LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boldking scheermesjes

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vangolio schreef:
07 nov 2018 12:34
Ik heb de mesjes gebruikt om mijn hoofd te scheren, maar het werd eerder scalperen, levens gevaarlijk, flinke wonden opgelopen.
Ze vonden het spijtig en wilde de pijn verzachten door mij een mini trio verzorgings crème van 8,50 aan te bieden, nee dank U.
Levensgevaarlijk, toe maar!

Ace Rimmer
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2019 11:29

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door Ace Rimmer »

Ik kan alleen voor mijzelf spreken. Ik heb een broer die naast autistisch nu ook depressief is. Hij scheert zich dus niet elke dag. Bij alle zogenoemde topmerken (Wilkinson, Gilette enz.) zitten de mesjes na één haal verstopt. Bij mij ook trouwens. Uitspoelen onder kraan gaat niet. (waar komt trouwens dat idee vandaan dat méér mesjes tegelijk beter zouden scheren????) Met zijn onhandigheid is het onmogelijk voor mijn broer om zichzelf te scheren. Anderen moeten dat voor hem doen. Met de Bold King kan dat wél. En dat doet zijn gevoel voor eigenwaarde erg goed. Dus voor sommige niches is Bold King zeker een uitkomst.
Okee, de mesjes zijn niet van dezelfde kwaliteit als de topmerken. En inderdaad oogt en voelt de houder wat goedkoop aan. Soit. Maar hoe scherper een mesje, hoe sneller er bramen aan zitten. Er zit dus een optimale scherpheid aan mesjes en die zijn bij de topmerken ver overschreden.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door grun »

Ace Rimmer schreef:
03 aug 2019 11:41
(waar komt trouwens dat idee vandaan dat méér mesjes tegelijk beter zouden scheren????)
De reclameboys weten het te verkopen door te zeggen dat het eerste mesje het haartje optilt waarna het door het volgende mesje een kopje kleiner gemaakt wordt.

Ik hou het bij de Gilette Fusion overigens, die Boldking lijkt me niks.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik ga ook voor meer mesjes. Al jaren met zes stuks eigen merk van Kruidvat. Niet overdreven duur en scheert goed!
Het mooiste scheer je inderdaad met een los mesje in een ouderwetse houder. Inzepen met een kwast en aluin in de buurt voor noodgevallen!

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vergulde Hand scheerzeep, drie minuten meditatief inzepen met de kwast, scheren met Gilette Blue II, een drupje Zwitsal olie erop en mijn wangen zijn weer zacht als babybilletjes :D

sake1987

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door sake1987 »

Bij een wat langere baard eerst even met tondeuse. Hierna inzepen even inlaten trekken en daarna met een mes scheren. In principe werkt dan ieder mes goed.

Droppedoes
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2019 12:06

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door Droppedoes »

Het leek zo leuk Maar scheren is een crime de mesjes zijn snel, na een paar keer bot en voor mij onbruikbaar. Al ingelogde klant op hun website is het niet mogelijk om de gegevens te wijzigen (adresgegevens o.i.d). Dat lijkt mij zeer wenselijk.

wadman
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2021 23:48

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door wadman »

Ik heb nog nooit een Boldking geprobeerd. In het verleden meestal de bekende A-merken, maar ik vond het op een gegeven moment te duur worden. Afijn, een keertje mesjes van de Aldi of de Lidl geprobeerd, maar die waren zo bot dat scheren meer leek op een verkapte poging tot zelfmoord.
Toen ben ik weer overgestapt op een A-merk, maar na een tijdje heb ik de mesjes van de HEMA uitgeprobeerd, de duurste versie, dat dan weer wel. Ik gebruik nu denk ik al een jaar of tien mesjes van De HEMA en ze zijn werkelijk subliem! Wat ze kosten weet ik zo niet uit mijn hoofd, want met een verpakking van vier mesjes doe kk zeker 6 tot 8 maanden. Ik scheer echter wel onder de douche, dus heel erg nat :-). Tja, en waarom zou ik dan lid moeten worden van een club om scheermesjes thuis te krijgen? Is dat soms mannelijk, ofzo? Leveren ze gelijk een kratje Boldking bier mee? Ik bestel mijn mesjes van de HEMA tegenwoordig gewoon op internet, daar is niets moeilijks aan...

Gesloten