LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Door verzorgingsproducten blootgesteld aan hormoonverstorende stoffen

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Door verzorgingsproducten blootgesteld aan hormoonverstorende stoffen

Ongelezen bericht door Radar »

In veel verzorgingsproducten zitten hormoonverstorende stoffen, waarvan sommige stoffen als zeer zorgwekkend worden beschouwd. Radar legt uit wat die stoffen doen en op welke stoffen je moet letten wanneer je deze producten koopt.

Heb jij weleens gezondheidsklachten gehad door het gebruik van bepaalde producten?

Kijk hier de Radar-uitzending van maandag 9 november terug: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... duidelijk/

Confetti
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 apr 2017 15:33

Re: Door verzorgingsproducten blootgesteld aan hormoonverstorende stoffen

Ongelezen bericht door Confetti »

Zeker wel, na maanden zoeken ben ik erachter gekomen dat ik allergisch ben voor butylphenylmethylpropional, en dat zit in vrijwel alle producten.
Het staat wel bekend als allergene stof maar dan voornamelijk vanwege huidirritatie.
Dat heb ik dus niet maar het werkt op een of andere manier in op mijn brein:
Ik word er nerveus, gejaagd en depressief van, dus het is wel degelijk hormoonverstorend.
Het begint altijd met tranende ogen en een zeepsmaak op m'n lippen, dan weet ik al dat het weer foute boel is.
Dan ga ik douchen en binnen een half uurtje is het over.

Nu heb ik het vrijwel nooit meer omdat ik alle etiketten bestudeer en het product dus uitgebannen heb.
Het is trouwens bekend onder zo'n 96 andere namen, dus ga er maar aanstaan!
Vaak wordt er trouwens niets meer dan 'parfum' vermeld als ingrediënt. En daar zit het doorgaans in verstopt.
Fabrikanten zijn namelijk niet verplicht om 'parfum' nader te omschrijven.

En, waar ik me dus echt wel zorgen over maak:

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zich mentaal ellendig gaat voelen door dit vergif.
Hoeveel mensen zijn 'overspannen', 'hebben een kort lontje''of zijn depressief door dit product? Of andere producten?

thof
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2016 12:07

Re: Door verzorgingsproducten blootgesteld aan hormoonverstorende stoffen

Ongelezen bericht door thof »

Enkele van deze stoffen komen zelfs in Zwitsal producten voor
Lijkt me niet goed voor baby's (en andere gebruikers natuurlijk ook)

Gesloten