LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Pimpeloen
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2010 13:38

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Pimpeloen »

:lol:

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Robjee »

Pimpeloen schreef:Waarom niet doorlezen? Omdat ik totaal niet onder de indruk ben van alle zogenoemde officiele onderzoeken. Vorige week is voor de zoveelste keer weer eens bewezen is dat "goed onderbouwde onderzoeken met gedegen data door een gerenomeerd instituut" net zo'n bs (kunnen) zijn. Toen ging het over de stelling dat "vleeseters hufters zouden zijn".
Waarom draag je dan onderzoeken aan die zouden moeten ondersteunen dat Energetix voor gezondheidsvoordelen zorgt?
Het komt niet vaak dat onderzoekers resultaten falificeren. En dat is natuurlijk niet goed te praten. Het is ook niet zo dat wetenschappelijk onderzoek onfeilbaar is. Maar het biedt wel de meest betrouwbare informatie. En het gehele wetenschappelijk onderzoek niet serieus nemen op basis van dergelijke incidenten lijkt mij volkomen overtrokken.
Pimpeloen schreef:Het werkt voor jou of het werkt niet. Who cares.
Mensen waartegen gezegd wordt dat het gezondheidsvoordelen biedt. Wat betreft het uiterlijk zie je wat je koopt. Maar het is oplichting en misleiding wanneer een product verkocht wordt met de claim dat het de gezondheid verbetert, terwijl daar totaal geen objectief bewijs voor is.
Pimpeloen schreef:Ben je tegen? Dan is er een berg aan "wetenschap" aan te dragen die dat ondersteunt en idem dito voor het feit als je vóór bent
Mijn verzoek staat nog steeds om onderzoek aan te dragen dat de gezondheidsvoordelen van Energetix bevestigt. Je zegt zelf dat er een berg van is. Tot nu toe scherm je er alleen maar mee.
Pimpeloen schreef:Ik las van de week ergens dat er metingen gedaan zijn die, als ze kloppen (daar gaan we weer) de relativiteitstheorie van Einstein onderuit maaien! Ik bedoel maar...
Je moet niet teveel waarde hechten aan wat de media schrijft en zegt. De resultaten uit dat onderzoek zijn nog prematuur, terwijl de relativiteitstheorie zich op meerdere fronten herhaaldelijk heeft bewezen.
Ook dit heeft te maken met het interpreteren van wetenschappelijk onderzoek. De onderzoekers schrijven ook niet dat hun resultaten de relativiteitstheorie onderuithalen (1). Eerst maar eens afwachten wat verder onderzoek laat zien.

Dat je een sierraad koopt omdat je het mooi vindt is dat prima. Helemaal als er geen gezondheidsclaims aan verbonden worden. Maar over het algemeen gebeurt dat wel en dat is het bezwaar. Dat mensen er blij mee zijn omdat het een mooi sierraad is staat niet ter discussie.

Wanneer iemand een prachtige auto koopt en de verkoper zegt dat hij makkelijk 200 km/h kan, mag die daarvan uitgaan. Wanneer de sportauto in de praktijk met moeite de 150 km\h aantikt heeft die persoon het recht om terug te gaan naar de garage. Juist die topsnelheid was een reden om die auto aan te schaffen.
Wanneer de verkoper met geen woord had gesproken over de topsnelheid en de koper was voornamelijk geïnteresseerd in het uiterlijk, was er niets aan de hand.

1. http://static.arxiv.org/pdf/1109.4897.pdf

sneeuwen
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 sep 2009 12:01

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door sneeuwen »

Beste Robjee;
Neem eens contact op met het St. Radboud ziekenhuis te Nijmegen, want daar worden de komende jaren onderzoeken gedaan met zo'n 20.000 mensen uit alle lagen van de bevolking, en het onderzoek behelst, de invloed van het magnetisme op het menselijk lichaam/welzijn. Ook Energetix is hierbij betrokken. Zoals ik al eerder aangaf, worden de Energetix sieraden (Powerhartjes) in sommige ziekenhuizen in gipsverband gedaan om breuken sneller en beter te helen. Tegenwoordig worden Energetix magneten in brilmonturen gedaan (leesbrillen van +1 t/m +2,5.)
Het onderzoek zien wij met volle vertrouwen tegemoet. :mrgreen:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door newmikey »

sneeuwen schreef:Beste Robjee;
Neem eens contact op met het St. Radboud ziekenhuis te Nijmegen, want daar worden de komende jaren onderzoeken gedaan met zo'n 20.000 mensen uit alle lagen van de bevolking, en het onderzoek behelst, de invloed van het magnetisme op het menselijk lichaam/welzijn. Ook Energetix is hierbij betrokken. Zoals ik al eerder aangaf, worden de Energetix sieraden (Powerhartjes) in sommige ziekenhuizen in gipsverband gedaan om breuken sneller en beter te helen. Tegenwoordig worden Energetix magneten in brilmonturen gedaan (leesbrillen van +1 t/m +2,5.)
Het onderzoek zien wij met volle vertrouwen tegemoet. :mrgreen:

Gedaan wat je zei: contact opgenomen met Radboud, zij hebben nog nooit van Energetix gehoord en ontkennen dat er een dergelijk onderzoek in de planning staat.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Robjee »

[quoteSneeuwen"]Neem eens contact op met het St. Radboud ziekenhuis te Nijmegen, want daar worden de komende jaren onderzoeken gedaan met zo'n 20.000 mensen uit alle lagen van de bevolking, en het onderzoek behelst, de invloed van het magnetisme op het menselijk lichaam/welzijn[/quote]
Een email is de deur uit. De reactie zal ik later plaatsen.

Het lijkt mij een vreemde situaties dat gezondheidsclaims onderbouwd worden met toekomstig onderzoek. Er worden nu gezondheidsclaims gemaakt. Waar zijn deze op gebaseerd? De literatuur bevestigt dit namelijk niet:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/article ... 200004.pdf

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Robjee »

Volgens de persvoorlichter wetenschapscommunicatie van het Radboud ziekenhuis:

Voor zover mij bekend is dat niet het geval.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

sneeuwen schreef:Zoals ik al eerder aangaf, worden de Energetix sieraden (Powerhartjes) in sommige ziekenhuizen in gipsverband gedaan om breuken sneller en beter te helen.
Geef de lijst met ziekenhuizen maar.
sneeuwen schreef:Tegenwoordig worden Energetix magneten in brilmonturen gedaan (leesbrillen van +1 t/m +2,5.)
Ook hier, geef maar de lijst van opticiens en optometristen waar dit gebeurt.

anne751
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2011 19:48

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door anne751 »

Een paar weken geleden zag ik ergens een mooie ring en armband en was meteen verkocht, toen ik de sieraden kocht werd erbij gezegd dat er magneten in zaten die blablablabla............ Geen idee wat hij vertelde want ik heb helemaal niks met die onzin en ben vertrokken met de ring en armband! uiteindelijk vind ik ze mooi en daarom kocht ik ze ook.
Nu viel me vandaag op dat ik al een tijd geen medicijnen meer heb genomen voor mijn hoofdpijn, en dat terwijl ik vaak scheel rondliep.
Dus ben ik toch maar eens gaan googlen naar wat ik nu eigenlijk heb gekocht, heel veel negatieve reacties maar daar tussendoor toch ook wel positieve en ik begin me nu toch heel voorzichtig in de groep positievelingen te voegen want ik kan anders geen verklaring geven waarom de hoofdpijn weg is. ik begrijp het ook niet ...
maar waarom zou ik het willen begrijpen? ik heb geen hoofpijn en heb mooie sieraden!!!!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door newmikey »

anne751 schreef:Een paar weken geleden zag ik ergens een mooie ring en armband en was meteen verkocht, toen ik de sieraden kocht werd erbij gezegd dat er magneten in zaten die blablablabla............ Geen idee wat hij vertelde want ik heb helemaal niks met die onzin en ben vertrokken met de ring en armband! uiteindelijk vind ik ze mooi en daarom kocht ik ze ook.
Nu viel me vandaag op dat ik al een tijd geen medicijnen meer heb genomen voor mijn hoofdpijn, en dat terwijl ik vaak scheel rondliep.
Dus ben ik toch maar eens gaan googlen naar wat ik nu eigenlijk heb gekocht, heel veel negatieve reacties maar daar tussendoor toch ook wel positieve en ik begin me nu toch heel voorzichtig in de groep positievelingen te voegen want ik kan anders geen verklaring geven waarom de hoofdpijn weg is. ik begrijp het ook niet ...
maar waarom zou ik het willen begrijpen? ik heb geen hoofpijn en heb mooie sieraden!!!!
Nou, wat geweldig! Zo'n toeval eigenlijk. Een eerste post op dit mooie forum en dan gelijk zo'n mooie intensieve ervaring met schoonheid, magnetisme en scheelheid.

Geweldig bedankt, we gaan ze nu allemaal aanschaffen, je hebt ons volledig overtuigd!

anne751
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2011 19:48

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door anne751 »

ook hallo :? Zie je me ergens schrijven dat iedereen nu aan de magneten moet nee dus.... Ik schreef alleen mijn ervaring en je hoort me nog steeds niet zeggen dat ik geen hoofdpijn meer heb door die magneten, alleen dat ik nadat het me opviel op google ben gaan kijken naar de eventuele werking ervan en zo kom je al snel hier uit met veel negatieve en een paar positieve ervaringen, vond het leuk om die van mij erbij te zetten. Dat je dan van een mafkees als jou een reactie kunt verwachten vind ik niet erg, ieder zijn ding zullen we maar zeggen
Maar toch lief dat je het een mooie eerste reactie vond :lol:
Ik wilde eigenlijk alleen mijn ervaring of wat het dan ook is hier neerzetten en er verder niets mee doen, met modder gooien laat ik graag aan andere over, ik steek mijn energie liever in leuke dingen.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Robjee »

Anne751, het kan best zijn dat je oprecht je eigen ervaring hebt opgeschreven. Maar er zijn wel een aantal aspecten in je bericht waarmee je mensen zou kunnen proberen over te halen om energetix aan te schaffen:

- Eerste reactie op het forum
- Aanvankelijk sceptisch
- Benadrukken dat het mooie sieraden zijn
- Vermindering klachten en medicijngebruik koppelen aan energetix
- Niet willen begrijpen hoe het werkt
- Door de vele negatieve reacties op internet toch jezelf scharen onder het beperkt aantal positievelingen

anne751
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2011 19:48

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door anne751 »

Hoi Robjee,

Sceptisch ben ik nog steeds want al is mijn hoofdpijn weg ik weet niet of het ook echt door die sieraden komt, al zou het wel zo zijn is het mooi meegenomen en anders heb ik toch mooie sieraden (waar ik ze ook om heb gekocht) vind het alleen erg jammer dat je op dit forum meteen wordt 'aangevallen' vond het alleen maar leuk om mijn 'ervaring' hier neer te zetten maar sorry dat ik het verkeerd heb begrepen. de volgende keer zal ik ook maar meteen goed negatief tekeer gaan dan doe je het tenminste goed in andermans ogen. en tja iedereen begint met een eerste reactie.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Robjee »

Het is niet uitzonderlijk dat mensen zich registreren om vervolgens direct de meest spectaculaire producten aan te prijzen. Met enige regelmaat komen ze zelfs voorbij. Meestal blijft het kort daarna stil en blijven vragen die gesteld worden onbeantwoord.
Wat dat betreft kun je niet ontkennen dat je op verschillende punten de schijn tegen je hebt.
Hoe groot acht jij de kans dat de magneten verantwoordelijk zijn voor de verminderde klachten en het medicijngebruik?

Neemt niet weg dat overeind blijft staan dat de gezondheidsclaims die gemaakt worden voor Energetix niet onderbouwd kunnen worden. Een enkele subjectieve ervaring brengt daar geen verandering in. Ook de inbreng van "Sneeuwen" lijkt schermen te zijn met lucht.

sneeuwen
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 sep 2009 12:01

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door sneeuwen »

Anne 751;

Ik wil mij helemaal bij jou aansluiten !
[ongepast taalgebruik verwijderd door de moderator]

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Robjee »

Wanneer de gezondheidsclaims voor energetix niet onderbouwd kunnen worden zie ik geen reden om daar positief tegenover te staan. Dat heeft niets met negatief denken te maken, maar met het objectief beoordelen van de bewijslast.

Geef bijvoorbeeld meer informatie over het onderzoek dat plaats gaat vinden bij het Radboud. Wie heeft de leiding en waar kan informatie ingewonnen worden?
Ook de vragen van kuklos laat je onbeantwoord.
Het alleen maar schermen met grootspraak geeft geen aanleiding tot positiviteit.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

@sneeuwen, je hebt geschermd met onderzoeken die plaats zouden vinden maar daar geen onderbouwing voor geleverd. Daarna heb je gesteld dat Energetix in ziekenhuizen wordt gebruikt, maar hier ook geen onderbouwing voor geleverd. En tenslotte gesteld dat Energetix magneten in brilmonturen wordt gedaan, maar dit ook niet onderbouwd.
Komt deze onderbouwing nog, of is dit weer een van de vele niet onderbouwde uitspraken die de werking van Energetix aan zouden moeten tonen?

JessicaR
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2011 11:18

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door JessicaR »

Het laatste bericht is al meer dan een maand oud, maar dat maakt vast niet uit. Op mijn verjaardag kreeg ik een Energetix armband. Geloven doe ik er niet in, maar ach gekregen, dus ik deed m om. Vriendin had m gekocht met t idee dat ik dan wellicht minder migraine zou hebben. Ik heb zo'n 2x pe jaar last van migraine.
Helaas had ik binnen een week na het om doen mijn eerste migraine aanval en 2 weken later weer...toeval of niet, armband heb ik af gedaan, hij werkt duidelijk niet en misschien zelfs wel averechts, zo kortna elkaar heb ik nooit migraine gehad. Verder viel me op dat ik na het omdoen minstens zo vermoeid of misschien wel vermoeider was dan voorheen. De armband ligt opgeborgen. Ik gelood er niet in en nu al helemaal niet meer! Echt mooi vind ik m ook niet, dus daarvoor hoef ik m niet om te doen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door newmikey »

JessicaR schreef:...hij werkt duidelijk niet en misschien zelfs wel averechts,

...Verder viel me op dat ik na het omdoen minstens zo vermoeid of misschien wel vermoeider was dan voorheen.

Ik geloof er niet in en nu al helemaal niet meer!
Je gelooft er nog steeds in hoor, alleen nu omgekeerd. Het is allemaal suggestie. Niet geloven betekent dat het armbandje geheel neutraal is; het doet géén goed en het doet géén kwaad. Stel je gerust dat het gewoon niks is en jammer dat je hem ook nog niet mooi vind, dan had je er tenminste nog iets aan gehad.

JessicaR
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2011 11:18

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door JessicaR »

Oh nee hoor. :D waar de vermoeidheid vandaan komt, weet ik...daar helpt t dus duidelijk niet bij. Waar de migraine vandaan komt, weet ik niet, maar hij helpt t iig niet voorkomen. Dus nope...geen effect...ik geloof er (nog steeds) niet in.
Idd jammer dat ik m ook niet echt heel mooi vind, want dan had ik er idd nog iets aan gehad.

Gisteren op een beurs weer een heel l*l verhaal erover aangehoord toen kennisje bij de stand keek. We werden compleet overrompeld, verkoper kwam gelijk achter zijn kraam vandaan gestoven, vreef een stapel boeken onder onze neus die zouden moeten bewijzen hoe goed t werkt enz. Blijkbaar gaan de zaken iets minder nu, of is deze 'aggressieve' manier van verkopen standaard?

Pimpeloen
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2010 13:38

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Pimpeloen »

Met betrekking tot onderzoek naar en het gebruik en van magnetisme binnen de medische wetenschap zie o.a.

http://www.brainclinics.com/

Gesloten