Help de bewoners van Wonenzuid: 90% vochtmeting in de muren

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
bewoners.wonenzuid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2021 01:44

Help de bewoners van Wonenzuid: 90% vochtmeting in de muren

Ongelezen bericht door bewoners.wonenzuid »

Wij zoeken hulp want heb gisteren een vocht meting gehad van 90 % in de muren.
Nu wil ik de buren aanspreken dat dat zo is. Vertelt hij ja, weet ik, hebben ze hier ook gemeten jaar of 2 terug.
En doen ze niks mee. Wij zijn er 2 jaar mee bezig.
Daardoor praat ik met andere bewoners die de zelfde of andere ervaring ermee hebben.
Maar niemand doet er iets mee omdat ze er toch alleen voor staan. Dus via deze weg probeer ik iedereen samen te krijgen en heb al zeker 10 huishoudens die mee werken want samen staan we sterk.

–– De moderatie heeft hoofdletters en leestekens toegevoegd

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Help de bewoners van Wonenzuid: 90% vochtmeting in de muren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kunt u niet beter deur voor deur langs gaan? De kans dat alle bewoners hier op het forum actief zijn zal vrij klein zijn.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Help de bewoners van Wonenzuid: 90% vochtmeting in de muren

Ongelezen bericht door witte angora »

Vertel, wat kan ik voor jullie doen? Hier in het complex hebben we ook met veel achterstallig onderhoud te maken. Reden: de voormalige directie heeft de wbv leeggezogen, en de verhuurdersheffing heeft het er niet beter op gemaakt. Er is gewoon geen geld.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Help de bewoners van Wonenzuid: 90% vochtmeting in de muren

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
23 sep 2021 09:35
Hier in het complex hebben we ook met veel achterstallig onderhoud te maken. Reden: de voormalige directie heeft de wbv leeggezogen, en de verhuurdersheffing heeft het er niet beter op gemaakt. Er is gewoon geen geld.
Met achterliggende oorzaken hoef je geen rekening te houden. Dat doet de huurcommissie toch ook niet?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Help de bewoners van Wonenzuid: 90% vochtmeting in de muren

Ongelezen bericht door Seinhuis »

NeoDutchio schreef:
23 sep 2021 09:31
Kunt u niet beter deur voor deur langs gaan? De kans dat alle bewoners hier op het forum actief zijn zal vrij klein zijn.
Inderdaad.

Neem contact op met de huurcommissie en www.juridischloket.nl indien het een huurwoning is.

Hoe vervelend het klinkt, ik denk dat iedereen (die wilt) een eigen zaak moet beginnen bij de www.huurcommissie.nl/onderwerpen/onderhoud-en-gebreken . De verhuurder bepaald of er een individuele of gezamenlijke aanpak komt.

Indien het om koop gaat met VVE, dan zal je het probleem met VVE moeten bespreken. Indien het om koop zonder VVE gaat zal je zelf de onderhoud moeten doen. Als je buren nodig hebt en hun werken niet mee neem contact op met je rechtsbijstandverzekering.

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: Help de bewoners van Wonenzuid: 90% vochtmeting in de muren

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Tja, ik hoorde geloof ik een getal voorbij komen dat er zo'n 80.000 woningen zijn met achterstallig onderhoud.
Geen geld voor. Is waarschijnlijk terecht gekomen in de portefeuilles van de witte boorden criminelen.
En u komt voorlopig niet aan de beurt, want eerst moeten er nog 1 miljoen woningen bij gebouwd worden, om het in Nederland nog drukker en overbevolkter te maken. (En waarschijnlijk worden deze woningen die gebouwd gaan worden, de 2e generatie achterstallig onderhoud over pakweg 10 jaar)
Zijn die cijfertjes trouwens wel meegenomen in de doelstellingen van de NO2 en CO2 uitstoot, of gewoon doelbewust weggelaten. Zoals de bevolking wel meer met leugens bedolven wordt.

Gesloten