LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] middeltjes tegen haaruitval en kaalheid

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
guussieguussie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2008 21:31

middeltjes tegen haaruitval en kaalheid

Ongelezen bericht door guussieguussie »

Tegenwoordig zie ik steeds meer middelen waarvan wordt beweerd dat het de haargroei (hoofdhaar) stimuleert en dus kaal worden zou voorkomen.

*Zo zijn er bijv. tabletten: http://www.betterhair.nl/
*Nivea heeft sinds kort een hair recharge shampoo (anti-haaruitval programma met een shampoo en tonic) : http://www.nivea.nl/products/show/22430

En zo heb ik vaker reclames gezien over producten die zouden kunnen voorkomen dat mannen (en vrouwen uiteraard ook) kaal worden. Dit even los van de medische ingrepen (laserbehandelingen e.d.) , want die zijn nogal duur. En ook als je op google zoekt naar haaruitval, krijg je tal van links waarop je producten kunt bestellen die haaruitval en het dunner worden van het haar zouden kunnen tegengaan.

Ik heb de radar redactie gemaild met als suggestie aan dit onderwerp een keer een uitzending te wijden.
Ik zou bijv. wel eens willen weten of het wetenschappelijk bewezen is dat deze middeltjes werken en of ze wel gezond zijn? Dat laatste vooral bij de tabletten/capsules die haaruitval zouden voorkomen of de natuurlijke haargroei zouden stimuleren.

Hoe denken jullie hierover?

(ben trouwens nieuw op het radar forum)

Internetpillen.nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2008 13:51

Re: middeltjes tegen haaruitval en kaalheid

Ongelezen bericht door Internetpillen.nl »

Heb je via internet haargroei-stimulerende middelen gekocht of overweeg je dat te doen? PAS OP, want dit kan echt gevaarlijk zijn. Uit onderzoek van de Inspectie voor de Gezondheidszorg, het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) en de Wereld Gezondheids Organisatie (WHO) blijkt dat het in 62% van de gevallen gaat om neppillen. Een neppil is ongecontroleerd, dus niemand weet wat voor stoffen er in deze middelen zitten. Soms zitten er geen helemaal geen werkzame stoffen in, vaak verkeerde doseringen en soms zelfs echt gevaarlijke stoffen. Je loopt daardoor serieuze gezondheidsrisico’s. Meer weten over het gevaar van neppillen? Kijk op http://internetpillen.nl/soorten_intern ... index.aspx voor waargebeurde verhalen en meer informatie.

guussieguussie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2008 21:31

Re: middeltjes tegen haaruitval en kaalheid

Ongelezen bericht door guussieguussie »

Bedankt voor uw reactie. Ik ben gelukkig nog nergens mee gestart .

marieke2407

Re: middeltjes tegen haaruitval en kaalheid

Ongelezen bericht door marieke2407 »

ik heb vaak als vrouwzijnde last van haaruitval,ook door medicatie...
ik gebruik al jaren prihorin,dat is op natuurlijk basis en is gewoon echt goed! niks geen enge dingen zitten erin!
ja niet als je als manzijnde al kaal wordt dat is wat anders maar als je denkt,,het wordt nu wat dun..ga het een paar maanden gebruiken,je kan geloof ik op hun site een proefding aanvragen...
als ik het goed gespeld heb...kijk ff op google dan komt ie van zelf met de goede naam...
ik meen het echt ik werk er niet,ga mijn naam maar na ik ben zo ziek als een hond dus werken doe i helaas niet..

succes marieke

Gesloten