LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webwinkel aquatotaal

Andere onderwerpen over dieren
missxx99
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2010 13:10

Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door missxx99 »

Op 16 oktober bestelling geplaatst bij aquatotaal. Tot op heden 2 mails ontvangen, 1 van geplaatste bestelling en 1 van ontvangen betaling. Maar helaas mijn bestelling nog niet ontvangen.

Hierna blijft het erg stil.

Ik heb al een aantal mailtjes gestuurd en geprobeerd te bellen, helaas zonder antwoord.

Wel heb ik een 06 nummer gebeld wat op internet staat vermeld bij aquatotaal, hiernam een engels sprekende dame op die geen idee had waarover ik belde. Ze wist ook niets van aquaria.

Ben ik opgelicht????

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door crazyme »

missxx99 schreef: Wel heb ik een 06 nummer gebeld wat op internet staat vermeld bij aquatotaal, hiernam een engels sprekende dame op die geen idee had waarover ik belde. Ze wist ook niets van aquaria.

Ben ik opgelicht????
Verkeerd landnummer ? :mrgreen:

MAXIEM

Re: Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Voorzover ik weet is er ook nog een ander draadje over dit shopje op deze site. Gebruik dus even de zoekfunktie.

Maxiem/

dierenvriend1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door dierenvriend1986 »

Moet je maar eens kijken op diverse fora wat een klachten er zijn over deze webshop. Misschien is het handig om eerst google te gebruiken voor u een bestelling ergens plaatst

missxx99
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2010 13:10

Re: Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door missxx99 »

hallo,

gelukkig viel het allemaal mee en heb ik iets verlaat, alsnog mijn bestelling binnen gekregen. :D

Ik wens iedereen succes.

mellona
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2007 12:37

Re: Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door mellona »

Ik heb onlangs ook een bestelling gedaan bij aquatotaal, en betaald.
Deze bestelling bleek niet meer nodig te zijn, en heb de order telefonisch geannuleerd.

Zonder problemen stond mijn geld binnen 1 werkdag weer terug gestord.

Het kan dus wel goed gaan.

saleida
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2011 16:20

Re: Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door saleida »

Na het plaatsen van een bestelling en het overmaken van het verschuldigde bedrag heeft het na veel aandringen ongeveer 2 maanden geduurd voordat we een deellevering ontvingen.
Het restbedrag voor artikelen die ze niet konden leveren (hoewel ze wel op de web-site stonden) hebben we nooit terug gekregen.

johnsteh
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:00

Re: Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door johnsteh »

mellona schreef:Ik heb onlangs ook een bestelling gedaan bij aquatotaal, en betaald.
Deze bestelling bleek niet meer nodig te zijn, en heb de order telefonisch geannuleerd.

Zonder problemen stond mijn geld binnen 1 werkdag weer terug gestord.

Het kan dus wel goed gaan.
Mooi verhaal he? Om tranen van in je ogen te krijgen. Iemand die zo mooi opkomt voor Aquatotaal. En vooral ook erg geloofwaardig, zo iemand die belangeloos het internet afzoekt naar berichten die misschien negatief zouden kunnen zijn voor een leverancier waar je blijkbaar niet eens zaken mee doet.

Ik heb ook een bestelling gedaan én betaald, maar die kon niet geleverd worden omdat "JBL leveringsproblemen had" (elke andere leverancier bleek wél JBL spullen te kunnen leveren; je moet JBL blijkbaar betalen voor wat ze leveren). Dus ook geannuleerd en een creditnota gekregen "binnen 7 dagen heeft u uw geld terug". Alleen dat geld terug dat lukte niet bij Aquatotaal. Zo liquide als aqua zijn ze daar niet. Meneer Rongen is geen eerlijke ondernemer, maar hij leest wel trouw alle internetberichtjes over zijn oplichtingssite en post dan wat positiefs. WEl wat amateuristisch.

En ik hoop het bedrag ook nog ooit eens terug te krijgen. Voorlopig ziet het er niet naar uit.

Zo Mike, je ziet, je moet nog heel wat positieve nepberichten posten om Aquaoplichtingtotaal weer positief te laten lijken.

Rapalje
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2011 12:34

Re: Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door Rapalje »

Hier ook zoiets - mijn bestelling was wat laat, maar het meeste wel ontvangen - gelukkig in mijn geval 'maar' één product van 10 euro niet geleverd gekregen, creditfactuur ontvangen maar er is niet betaald. Wat een prutsers. Hij zal wel in de problemen zitten... is me sowieso een raadsel hoe dat bedrijf nog kan bestaan!
Via een aquariumforum in contact gekomen met iemand die een incassobureau heeft opgericht na ook zo'n ervaring bij Aquatotaal, die gaat er nu achteraan. Wist niet dat dat kon voor een tientje... mja het is wel míjn tientje. Ben benieuwd!

hansk007
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2011 15:07

Re: Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door hansk007 »

Ik heb in november iets online besteld bij AquaTotaal. Na enige tijd bleek het product niet leverbaar. Ik kreeg een creditfactuur en zou binnen 7 dagen mijn geld terugkrijgen. Ik heb ze sindsdien twee keer gemaild met de vraag waar mijn geld blijft en ik hoor helemaal niks. Ik voel me achteraf nogal dom dat ik iets besteld heb bij een webshop dat werkt met een 06-mummer en een postbusnummer. Ik laat het er toch niet bij en schakel deze week een incassobureau in om mijn geld terug te krijgen. Schandalig hoe AquaTotaal je wel meteen laat betalen en dan niets meer van zich laat horen als je je geld terug hoort te krijgen.

MAXIEM

Re: Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door MAXIEM »

hansk007

Wellicht is het handig om in de toekomst mijn webshopchecklist te gebruiken. Met dit instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c)* hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
*checkwebwinkel.nl en
*kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij
*opgelicht.nl
*opgelichtopinternet.nl
*het trosradarforum en/of bij
*klachtenoplossing.nl;
-de shop is aangesloten bij de
*Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg) en/of bij de
*Stichting Webshop Keurmerk;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml.

* Note: een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.

Als de belangrijkste van bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groot, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 11 jan 2012 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Aldus het betere copy / paste......... :lol:

Anyway, de webshopcheck van Max laat zien dat je praktisch nergens online kan bestellen.

Je gezonde verstand gebruiken en als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het vaak ook zo.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.

hansk007
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2011 15:07

Re: Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door hansk007 »

Blijft over. ..ergens in Nederland zal nog wel een webwinkel te vinden die WEL betrouwbaar is.
Ik ga er in ieder geval NOOIT heen want>>> Ik gebruik mijn gezonde verstand.
Mijn gezonde verstand zegt mij dat je dan OOK opgelicht kan worden, ook al gebruik je je gezonde verstand..
Iets met teveel kaf maakt ook het goede koren onbruikbaar...

Maar blijven jullie maar lekker overal bestellen>>zo heb ik altijd weer wat te lezen.




Beste seconds out: is het fijn toeven daar hoog in die toren boven het domme klootjesvolk?

MAXIEM

Re: Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door MAXIEM »

hansk007

Hans, het heeft weinig zin om sarcastische opmerkingen te maken naar sommige respondenten. Juist dit soort individuen zien het als een sport om dat soort opmerkingen uit te lokken. Het voegt niks toe aan de beantwoording van het openingsbericht of een zinvolle discussie over het onderwerp. Op zich is het verstandig, om uitsluitend op internet te kopen, als je heel zeker van je zaak bent.

Nog een goed 2012 toegewenst.

Maxiem.

hansk007
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2011 15:07

Re: Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door hansk007 »

Even voor de volledigheid: na het dreigen met het inschakelen van een incassobureau en aangifte doen van oplichting heb ik vandaag eindelijk mijn geld teruggestort gekregen. Zou desondanks niemand aanraden om bij deze webshop een aankoop te doen. Met alle moeite die je moet doen om je centen terug te krijgen zou ik zeggen: ga naar een echte aquariumwinkel.

MAXIEM

Re: Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Zie ook mijn vernieuwde webshopchecklist (bericht op 26/12/2011)

Maxiem.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

MAXIEM schreef:@

Zie ook mijn vernieuwde webshopchecklist (bericht op 26/12/2011)

Maxiem.

ppppfffffff :roll: :roll:

Zie ook de commentaren daarop. Je zou onderhand niks meer op internet moeten kopen als je jouw lijst aanhoudt.

wantus
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2012 15:43

Re: Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door wantus »

Ik heb ook problemen met aquatotaal wacht al 8 weken op bestelling op emails reageren ze niet en het nummer op de site klopt niet .
Is er iemand die mij van hun adres kan voorzien , op hun site staat alleen maar een postadres , ze weten na mijn bestelling toch ook waar ik woon .
Ik laat namelijk niet zo makkelijk met me sollen en hou zeker niet van oplichterij dus wil even op locatie opheldering gaan vragen

hansk007
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2011 15:07

Re: Webwinkel aquatotaal

Ongelezen bericht door hansk007 »

Bij de KvK staat dat meneer Rongen, die de eigenaar is van Aquatotaal, ook een aantal andere webwinkels heeft: Mikron, Aquatotaal, Fauna Totaal, Koi Totaal, PVC Totaal, Aquavision. Zijn winkel is in Sittard. Check de Kamer van Koophandel website.

Gesloten