LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door eeliane »

Onderaan gelezen?
risico/garantie...
dat bedoel ik
als de kanker in de cervix zit kan je dat met zo'n kwastje niet aantonen, dat komt daar niet, gebruiken wij met de uitstrijk een heel speciaal borsteltje voor,
dus thuistest is valse veiligheid
dus wil je 100 % veiligheid ga naar de huisarts, uitstrijk kost weinig (als je m zelf aanvraagt buiten de rijksoproep om) en is veel beter!!!

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »

over het HPV virus kreeg ik dit bericht toegestuurd:



HPV Vaccinatie Voorlichting Oegstgeest & Coevorden
Fabels en feiten over HPV vaccinatie - woensdag, 15 april, zal worden georgansieerd in Oegstgeest. Ik ga (Martin de Munck) dan in debat met de GGD-arts die verantwoordelijk is voor de HPV-campagne in deze regio. Désirée Rover heeft al toegezegd dat ze zal komen! Het Gemeentecentrum Lijtweg 9 Oegstgeest aanvang 20.00 uur

Bijgaand een bericht over een avond op 14 april te Coevorden. Deze avond wordt georganiseerd door de SP al daar. Wij zijn er die avond als "Verontruste moeders" en ikzelf (Anneke Bleeker) zal daar dan aanwezig zijn. Dan komt ook Désirée Rover. Wie er eventueel nog bij komt als derde gast is nu nog niet bekend. De GGD komt niet, hebben dat al aangegeven en het RIVM beraadt zich nog. Dus daar kunnen wij verder niets over vermelden. Ook kan het zijn dat er een huisarts komt, maar de contacten zijn allemaal wel gezocht door de organisatie, maar het lijkt wel of men van de zijde niet makkelijk mee wil werken. De avond gaat in elk geval door, wij laten ons er niet van weerhouden of deze "partijen" er nu wel of niet zijn. Wij vinden het zeer belangrijk dat de discussie gaande blijft, er over gesproken en nagedacht wordt. Onze site is: www.verontrustemoeders.nl


Ook dit kreeg ik via de mail:
Vaccinaties: Welkom in de wereld van chemisch denken
Het aantal vaccins dat van overheidswege wordt verstrekt moet de komende jaren worden uitgebreid. De focus moet niet alleen liggen op jonge kinderen, maar ook op oudere kinderen, volwassenen en ouderen. Dat schrijft de Gezondheidsraad woensdag in een advies aan minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA). De raad stelt dat nieuwe technieken, bijvoorbeeld met behulp van DNA, steeds meer inzicht geven in de werking van het menselijk immuunsysteem. Gevolg is dat er ook steeds meer nieuwe vaccins worden ontwikkeld. http://www.depers.nl:80/binnenland/4041 ... ccins.html

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Meno »

De reclamecampagne voor de vaccinatie gaat maar door....

Deze keer via een thuistest die vrouwen kunnen bestellen en/of een telefonisch consult waarin 'advies' wordt gegeven over het vaccin.

http://www.humacare.nl/overons/overhumacare.html

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Big-V »

De reclamecampagne voor de vaccinatie gaat maar door....
Gelukkig maar. Hoe meer meiden zich laten vaccineren, hoe beter.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door eeliane »

Vraag: zou iedereen hier op dit forum zich laten inenten met dit vaccin, leeftijd geslacht maakt niet uit, vaccin is tegen hpv, verder zou het niets doen.
heel goed nadenken, zou u zelf morgen naar de huisarts gaan en zeggen doe mij er maar 1, baat t niet dan schaadt t niet?
wat spuiten ze dan in u?
enig idee?

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Big-V »

Zou je je vraag kort en bondig kunnen herformuleren? Ik kan niets maken van wat je hierboven schrijft..

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door eeliane »

Of jij je zou laten inenten met een onbekende stof waarvan de werking niet zeker is en de bijwerkingen ook niet.
Dus echt goed naar jezelf kijken en denken; ze spuiten ht in die kinderen, ik neem er ook een, baat t niet dan schaadt t niet, ik heb er vertrouwen in dat het vaccin goed is.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik zou me, als ik een meisje was, laten inenten. Ik wéét wat er wordt ingespoten, ik ken de werking van het vaccin.
Ik laat me echter niet inenten, omdat ik geen baarmoederhalskanker kan krijgen, aangezien ik deze als man geen heb.
Ik weet dat HPV echter ook bij mannen het één en ander kan veroorzaken, maar ik vind het risico momenteel nog dermate klein dat ik de kosten van het vaccin te hoog vind.
Het vaccin voor meiden is echter gratis.

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Meno »

@Big-V of is het Big-Ph ?

Nee, de mannen niet,ze kijken wel uit ! Het zijn wéér de vrouwelijke proefkonijnen die aan de risico's blootgesteld worden: Softenon, DES, HST en nu wachten we weer maar weer af wat het HPV-vaccin zal veroorzaken...

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/m ... c#reakties


De rest van het artikel staat in een papieren krant die door iemand overgetypt is.

Moeten we die juf niet gaan aanschrijven en de GGD daar ook??????

De Gelderlander, vrijdag 17 april 2009

Opkomst Elzendaal weer bijna 100 procent

Gennep - 235 van de 248 opgeroepen meisjes van het Elzendaalcollege in Gennep hebben gisteren kun tweede vaccinatie tegen baarmoederhalskanker gehaald. Dat blijk uit gegevens van de GGD Limburg-Noord, de instelling die de vaccinaties geeft. Daarmee zit de school dicht bij de score van 100 procent die de eerste keer werd gehaald. Volgens een woordvoerster van de GGD heeft een aantal van de dertien leerlingen die niet kwamen opdagen, de spuit in Boxmeer opgehaald. Ook meiden die niet op het Elzendaal zitten maar wel in de buurt wonen, konden gisteren hun tweede vaccinatie halen. De GGD is blij met de opkomst. "Het vaccineren op scholen zelf werkt goed, omdat leerlingen niet naar een andere locatie moeten en er weinig lesverstoring is."
Zie ook pagina 25

Pagina 25
VRIENDINNEN EN JUF HELPEN BIJ PRIK

Persoonlijke aanpak bij vaccinatie lijkt te werken in Gennep
door Lori Schulpen

De bewegwijzering is in ieder geval duidelijk: als je de hal van het Elzendaalcollege in Gennep instapt, zie je op de muur meteen een briefje hangen. 'Vaccinatie baarmoederhalskanker boven in de aula', staat erop, met een pijl naar boven. Gisteren was de tweede ronde van de in totaal drie te halen prikken. Bij de eerste vaccinatie haalden alle meiden die opgeroepen waren in de gemeente Gennep en Bergen hun prik bij het Elzendaal. Hoe komt de school aan zo'n goede score?
"Mijn vriendinnen hebben het ook gedaan", zegt Claudia Lachmann (16) na haar beurt. "Je motiveert elkaar. En je wilt gewoon geen kanker hebben, ook al krijg je het pas op je dertigste. Als je dan kinderen wilt krijgen, moet je dat heel snel doen." Voor Sanne Janssen (15) speelt nog iets anders mee: "Het is gratis en je krijgt kei snel kanker, dus komt bijna iedereen."
Bijna iedereen, maar toch niet alle leerlingen. Zo komt Bahar Liai (15) vandaag pas voor het eerste vaccin. "Ik durfde de eerste keer niet, omdat ik bang was dat het pijn deed. Ook hoorde je verhalen dat je er ziek van zou worden of gehandicapt. Maar vrienden deden het ook. En ik voelde de prik niet eens."
Volgens docente Lidian van Ophuizen (23) komt de school toch aan een score van 100 procent omdat er ook meisjes komen uit Beugen en Boxmeer die in Gennep naar school gaan. "De opkomst blijft hoe dan ook hoog. Ik ga zelf de meiden in de klas ophalen en zeg hen dat ik het jammer vind dat ik te oud ben voor de prik. Anders zou ik hem ook halen. Als ze twijfelen, vraag ik hen om mee te lopen en te kijken hoe het gaat. Soms stellen ze een persoonlijke vraag. Zo denken sommigen dat het vaccin niet werkt als ze als seks hebben gehad, maar dat is niet zo."
Carola Balkestein van de GGD Limburg-Noord denkt dat een persoonlijke aanpak werkt. "Op andere scholen moeten de leerlingen zelf op internet kijken wanneer ze aan de beurt zijn. Of ze moeten naar een sporthal buiten school. Dat werkt allemaal remmend. Bovendien is Lidian jong en staat ze dicht bij de meiden. Dat helpt ook." Ondertussen gaat het vaccineren door. "Aaaah, ik voel het helemaal mijn arm ingaan", zegt een van de opgeroepen meiden. Toch valt het mee: "Het deed minder pijn dan de eerste keer."
Mag en kan dit allemaal in dit land? Mag het onderwijs dit doen? Hoe zou u het vinden als dit bij uw kind op school gebeurde???

Gaan we straks ook een bezoekje brengen aan de politieke partij van de juf of aan de kerk/geloof van de juf want die vindt het zo belangrijk want een persoonlijke aanpak werkt. Zullen we dat dan maar invoeren in Nederland? De persoonlijke aanpak hoe zou u dat vinden??

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door puma73 »

dat heet educatie, maar daar heb jij nog nooit van gehoord tulliofan.

er zijn ook nog mensen in de wereld die niet blind achter alles aan lopen te hollen zoals jij doet. mensen met een normaal gezond verstand.

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Meno »

Of je je wilt laten ineneten of niet blijft een individuele aangelegenheid.
Welke school laat dit zo maar toe?
Ik ben benieuwd met welke indianenverhalen de GGD deze meisjes bang gemaakt heeft.Ik zou het verhaal dat ze hier hebben opgehangen wel eens willen horen.
Desnoods komt de GGD bij u thuis....Hieruit blijkt maar weer eens hoe de vaccinatie vrouwen door de strot geduwd wordt.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik ben benieuwd met welke indianenverhalen de GGD deze meisjes bang gemaakt heeft.Ik zou het verhaal dat ze hier hebben opgehangen wel eens willen horen
in elk geval niet de leugens en fabels zoals hier verspreidt door o.a. tulliofan.

de leugens over verlammingen en doden na de vaccinatie. dat noem ik grove leugens, indianenverhalen en bangmakerij.

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Marer »

En Tulliofan nog niet moe van al dat knippen en plakken?

Wat vind je eigenlijk van de toestand van mevr. Diamental? Ook blij dat die naar het clubje Welzijn Kankerpatiënten met jou als aanhanger heeft geluisterd? Het clubje is natuurlijk ook tegen de vaccinatie. Kanker welzijn is "natuurlijk".

Fijn dat het clubje mevr. Diamental een bloemetje heeft gestuurd.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »

http://www.express.co.uk:80/posts/view/ ... cancer-jab
A GROUP of British teenagers has launched the first legal action against the makers of a controversial ¬cervical cancer jab.
They have suffered symptoms ranging from paralysis and ¬seizures to fatigue and muscle aches since being given the Cervarix vaccine.

Lees verder op de link

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Daarnaast kun je hetgeen je hierboven schrijft ook omdraaien. Hoe leg je als ouder aan je dochter met baarmoederhalskanker uit dat al die ellende haar bespaard had kunnen blijven met een simpel prikje?
Deze opmerking lijkt regelrecht te komen uit de promotiecampagne van de bedrijven die deze vaccins produceren. Daarnaast worden die ouders indirect bewerkt door allerlei 'media' die zelf een direct belang hebben bij vaccinatie. Hoe direct die belangen doorspelen blijkt onder meer uit dit artikel:
http://www.klokkenluideronline.nl/artik ... ineel.html

AnnickdG
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2009 15:26

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door AnnickdG »

Ik ben zelf vijftien en heb geen prik gehaald. Er is niet eens bewezen dat het helpt, en er is nog maar 6 jaar onderzoek naar gedaan. Straks veroorzaakt het een of andere enge ziekte. Niet zeggen dat kan niet gebeuren, want dat weet je niet. Daarom heb ik geen HPV Vaccinatie gehaald.

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Marer »

Straks veroorzaakt het een of andere enge ziekte.

@Annick: Vind jij baarmoederhalskanker geen enge ziekte? Goed te genezen en zeker te voorkomen?

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »

http://www.iocob.nl/maatschappij/onwete ... egrip.html


Onwetendheid, onbegrip en onnozelheid: de drie pijlers van EBM
Iedereen neemt maar klakkeloos aan dat de zogenaamde wetenschappelijke feiten die we in de literatuur vinden, en die de basis zijn voor de heilige EBM, en haar richtlijnen, een solide fundament hebben. Dat is geheel bezijden de waarheid. Er heerst op dit gebied zowel onwetendheid, onbegrip en onnozelheid.
Onwetendheid: veel medici zijn onbekend met het proces van wetenschap. Ze nemen de zogenaamde wetenschappelijke feiten aan als vaststaande ankers in de zee van patienten-chaos. In de Lancet deze maand een citaat van een van de redacteurs: It is deeply frustrating that we cannot trust the published literature......
Onbegrip: artsen en wetenschappers hebben geen begrip voor het moeras waaruit de EBM is opgebouwd, en de enorme politieke krachten die zich via zogenaamde objectieve feiten manifesteren. Noch bestaat er begrip over de irrelevantie voor de behandeling van de patient van grote delen van de medische wetenschap. Zoals Ian Chalmers aangaf: de medische wetenschap geeft antwoorden op vragen die voor de patient niet relevant zijn! Of in zijn woorden:
"Ik geloof niet dat het publiek het onderzoeksstablishment nog kan vertrouwen. Maar laat ik meteen duidelijk zijn. Ik zeg alleen dat medische onderzoekers de vragen van de clinici en de patiënten niet beantwoorden, zoals het zou moeten."
Onnozelheid: klakkeloos aannemen dat al die richtlijnen die verankerd zijn in de EBM leiden tot een voor de patient zinvolle geneeskunde. En we citeren de hoogleraar interne geneeskunde van het AMC, het bolwerk van de EBM: de internist Smulders: "dat het merendeel van de gepubliceerde medische literatuur mogelijk zelfs onjuist is.."
Duidelijker kan het niet.
Einde citaat.

http://www.iocob.nl/maatschappij/fayerm ... schap.html

Muß man eigentlich alles glauben, was die Wissenschaft an Überlieferungen anbietet? Zo vraagt Prof. dr. Ludwig von Feyermorgen, de moderne wetenschapsfilosoof, zich af. Moet men alles geloven wat de wetenschap ons vertelt? Von Feyermorgen is momenteel in Duitsland enorm HOT. We zien ook waarom dat is. En hij gaat verder met zijn kritiek: Ein extrem hoher Anteil wissenschaftlicher Veröffentlichungen enthält statistische Fehler. Vrijwel alle medische publicaties bevatten statistische fouten. Deze hoogleraar uit Berlijn weet dus van wanten. En hij durft zich uit te spreken! Hij is degene die de Duitse Vereniging tegen de Kwakzalverij lik op stuk gaf, zodat uit deze vereniging in luttele maanden vele honderden leden stapten. Dat komt omdat deze hoogleraar in Duitsland een autoriteit is op het gebied van de wetenschapsfilosofie van de moderne geneeskunde.

Tante Pollewop
Berichten: 187
Lid geworden op: 23 apr 2009 17:18

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tante Pollewop »

Een populair artikeltje over een onderzoekje waaruit blijkt dat arts-onderzoekers vaak een potje maken van statistiek, is door een nepprofessor gebruikt om plagiaat te plegen.

http://www.kwakzalverij.nl/880/Nepprofe ... n_plagiaat

quote:
Iedereen heeft natuurlijk meteen door dat Ludwig von Feyermorgen nep is, net zo als er helemaal geen Duitse Vereniging tegen de Kwakzalverij bestaat, maar het is geen aprilgrap. De datum klopt niet. 'Feyermorgen' komt uit de koker van Keppel Hesselink zelf, die schaamteloos Tillemans heeft geplagieerd zonder zelfs maar de moeite te doen het in zijn eigen woorden na te vertellen of de bron aan te geven, gewoon om dat hij 'morgen' iets te vieren had. Bovendien heeft hij ook nog met de cijfers gefraudeerd en bijvoorbeeld volkomen onnodig 63 door 128 vervangen. Keppel Hesselink strooit met stoplichten op zijn website om de wereld kond te doen wat volgens hem wel mag (acupunctuur bijvoorbeeld) of niet mag (elektroacupunctuur bijvoorbeeld). Even voor de duidelijkheid: plagiaat mag niet en cijfers vervalsen al helemaal niet!

Gesloten