LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenvoer purina one en smilla

Andere onderwerpen over dieren
Drea88
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2018 09:21

Kattenvoer purina one en smilla

Ongelezen bericht door Drea88 »

Zo hallo! Ik heb 2 katten van 2 en 16. Beiden gekastreerd. Die van 2 begon vorig jaar met problemen met de blaas. Dus maar speciaal voer gehaald (purina one sterelised). Dit ging een jaar goed tot 21 juni 2018. Hij was flink aangekomen, terwijl er op de purina one word aangegeven dat het tegen gewichtstoename is. Maar ook ter ondersteuning van de urinewegen. Heb hier een klacht bij neergelegd bij purina one en die namen het niet al te serieus. Ben sinds 21 juni overgestapt op de Smilla Uraniry omdat dit ondersteunt bij verzuring en de ph waarde in de urine ondersteunt. Nu heeft mijn kat alweer last van de urine wegen... Sinds gisteren avond. En 2 verschilende merken simpelweg niet werken... Eerlijk gezegd vind ik dit jammer en ik heb veel voor ze over maar dat steeds blaas en urine klachten terug komen. Terwijl je alles probeerd en het niet goed gaat.. En er ook nog eens flink geld aan uitgeeft vind ik erg jammer. Heb lang zitten twijfelen om deze klacht naar voren te brengen. Maar nu besloten om dit wel te doen...

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Kattenvoer purina one en smilla

Ongelezen bericht door Icasheb »

Komen uw katten buiten? Want onze kat viel ook niet af en bleef problemen houden, bleek dat die werd bijgevoerd ergens. Het is natuurlijk wel gek dat het eerste voer een jaar goed gaat en specifiek tot 21 juni niet meer.

Had u met uw dierenarts overlegd om van voer te wisselen? Dit kan nog wel eens helpen. Voordat een mens met een nieuw dieet begint, word ook altijd geadviseerd om eerst met de huisarts of diëtist contact op te nemen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kattenvoer purina one en smilla

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn kater was ook flink aangekomen met Purina One droogvoer. Dit merk is van Nestlé. Ik meng het nu circa 50/50 met een goedkoper merk droogvoer om zijn eetlust te remmen. Bij mij werkt het. Zo hoef je ook geen duur dieet afslankvoer te kopen. Helemaal overstappen op het goedkopere droogvoer lukt hier niet. Meneer blieft het niet en zeurt net zo lang tot hij zijn One smulbrokken krijgt. Bijgemengd met 50% Aldi Alexis droogvoer, dat wel.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 16 aug 2018 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Kattenvoer purina one en smilla

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Beide brokken zijn geen geneesmiddel. Als je als mens iets eet/drinkt 'ter ondersteuning' verwacht je ook niet dat je klacht helemaal over gaat. Ga met zulke klachten met het beestje naar de dierenarts en laat hem onderzoeken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kattenvoer purina one en smilla

Ongelezen bericht door moederslink »

Blaas -en nierproblemen zijn helaas een veel voorkomende kwaal bij katten.
Ik heb mn hele leven als poezen en katers.
Het enige dat helpt zijn de medicinale Urinary brokken vd DA zelf. Kost best veel, maar helpt echt!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kattenvoer purina one en smilla

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En vers drinkwater op verschillende plekken neerzetten: beneden, boven en in de tuin.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Kattenvoer purina one en smilla

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Heb ook een kat (poes) gehad met blaasgruis (blaastontsteking). Hadden van alles geprobeerd. Speciaal voer, medicijnen. Hebben zo 2 jaar lang van alles geprobeerd. Totdat we dankzij een tip van onze dierenarts: een homeopathisch middel van Dr. Vogels probeerden. Dit bleek heel goed te werken i.c.m. Gourmet brokjes. Binnen een maand was onze kat (poes) van zijn klachten af.

e.vlot
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2018 14:47

Re: Kattenvoer purina one en smilla

Ongelezen bericht door e.vlot »

Mijn kat (poes) is vanaf haar 1e jaar al op dieet tegen blaasgruis. Daarvoor had ze regelmatig blaasontsteking. Na urineonderzoek door de dierenarts bleek dat blaasgruis de oorzaak. Ze krijgt nu al 13 jaar dieetvoer en dat gaat perfect. Ik geef haar: Royal Canin Veterinary Diet - Urinary S/O (droogvoer). Ze komt er helemaal niet van aan, dus dat is een voordeel. Je kunt het bij de dierenarts kopen (eerst misschien een proefzakje vragen), maar ook online bestellen bij bijv. zooplus. Ik hoop dat u het gaat proberen en dat het ook zo super gaat werken.

Pollypolly
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2017 14:38

Re: Kattenvoer purina one en smilla

Ongelezen bericht door Pollypolly »

Moet zeggen onze kat ook probleem , maar over gegaan op "Hills"voeding

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Kattenvoer purina one en smilla

Ongelezen bericht door Boesta »

Als uw kat blaas e/o nierproblemen heeft is een speciaalvoer van belang. Dit kunt u het best (de 1e keer) via uw dierenarts bestellen. Daarna kunt u kijken of u datzelfde dieetvoeding online kunt kopen. Online is het vaak goedkoper.

In belang van uw kat moet u echt overleggen met uw dierenarts, die weet precies welk voer het best is voor uw kat. Echt streng-dieetvoer is alleen verkrijgbaar bij/via een dierenarts. U zult dus echt naar uw dierenarts moeten gaan...

evandendool
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2018 19:58

Re: Kattenvoer purina one en smilla

Ongelezen bericht door evandendool »

Mijn kat die ik uit het asiel heb, heeft ook blaasgruis (gehad).
Hij kreeg daar dieetbrokjes voor. Bij mij merkte ik dat hij daar obstipatie van kreeg.
In overleg met asiel geef ik hem nu al anderhalf jaar 'gewoon' zachtvoer (Felix vlees zakjes en Gourmet blikjes). Daar doe ik dan wat water bij. Daarnaast krijgt hij ook nog wat dieetbrokjes Hills urinary stress.
Hij heeft geen blaasgruis meer gehad en de obstipatie is behoorlijk verminderd.
De dierenarts is het ook eens met deze voeding.

crazyritten
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 nov 2017 12:11

Re: Kattenvoer purina one en smilla

Ongelezen bericht door crazyritten »

Misty heeft 2x Blaasgruis gehad. Duur voer meegekregen van de DA.
Daarna opgezocht wat de oorzaak zou kunnen zijn. Dit is de hoeveelheid kalium en magnesium te zijn. Ik ben dus naar de supermarkt gegaan en heb staan te vergelijk ken qua ingrediënten lijst.

Sinds ik de brokken van het huismerk van de Plus gebruik, heeft Misty nooit geen Blaasgruis gehad. Gebruik dit al een jaar of 8. Misty is inmiddels 11 jaar.
Ze zeggen dat de dure voersoorten zo goed zijn. Trap er aub niet in. De meeste hebben een te hoog zoutgehalte. En je betaald voor de naam. Er zijn vele soorten overnamen die gewoon uit 1 fabriek uit dezelfde silo komen.
Succes.

Gesloten