LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidend etiket van siroop Albert Heijn?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Gomar
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2017 16:18

Misleidend etiket van siroop Albert Heijn?

Ongelezen bericht door Gomar »

Het item is overleg met Albert Heijn niet meer relevant. De interpretatie van de etiketten is door mij verkeerd gedaan en heb dat in een mail aan de klantenservice van A.H. doorgegeven en hierop is inmiddels al tot mijn tevredenheid gereageerd.
Laatst gewijzigd door Gomar op 17 jan 2018 15:21, 2 keer totaal gewijzigd.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Misleidend etiket van siroop Albert Heijn?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Smaakt die wel goed?

Als ik het goed begrijp zit nu dus in een glas dus ongeveer 3,2x zoveel suiker? (4x meer suiker per 100ml, maar 5 ipv 4 delen aanlengen.)

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Misleidend etiket van siroop Albert Heijn?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gomar schreef:Vruchtenmix siroop van Albert Heijn is vernieuwd. Niet alleen qua samenstelling - geen zwarte bes meer(was 11%) en nu wel 5% appel - maar ook qua suikergehalte. Op het nieuwe etiket staat dat er 30% minder suiker in zou zitten, maar na vergelijk van het oude met het nieuwe etiket kom ik tot een andere, verbazingwekkende conclusie: suikergehalte oude samenstelling per 100 ml: 14 gram. Suikergehalte nieuwe samenstelling per 100 ml: 57 gram!
Hoezo minder suiker? Verder is het product weer erg waterig van samenstelling, wat al eerder ook het geval was. Albert Heijn heeft destijds na mijn klacht erkend dat de receptuur niet juist was en vervangen door de juiste samenstelling en dikte zoals vanouds. Bij de oude siroop mengde je 1 deel siroop met 4 delen water, nu moet je 1 deel siroop met 5 delen water vermengen. De siroop is al wateriger van zichzelf en nu mag je hem ook nog met meer water verdunnen. Maar dat betekent toch niet dat je minder suiker binnenkrijgt? Ik heb gelukkig het oude en het nieuwe etiket kunnen vergelijken en behalve kleine wijzigingen van samenstelling klopt de verandering zoals vermeld. Geen zwarte bes, wel appel.
Ik denk dan gelijk: wat zegt Albert Heijn? Kan het te maken hebben met de toegevoegde suikers versus de fruitsuikers?

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Misleidend etiket van siroop Albert Heijn?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien eens ergens anders naar een ander merk kijken?

Gesloten