LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consumentenonderzoek naar e-rookmiddelen

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Socurious
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2017 12:34

Consumentenonderzoek naar e-rookmiddelen

Ongelezen bericht door Socurious »

Kent iemand een ECHTE consumententest naar E-rookmiddelen, hardware & liquid of durven Radar, Consumentenbond, enz.. dat niet aan? Wanneer is het RIVM klaar met een praktisch bruikbaar onderzoek naar vloeibaar (nicotine) middel daartoe ??

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Consumentenonderzoek naar e-rookmiddelen

Ongelezen bericht door Brahms »

Wat de eventuele test ook als uitkomst heeft, begin nooit aan roken van sigaretten of E-rookmiddelen, doe je het al, stop onmiddelijk met deze mega ongezonde en onzinnige gewoonte !

Waarom zou je (vloeibare) nicotine in wat voor vorm ook tot je nemen......?

guardianangel
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2017 10:58

Re: Consumentenonderzoek naar e-rookmiddelen

Ongelezen bericht door guardianangel »

Dan moeten we ook met alcohol beginnen en de stoffen in het eten.
Volgens mij is iedereen wijs genoeg om te roken of niet en in welke vorm dan ook.
Iemand die zich dood zuipt wordt toch ook de heineken niet aangeklaagd.
Die fabrikant bied iets aan je kiest er zelf voor want ondanks het leeg melken via de belasting en overal waarschuwen gaan mensen gewoon door.
Als het dan zo erg is waarom sluit de regering niet de rook en drank fabrieken? nee dat brengt veel te vel geld op voor de schatkist.
Ik heb zelf kanker gehad en kreeg het bericht 30 jaar geleden je hebt nog 4 weken dus we proberen wat, oja en stop wel met roken.
Ik rookte helemaal niet dus bull **** om daar nu die fabrikant voor aansprakelijk te stellen.
Dit is mijn mening.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Consumentenonderzoek naar e-rookmiddelen

Ongelezen bericht door Brahms »

guardianangel schreef:Dan moeten we ook met alcohol beginnen en de stoffen in het eten.
Volgens mij is iedereen wijs genoeg om te roken of niet en in welke vorm dan ook.
Iemand die zich dood zuipt wordt toch ook de heineken niet aangeklaagd.
Die fabrikant bied iets aan je kiest er zelf voor want ondanks het leeg melken via de belasting en overal waarschuwen gaan mensen gewoon door.
Als het dan zo erg is waarom sluit de regering niet de rook en drank fabrieken? nee dat brengt veel te vel geld op voor de schatkist.
Ik heb zelf kanker gehad en kreeg het bericht 30 jaar geleden je hebt nog 4 weken dus we proberen wat, oja en stop wel met roken.
Ik rookte helemaal niet dus bull **** om daar nu die fabrikant voor aansprakelijk te stellen.
Dit is mijn mening.
Nergens staat in dit topic dat je de fabrikant aansprakelijk moet stellen, en het gaat hier ook niet over alcohol of andere slechte gewoontes des levens.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Consumentenonderzoek naar e-rookmiddelen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Socurious schreef:Kent iemand een ECHTE consumententest naar E-rookmiddelen, hardware & liquid of durven Radar, Consumentenbond, enz.. dat niet aan? Wanneer is het RIVM klaar met een praktisch bruikbaar onderzoek naar vloeibaar (nicotine) middel daartoe ??
Dat zijn twee verschillende dingen. Een eventuele 'consumententest' zegt niets over de schadelijke effecten van roken van een e-sigaret. Hoogstens over de smaak of beleving. Een individuele consument kan geen uitspraken doen over schadelijk of onschadelijk. Daar is onderzoek voor nodig.

Het RIVM doet onderzoek naar de schadelijke effecten van het roken van een e-sigaret. Het RIVM heeft in 2013 al een onderzoek gepresenteerd http://www.rivm.nl/Onderwerpen/T/Tabak/ ... /E_sigaret waar men 'praktisch bruikbaar' mee uit de voeten kan. Niet aan beginnen aan zo'n e-sigaret dus.

Gesloten