LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
D. Lip

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door D. Lip » 12 okt 2009 14:51

@Braam

Ook ik heb een mening over jouw manier van argumenteren en die is niet positief. Als je eerst Tullio fan prijst vanwege het bericht van het overlijden van een meisje na vaccinatie, dan zou het jou en/of die fan mooi gestaan hebben om ook zelf met de vervolginformatie, dus de ware toedracht te komen. Niet meer en niet minder.
Nu grijp je alles aan om paddestoeltjes en groene thee te promoten i.p.v. vaccinatie, maar op basis waarvan? Eerder zei je over jezelf i.v.m. deze vaccinatie:
'Eerlijk gezegd heb ik te weinig medische kennis om hierover een oordeel te vormen maar ongetwijfeld zal uw arts hiermee wel uit de voeten kunnen.'

De zelfingenomen toon waarop je jezelf nu toch meent te mogen presenteren, nodigt niet uit om met jou, over wat dan ook, van gedachten te wisselen.
Daarnaast stel je inhoudelijk erg weinig voor en probeer je jouw argumenten nog wat vermeende kracht mee te geven door op de persoon te spelen.
Daar pas ik voor, want ik houd niet van dit soort spelletje's.

De wetenschappelijke vraag naar de voors en tegens van deze HPV-vaccinatie bespreek ik dus liever met mensen die met een volwassen attitude in het leven staan.

Kees Braam

Ongelezen bericht door Kees Braam » 12 okt 2009 15:04

Die Dick:
De wetenschappelijke vraag naar de voors en tegens van deze HPV-vaccinatie bespreek ik dus liever met mensen die met een volwassen attitude in het leven staan
Aub lieve Dick laat anderen niet de kou staan jou mening is zo belangrijk je was net zo goed op weg met de plaatsing van die paddestoelenstudie. Laat je niet door mij weerhouden. Negeer mij en geef anderen waar ze recht op hebben. Deel je kennis en ervaring aub. Mensen hebben er behoefte aan. Ook niet volwassenen vooral want die worden ingeent met alle risico's vandien. Doe het voor hun niet voor mij. Asjeblief

Da silva

Ongelezen bericht door Da silva » 12 okt 2009 22:45

Mag ik een teiltje?

Marer

Ongelezen bericht door Marer » 14 okt 2009 16:57

Da Silva, ik wil ook wel een teiltje.

Meneer Braam waarom blijft u Trijntjewinkel hardnekkig Wilma noemen? Als u de Wilma bedoeld die hier een ban heeft gekregen moet ik u toch echt, ja, echt teleurstellen. Zij is het niet. De insinuaties betr. de nickname Trijntjewinkel slaan echt nergens op. Voor u helaas pindakaas. Voor wat betreft deze gok: Goed dat u er geen geld op heeft gezet.

Ik ben nog steeds benieuwd hoe het nou toch kan dat meneer Braam de kwakzalver Simoncini en zijn discipelen bicaTon en Trentelman herkent als kwakzalverij. Maar daarnaast de grootste kwakzalfster Hulda Clark op zijn aktuele site laat staan. Het rife toestel aanbeveeld en via via de abortuspil als medicijn bij kanker wil laten verstrekken. En daarnaast ook een "zeker weten" mening geeft betreffende vaccinaties.

@Meneer Lip, u heeft groot gelijk.

Kees Braam

Ongelezen bericht door Kees Braam » 17 okt 2009 13:58

Ik wil nog een aanvulling maken op mijn eerdere berichtgeving over de kosteneffectiviteit in nederland per QALY tegen het HPV virus, aldus studie uitgevoerd aan de Erasmus in Rotterdam. In Amerika ligt de kosteneffectiviteit voor vaccinatie tegen het HPV virus per QALY ongeveer gelijk: The cost-effectiveness ratio for immunization of 12-year-old girls was US$43,600 per QALY gained; adding a catch-up immunization program for teen girls (age range, 13-18) cost $97,300 per QALY. The cost-effectiveness ratio was $120,400 per QALY for catch-up programs that extended to age 21 and was highest — $152,700 per QALY — for programs extended to the currently recommended age of 26
Alleen al deze studies zouden normaliter als de voorschriften zouden worden gevolgd een algemeen uitgevoerd vaccinatieprogramma niet kunnen doen doorgaan.
Een citaat uit het studierapport van de Erasmus dat op 1 juli 2009 is gepubliceerd in the Journal of the National Cancer Institute. Om het HPV-vaccin wel kosteneffectief te maken voor toediening bij Nederlandse vrouwen, zou de prijs sterk moeten worden verlaagd, afhankelijk van de lange-termijn effectiviteit van het vaccin.
De auteurs constateren dat met de huidige prijs van € 118 per dosis vaccin, de toevoeging van de HPV-vaccinatie aan het huidige Nederlandse screening-programma een kosten-batenverhouding van € 53.500 per jaar voor kwaliteit gecorrigeerde levensverwachting (QALY) is vastgesteld. Deze kosten-batenverhouding is aanzienlijk hoger dan de kosten-effectiviteit drempel van € 20.000 per QALY zoals deze aanvaardbaarheidsgrens is opgesteld door de Nederlandse overheid voor het baarmoederhalskanker screening programma. Met andere woorden, een interventie met een kosten / baten-verhouding van meer dan € 20.000 per QALY werd niet aanvaardbaar geacht.

En dit gevoegd bij de onzekerheden over de bescherming lijkt zo'n vaccinatie programma toch echt overdone, aldus de auteurs: Hoewel de schadelijke effecten op lange termijn nog niet bekend zijn en slechts een klein aantal bijwerkingen zijn gemeld bij vrouwen in de de leeftijd van 15 tot 26 jaar, zijn de meeste landen van plan alle 12-jarige meisjes te vaccineren. Zowel de veiligheid en werkzaamheid zijn niet getest in deze leeftijdsgroep merken de onderzoekers op en sinds baarmoederhalskanker een relatief zeldzame ziekte in Nederland is geworden zullen de bijwerkingen als gevolg van vaccinatie ook van invloed zijn op de risico / batenverhouding van de vaccinatie.

"Kortom, er bestaan nog veel onzekerheden over de effecten van HPV-vaccinatie op HPV-gerelateerde ziekten," schrijven de auteurs "Uit onze kosten-batenanalyse blijkt dat in Nederland, een land met een lage barmoeerhalskanker incidentie en sterfte, HPV-vaccinatie niet kosten-effectief is."

Beetje vreemd dat @TW en @Marer nu geen problemen hebben met de kosten van zo'n vaccinatie. En jammer dat Dick (@D.Lip) zijn mening over de vaccinaties hier niet meer verder wil geven en alleen maar omdat ik soms ook wat schrijf hier.

Marer

Ongelezen bericht door Marer » 17 okt 2009 14:34

Inderdaad geen problemen met de kosten. Je moet dat voor jezelf overhebben heb ik vernomen.

trijntjewinkel

Ongelezen bericht door trijntjewinkel » 17 okt 2009 15:45

@ Kees Braam:
Beetje vreemd dat @TW en @Marer nu geen problemen hebben met de kosten van zo'n vaccinatie.
Ik kan me niet herinneren dat ik of Marer dit heeft gezegd. Ik heb gezegd dat ik geen mening heb over het vaccin. Kun je even aanwijzen waar ik heb gezegd wat jij suggereert?

Kees Braam

Ongelezen bericht door Kees Braam » 18 okt 2009 21:13

@Marer
Inderdaad geen problemen met de kosten. Je moet dat voor jezelf overhebben heb ik vernomen
Beter begrijpend lezen Marja het gaat nu niet om wat het jou kost maar wat het de belastingbetaler kost want het Ministerie betaalt uiteindelijk de vaccinaties en dit vaccinatieprogramma had nooit goedgekeurd mogen worden wegens officieel en wettelijk vastlegde normen voor kosteneffectiviteit van vacinaties. Zie studieabstract uitgevoerd in het Erasmus Medisch Centrum.

Marer

Ongelezen bericht door Marer » 19 okt 2009 14:13

@Kees: Mijn opmerking betreffende de kosten begrijp je dus goed.
Ik heb inmiddels begrepen dat ook experimentele, niet wetenschappelijke bewezen, kankerbehandelingen hier of in het buitenland nodig vergoed moeten worden volgens jou.
Wordt er iets vergoed wat volgens jou ook aan die norm (niet bewezen) voldoet is het weer niet goed.
Nou ik (als belastingbetaler) heb hier geen moeite mee. Het komt de algemene zaak ten goede zal ik maar zeggen.
En wie weet, één schaap over de niet bewezen dam, en er volgen er meer.

Kees Braam

Ongelezen bericht door Kees Braam » 19 okt 2009 16:25

@Marer
Mijn opmerking betreffende de kosten begrijp je dus goed.
Ik heb inmiddels begrepen dat ook experimentele, niet wetenschappelijke bewezen, kankerbehandelingen hier of in het buitenland nodig vergoed moeten worden volgens jou.
Nee Marja je reageert bewust met een verkeerd antwoord. Gewoon om mij uit te lokken en weer je repeterende punt te kunnen maken. Wat een armoe als je het niet kunt winnen. De kosten van het vaccinatieprogramma zijn te hoog getoetst aan de door het Ministerie vastlegde normen. En dit vaccinatie programma had nooit uitgevoerd mogen worden. Dat is heel anders dan vergoedingen voor bepaalde behandelingen en middelen voor de individuele kankerpatient. Maar dat weet je natuurlijk best. Hoe lang wil je hiermee nog doorgaan naar mij persoonlijk?

Marer

Ongelezen bericht door Marer » 19 okt 2009 20:10

Ik vind het best dat het vaccinatie programma uitgevoerd wordt. Ook al zijn de vaccinatiekosten volgens sommigen te hoog.
Nogmaals, ik heb begrepen (en dat moet jou deugd doen), dat geld niet bepaald zaligmakend is. En zeker dat een kankerpatiënt niet vanwege het geld vogelvrij moet worden verklaard. En de behandeling moet krijgen die hij/zij wenst, waar dan ook, bewezen of onbewezen.

Als je de kosten van één vaccinatie afzet tegen het leven van een vrouw zonder baarmoederhalskanker in de toekomst, wil ik die kosten als vrouwelijke belastingbetaler graag voor lief nemen. Als er een dure vaccinatie komt om prostaatkanker te voorkomen neem ik dat als vrouwelijke belastingbetaler ook voor lief hoor.
Beter voorkomen, dan genezen. En dat moet één ieder ook voor zichzelf overhebben.

Kees Braam

Ongelezen bericht door Kees Braam » 30 mar 2010 08:23

Gezien de positieve berichten over vaccineren tegen het HPV virus en indirect tegen baarmoederhalskanker lijkt het me zinnig dat mensen eens terugbladeren in dit onderwerp. Let vooral op de artikelen waarin dr. Harper haar commentaar geeft op de veiligheid en effectiviteit van vaccineren tegen het HPV virus en indirect tegen baarmoederhalskanker. Blijft actueel.
Zeker ook gezien de wervingspraktijken en het geheim houden van een rapport daarover door GlaxoSmithKline van de producent van het vaccin. Zie dit onderwerp: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 45&t=80442 of dit artikel uit Trouw: Farmaceutisch bedrijf GlaxoSmithKline heeft regels geschonden bij het aanprijzen van een vaccin tegen baarmoederhalskanker.
http://www.trouw.nl/nieuws/zorg/article ... fout_.html

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane » 12 apr 2010 20:16

probleem is dat ze nog steeds niet weten hoelang het vaccin werkt, 1jaar, 2 0f 5 of wel 10 jaar?
wat heb je daar nou aan?
als het nou 2 jaar werkt en je vaccineert op je 14e en op je 17 e ga je sex hebben dan was het dus voor niks,
maar niemand weet dat dus, dus een waardeloze vaccinatie!
groene thee verhaal in de prullebak a.u.b.

Gesloten