LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Relatie en werkwijze HEALTHY PEOPLE/DETOXFORMULE/BILLINK/CIB

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
MarjonR
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2017 16:49

Relatie en werkwijze HEALTHY PEOPLE/DETOXFORMULE/BILLINK/CIB

Ongelezen bericht door MarjonR »

Ik zie talloze berichten op internet over de misleidende wijze waarop DetoxFormule haar product aan de man brengt. Mensen worden opgelicht, gratis proefpakketten worden via Facebook aangeboden, ook wordt de slogan "achteraf betalen" door hen op geheel eigen wijze geïnterpreteerd. Zelf heb ik ook een pakket besteld, maar toen ik alle slechte ervaringen las op internet heb ik aan DetoxFormule na ontvangst van het pakket diezelfde dag doorgegeven dat ik de overeenkomst wilde ontbinden en dat ik geen kosten wilde besteden aan het (aangetekend) terugsturen van het pakket. Toen ik vroeg naar een oplossing was er geen enkele medewerking. Uiteindelijk heb ik het pakket wel aangetekend geretourneerd en heb het product dus niet meer in mijn bezit. Desondanks stuurt Billink (dat de financiele afhandeling doet) mij aanmaningen ondanks dat ik meerdere keren heb aangegeven geen product meer in mijn bezit te hebben. Nu hebben ze zelfs het incassobureau CIB ingeschakeld. Wat mij verder opvalt is dat de manier van reageren zowel door DetoxFormule, Billink en CIB sterke gelijkenissen vertonen, het lijkt een vooropgezette constructie. Er wordt alleen met voornamen gewerkt :|
IK ZIE OVERIGENS NET DAT BILLINK EN HET INCASSOBUREAU CIB DEZELFDE OPRICHTER HEBBEN, dus dat verklaart veel. In de voorwaarden van DetoxFormule staat dat het om een product gaat van Healthy People NV.
Op internet lezen wij dat heel veel mensen uit angst voor de "consequenties" toch betalen. Dit kan toch niet waar zijn!! MIJN VRAAG IS OF ER MENSEN ZIJN DIE DEZE PRAKTIJKEN AL EENS ZELF VOOR DE RECHTER HEBBEN GEBRACHT OF DOOR DETOXFORMULE/BILLINK/CIB VOOR DE RECHTER ZIJN GEDAAGD. WAT WAS HET RESULTAAT?

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Relatie en werkwijze HEALTHY PEOPLE/DETOXFORMULE/BILLINK/CIB

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Volgens mij is het verstandiger eerst info in te winnen en daarna een product te bestellen. Ik ga ook pas eten als ik honger heb, heb niet pas honger als ik gegeten heb :wink:
Ik kom ze zelfs op dit forum tegen :?

Je hebt het aangetekend geretourneerd. Keurig.
Of je nu nog een schuld bij het bedrijft hebt is afhankelijk van de voorwaarden hierover, waarmee je akkoord bent gegaan. Die zou ik eens goed lezen. Ook daar geldt voor dat je dat eerst zou moeten lezen voordat je een overeenkomst aan gaat.

MarjonR
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2017 16:49

Re: Relatie en werkwijze HEALTHY PEOPLE/DETOXFORMULE/BILLINK/CIB

Ongelezen bericht door MarjonR »

Hallo Harm,

Volgens mij heb jij DetoxFormule nog niet gegoogled. Talloze mensen zijn de dupe geworden van hun wanpraktijken. De voorwaarden (bijv. 14 dagen retour) zitten verborgen onder bepaalde knoppen gedurende het bestelproces en zijn niet zichtbaar op het moment dat je de bestelling doet. Volgens mij is het ook wel heel erg duidelijk dat hun klantenservice (voor zover je het zo kunt noemen) haar uiterste best doet om centjes binnen te halen over de rug van anderen. Er worden zelfs ongevraagd zendingen verstuurd. Verder wordt er bij retourzendingen bij hoog en laag beweerd dat ze geopend zijn geretourneerd, terwijl dat absoluut niet zo is, keiharde leugens dus. En mensen blijven aanmanen, terwijl het pakket al lang geretourneerd is vind jij normaal?

Zelf dacht ik ook dat ik hier nooit in zou trappen, maar deze constructie is zo ingenieus opgesteld dat wellicht zelfs jij hier ook de fout in zou gaan :-)
Ik zou zeggen probeer eens een keertje .. en maak het zelf mee.

Inmiddels ben ik wel van mening dat Billink en CIB hier niet moedwillig in mee lijken te gaan. Wat de rol van Healthy People is weet ik nog niet.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Relatie en werkwijze HEALTHY PEOPLE/DETOXFORMULE/BILLINK/CIB

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Wat ik wil zeggen,
Ik hoef daar niet op te Google'n want ik ga daar niets bestellen. Maar ik kom ze hier op dit forum al tegen met niet echt positieve berichten. Ik ben zelf behoorlijk kritisch als ik met bedrijven in zee ga. Dit forum check ik altijd. Ook binnenkort als ik ga overstappen van energieleverancier, dan vallen de NLE's, de Qurrent's, de Oxxio's bij mij op voorhand al af vanwege slechte verhalen. Misschien het ene slechte verhaal meer persoonlijke ervaring dan het andere maar dat is mijn check. En ja, het klopt dat ik dan (direct) wat geld laat liggen. Maar indirect bespaar ik mij mogelijk een hoop ellende.
MarjonR schreef:En mensen blijven aanmanen, terwijl het pakket al lang geretourneerd is vind jij normaal?
Nee, is natuurlijk niet normaal maar ik kijk daar niet meer van op. Blijf maar aandringen als bedrijf, blijf maar angst creëren, en uiteindelijk betaalt een deel van de mensen toch wel. Zij weten ook van de slechte verhalen die de wereld in gaan oven hen en toch blijven mensen maar met hen in zee gaan.
Ik lees op dit forum verhalen, ik lees jouw verhaal nu, ik lees je reactie, dan vraag ik mij af hoe het kan dat mensen daar toch dingen blijven bestellen. Die vraag kun jij beantwoorden.
MarjonR schreef:. . . wellicht zelfs jij hier ook de fout in zou gaan . . .
Mogelijk, maar nogmaals, ik denk dat jij een simpele check van dit bedrijf niet gedaan hebt.

2 dingen:
Mensen moeten hun geld kwijt. Dat weten dit soort bedrijven en die spelen daar handig op in. Vroeger, nu en in de toekomst.
En gelijk hebben en gelijk krijgen is niet hetzelfde. Dus kiezen veel mensen maar eieren voor hun geld en betalen uiteindelijk maar.
Laatst gewijzigd door Harm.calc op 16 aug 2017 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.

MarjonR
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2017 16:49

Re: Relatie en werkwijze HEALTHY PEOPLE/DETOXFORMULE/BILLINK/CIB

Ongelezen bericht door MarjonR »

Tuurlijk heb je in grote lijnen gelijk Harm maar wat ik zelf ongelooflijk vind is dat zo'n organisatie hier ongestrafd mee door kan gaan, want het blijft misleiding van de ergste soort en ze houden zich niet aan hun eigen voorwaarden die deels ook wettelijk niet eens juist zijn.

Voor mij is het dossier uiteindelijk gesloten deze week, dus voor iedereen die hier geen raad mee weet: hou vol!!!

MarjonR
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2017 16:49

Re: Relatie en werkwijze HEALTHY PEOPLE/DETOXFORMULE/BILLINK/CIB

Ongelezen bericht door MarjonR »

Inmiddels heb ik een reactie van Healthy People:


Bedankt voor uw bericht, u heeft echter het verkeerde bedrijf benaderd. Helaas worden wij (Healthy People BV.) vaak verward met het frauduleuze bedrijf dat onze naam draagt (Healthy People NV.).
Het gaat om het bedrijf achter de detoxformule. http://detoxformule.nl/. Op internet vindt u dat er veel openstaande klachten zijn richting het bedrijf detoxformule (klachtencompas).

Met vriendelijke groet/With kind regards/Mit freundlichen Grüßen/Meilleures salutations,

MarjonR
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2017 16:49

Re: Relatie en werkwijze HEALTHY PEOPLE/DETOXFORMULE/BILLINK/CIB

Ongelezen bericht door MarjonR »

SlimHCA is ook een product van Healthy People NV., een bedrijf waar heel weinig over bekend is.
Ik denk dat het wel een onderzoek waard is om een kijkje te nemen in dit wereldje van afslankpillen, die volgens weinigen helpen maar die velen kopen op basis van de misleidende advertenties.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Relatie en werkwijze HEALTHY PEOPLE/DETOXFORMULE/BILLINK/CIB

Ongelezen bericht door newmikey »

MarjonR schreef:Ik denk dat het wel een onderzoek waard is om een kijkje te nemen in dit wereldje van afslankpillen
Lijkt me volslagen overbodig en water naar de zee dragen. Wie die dingen koopt luistert toch niet naar redelijke argumenten...

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Relatie en werkwijze HEALTHY PEOPLE/DETOXFORMULE/BILLINK/CIB

Ongelezen bericht door Harm.calc »

MarjonR schreef:. . . . ongelooflijk vind is dat zo'n organisatie hier ongestrafd mee door kan gaan, want het blijft misleiding van de ergste soort en ze houden zich niet aan hun eigen voorwaarden die deels ook wettelijk niet eens juist zijn.
De overheid faalt hierin. AvroTros Radar, AvroTros Opgelicht, Vara Kassa, Groeten van Max, Peter R. de Vries . . .
Zij moeten allemaal aanzetten opdat de overheid zaken gaat oppakken. En als de overheid ingrijpt, straffen kennen we niet in Nederland. Oplichters zie je eens in de zoveel jaar terug keren. Het kan allemaal in Nederland. Veel burgers verliezen de moed, worden cynisch en negatief. :evil:

MarjonR
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2017 16:49

Re: Relatie en werkwijze HEALTHY PEOPLE/DETOXFORMULE/BILLINK/CIB

Ongelezen bericht door MarjonR »

Ik denk dat een onderzoek in de pers en publiciteit door een TV programma wel degelijk effect zal hebben. Hoe meer in dit geval de naam DETOXFORMULE in negatieve zin boven komt drijven, hoe beter. Sommige mensen zijn dan misschien niet gevoelig voor argumenten maar wel voor geld. En als blijkt dat ze het beter niet aan DETOXFORMULE kunnen uitgeven dan zullen ze dat niet doen. Hoe meer mensen hoe beter en dat zou DETOXFORMULE uiteindelijk toch de kop kunnen kosten ..

joycebernardnieters
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2017 09:57

Re: Relatie en werkwijze HEALTHY PEOPLE/DETOXFORMULE/BILLINK/CIB

Ongelezen bericht door joycebernardnieters »

Het kan altijd gekker, mijn schoonzus zit in de schuldsanering...heeft alleen maar de informatie bekeken, desondanks krijgt ze nu aanmaningen voor iets wat nooit is ontvangen....CIB is helemaal fout bezig, hopelijk wordt er weer aandacht aan besteed.....

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Relatie en werkwijze HEALTHY PEOPLE/DETOXFORMULE/BILLINK/CIB

Ongelezen bericht door Moneyman »

joycebernardnieters schreef:Het kan altijd gekker, mijn schoonzus zit in de schuldsanering...heeft alleen maar de informatie bekeken, desondanks krijgt ze nu aanmaningen voor iets wat nooit is ontvangen....CIB is helemaal fout bezig, hopelijk wordt er weer aandacht aan besteed.....
"alleen maar bekeken"; of toch per ongeluk iets te enthousiast doorgeklikt?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Relatie en werkwijze HEALTHY PEOPLE/DETOXFORMULE/BILLINK/CIB

Ongelezen bericht door kuklos »

newmikey schreef:
MarjonR schreef:Ik denk dat het wel een onderzoek waard is om een kijkje te nemen in dit wereldje van afslankpillen
Lijkt me volslagen overbodig en water naar de zee dragen. Wie die dingen koopt luistert toch niet naar redelijke argumenten...
In aanvulling hierop:
En denken niet na en winnen van tevoren geen informatie in.

Gesloten