LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CETA

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
H.Roosveld
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jan 2020 16:03

Re: CETA

Ongelezen bericht door H.Roosveld »

Kijkt U eens op www.
wikipedia.org en vuld U in: genetische technologie.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: CETA

Ongelezen bericht door Erthanax »

Is het te veel moeite om hier uw bezwaar te omschrijven en een link te plaatsen als bron?

Waar u op doelt, denk ik, is dat een Canadese boer koolzaad teelde waarvan Monsanto beweerde dat het hun koolzaadras was en dat de boer licentiekosten moest betalen. De Canadese rechter heeft Monsanto in het gelijk gesteld.

Dat dit specifieke ras van Monsanto speciaal geschikt was voor (bestand tegen) Roundup, doet voor de rechtzaak niet terzake. Het probleem waar het om gaat is dat het verlenen van octrooien op gm-gewassen op gespannen voet staat met het kwekersrecht.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: CETA

Ongelezen bericht door Moneyman »

H.Roosveld schreef:
09 mar 2020 20:50
Kijkt U eens op www.
wikipedia.org en vuld U in: genetische technologie.
Waarom doe je zelf je eigen huiswerk niet gewoon?

H.Roosveld
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jan 2020 16:03

Re: CETA

Ongelezen bericht door H.Roosveld »

Als U echt geinteresseerd was in dit onderwerp, had u al lang gekeken op wikipedia!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: CETA

Ongelezen bericht door Moneyman »

H.Roosveld schreef:
10 mar 2020 22:31
Als U echt geinteresseerd was in dit onderwerp, had u al lang gekeken op wikipedia!
Als jij nou eens begint met duidelijk maken wat je onderwerp precies is, zal ik daarna beslissen of ik me erin interesseer. Deal?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: CETA

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Iedereen dus ook IK mag op Wikipedia berichten plaatsen!

Maar ik vond; Latex handschoenen kunnen een allergie veroorzaken.

En ook : Condooms worden vaak van Latex gemaakt.

Mag ik nu op Wikipedia een topic openen dat Condooms een Latex allergie kan veroorzaken en je het beter zonder kunt doen?

Beide aangehaalde zijn van goed bedoelende particulieren en soms achteraf twijfelachtige deskundigen!
Er worden vaak feiten van zowel goede als dubieuze onderzoeken door elkaar gehaald.

Zo zie ik GMO ook, veredeling van gewassen is nog steeds legaal, Genetisch manipuleren zijn er twijfels en zolang onschuld niet bewezen is hier in West Europa verboden.

D.T.T. was ooit een wonder middel, alleen waren ze tijdens onderzoek de afbraak periode vergeten goed te onderzoeken.
De 6 weken bleek het verminderd maar niet verdwenen, bleek geen 6 weken maar 6 jaren voor meetbaarheid te gaan!
Dit was de voorganger van huidige Round Up, ook een prima middel mits je het juist gebruikte,
en niet gehele straten voor hier en daar,
een klein plantje ging misbruiken.

Een kavel vol met onkruiden dood spuiten en omploegen en braak laten liggen ging prima,
maar een schoolplein met vooral 30x30 tegels met groen er tussen is dit een te grof middel!
Ook is het sproeien en wegwaaien een groot probleem van diverse Gif soorten.
Zelf bramen struiken gesnoeid vlak boven de grond, gaatje boren en met injectie naald Dikke Bleek in gedaan!
Alleen deze bramen ging 98% gelijk dood en rest bleef gewoon doorgroeien!
Ik hoef geen wortels uit te graven en heb nu te maaien gras mengsel!

Maar op Wikipedia, ik weet welke personen er erg veel schreven en veel moet verwijderd worden, lijkt wel dit Radar forum! :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: CETA

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Komkommer, jij hebt je al genoeg voort gepland. Hup, die condoom weer om.

H.Roosveld
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jan 2020 16:03

Re: CETA

Ongelezen bericht door H.Roosveld »

Bij deze wil ik de onderwerpen CETA en multinatoonals stoppen en verder gaan met Monsanto . In dit verband verwijs ik U naar een tvprogramma morgen donderdag op npo2 om 1/2 9 Zembla, dat over Monsanto gaat.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: CETA

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik wil graag verder gaan met Europese en transatlantische handelsverdragen in het interbellum. Er zijn lessen te leren uit het verleden. Zie Wikipedia. Er is ook een boek over.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: CETA

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als er iets is wat niet graag wordt gezien op het forum dan is het off topic worden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: CETA

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zembla Topic?

Iedereen die met een gif werkte loopt kans op ziektes, in onze landbouw ook vele ziek geworden door spuiten bij harde wind,
dit was een ander gif maar zelfde verhaal, zwaar gif moet je voorzichtig behandelen en anders word je er ziek van of de buren die langs lopen of daar wonen!

Maar dit is Consumenten Forum en geen TV na praat groepje!
Als we elke uitzending van Zembla en Tegenlicht hier gaan behandelen en dan flink off topic gaan?
CETA verdrag is nog mogelijk maar als we alle TV uitzendingen hier laten terug komen...?
Ik zal er zeker niet op reageren, 1 Huiskamer die alle kanten op mag gaan is meer dan genoeg!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: CETA

Ongelezen bericht door Moneyman »

H.Roosveld schreef:
11 mar 2020 20:45
Bij deze wil ik de onderwerpen CETA en multinatoonals stoppen en verder gaan met Monsanto . In dit verband verwijs ik U naar een tvprogramma morgen donderdag op npo2 om 1/2 9 Zembla, dat over Monsanto gaat.
OK, omdat het hier offtopic is :mrgreen: heb ik je een handje geholpen in het topic wat er wél over gaat. Leef je uit :D

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: CETA

Ongelezen bericht door Radar »

H.Roosveld schreef:
11 mar 2020 20:45
Bij deze wil ik de onderwerpen CETA en multinatoonals stoppen en verder gaan met Monsanto . In dit verband verwijs ik U naar een tvprogramma morgen donderdag op npo2 om 1/2 9 Zembla, dat over Monsanto gaat.
Zo werkt het niet. Als je een ander onderwerp wilt bespreken, gelieve dat dan in een ander topic te doen. Zorg daarbij wel dat je duidelijk maakt wat het volgens jou een consumentenkwestie maakt.

Dit topic zullen we ondertussen sluiten.

Fijne avond,

Radar ^KL

Gesloten