LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arbeidsdeskundige onderzoek

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
emilio1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2018 20:13

Arbeidsdeskundige onderzoek

Ongelezen bericht door emilio1965 »

Hoi Radar,
Onlangs heeft de werkgever Amarant in Tilburg een onafhankelijk adviseur HP consult de HR. [naam verwijderd] te Tilburg een onderzoek laten doen of ik terug kon keren naar mijn huidige functie als persoonlijke begeleider, werken met complexe doelgroep.
Op 21 april jongstleden kreeg ik via de mail het onderzoek toe gestuurd. Wat ik uit het onderzoek heb geconcludeerd is dat hij het zelfde argumenten benoemt als wat de werkgever heeft aangegeven waarom ik niet meer mag/kan werken met complexe cliënten.
Daarop heb ik gereageerd dat ik niet eens ben met de conclusie en vind dat hij partij kiest voor de werkgever.
Hierop reageerde Hr [naam verwijderd] met:
"Bedankt voor je reactie ,Ik moet mij natuurlijk baseren op de bedrijfsarts. Hij stelt de belastbaarheid vast".
Als iemand onafhankelijk is, dat is iemand die goed onderzoek is onafhankelijk en staat als het ware boven de partijen. Ongeacht de opdrachtgever van het onderzoek is het de taak van het onderzoekbureau om de werkelijke situatie zo dicht mogelijk te benaderen met de resultaten uit een onderzoek. Beïnvloeding van de resultaten door de opdrachtgever is daarom ook uit den boze en zal ten koste gaan van de geloofwaardigheid van het bureau.
Het kan toch zo niet zijn dat hij zomaar het antwoord van de werkgever overneemt, of heb ik het nu mis?

Met vriendelijke groeten;

Emile van Heugten
Laatst gewijzigd door Radar op 23 apr 2018 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Arbeidsdeskundige onderzoek

Ongelezen bericht door Moneyman »

emilio1965 schreef:Hoi Radar,
Onlangs heeft de werkgever Amarant in Tilburg een onafhankelijk adviseur HP consult de HR. [naam verwijderd] te Tilburg een onderzoek laten doen of ik terug kon keren naar mijn huidige functie als persoonlijke begeleider, werken met complexe doelgroep.
Op 21 april jongstleden kreeg ik via de mail het onderzoek toe gestuurd. Wat ik uit het onderzoek heb geconcludeerd is dat hij het zelfde argumenten benoemt als wat de werkgever heeft aangegeven waarom ik niet meer mag/kan werken met complexe cliënten.
Daarop heb ik gereageerd dat ik niet eens ben met de conclusie en vind dat hij partij kiest voor de werkgever.
Hierop reageerde Hr [naam verwijderd] met:
"Bedankt voor je reactie ,Ik moet mij natuurlijk baseren op de bedrijfsarts. Hij stelt de belastbaarheid vast".
Als iemand onafhankelijk is, dat is iemand die goed onderzoek is onafhankelijk en staat als het ware boven de partijen. Ongeacht de opdrachtgever van het onderzoek is het de taak van het onderzoekbureau om de werkelijke situatie zo dicht mogelijk te benaderen met de resultaten uit een onderzoek. Beïnvloeding van de resultaten door de opdrachtgever is daarom ook uit den boze en zal ten koste gaan van de geloofwaardigheid van het bureau.
Het kan toch zo niet zijn dat hij zomaar het antwoord van de werkgever overneemt, of heb ik het nu mis?

Met vriendelijke groeten;

Emile van Heugten
Volgens mij neemt de adviseur niet het antwoord van de werkgever over, maar van de bedrijfsarts. En inderdaad, die gaat daar over.

atlas1302

Re: Arbeidsdeskundige onderzoek

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Uw werkgever vindt dat u niet terug kan keren naar uw huidige functie als begeleider van complexe groepen. De arbeidsdeskundige en de arts zullen dit kunnen onderbouwen, en aangeven wat er zou moeten gebeuren om jou toch de mogelijkheid te geven om terug te keren in het arbeidsproces.
Laatst gewijzigd door atlas1302 op 23 apr 2018 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Arbeidsdeskundige onderzoek

Ongelezen bericht door witte angora »

emilio1965 schreef:Wat ik uit het onderzoek heb geconcludeerd is dat hij het zelfde argumenten benoemt als wat de werkgever heeft aangegeven waarom ik niet meer mag/kan werken met complexe cliënten.
Kan het zijn dat de arbeidsdeskundige het gewoon eens is met jouw werkgever? Dat de argumenten van jouw werkgever gewoon valide zijn?

Je kunt twee dingen doen.

- Je kunt er tegen in gaan, maar het is maar de vraag of dit jou aan een baan gaat helpen
- Je kunt ook in praktijk brengen wat je al die tijd waarschijnlijk gepredikt hebt. Leer de situatie te accepteren zoals het is, en bouw van daar uit verder aan een nieuwe toekomst, in jouw geval dus in het arbeidsgebeuren.

Tukjes
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2018 23:07

Re: Arbeidsdeskundige onderzoek

Ongelezen bericht door Tukjes »

De bedrijfsarts stelt een zogenoemde FML op en op basis van deze FML onderzoekt de arbeidsdeskundige de mogelijkheden. U schrijft niets over de FML en indien u deze niet gezien heeft, vraag hiernaar bij de bedrijfsarts. De FML geeft u inzicht in uw mogelijkheden medisch gezien. De functie omschrijving kunt u naast de FML leggen en geeft u inzicht. Vervolgens kunt u de FML naast het arbeidsdeskundig rapport leggen, de vraag is komt het rapport overeen met de FML.

Na bovenstaande kunt u mogelijk een deskundigen oordeel bij het UWV aanvragen. Welk deskundigenoordeel wordt mogelijk bepaald of u het niet eens bent met de FML van de bedrijfsarts of wel eens met de FML en niet met het arbeidsdeskundig onderzoek.

Gesloten