LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AH heeft eieren niet uit schappen verwijderd

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Kate25
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 21:51

AH heeft eieren niet uit schappen verwijderd

Ongelezen bericht door Kate25 »

Volgens de AH website heeft AH verdachte eieren dinsdag al uit de schappen gehaald.
Niet bij mijn AH XL winkel: daar werden eieren uit de lijst gepubliceerd bij het persbericht van AH dat deze eieren dinsdag uit de schappen zijn gehaald; dinsdag om 20:00 's avonds gewoon aangevuld!!
Was extra alert, omdat ik lege schappen verwachtte, maar omdat alles gewoon werd aangevuld ben ik er vanuit gegaan dat er niets aan de hand was met de eieren die in de schappen werden aangevuld. :oops:

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: AH heeft eieren niet uit schappen verwijderd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kate25 schreef:Volgens de AH website heeft AH verdachte eieren dinsdag al uit de schappen gehaald.
Niet bij mijn AH XL winkel: daar werden eieren uit de lijst gepubliceerd bij het persbericht van AH dat deze eieren dinsdag uit de schappen zijn gehaald; dinsdag om 20:00 's avonds gewoon aangevuld!!
Was extra alert, omdat ik lege schappen verwachtte, maar omdat alles gewoon werd aangevuld ben ik er vanuit gegaan dat er niets aan de hand was met de eieren die in de schappen werden aangevuld. :oops:
En heeft u de codes gecontroleerd en de medewerkers van deze vestiging er op aangesproken?

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AH heeft eieren niet uit schappen verwijderd

Ongelezen bericht door witte angora »

Het kan ook zijn dat dit om eieren gaat die in eerste instantie niet op de lijst stonden, maar wel op de aangevulde lijst. Zo moeilijk is dat toch niet om te bedenken? En anders kun je toch gewoon even bij Appie vragen hoe het zit?

Inmiddels heeft Appie inderdaad uit voorzorg alles weggehaald, niet omdat er met alles wat mis is, maar uit voorzorg.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: AH heeft eieren niet uit schappen verwijderd

Ongelezen bericht door sjohie »

Kate25 schreef:Volgens de AH website heeft AH verdachte eieren dinsdag al uit de schappen gehaald.
Niet bij mijn AH XL winkel: daar werden eieren uit de lijst gepubliceerd bij het persbericht van AH dat deze eieren dinsdag uit de schappen zijn gehaald; dinsdag om 20:00 's avonds gewoon aangevuld!!
Was extra alert, omdat ik lege schappen verwachtte, maar omdat alles gewoon werd aangevuld ben ik er vanuit gegaan dat er niets aan de hand was met de eieren die in de schappen werden aangevuld. :oops:
Tenzij je de eieren, en de codes erop, ter plekke geïnspecteerd hebt, kan je dat niet zo stellen. Die codes zijn op stalniveau van individuele bedrijven, als zeg stal 1 besmette kippen heeft, en 2 en 3 niet, dan zijn die eieren, ook al komen ze van een bedrijf wat op die lijst staat, veilig. Verder gaat het weliswaar om verhoogde concentraties, maar in die rekenmodellen zit een enorme veiligheidsmarge. Dat is goed, maar een factor 50 à 100 betekent dat ook al zou je zo'n ei eten, de kans op daadwerkelijke gevolgen nog erg klein is.

Als de eieren nu in de vakken liggen, kan je er rustig eentje van eten.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: AH heeft eieren niet uit schappen verwijderd

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:Het kan ook zijn dat dit om eieren gaat die in eerste instantie niet op de lijst stonden, maar wel op de aangevulde lijst. Zo moeilijk is dat toch niet om te bedenken? En anders kun je toch gewoon even bij Appie vragen hoe het zit?
Inmiddels heeft Appie inderdaad uit voorzorg alles weggehaald, niet omdat er met alles wat mis is, maar uit voorzorg.
Alle bedrijven die onderzocht worden, dus ook die niet op de lijst staan leveren als niets meer uit. Het is bekend welke bedrijven gebruikt maakte van de diensten van het bedrijf waar de chemicaliën inzaten. Dat de AH is gestopt is puur omdat consumenten het niet meer snappen en gaan lopen klagen zoals hier ook gebeurd. Dan maar stoppen met het verkopen dan heb je het gezeur ook niet.

P.S. Je moet 3 eieren per dag eten en tientallen jaren lang om er mogelijk ziek van te worden. Mensen die het middel hebben gebruikt om zelfmoord te plegen werden enkel ziek en herstelde daarna. Het is geen goed spul maar het risico dat je er ziek van wordt is te verwaarlozen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: AH heeft eieren niet uit schappen verwijderd

Ongelezen bericht door crazyme »

witte angora schreef: Inmiddels heeft Appie inderdaad uit voorzorg alles weggehaald, niet omdat er met alles wat mis is, maar uit voorzorg.
Of de eier-omzet is het gezeik over die eieren niet waard.
Het controleren en klanten verzekeren dat deze eieren wel goed zijn, en het risico op schadeclaims kost waarschijnlijk veel meer dan die eitjes opleveren.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AH heeft eieren niet uit schappen verwijderd

Ongelezen bericht door witte angora »

In mijn eigen dorp merk ik wel hoe mensen ongelooflijk kunnen zeuren over de meest onbenullige dingen ja. Mensen die, net als de ts, ervan overtuigd zijn dat de eieren besmet zijn van het tegendeel proberen te overtuigen gaat niet lukken. Het kost met iedere klant een hoop tijd, en 'voor de zekerheid' laten ze ze toch maar liggen, dus verkopen doe je ze toch al niet, althans veel minder. Dan maar weg. Dat scheelt inderdaad een hele hoop zinloze discussies met mensen die toch vooral willen 'waarschuwen', en dan heb ik het nog niet eens over de alwetende driftkikkertjes waar geen goed garen mee te spinnen is.

Het personeel heeft wel meer te doen ja

Gesloten