LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Liesbert
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2009 18:23

De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Liesbert »

Via de media wordt er bekend gemaakt dat alle meisjes tot en met hun 16de een vaccinatie kunnen en mogen halen om baarmoederhals kanker tegen te gaan.
Ook wij hebben een dochter van 16 jaar. Ze is in augustus 1992 geboren. Tot onze verbazing hoorden wij via de mail van de ggd, dat alleen nog de meisjes geprikt worden die in 1993 geboren zijn. Willen we onze dochter laten vaccineren dan bedragen de kosten €125,00 per prik, (ze hebben 3 prikken nodig) dus komt het gehele bedrag op € 375,00. Via de verzekering wordt niks vergoed.
Is het niet wat raar dat men via de media zegt dat alle meisjes vanaf hun 11de of 12de tot en met hun 16de worden gevaccineerd en als je daar meer info over vraagt, je het antwoord krijgt dat meisjes die in 92 geboren zijn dus buiten de boot vallen.

Snake-lady
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:10

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Snake-lady »

Dat lijkt wel op het hele verhaal wat er jaren geleden speelde met de vaccinatie van de menigokokken (hoop dat ik het zo goed schrijf) ik kreeg wel een inenting, en een vriend van me was net een maand ouder, en viel buiten de boot.
Denk dat je gewoon goed moet doorvragen wat de eventuele risico's zijn voor je dochter, desnoods vraag je het aan je huisarts.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »

Ik heb wat info opgezocht en hier wat stukjes geplakt leest u zelf maar.

http://zaplog.nl/zaplog/article/vaccina ... nen#n58099
Lees op de link ook de reacties aan de rechterkant op die pagina.

http://yelamdenu.blogsome.com/onvoldoen ... programma/
citaat:

#58090 | 10-02-2009 21:07 | spiritualchange
Hierbij een artikel van protesterende artsen in het meest gerennommeerde artsenblad van Nederland:

Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde

Mijn mening:parlementaire enquete naar de integriteit van de Gezondheidsraad, die dit advies heeft gegeven aan minister Klink.
einde citaat.


Onvoldoende gronden voor opname van vaccinatie tegen Humaan papillomavirus in het Rijksvaccinatieprogramma

I.M.C.M.de Kok, J.D.F.Habbema, M.J.E.Mourits, J.W.W.Coebergh en F.E.van Leeuwen *

Minister Klink van Volksgezondheid, Welzijn en Sport wil vanaf september 2009 starten met het landelijk vaccinatieprogramma tegen het Humaan papillomavirus (HPV). Dat blijkt uit zijn brief aan de Tweede Kamer van 8 juli jongstleden (http://www.minvws.nl/kamerstukken/pg/20 ... kanker.asp). Hij volgt hiermee het advies van de Gezondheidsraad op om HPV-vaccinatie voor 12-jarige meisjes in het Rijksvaccinatieprogramma op te nemen. Voor meisjes van 13-16 jaar oud wordt door de raad een inhaalprogramma geadviseerd. 1 Onlangs gingen Van Rossum et al. in dit tijdschrift in op de achtergronden van deze vaccinatie. 2
Lees verder op de link

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »

lees het boek: Chemo of kan ik zelf kiezen, waarin een hoofdstuk gewijd is aan Gardasil het HPV vaccin.

lees op deze link meer over het boek http://www.natriumbicarbonaat.blogspot.com/
zie rechtsboven op de weblog

Informeer voordat u uw kind laat inspuiten.

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Da silva »

Spam!

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Da silva »

In plaats van het boek te kopen kunt u ook gratis deze link bekijken.

http://www.medicalfacts.nl/2008/09/05/g ... accineren/
Uit onderzoek van de Amerikaanse autoriteit op het gebied van vaccinaties is gebleken dat Gardasil de kans op het verkrijgen van voorstadia van baarmoederhalskanker met 44.6 % vergroot als het meisje of de vrouw al geïnfecteerd waren met HPV!! En hoe controleren we dat dan? Het is moeilijker iemand te vinden die het virus niet heeft dan wel; een recente Amerikaanse schatting zegt dat tachtig procent van de vijftigjarige vrouwen met het virus besmet is geweest.
Ondertussen worden de eerste meisjes al gevaccineerd zonder vooraf te onderzoeken of iemand al geinfecteerd is met het HPV virus.
Het ene meisje zal eerder sexueel actief zijn dan het andere maar er wordt hier van een situatie uitgegaan die aanneemt dat meisjes tussen hun 12e en 16e geen sexuele activiteiten hebben,dat vind ik verkeerd.

Liesbert
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2009 18:23

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Liesbert »

tja en reken maar dat een meisje jonger dan 16 jaar nog niet tegen haar ouders zegt dat ze sexueel actief is. Dan wordt controleren hiervan wel heel erg moeilijk.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »

http://www.vaccineinfo.net/immunization ... _HPV.shtml

Citaat:
OBGYN Questions HPV Vaccine Gardasil
Editorial Office
Obstetrics and Gynecology
The American College of Obstetricians and Gynecologists
409 12th Street, SW
Washington, DC 20024-2188

I am writing in response to the recent Committee Opinion 344 Published in the September issue of Obstetrics and Gynecology. I have several concerns regarding Gardasil.

First, the Gardasil's product insert states their endpoint is the prevention of "High Grade Disease", this encompasses CIN II-III and adenocarcinoma in situ (AIS) which are "immediate and necessary precursors" for squamous cell and adenocarcinoma of the cervix.1 The MAXIMUM median follow up in any of their studies is FOUR years. However, the time course from CIN III to invasive cancer averages between 8.1 to 12.6 years.2 Claiming this vaccine prevents cervical cancer, with the longest median study subject being 4 years, is inappropriate.

The vaccine only "protects" against 4 high risk HPV subtypes. We are currently screening for 15 "high risk" HPV subtypes. This may lead to an increase in infection with other and possibly more aggressive subtypes.
Einde citaat

Citaat:
I have personally witnessed the devastation caused by severe vaccine reaction, including patients, their children, nurses and my own family. To proceed with mass vaccination against this embellished "threat" is premature.
Clayton Young, M.D., F.A.C.O.G.
einde citaat.

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Meno »

Het programma Zembla besteedde hier uitgebreid aandacht aan in hun programma HET OMSTREDEN KANKERVACCIN
http://zembla.vara.nl/Voorpagina.1975.0 ... 92c8bcab92

Lees de reactie van de 24-jarige vrouw op dit artikel over de vaccinatie
http://www.trouw.nl/nieuws/zorg/article ... nnen_.html

doerie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2008 23:39

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door doerie »

Hallo allemaal,

Naar infirmatie te hebben genomen bij mijn huisarts die ook geen voorstander is. Ben ik eens verder gaan zoeken en bellen.

En ja je raad het al niemand maar dan echt niemand kan je meer vertellen, wat de gevolgen over 20 jaar zijn. JE KRIJGT TE HOREN VANUIT DEN HAAG DAT HET EEN PROEF IS EN DAT WE MOETEN KIJKEN WAT DE GEVOLGEN MET ZICH MEE BENGT. Bedankt DEN HAAG.

Als je verder kijkt en neust via internet zul je ook lezen dat er al kinderen aan zijn overleden.....

Tja het is geen vaccin tegen BAARMOEDERHALSKANKER MAAR TEGEN GESLACHT ZIEKTES.... DUS JE KIND DAN GEWOON LEKKER HAAR GANG GAAN... ZO KOMT HET OP JE NEER.....

Waar gaan we naar toe op deze wereld en alsouder wordt in het ongewisse gelaten......

WIE O WIE KAN MIJ MEER VERTELLEN

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Meno »

@Doerie,

Nee, de vrouwen die zijn ingeënt zijn niet langer dan 4,5 jaar gevolgd. Verder is er niets bekend. Er staat dat er geen ervaring is met het inenten van meisjes van 9 jaar, die mogen dus niet ingeënt worden. Maar er is ook geen ervaring met doelgroep. De proef betrof meisjes van 16-26 jaar.
http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDF ... -PI-nl.pdf
Uitbreiden van de thuistest lijkt me een beter idee, want die voldeed prima.
http://www.hpvthuistest.nl/
Maar daar heeft niemand het meer over.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »

ter informatie;



http://www.uitdaging.net:80/gezond/baar ... accin.html

BAARMOEDERHALSKANKER
HPV-vaccins als een 'deus ex ******' door Désirée Röver -- medisch researchjournalist Met een voorwoord van dr. H.C. Moolenburgh
Verschijning mei 2009

Talloze artsen en wetenschappers in Nederland hebben artikelen geschreven die onderstrepen dat zij ten zeerste betwijfelen dat veiligheid, beschermingscapaciteit en kosteneffectiviteit van de HPV-vaccins zijn bewezen. Niettemin heeft minister Klink in november 2008 doorgedreven dat Cervarix, het GlaxoSmithKline HPV-vaccin (humaan papillomavirus typen 16 en 18) vanaf september 2009 via het Rijksvaccinatieprogramma gratis wordt verstrekt aan 12-jarige meisjes.

De GGDs van Nederland zijn inmiddels begonnen met de tegelijkertijd door Klink aangekondigde 'inhaalprocedure' voor meisjes van 13 tot 16 jaar.
In de begeleidende brief - geconcipieerd door het RIVM en ondertekend door Directeur Centrum Infectieziektebestrijding prof. R.A. Coutinho - worden de misleidende bewoordingen gebruikt van "een inenting tegen baarmoederhalskanker".

De brief die de GGD Regio Nijmegen richt 'aan alle meiden die geboren zijn in 1993, 1994, 1995 of 1996' eindigt met de mededeling dat 'na de derde prikronde onder alle meisjes die zich hebben laten inenten, vijf iPods worden verloot'…

Goede wetenschap? Of ordinaire koehandel?

De informatie waarop de betrokken meisjes en hun ouders zich kunnen baseren voordat zij toestemmen in deze pijnlijke en ingrijpende 3-voudige HPV-vaccinatieronde, is -- versterkt door de onfrisse manipulatie met iPods -- op zijn zachtst gezegd eenzijdig gekleurd. Zo worden in de meegestuurde folder de ongewenste negatieve effecten ('bijwerkingen') zeer luchtig afgedaan, terwijl er in alle landen waar wordt gevaccineerd, al doden zijn gevallen. Is dat nog een bijwerking te noemen?

Enkele belangrijke feiten uit onderstaand boek op een rij:

- Dankzij goed bevolkingsonderzoek met periodieke uitstrijkjes is baarmoederhalskanker een hekkensluiter in alle landen waar nu plotseling intensief wordt gevaccineerd…

- Het verband tussen humaan papillomavirus (HPV) en baarmoederhalskanker is gebaseerd op een wetenschappelijke consensus: in essentie dus niet meer dan een aanname.

- HPV wordt vaak bij baarmoederhalskanker gevonden. In veel gevallen behoren deze HPVs echter tot andere stammen dan die in de vaccins (Gardasil: 6, 11, 16 en 18; Cervarix: 16 en 18). Er zijn totaal grofweg 100 HPV-typen, waaronder naar men aanneemt, ongeveer 30 kankerverwekkend zijn.

- HPV-aanwezigheid bij baarmoederhalskanker zegt meer over de gezondheidstoestand van het desbetreffende lichaam, dan over een oorzakelijk verband tussen HPV en baarmoederhalskanker. HPVs zijn in feite dusdanig wijd verbreid, dat het zelfs vreemd zou zijn om deze (evenals andere organismen, zoals bijvoorbeeld schimmels) niet aan te treffen in een lichaam of een orgaan dat zodanig uit balans is qua voedingsstoffen, zuurgraad zuurstofvoorziening en/of emoties, dat dit kanker heeft ontwikkeld.

- Het HPV-vaccin wordt in de brieven en folders, gericht op meisjes en hun ouders, keer op keer benoemd als een 'vaccin tegen baarmoederhalskanker' . Dit is een zeer ernstige misleiding. Er zijn veel meer manieren om baarmoederhalskanker op te lopen. De vaccinproducenten benadrukken niet voor niets: regelmatige uitstrijkjes blijven altijd nodig.

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Meno »

Op de website van het College ter beoordeling van Geneesmiddelen (CBG ) staat dat in het Nederlandse Rijksvaccinatieprogramma geen Gardasil maar CERVARIX wordt gebruikt.
http://www.cbg-meb.nl/CBG/nl/humane-gen ... efault.htm
http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDF ... -PI-nl.pdf

Liesbert
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2009 18:23

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Liesbert »

Bedankt allemaal voor jullie reaktie's. Ik heb genoeg gelezen en ben samen met mijn dochter tot de conclusie gekomen dat we haar niet laten inenten. Na alle negatieve publiciteit in de media, heeft zij haar buik er van vol en wil zij geen risico's.

hansfree
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2007 11:27

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door hansfree »

Zelfde hier Liesbert. Maar waarom wordt er aan dit onderwerp, juist nú nu deze vaccinatiecampagne bijna van start gaat, helemaal geen (kritische) aandacht besteed op TV (of heb ik iets gemist)? Voor al diegenen aan wie deze internetinformatie voorbij gaat. Waar zijn jullie TROS Radar? Dit kan niet wachten. :!:

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Meno »

Ja hansfree, je hebt inderdaad wat gemist .Zembla heeft er uitgebreid aandacht aan besteed. De link naar het programma staat hierboven.

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door kiz »

helemaal geen (kritische) aandacht besteed op TV (of heb ik iets gemist)?
Zembla heeft er aandacht aan besteed.
Ook hier, na het lezen van wat meer informatie (dan de GGD folder) besloten de jongedame in kwestie niet in te laten enten.

Liesbert
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2009 18:23

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Liesbert »

Beste Hans,

Ook ik vind het raar dat je er super weinig over hoort in de media. Het enige wat je hoort is dat ze in de regio Nijmegen een ipod verloten onder de meisjes die zich wel in laten enten. Hoezo proefkonijnen!!!!!!!!!!!!!! Ik ben blij dat mijn dochter zich niet laat inenten. Ik zit niet te wachten op een abonnement richting de huisarts en alle gevolgen van dien.
Laat minister Klink eerst maar eens met goede onderzoeks resultaten komen.

En ik hoop dat de Media ( TROS RADAR) Hier eens wat meer aandacht aan gaat schenken.
Meisjes kunnen onvruchtbaar worden van deze vaccinatie. Als men dan klaagt dat nederland vergrijst, moeten ze jonge meisjes dus niet gaan vaccineren met deze troep.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »

http://www.iocob.nl/nieuws/ggd-omkopen- ... natie.html

Home Nieuws GGD: omkopen minderjarigen voor HPV vaccinatie
GGD: omkopen minderjarigen voor HPV vaccinatie
Met een i-pod de minderjarige meisjes lokken om zich tegen het HPV virus te laten vaccineren. Als de farmaceutische industrie een direct to consumer actie als deze zou organiseren zouden ze aan de hoogste boom hangen. Dat kan toch helemaal niet meer anno 2009. Maar de GGD kan dat wel blijkbaar. Het hele HPV vaccinatie hoofdstuk is enorm controversieel. De echte wetenschappelijke feiten om tot een goed oordeel te komen ontbreken. Er zijn wetenschappers en artsen die sterke twijfels hebben. En de GGD looft i-pods uit zodat de meisjes zich gaan laten vaccineren. Een bizar hoofdstuk in de hedendaagse reguliere geneeskunde.
Effect grootte
Over de effectiviteit van de vaccinatie in het Nederlandse Tijdschrift voor Geneeskunde het volgende: ‘Thans moeten 300 vrouwen worden gevaccineerd om 1 geval van cervixcarcinoom te voorkomen en er moeten 1000 vrouwen worden gevaccineerd om een overlijdensgeval door cervixcarcinoom te voorkomen.’ (Boeke, NtvG, 26 april 2008).
Bijwerkingen en sterfte
In de VS kan men inzicht krijgen in de bijwerkingen door de rapporten van de overheid aan te vragen. Dat deed een organisatie en dit is wat er gerapporteerd werd:
July 8, 2008 (LifeSiteNews.com) - The public interest group Judicial Watch recently obtained more than 8,000 reports, under the US Freedom of Information law, of adverse events in girls and young women after they were injected with the HPV vaccine Gardasil.

The reports reveal everything from massive wart outbreaks to seizures, paralysis and death.

Ten deaths have been reported since September 2007, bringing the total to 18 since the vaccine was approved for use in 2006.

In this year there have been 140 reported "serious" complications, 27 of which were categorized as "life-threatening," as well as ten spontaneous abortions and six cases of Guillain-Barré Syndrome, a very rare (1 in 100,000 in a healthy population) immune response to foreign antigens such as infectious agents or vaccines, that paralyzes the afflicted person.
"Given all the questions about Gardasil, the best public health policy would be to reevaluate its safety and to prohibit its distribution to minors. In the least, governments should rethink any efforts to mandate or promote this vaccine for children," stated Judicial Watch President Tom Fitton.
I-Pod onethisch
Dus het hele verhaal van Gardasil is een ingewikkeld verhaal. Maar om de beslissing om zich te vaccineren te laten sturen door hebzucht, het krijgen van een i-pod, dat lijkt IOCOB uiterst vreemd en ethisch totaal ontoelaatbaar. De farmaceutische industrie wordt op de voet gevolgd, en dit soort akkevietjes wordt meteen in de media uitgemeten. Nu de GGD zoiets doet, wat eigenlijk nog verwerpelijker is, omdat het gaat om het lokken van minderjarigen, schijnt het ineens te kunnen..


Einde citaat.

Wat zou het belang kunnen zijn dat zelfs de GGD zich hiervoor laat strikken?
Meisjes lokken met I-Pod's. Het geeft mij een naar onheilspellend gevoel. Dit in belang van onze jeugd??? Wie gelooft dat nu nog???

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door eeliane »

ik ben doktersassistente met een dochter van 13 die is opgeroepen, er wordt je ook geen keus gelaten bijna om te informeren, vaccinaitie is al volgende week, achterlijk snel dus.
Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik moet doen, dochter is 13 jaar en zij is echt nog een meisje, doet echt niet aan sex, (hoor iedereen denken, jaja zeggen die moeders allemaal, maar als je haar ziet amper nog ontwikkeld, slaapt met knuffel vaak genoeg bij mij in bed, haha).
Ben ook geneigd haar niet in te laten enten, want hoe lang werkt het vaccin eigenlijk? nergens is dat bekend, dus als ze met sex begint is het al uitgewerkt en dan moet het weer??? wie weet dat dan zeker , waar zijn die onder zoeksresultaten? Krijg er ook een beetje een DES-geveol bij, maakt het meer kapot dan ons lief is?
Vind de oproep er 1 met een te snelle bijsmaak en ga hier nog eens rustig over nadenken en zal dan ook niet meteen volgende week die prik gaan laten halen, ben huiverig.
Ik had eerder gepleit voor een uitstrijk met HPV bepaling voor iedereen, elke 5 jaar (of vaker maar dan voor evt eigen rekening) vanaf de leeftijd van 20 jaar.
En laten we wel zijn de jongens worden overgeslagen terwijl zij degene zijn die het virus overbrengen, en bij homo's slaat het virus ook steeds meer om zich heen, geen baarmhals kanker uiteraard maar veel kanker in de darm die door HPV wordt veroorzaakt. Het lijkt wel of er niet over nagedacht is zelfs wij op de huisartsenpraktijk zijn ook niet veel meer wijzer dan de 'gewone moeders en meisjes' over dit onderwerp

Gesloten