LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stafford pub op reis

Andere onderwerpen over dieren
atlas1302

Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door atlas1302 »

We willen graag zo`n Stafford terrier wel met een stamboom en het mag ook wat kosten, je krijgt er veel liefde voor terug.
Maar hoe denken de luchtvaartmaatschappijen over, nou ...bull achtige en gevechtshonden komen het vliegtuig niet in.

Met een stamboom FCI certificaat zou het moeten lukken maar je krijgt dit niet zwart op wit, eerst de reis boeken en daarna met het boekingsnummer een aanvraag doen voor de hond. Ahum ..en als die aanvraag dan wordt geweigerd!

Misschien zijn er forumleden die wel weten hoe het zit en hun ervaringen willen delen, ik zie me al staan op Schiphol met dat lieve puppie en de hele mikmak en ze mag niet mee :(

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door madfred »

Annulerings verzekering zoeken die deze gevallen dekt, afsluiten en vervolgens de hele procedure doorlopen.
Ik weet niet of er annulerings verzekeringen die dit überhaubt dekken, maar je kan allicht eens rondkijken.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door JvandeW »

atlas1302 schreef:Maar hoe denken de luchtvaartmaatschappijen over, nou ...bull achtige en gevechtshonden komen het vliegtuig niet in.
Mooi!

Dan zou ik gewoon naar een plaatselijk asiel gaan en daar een hond uitkiezen als je er echt zo nodig een moet. Werk je tenminste ook niet mee aan de misselijkmakende mentaliteit van fokkers dat uiterlijke kenmerken van het dier meer waarde hebben dan de gezondheid en een goede levenskwaliteit.

atlas1302

Re: Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door atlas1302 »

We hebben het gewoon over een ras hond met stamboom, en die vind je hier niet. Ik moet niet zo hoog nodig eentje maar ik vind doggen nu eenmaal mooi.

Pitbulls wil ik absoluut niet die vind je hier wel voor een krats, gewoon een mooie en fijne hond voor het gezin.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door Revoked »

Dan ga je met je pub-stamgasten fijn met de boot

atlas1302

Re: Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Revoked schreef:Dan ga je met je pub-stamgasten fijn met de boot
Goed idee, welke boot bedoel je?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door reggie2 »

atlas1302 schreef:
Revoked schreef:Dan ga je met je pub-stamgasten fijn met de boot
Goed idee, welke boot bedoel je?

Denk dat er bedoelt wordt .....pup :-) je had het verkeerd geschreven.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door JvandeW »

atlas1302 schreef: Ik moet niet zo hoog nodig eentje maar ik vind doggen nu eenmaal mooi.
Ach, dezelfde mentaliteit als de fokkers dus..

atlas1302

Re: Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Zit al te lang in het buitenland en dan krijg je dit, ik laat het zo maar staan :) maar een boot is zeker geen slecht idee samen met de pup in de PUB.
Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat een vliegmaatschappij daar moeilijk over moet doen, als het minder dan 10 kilo weegt kan het zelfs mee in de cabine. CV maakt er geen problemen van in ieder geval als het een paspoort heeft, gechipt en de nodige inentingen, dan kan zij de wal op.

Ik betaal een vriendin om dit reisje te maken en de kosten van een PUP, dan wil ik toch graag zekerheid dat het niet voor niets is gedaan.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door reggie2 »

atlas1302 schreef:Zit al te lang in het buitenland en dan krijg je dit, ik laat het zo maar staan :) maar een boot is zeker geen slecht idee samen met de pup in de PUB.
Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat een vliegmaatschappij daar moeilijk over moet doen, .



Ik wel, die honden hebben niet de "beste" naam er zijn zat incidenten met dit soort honden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door moederslink »

atlas1302 schreef:We willen graag zo`n Stafford terrier wel met een stamboom en het mag ook wat kosten, je krijgt er veel liefde voor terug.
Maar hoe denken de luchtvaartmaatschappijen over, nou ...bull achtige en gevechtshonden komen het vliegtuig niet in.

Met een stamboom FCI certificaat zou het moeten lukken maar je krijgt dit niet zwart op wit, eerst de reis boeken en daarna met het boekingsnummer een aanvraag doen voor de hond. Ahum ..en als die aanvraag dan wordt geweigerd!

Misschien zijn er forumleden die wel weten hoe het zit en hun ervaringen willen delen, ik zie me al staan op Schiphol met dat lieve puppie en de hele mikmak en ze mag niet mee :(
Zelf heb ik deze ervaring niet, maar een rondje googlen op internet laat mij wel zien dat bijna geen enkele maatschappij deze honden mee wil nemen of ze kunnen ( eventueel ) dan nog mee in een onverwarmde bagageruimte.
Nu is het nog een puppie maar het wordt natuurlijk een ( heel :!: ) grote hond.
Dus dit probleem zul je de komende 10-11-12 jaar houden , dus goed weten wat je wilt en doet.

atlas1302

Re: Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door atlas1302 »

U kunt uw hond pas aanmelden als er een bestaande boeking is. Binnen enkele werkdagen krijgt u dan een akkoord van onze back office.

Ik wens u een fijne middag.

Met vriendelijke groet,

Customer Services Center TUI

Dit is het antwoord, eerst boeken en dan afwachten of de pup geaccepteerd wordt. Dat wordt een moeilijk verhaal en financieel gezien een groot risico.

We praten over een pup die zijn hondebrok nog niet eens doormidden kan bijten, ik pak het risico maar niet lijkt me verstandiger.
Over het groot worden hebben we nagedacht, we hebben terrein van 1000 m2 waar hij kan struinen en een grote slaapplaats van 40m2. Er wordt ook hier veel ingebroken en zo`n bulletje daar stappen ze niet makkelijk over heen.

Maar goed, we kunnen altijd nog een ASO hond van de straat af rapen, blaft ook goed.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door reggie2 »

atlas1302 schreef:



We praten over een pup die zijn hondebrok nog niet eens doormidden kan bijten, ik pak het risico maar niet lijkt me verstandiger.
Over het groot worden hebben we nagedacht, we hebben terrein van 1000 m2 waar hij kan struinen en een grote slaapplaats van 40m2. Er wordt ook hier veel ingebroken en zo`n bulletje daar stappen ze niet makkelijk over heen.
.



Is dat de enige reden waarvoor je een hond neemt?? Tegen inbraak? Het is niet zomaar ff een hond op een terrein neerzetten en niks aan de opvoeding doen.

mh73

Re: Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik ben er toch bijna 100% zeker van dat je in Nederland ook een Staffordshire terrier pup bij een verantwoorde fokker kan kopen. Dan heb je het hele gezeur niet.

Even gecheckt en nu weet ik het zeker. Vraag ernaar bij de rasvereniging.
https://www.houdenvanhonden.nl/rasveren ... ederland-/

Al ben ik persoonlijk geen fan van dit ras, absoluut niet.

O, wacht, je bedoelt niet dat je de hond uit het buitenland wilt halen, maar dat je hem 'gewoon' mee op vakantie wil nemen met het vliegtuig? Waarom zou je een hond dat aan willen doen? Dat is toch zielig! Of in de buurt blijven met vakantie, of een oppas zoeken of in een dierenpension doen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb begrepen dat @ atlas 1302 zelf op CV woont en dat een vriendin deze reis vanuit Nederland onderneemt met de pup.
atlas1302 schreef:Ik betaal een vriendin om dit reisje te maken en de kosten van een PUP, dan wil ik toch graag zekerheid dat het niet voor niets is gedaan.
@atlas 1302 :
even 1 vraagje :
is het dus de bedoeling dat de pup eenmalig vliegt van Nederland naar CV?
Hij heeft in ieder geval de ruimte daar op CV :wink:
KLM neemt hem , dacht ik , wel mee in het onverwarmde bagageruim . Misschien in een apart krat en gemuilkorft?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door renewouters »

Waar ligt CV???

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door moederslink »

:D Cabo Verde oftewel Kaapverdie oftewel de Kaapverdische eilanden, voor de westkust van Afrika ,onder de Canarische eilanden.

atlas1302

Re: Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door atlas1302 »

CV ligt in Nederland meestal op de zolderverdieping en is ook lekker warm, maar zoals moederslink het perfect uitlegt Kaapverdie is beter en heter.

Eenmalig reis voor deze jonge pup en zijn wereld gaat open in de bergen en aan het strand, ook ons terrein is knap groot waar hij lekker kan rennen. Waar vind je dat in Nederland? waar de honden elke dag moeten wachten totdat hun baasje terug komt uit de avondspits...die beesten raken allemaal gefrustreerd.
Kijkt u weleens naar dog whisperer, nou zo doen wij dat ook maar een beetje anders.

atlas1302

Re: Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door atlas1302 »

reggie2 schreef:
atlas1302 schreef:



We praten over een pup die zijn hondebrok nog niet eens doormidden kan bijten, ik pak het risico maar niet lijkt me verstandiger.
Over het groot worden hebben we nagedacht, we hebben terrein van 1000 m2 waar hij kan struinen en een grote slaapplaats van 40m2. Er wordt ook hier veel ingebroken en zo`n bulletje daar stappen ze niet makkelijk over heen.
.



Is dat de enige reden waarvoor je een hond neemt?? Tegen inbraak? Het is niet zomaar ff een hond op een terrein neerzetten en niks aan de opvoeding doen.
Nee Reggie, maar als die daar toch ligt bij te komen van zijn strandwandeling en hapklare brok en een wandeling in de bergen, dan is het een fijn gevoel dat je een maatje hebt die voor je waakt vanuit zijn riante slaapkamer van 40m2.
Ik kan ook 20 camara`s kopen en sirene`s en lampen die aanschieten en....... maar dit is natuurlijker lijkt mij.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Stafford pub op reis

Ongelezen bericht door reggie2 »

Mooi, zo hoort het ook. Succes verder ik heb geen idee wat er mag tijdens vliegen. ( of bij wie de hond/pup mee mag)

Gesloten