LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boldking scheermesjes

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Boldking adverteert de laatste tijd fors met hun "Robin Hood" imago omdat ze zogenaamd veel goedkoper zijn met hun scheermesjes dan de grote merken (Gilette, Wilkinson, etc).

Bij Boldking sluit je een abonnement af (het positieve is dat je dat op ieder moment kunt beëindigen) voor 10 euro per maand waarvoor je 4 mesjes krijgt. Dat is op zich goedkoper dan een 4-pack Gillette Fusion (die kosten zo'n 15 euro), maar met 4 Gillette mesjes doe je minstens 6 weken zo niet langer. Wellicht dat Boldking mesjes ook zo lang meegaan maar je krijgt gewoon iedere maand zo'n pakketje opgestuurd.

Effectief ben je dus met Boldking net zo veel geld kwijt. Als je dan ook nog eens hun distributiemethode bekijkt dan moet je concluderen dat Boldking waarschijnlijk uiteindelijk meer geld aan de mesjes overhoudt dan de bekende merken waar immers ook nog de marge van de winkeliers van af gaat. Bijkomend nadeel van de Boldking methode is nog dat het uiteindelijk banen van winkelpersoneel gaat kosten (als meer leveranciers het op zo'n manier gaan doen).
Laatst gewijzigd door Radar op 04 sep 2013 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: aangepast door Moderator. Ongefundeerde tekst verwijderd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door bprosman »

Bijkomend nadeel van de Boldking methode is nog dat het uiteindelijk banen van winkelpersoneel gaat kosten (als meer leveranciers het op zo'n manier gaan doen).
Dan ga je er van uit dat webshops zonder personeel gerund worden.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door kokka »

ik had naar aanleiding van de titel van de post iets verwacht over gevaarlijke mesjes ofzo, maar niet dat er iemand zich stoort aan het verdien model van een bepaalde winkel.
als je voor elke aanbieding waarbij je genaaid wordt wil waarschuwen, krijg je het nog druk.

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb Gilette wegwerpmesjes. Komen 1 of 2 x per jaar bij Appie in de reclame, 4 stuks voor één euro, en bevallen prima. Ik doe er net geen week mee, maar dat doe ik met andere mesjes ook niet. :(

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je die fusions ook online in grotere verpakking koopt, dan zijn ze even duur of nog goedkoper dan die boldkings. En als je bv mach3 koopt (helemaal niet slecht), ben je veel voordeliger uit.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gillette-mesjes gaan lang mee: http://www.testberichte.de/a/nassrasier ... 41897.html (Handhabung). En daarmee erg goedkoop in gebruik. Tenzij je vindt dat je elke week een nieuwe moet gebruiken, wat Gillette het liefste heeft.

Ik doe maanden met 1 mesje. Bot worden ze niet snel. Je kan overal wel een "abonnement" voor afsluiten. What's next: wc-papier?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door sjohie »

Beetje kort door de bocht, zeker omdat je niet eens wéét hoe lang die boldking mesjes mee gaan. En al helemaal als je weet, dat er ook een 2e abonnement is, van 4 mesjes per 2 maanden, welke 5 euro/maand kost. :wink:

Als 1 boldking mesje even lang mee gaat als een Gilette mesje, bij gebrek aan empirisch bewijs doe ik even de aanname dat dit zo is, dan zou je dus ~9 mesjes per jaar gebruiken. Omdat ze per 4 gaan, zou dat dus 3 maanden boldking abonnement = 12 mesjes voor 30 euro zijn. 12 Gilette mesjes kosten 45 euro, dus 50% meer.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door sjoegel »

Allemaal zooi die wegwerpmesjes. Meer dan 2 x scheren lukt niet. Het bloed gutst in mijn geval dan door de gootsteen. Met Mach 3 of vergelijkbaar doe ik wel 6 weken dus die zijn met afstand het voordeligst.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef: Beetje kort door de bocht, zeker omdat je niet eens wéét hoe lang die boldking mesjes mee gaan. En al helemaal als je weet, dat er ook een 2e abonnement is, van 4 mesjes per 2 maanden, welke 5 euro/maand kost. :wink:

Als 1 boldking mesje even lang mee gaat als een Gilette mesje, bij gebrek aan empirisch bewijs doe ik even de aanname dat dit zo is, dan zou je dus ~9 mesjes per jaar gebruiken. Omdat ze per 4 gaan, zou dat dus 3 maanden boldking abonnement = 12 mesjes voor 30 euro zijn. 12 Gilette mesjes kosten 45 euro, dus 50% meer.
Maar je snapt zelf ook wel dat de truc van Boldking is dat mensen eenmaal zo'n abonnement afsluiten en vervolgens iedere maand nieuwe mesjes krijgen en betalen die ze misschien helemaal niet nodig hebben.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kokka schreef:ik had naar aanleiding van de titel van de post iets verwacht over gevaarlijke mesjes ofzo, maar niet dat er iemand zich stoort aan het verdien model van een bepaalde winkel.
als je voor elke aanbieding waarbij je genaaid wordt wil waarschuwen, krijg je het nog druk.
Heeft niet zozeer met storen te maken. Iedereen mag zijn spullen verkopen op de manier die hij/zij prima vindt. Daar heb ik geen bezwaar tegen. Zo'n abonnementsconstructie zoals Boldking aanbiedt is op zich ook best handig. Je hoeft immers nooit meer zonder mesjes te zitten. Waar ik me aan stoor is het feit dat bedrijven zich op oneigenlijke gronden presenteren als klantvriendelijk t.o.v. "de boeven".
Laatst gewijzigd door Radar op 04 sep 2013 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: aangepast door Moderator. Ongefundeerde tekst verwijderd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door sjohie »

GJvdZ schreef:
sjohie schreef: Beetje kort door de bocht, zeker omdat je niet eens wéét hoe lang die boldking mesjes mee gaan. En al helemaal als je weet, dat er ook een 2e abonnement is, van 4 mesjes per 2 maanden, welke 5 euro/maand kost. :wink:

Als 1 boldking mesje even lang mee gaat als een Gilette mesje, bij gebrek aan empirisch bewijs doe ik even de aanname dat dit zo is, dan zou je dus ~9 mesjes per jaar gebruiken. Omdat ze per 4 gaan, zou dat dus 3 maanden boldking abonnement = 12 mesjes voor 30 euro zijn. 12 Gilette mesjes kosten 45 euro, dus 50% meer.
Maar je snapt zelf ook wel dat de truc van Boldking is dat mensen eenmaal zo'n abonnement afsluiten en vervolgens iedere maand nieuwe mesjes krijgen en betalen die ze misschien helemaal niet nodig hebben.
Je kan al hun abonnementen stopzetten of pauzeren, dus die truc is er helemaal niet?

martvl
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2005 12:17

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door martvl »

Nou ik snap niet wat er een ophef hier voor wordt gemaakt als je 4 mesjes in de twee maanden doet ben je 5 euro per maand kwijt die fusion mesjes kosten 20 euro twee keer zo duur dus. Dit topic is meer van het opruien dan van het opbouwen van kritiek. :evil:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan zou ik die fusions toch ergens anders kopen, want je koopt ze kennelijk wel erg duur.

HVB3
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2013 10:28

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door HVB3 »

Het lijkt er sterk op dat één van de reacties afkomstig is van iemand van Boldking zelf, dus voel me geroepen om een objectieve reactie op dit onderwerp te geven. Scheermesjes zijn duur, die discussie kunnen we denk ik wel afsluiten . Er zijn goedkopere alternatieven op de markt voor de zgn A merken die daar handig op in spelen, zoals Boldking, maar zo is er ook Budgetshavers die ook scheermesjes aanbieden op hun site. Zit er verschil in de prijs tussen deze 2 en de Gillettes van dit leven ? Ja absoluut, en dat kun je eenvoudig zelf zien als je op de sites kijkt. Is de kwaliteit minder dan die van de A-merken ? Ik heb ze alle 2 getest voor mijzelf, en zie toch wel wat verschillen. Boldking heeft 1 mesje wat ze verkopen voor €10 per maand, bij Budgetshavers kun je een keuze maken uit 3 verschillende heren mesjes vanaf €4 per maand, en zelfs een dames mesje voor €6 per maand. Beiden werken ze inderdaad met een abonnement vorm, maar bij beiden kun je per maand opzeggen, geen lange contract verplichting dus. Ik gebruik al jaren 1 mesje per week, simpelweg omdat na een week het mesje gewoon minder scherp is, en ik geen zin heb in huid irritatie omdat ik te vaak over dezelfde plek moet scheren ( wat je dus krijgt als een mesje minder scherp is ) . De kwaliteit van de mesjes ontloopt elkaar niet veel, vind persoonlijk alleen het mesje van Boldking wel verdacht veel op het mesje van de Lidl lijken, en dan kun je dus beter naar de Lidl gaan want daar zijn ze goedkoper . Mocht je het wel makkelijk vinden om elke maand je mesjes thuis gestuurd te krijgen zoals ik, gaat mijn voorkeur uit naar Budgetshavers, meer keuze, nog goedkoper, en kwalitatief niet minder dan de A merken.

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door Moedt »

Bij de Rekenkamer was onlangs een item over scheermesjes.
De Gillette Fusion werd als voorbeeld genomen en kost in de winkel 4,50 per scheerkop.
De kosten om zo'n scheerkop te maken (inclusief ontwikkelingskosten, aanschaf machines en transport) bedragen 0,20 cent.


De reden dat mesjes bot worden is omdat ze gaan roesten dus je zou ze elke keer droog moeten blazen en niet in de badkamer laten liggen om de levensduur te verlengen.

http://derekenkamer.kro.nl/seizoenen/se ... 08-08-2013

Razor Burn
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2014 10:36

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door Razor Burn »

Boldking is heel prima hoor, Ik heb de mesjes zelf een half jaar gebruikt. Goed scherp en ze blijven ook lang scherp.

Het verdienmodel van de winkels is niet zo interessant vind ik, als je daar over wilt vallen, moet je nooit meer boodschapen doen.

Er zijn trouwens inmiddels goedkopere aanbieders van scheerabbonnementen. www.youshave.nl biedt zelfs aan nagenoeg gelijk product. het zou mij niet verbazen als dat mesje op de houder van Boldking past.

Razor Burn
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2014 10:36

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door Razor Burn »

Onderstaande reactie komt van van Budgetshavers zelf... haha

Er is wel een verschil tussen de Aziatische kwaliteit van Budgedshaver en een kwaliteit van Boldking en YouShave.nl


HVB3 schreef:Het lijkt er sterk op dat één van de reacties afkomstig is van iemand van Boldking zelf, dus voel me geroepen om een objectieve reactie op dit onderwerp te geven. Scheermesjes zijn duur, die discussie kunnen we denk ik wel afsluiten . Er zijn goedkopere alternatieven op de markt voor de zgn A merken die daar handig op in spelen, zoals Boldking, maar zo is er ook Budgetshavers die ook scheermesjes aanbieden op hun site. Zit er verschil in de prijs tussen deze 2 en de Gillettes van dit leven ? Ja absoluut, en dat kun je eenvoudig zelf zien als je op de sites kijkt. Is de kwaliteit minder dan die van de A-merken ? Ik heb ze alle 2 getest voor mijzelf, en zie toch wel wat verschillen. Boldking heeft 1 mesje wat ze verkopen voor €10 per maand, bij Budgetshavers kun je een keuze maken uit 3 verschillende heren mesjes vanaf €4 per maand, en zelfs een dames mesje voor €6 per maand. Beiden werken ze inderdaad met een abonnement vorm, maar bij beiden kun je per maand opzeggen, geen lange contract verplichting dus. Ik gebruik al jaren 1 mesje per week, simpelweg omdat na een week het mesje gewoon minder scherp is, en ik geen zin heb in huid irritatie omdat ik te vaak over dezelfde plek moet scheren ( wat je dus krijgt als een mesje minder scherp is ) . De kwaliteit van de mesjes ontloopt elkaar niet veel, vind persoonlijk alleen het mesje van Boldking wel verdacht veel op het mesje van de Lidl lijken, en dan kun je dus beter naar de Lidl gaan want daar zijn ze goedkoper . Mocht je het wel makkelijk vinden om elke maand je mesjes thuis gestuurd te krijgen zoals ik, gaat mijn voorkeur uit naar Budgetshavers, meer keuze, nog goedkoper, en kwalitatief niet minder dan de A merken.

tmm1957
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2014 23:59

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door tmm1957 »

Beste mensen, Ik ben sinds kort gestopt met al die dure mesjes en gebruik zo af en toe nog zo'n systeem met meerdere mesjes als ik haast heb. Ik stuitte een tijdje geleden op veel stukjes op het internet over scheren met een DE (double Edge) mesje. Dit zijn ouderwetse mesjes die in een speciale (safety razor) gestopt worden. Google maar eens en er komt veel tevoorschijn. Deze mesjes kosten maximaal €0,20 per stuk maar ook nog veel goedkoper (op de markt bijvoorbeeld) afhankelijk wat je het prettigst vindt. Het voordeel van deze mesjes is dat ze maar eenmaal over je huid gaan of desnoods 2 keer bij nog een keer inzepen. Je moet er wel iets meer tijd voor uittrekken want het beste gaat het met scheerzeep bijvoorbeeld van Vergulde Hand. Dit is ook veel goedkoper en er zitten geen rare stoffen en drijfgassen in. Eenmalig zijn de aanschafkosten wat hoger maar daarna is het dus tel uit je winst. De mesjes zijn nog steeds te koop bij verschillende winkels maar op het internet is er heel veel te koop in allerhande soorten en maten. Safety razors, scheerkwasten van varkenshaar, dashaar (iets duurder) en kunststof. En dan niet te vergeten scheerzeep of crème in veel soorten en prijzen. Laat scheren weer een prettig ritueel worden waarvan je kunt genieten en net zo glad scheert als met 2 3 4 5 6 of hoeveel mesjes ze nog gaan plaatsen op die moderne apparaten. Je ziet steeds meer op internet dat mensen zijn overgestapt op ouderwets scheren. Ook zijn er steeds meer kappers te vinden die weer met het oude klapmes scheren zoals ze trouwens nog steeds in landen als bijvoorbeeld Turkije doen. Het is wel aan te raden om op internet eens wat informatie te zoeken hoe je je op die manier moet scheren want het is wel even wennen en de kans op wondjes is in het begin meer aanwezig zeker als je niet weer dat je bijvoorbeeld niet te hard moet drukken. Het resultaat is zeker net zo glad als het moderne mes. Probeer het maar uit.

Nietsje
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2014 18:36

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door Nietsje »

Het goedkoopste is niet scheren. Daarna inderdaad het ouderwetse open mes, of het veiligheidsmes. Je merkt het wel aan je huid of je verstandig bezig bent, kan van persoon tot persoon verschillen. Scheerzeep is ook het bespreken waard. Scheerzeep is gewone zeep met een schuimremmer. Je kunt net zo goed gewone zeep op je toet smeren. Het doel van de zeep is om je haartjes nat te houden, dus het water op de huid te houden. Onder het hardlopen scheren kan ook, als je voldoende transpireert. Of onder de douche. Maar een beetje kwasten heeft wel wat. Die spuitbussen zijn onzin natuurlijk, wie dat koopt wil gewoon van z'n geld worden afgeholpen. Is niks tegen, goed voor de economie. Nou ja, ietsje minder voor het milieu, maar de planeet zal niet vergaan vanwege het verkeerde scheerschuim...
Koud water is overigens beter dan warm water. Bij koud water trekt de huid dicht en staan de haartjes mooi rechtop. Beter scheerresultaat en minder kans op geïnfecteerde haarzakjes. Maar je moet het allemaal lekker zelf weten.
Waar ging dit ook alweer over? O ja, die Boldking mesjes. Uitstekende kwaliteit, gaan op mijn baard langer mee dan die Gilette mesjes, zijn bovendien per stuk veel goedkoper, en Boldking kent flexibele abonnementsvorm (in tegenstelling tot YouShave, wat volgens mij gewoon een ander verkoopkanaal van dezelfde ondernemers is).
Ik laat mij door Boldking telkens vier mesjes sturen en zet dan m'n abonnement stop. Is dat moeilijk? Ja, als je een kop als een zeef hebt misschien. En dat zal vast voor veel van ons mannen op gaan, daarom verdienen Gilette en Wilkinson en die andere linkmiechels ook zo lekker aan ons. Interessant dat Radar daar een handje bij helpt door de massa te waarschuwen voor hun concurrenten.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Boldking scheermesjes

Ongelezen bericht door ruud_a »

tmm1957 schreef:Beste mensen, Ik ben sinds kort gestopt met al die dure mesjes en gebruik zo af en toe nog zo'n systeem met meerdere mesjes als ik haast heb. Ik stuitte een tijdje geleden op veel stukjes op het internet over scheren met een DE (double Edge) mesje. Dit zijn ouderwetse mesjes die in een speciale (safety razor) gestopt worden. Google maar eens en er komt veel tevoorschijn. Deze mesjes kosten maximaal €0,20 per stuk maar ook nog veel goedkoper (op de markt bijvoorbeeld) afhankelijk wat je het prettigst vindt. Het voordeel van deze mesjes is dat ze maar eenmaal over je huid gaan of desnoods 2 keer bij nog een keer inzepen. Je moet er wel iets meer tijd voor uittrekken want het beste gaat het met scheerzeep bijvoorbeeld van Vergulde Hand. Dit is ook veel goedkoper en er zitten geen rare stoffen en drijfgassen in. Eenmalig zijn de aanschafkosten wat hoger maar daarna is het dus tel uit je winst. De mesjes zijn nog steeds te koop bij verschillende winkels maar op het internet is er heel veel te koop in allerhande soorten en maten. Safety razors, scheerkwasten van varkenshaar, dashaar (iets duurder) en kunststof. En dan niet te vergeten scheerzeep of crème in veel soorten en prijzen. Laat scheren weer een prettig ritueel worden waarvan je kunt genieten en net zo glad scheert als met 2 3 4 5 6 of hoeveel mesjes ze nog gaan plaatsen op die moderne apparaten. Je ziet steeds meer op internet dat mensen zijn overgestapt op ouderwets scheren. Ook zijn er steeds meer kappers te vinden die weer met het oude klapmes scheren zoals ze trouwens nog steeds in landen als bijvoorbeeld Turkije doen. Het is wel aan te raden om op internet eens wat informatie te zoeken hoe je je op die manier moet scheren want het is wel even wennen en de kans op wondjes is in het begin meer aanwezig zeker als je niet weer dat je bijvoorbeeld niet te hard moet drukken. Het resultaat is zeker net zo glad als het moderne mes. Probeer het maar uit.
het lijkt wel een reclame voor scheerzeep.
ik ben het weliswaar met u eens, maar toch.

los daarvan gebruik tegenwoordig philips mesjes.
ik heb al genoeg littekens achterop mijn kaak opgelopen met daardoor ingroeiende baardharen, die na verloop van tijd beginnen te ontsteken.
dan moet je er weer zo'n exemplaar van 2-3 cm uitpeuteren.
de laatste paar maanden is het gelukkig rustig.
misschien dat het ondertussen over is.

Gesloten