LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met NUUD deodorant

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
jxyjxy
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2017 13:56

Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door jxyjxy »

In een video op Facebook kwam een reclame van Nuud voorbij, waarbij ik op hun website terecht kwam.
Laten we zeggen dat hun website op z'n minst opmerkelijke statements maakt. Mijn huidige deodorant zou mij (borst)kanker en Alzheimer geven.
Volgens het KWF is dit niet het geval, maar Nuud wijst naar deze blog van een online webshop: http://blog.greenjump.nl/post/2017/03/2 ... -echt.aspx

Opmerkelijk, verontrustend misschien, maar nog niet ernstig. Ik zag door deze claims, want reclame is vaker dubieus en misschien werkte het middel wel heel goed tegen mijn zweten, waar ik last van heb gekregen na het Guillain-Barré Syndroom. Dus ik heb voor tien euro (!) 15 ml deodorantcrème besteld.
In het kort: het werkte niet. Prima, ik zou mijn geld terug krijgen en ik wou meteen een eerlijke beoordeling achterlaten.

Mijn geld heb ik nooit terug gekregen (ondanks meerdere toezeggingen).
Mijn beoordeling is nooit geplaatst/verwijderd, ondanks dat het in normaal taalgebruik geschreven was.
Wél kreeg ik binnen tien minuten, om 22.17, een mailtje terug. Zonder aanhef betrof de letterlijke tekst:

Veel dank dat je de moeite hebt genomen om een review te schrijven.
Vraag alleen: waarom heb je het gekocht, als je er zo boos van wordt?
Ik krijg toch sterk de indruk als ik dit lees dat je het niet echt geprobeerd hebt, en dat er al een hoop boosheid bij je zit.
Je geloofde onze kostprijs niet, onze 10.000 oksels actie niet (die is gewoon zichtbaar op de website overigens).
Je gelooft het alzheimers verhaal niet.
En toch heb je Nuud gekocht.
Dat snap ik dan weer niet helemaal.
Je kreeg om 22u een mailtje terug omdat we toch iets van ons wilden laten horen.
Op onze facebook pagina kun je gewoon met je negatieve review terecht. Geen probleem!


Zijn er mensen met dezelfde ervaringen? Het doet mij overkomen als een schimmig zaakje (duur, reviews censureren, dubieuze claims, etc.).
Laatst gewijzigd door Radar op 08 dec 2019 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële link verwijderd

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Dat hele Facebook moest verboden worden ;-)
Wie gelooft dat nou allemaal nog, wat daar staat?

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Neem contact op met uw huisarts als u last hebt van overmatig zweten.

Reclames zijn sprookjes en Facebook is het sprookjesbos.

jxyjxy
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2017 13:56

Re: Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door jxyjxy »

Miepje1 schreef:Dat hele Facebook moest verboden worden ;-)
Wie gelooft dat nou allemaal nog, wat daar staat?
Het stond dus niet óp Facebook, het kwam voorbij als reclame in een ander filmpje, zoals dat ook gebeurt voor een YouTube filmpje.
Wat ik vooral zorgelijk vind, is dat het vrij verkrijgbaar is en er claims worden gedaan dat andere deo's voor kanker/Alzheimer zouden zorgen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door Brahms »

Geen zorgen over maken, het leven is zonder reclames al ingewikkeld genoeg.
Ze schrijven meer wat ze willen, lees het met de nodige argwaan.
Zie het als leermoment, heb je medische problemen, ga altijd naar de huisarts en geloof geen enkele reclame.

ToosToos
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2017 22:16

Re: Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door ToosToos »

Ik kreeg mijn geld wel keurig terug. Raar. Misschien toch nog even mailen. Overigens, het is toch niet gek dat je een mailtje terugkrijgt om 22u? Gewoon een webwinkel die de hele tijd druk is met van alles. Dus ook 's avonds. Trouwens net gecheckt: er staan ook gewoon negatieve reviews op hun site: https://nuud.care/reviews/ Misschien hebben ze naar je geluisterd?

Aagje61
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2018 19:33

Re: Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door Aagje61 »

Er bestaan onschuldige deo's die wel werken en die bijna niets kosten omdat je deze zelf maakt. 1/3 kokosolie, 1/3 baking soda en 1/3 maizena. Als je dit onder je oksels smeert, blijf je gegarandeerd fris ruiken. Een deo van 10 euro voor 15 ml is al ongeloofwaardig op zich. Een product is niet beter omdat het duur is. Wel 10 keer zo vervelend als het dan ook nog eens niet werkt.....

ropstop
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2018 17:00

Re: Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door ropstop »

Het is denk ik belangrijk te beseffen dat Nuud een commerciele partij is die haar geld probeert te verdienen aan het bang maken van mensen.

Nuud wekt de indruk dat aluminium schadelijk is en kanker en Alzheimer veroorzaakt door het selectief presenteren van slechte onderzoeken. Het is verstandig te kijken naar wat onafhankelijke partijen, die niet proberen geld te verdienen door hun eigen deodorant op de markt te zetten, hierover zeggen.

KWF: https://www.kwf.nl/over-kwf/Pages/stand ... anker.aspx
Er worden sinds jaar en dag berichten verspreid in de media daarbuiten over de vraag of deodorant borstkanker kan veroorzaken. Het gaat hierbij om berichten naar aanleiding van onderzoeken van onder andere Darbre (2004) (...). In deze onderzoeken wordt gezegd dat bestandsdelen, zoals parabenen en aluminium chloorhydraat, schadelijk kunnen zijn en zelfs borstkanker kunnen veroorzaken. Deze onrust is onterecht.
Onderzoek van zowel de American Cancer Society als het Amerikaanse National Cancer Institute heeft geen relatie gevonden tussen het gebruik van deodorant en borstkanker, ook als de oksel onthaard is.(...) Bovendien heeft uitgebreid wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat parabenen veilig zijn voor mens en milieu. Het gebruik van parabenen als conserveringsmiddel voor cosmetica en andere productgroepen is goedgekeurd door de Europese Commissie. Deodorant kan dus veilig gebruikt worden.

Volkskrant: https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ve ... ~a4391071/
Pas op met deodorant, waarschuwden krantenkoppen afgelopen week: AD, RTL Nieuws, Financieel Dagblad en andere media schrijven dat je er borstkanker van kunt krijgen. Een stof in deodorant, het zout aluminiumchloorhydraat, wakkert tumorgroei in borstkliercellen aan, stellen Zwitserse wetenschappers.
Het is niet de eerste keer dat er alarm wordt geslagen: de meeste wetenschappers die we bellen, kennen het als een broodjeaapverhaal. Voegt dit onderzoek iets toe? Nieuw is dat de wetenschappers nauwgezet in de gaten hielden wat langdurige blootstelling van aluminium met borstkliercellen doet: of er tumoren ontstaan en hoe erg die dan zijn. Maar ze keken alléén naar muizen. En het type muis dat ze kozen is 'nogal kunstmatig', zegt toxicoloog Martin van den Berg van de Universiteit Utrecht (UU). Ook kanker-expert Paul Pharoah merkt dat op: juist de muizen met een immuunafwijking kregen na de proef met aluminiumchloride steeds ergere tumoren. Gewone muizen in de studie niet.
Ook wat onrealistisch is dat de muisjes de deodorantstof niet op hun huid gesmeerd kregen. In plaats daarvan stelden de Zwitsers eerst kweekcellen 6 maanden bloot aan een hoge dosis aluminiumchloride en injecteerden die daarna direct in de muizen. Bij mensen ligt de blootstelling aan aluminium zeker lager(...)
En aluminium uit deodorant dringt nauwelijks door de huid(...). Zelfs wanneer vrijwilligers een stevige oplossing op hun huid gesmeerd krijgen, komt er niet meer dan eentienduizendste daarvan in de onderhuid terechr(...) Een mens krijgt dagelijks vijftig keer zoveel aluminium binnen uit bijvoorbeeld kraanwater, groenten en melkproducten. En dat plast-ie probleemloos uit.

Alzheimer's society: http://alzheimer.ca/en/Home/About-demen ... s/Aluminum
Studies have not provided strong evidence of aluminum being a risk factor for the development of dementia.

Etc, enzovoorts.

Met dezelfde mediatactieken als Nuud gebruikt, zou je kunnen claimen dat de deodorant van Nuud heel gevaarlijk is.

De Japanse onderzoeksgroep van Totsuka (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/197 ... t=Abstract) vond bijvoorbeeld dat het ingredient Kaolin (dat overigens een aluminiumverbinding is) van Nuud deodorant genotoxisch (dus mogelijk kankerverwekkend) is. De Europese "Scientific Committee on Emerging and Newly Identified Health Risk" (https://ec.europa.eu/health/scientific_ ... tion_17_en) concludeert over zilver, het werkzame bestanddeel van Nuud deodorant: " Human exposure is direct (food, hand-to-mouth contact, skin) and may be life long; while in the environment silver nanoparticles may be a particularly effective delivery system for silver to organisms in soil, water and sediment and may act as sources of ionic silver over extended periods of time. Therefore, additional effects caused by widespread and long term use of silver nanoparticles cannot be ruled out."

Is Nuud ook heel gevaarlijk? Waarschijnlijk niet. Alles is giftig. Zelfs zuurstof en water zijn in hoge doses schadelijk. Het belangrijkste is om te beseffen dat Nuud bangmakerij als marketingtool gebruikt. Je kan je afvragen of een commerciële cosmeticastartup het beste voor heeft met de gezondheid van de mens.

dANOSX
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2018 23:15

Re: Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door dANOSX »

Deze deodorant heb ik nu twee keer gebruikt en ik moet zeggen bij mij werkt het wel echt enorm goed... (heb geen aandelen in NUUD :roll: )

Het is wel iets duurder, maar inderdaad ook niet veel nodig. Belangrijk is wel, heb ik gemerkt, dat je goed schoon en droog bent onder de oksels

dfrenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jun 2014 14:50

Re: Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door dfrenner »

Nou ook maar even mijn ervaringen.
Bij mij werkt het echt heel goed, ik smeer iedere woensdag en zondag en de zweet stank blijft echt weg. Mijn vrouw daarentegen lijkt het geen enkel effect op te hebben.

Ik moet wel zeggen dat ik niet vooraf had ingelezen en de negatieve marketing had gelezen. Jammer van zo'n bedrijf.

Toch ga ik nu voor de aanstaande vakantie een nieuwe tube bestellen, want het werkt voor mij prima.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

dfrenner schreef:Nou ook maar even mijn ervaringen.
Bij mij werkt het echt heel goed, ik smeer iedere woensdag en zondag en de zweet stank blijft echt weg. Mijn vrouw daarentegen lijkt het geen enkel effect op te hebben.

Ik moet wel zeggen dat ik niet vooraf had ingelezen en de negatieve marketing had gelezen. Jammer van zo'n bedrijf.

Toch ga ik nu voor de aanstaande vakantie een nieuwe tube bestellen, want het werkt voor mij prima.
Wederom een reclamepraatje? Is niet uw eerste keer. Gelukkig heb ik in de afgelopen 7 maanden de reclame niet voorbij zien komen. Dus waarom u er nu zo ineens bij komt?

Aam.schaap
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2018 10:17

Re: Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door Aam.schaap »

Had ik het maar leren kennen in de tijd dat mijn zoon op de middelbare school zat, had mij veel buikpijn bespaart gebleven.
Wss door de hormonen begon mijn zoon ineens heel erg te ruiken, ik stond erop dat hij altijd een deo bij zich had want Kids kunnen zo gemeen zijn onderling en daar was ik dus ook echt bang voor, dat mijn zoon het pispaaltje werd ivm zijn zweet lucht.

Gelukkig hebben we de middelbare school overleefd maar daarmee was het probleem niet weg, want op het werk moest hij ook meerdere keren per dag deo gebruiken.

Nu het eerste tubetje Nuud uit geprobeerd en wat zijn wij blij.

Hij gebruikt het donderdags en maandags en zelfs zijn t shirts die je al rook zodra je de was mand opendeed ruiken niet meer.

Duur??? 3 tot 4x sprayen per dag is ook niet goedkoop en hij is nu ruim 6wkn verder met zijn 1ste tubetje maar de nieuwe ligt al klaar. Dus in verhouding is Nuud dan goedkoper.

Niet alleen mijn zoon is superblij maar ik als moeder ook. Want heb helaas een jongen meegemaakt die echt te erg werd gepest ivm zijn zweet lucht terwijl hij er niks aan kon doen (ook hormonen kwestie) en dan breekt je moederhart.

Dus voorlopig komt er voor deze zoon even niks anders in huis dan Nuud. En zijn after shave / eau de toilette komt nu ook 10x beter tot zijn recht :D

Vriendelijk groet en hele blije moeder

Knufje68
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2019 21:27

Re: Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door Knufje68 »

Ikzelf heb borstkanker gehad en kreeg een okselspoeling, daarbij werd ik gewaarschuwd om geen gewone deo meer te gebruiken aan die kan, als ik hun vroeg waarom, zeiden ze mij dat mijn schildklieren daar zijn verwijderd ik daar niet langer beschermd was, ik vroeg hun, beschermd tegen wat?? Deo is weldegelijk gevaarlijk, je lichaam en schildklieren vechten hard om je te beschermen
Dus is geen larie

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door Lowieze »

Knufje68 schreef:
07 dec 2019 21:32
Ikzelf heb borstkanker gehad en kreeg een okselspoeling, daarbij werd ik gewaarschuwd om geen gewone deo meer te gebruiken aan die kan, als ik hun vroeg waarom, zeiden ze mij dat mijn schildklieren daar zijn verwijderd ik daar niet langer beschermd was, ik vroeg hun, beschermd tegen wat?? Deo is weldegelijk gevaarlijk, je lichaam en schildklieren vechten hard om je te beschermen
Dus is geen larie
Als u mensen wilt waarschuwen zou u beter eerst eens uzelf goed moeten laten informeren.
Schildklieren verwijderd die in uw oksel zaten?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Logisch dat die daar verwijderd worden! Stel je voor.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door moederslink »

En men heeft maar één schildklier, dus geen meervoud .
Ik denk dat je de " poortwachtersklier of schildwachtklier " bedoelt?
Deze zit in de oksel.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
08 dec 2019 14:14
En men heeft maar één schildklier, dus geen meervoud .
Ik denk dat je de " poortwachtersklier of schildwachtklier " bedoelt?
Deze zit in de oksel.
Ik vermoed dat hier lymfeklieren bedoeld worden, al en met al een verward verhaal.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door berndv »

Aam.schaap schreef:
16 jul 2018 00:10
Hij gebruikt het donderdags en maandags
Met een bericht uit juli (ik weet dat het anderhalf jaar geleden is) en dan alleen op donderdag en maand deo gebruiken zegt mij ook wel iets over hoe vaak er gedoucht wordt.


edit:
ik lees dat dit wonderproduct zelfs door het wassen niet er af gaat. :oops:

Lindaw11
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2020 09:07

Re: Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door Lindaw11 »

Ik gebruik nuud nu al bijna 2 jaar en ik ben er super tevreden over. Ik was op zoek naar een langer werkende deo zonder slechte stoffen er in. Ik vond nuud op internet en heb t besteld ook al vond ik het erg duur voor 15ml.
Maar het werkt super goed. Sommige mensen hebben last van detox las ik. Ik heb daar geen last van gehad. Wel werkt het na een poos gebruik langer dan in het begin naar mijn ervaring.

Het werkt bij mij erg goed 2 of 3x in de week opbrengen na het douchen. Ik douche gewoon elke dag maar t werkt gewoon door.
Mijn puber zoon die behoorlijk kan zweten gebruikt het nu ook. Dat is echt een hele verbetering buiten gewone deo's. Hij vond t eerst maar raar deo smeren ipv spuiten maar nu hij ziet hoe goed t werkt is hij om.
Als ik zie hoe lang we er mee doen is het zelfs veel goedkoper dan normale deo spuitbussen.

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ervaringen met NUUD deodorant

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bedankt dat u speciaal voor zo'n geloofwaardige review een account hebt geopend en dit oude topic naar boven geschopt.
P.s. verdient de verkoop van dit spul goed?

Gesloten