Acne behandelen

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Acne behandelen

Ongelezen bericht door 1Wappie »

Mijn inziens beginnen 99% van onze lichamelijke problemen bij ons centrum (de lever). Als je last hebt van acne dan maak je veel talg aan (een hormonale kwestie) en dat in combinatie met je (dik/dun) huid type (grote/kleine poriën) levert dat acne op.

Mijn advies is om geen producten te gebruiken en je huid s' ochtends en s' avonds met een vochtige doek te reinigen en een afspraak te maken bij een diëtist (basisverzekering) voor een intolerantie onderzoek.

Een vitamine test is ook altijd aan te raden gewoon om er zeker van te zijn dat je geen vitamine tekort hebt.
Laatst gewijzigd door 1Wappie op 13 nov 2021 00:30, 2 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Acne behandelen

Ongelezen bericht door kuklos »

1Wappie schreef:
13 nov 2021 00:07
Mijn inziens beginnen 99% van onze lichamelijke problemen bij ons centrum (de lever).
Waarop baseer je deze uitspraak?

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Acne behandelen

Ongelezen bericht door 1Wappie »

Mijn inziens!

99+%
Laatst gewijzigd door 1Wappie op 13 nov 2021 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Acne behandelen

Ongelezen bericht door kuklos »

Dan blijft nog steeds de vraag waarom je dat denkt.

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Acne behandelen

Ongelezen bericht door 1Wappie »

Lang verhaal maar denk er zelf maar eens over na, want ik kan altijd onze lever de schuld geven van 99+% van onze lichamelijke problemen (exclusief problemen door externe oorzaken zoals botbreuken mes steken enz.).

Try me out!

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Acne behandelen

Ongelezen bericht door kuklos »

Je doet je nickname eer aan.
Ik had gehoopt op iets samenhangends. Niet voor een medische discussie, maar gewoon om extra inzicht te vergaren. Doch zelfs dat is teveel gevraagd. Laat maar weer.

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Acne behandelen

Ongelezen bericht door 1Wappie »

Jij vroeg mij om een cursus geneeskunde.
Ik vroeg jou enkel om er zelf eens over na te denken, maar blijkbaar is dat zelfs teveel gevraagd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Acne behandelen

Ongelezen bericht door Jablan »

1Wappie, maak er geen persoonlijke aanval van. Jouw methode werkt in jouw situatie en bij anderen werken andere oplossingen weer beter.

Acné (ook aambeien en steenpuisten) heeft nu eenmaal 1001 oorzaken. Stress, hormonen, voeding, bacteriën, schimmels ... je kunt in alle richtingen zoeken.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Acne behandelen

Ongelezen bericht door kuklos »

1Wappie schreef:
13 nov 2021 00:56
Jij vroeg mij om een cursus geneeskunde.
Ik vroeg jou enkel om er zelf eens over na te denken, maar blijkbaar is dat zelfs teveel gevraagd.
Ik vroeg je niet om een cursus geneeskunde, ik vroeg je om een uitleg. Een goede vriendin van mij is arts. Als zij zou zeggen dat je aan de ogen bepaalde zaken kan zien, dan zou zij in een post van 5 tot 10 regels kunnen uitleggen waarom en wat. Dat is een uitleg en dat is wat ik had verwacht.

Cato1212
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2022 18:01

Re: Acne behandelen

Ongelezen bericht door Cato1212 »

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn acne, erg vervelend.
Ik ben ook naar de kruidvat geweest en van alles uitgeprobeerd.
Er was wel een ding dat werkte en ik gebruik het nu nog steeds, en dat zijn zulke acne patches die je op je acne doet.
Daardoor zijn er best veel puistjes weg gegaan.
Als dit ook niet werkt zou ik aanraden om eens te kijken naar je dieet, dat maakt namelijk ook veel uit!

Marss
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2024 14:57

Re: Acne behandelen

Ongelezen bericht door Marss »

Ik heb een olie huid en wat bij mij wel goed werkt is de vochtige washandjes van de kruidvat. Die zitten in een verpakking en het zijn vochtige wegwerp doekjes. Ze zijn best agressief voor de huid, maar dit is het enige wat bij mij goed werkt. Als ik niet douche 's avonds en 's ochtends dat doekje gebruiken voor me gezicht en rug. Dit werkt bij mij erg goed en zie snel verschil! Binnen een week al.

Heb voor de rest talloze cremes en reinigingsmiddelen gebruikt maar dit werkt allemaal niet goed.

Plaats reactie