .....kan je nog wel een forum er bij zetten.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het rare en vervelende is dat ze allebei weg zijn en blijven. Ben mijn kat ook weleens een weekend kwijt geweest. Hij ging altijd langs bij buren verder in de straat. Buurvrouw had hem op zaterdag niet binnen opgemerkt en ging een weekend weg.

Toen hoorde ik hem op zondagochtend bij haar in de gang mauwen. Gelukkig hadden andere buren een sleutel en konden dus de deur openen en hem weer buiten laten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door moederslink »

be3a18 schreef:Ik heb 2 katers en 1 poes. Beide katers zijn nu al meerdere dagen weg. De oudste heb ik sinds afgelopen zaterdag al niet meer gezien, de jongste niet meer sinds zondagochtend. Katten "kenners" vertellen mij dat dit in de zomer normaal is maar de oudste kater is vorige zomer nooit zolang weg gebleven. De oudste kater is overigens gecastreerd.

Dus maak ik mij toch zorgen. Ik heb gisteren al flink rond gebeld. Dierenambulance, gemeente (of ze iets van de weg hadden geschraapt), politie (of er meerdere meldingen binnen waren gekomen) maar dat heeft niks opgeleverd. Ik heb ze nu alle 2 aangemeld bij dierinnood en amivedi.

Het is wel typisch, de jongste zou vandaag onder het mes gaan (castratie).

Laten katers voor hun zeg maar sex drive dagenlang eten liggen? Want de jongste is best wel een flinke eter.

Mijn buurman zegt dat ie de jongste gisterochtend heeft gezien wat me wel gerust stelt maar toch.
Ik kan me uw ongerustheid heel goed voorstellen!
Ik ben zelf echt een dierenliefhebber en heb altijd katten en honden gehad en heb nu alleen nog 2 poezen.
In 2006 , ook tijdens een langdurige warme tijd is 1 van mijn katers , van toen 13 jr , op sjouw gegaan . Hij was aan het dementeren en is na 6 dagen gelukkig levend teruggevonden , helemaal aan de andere kant vh dorp , letterlijk de weg kwijt en van het padje af.. :(

Wij zijn wel avond aan avond en zeker tegen schemering, want dan komen katten tevoorschijn na zo.n hitte dag , het hele grote dorp doorgefietst en gelopen...al roepend en klepperend met bakjes.
We werden soms wel raar aangekeken , maar ja dan maar....
Waarom de jongste op sjouw is gegaan?
Waarschijnlijk zn maatje achterna en als jonkie ergens onderweg nieuwsgierig een ander pad genomen?

Dat ze niet aten kan ook te maken hebben met de hitte of dat ze niet lekker waren.

Ik hoop er maar het beste van voor u, dit is triest.
Goed volhouden met zoeken, flink flyeren ( we hadden wel 50 flyers opgehangen en beloning uitgeloofd ) , en hondenbezitters aanspreken die hun avond loopje doen.
Sterkte!

sake1987

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door sake1987 »

be3a18 schreef:Ik heb 2 katers en 1 poes. Beide katers zijn nu al meerdere dagen weg. De oudste heb ik sinds afgelopen zaterdag al niet meer gezien, de jongste niet meer sinds zondagochtend. Katten "kenners" vertellen mij dat dit in de zomer normaal is maar de oudste kater is vorige zomer nooit zolang weg gebleven. De oudste kater is overigens gecastreerd.

Dus maak ik mij toch zorgen. Ik heb gisteren al flink rond gebeld. Dierenambulance, gemeente (of ze iets van de weg hadden geschraapt), politie (of er meerdere meldingen binnen waren gekomen) maar dat heeft niks opgeleverd. Ik heb ze nu alle 2 aangemeld bij dierinnood en amivedi.

Het is wel typisch, de jongste zou vandaag onder het mes gaan (castratie).

Laten katers voor hun zeg maar sex drive dagenlang eten liggen? Want de jongste is best wel een flinke eter.

Mijn buurman zegt dat ie de jongste gisterochtend heeft gezien wat me wel gerust stelt maar toch.
Die oudste kater weet natuurlijk hoe minder leuk het leven is als je gecastreerd bent. Hij wou dit voor die jongere voorkomen en ze zijn hem samen gauw vandoor gegaan :D

stofzuigertje

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zowel mijn kater als mijn buurman zijn geholpen en laat ik die laatste nu eens net tegenkomen in de bekende buurt van Amsterdam....!

Ja, gecastreerd of gesteriliseerde hebben nog steeds behoeftes.
Niet mijn Kater maar een loopse poes die niet behandeld is ruik je op afstand als je een neus gelijk aan elke Kater zou hebben!

be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door be3a18 »

Hierbij even een update over beide katers.

Vorige week dinsdag werd ik gebeld over Belle, dat die ergens dood zou liggen. Na enig gezoek de betreffende kat gevonden maar het was niet Belle. Wel dierenambulance er na laten kijken en het bleek dat deze kat gechipt was. De eigenaar krijgt daar dus nog bericht van. Op hetzelfde moment bericht van de man van de dierenambulance dat Tomke ook ergens gezien zou zijn, ook dit was helaas vals alarm.

Beide zijn dus nog steeds niet terug. Ondanks de heersende mening dat dit voor katers normaal is denk ik dat ik ze niet meer te zien krijg. Gelukkig heb ik mijn poes nog. Die komt altijd braaf terug.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door moederslink »

Bedankt voor deze update.
Geef de moed niet op, het is heet, poezen houden zich schuil in deze hitte en veel mensen zijn met vakantie en het zou dus ook nog kunnen dat zo.n kat nog steeds ergens opgesloten zit.
Vooral .savonds flink klepperen en roepen. Sterkte!

Gesloten