en voor degene die aangeven dat er geen reden is om niet ja in te vullen die reden is er wel het niet mee willen werken aan het steeds langer in leven houden van mensen en zo bijdragen aan de steeds verder gaande overbevolking van de aarde zal geen populaire mening zijn maar hou er bij het reageren rekening mee dat ik net zoveel recht op mijn mening heb als jij op die van jouw
Het gekke is dat ik die persoon was die zei dat er in mijn ogen geen reden is om niet ja in te vullen, maar het dan wel weer met je eens ben dat we in de westerse wereld te ver gaan in het levens verlengen van mensen. Maar het beeld dat ik heb bij orgaandonatie is toch vooral dat men dit doet mensen die nog een heel leven voor zich hebben en niet bij mensen die al in het laatste deel van hun leven zitten. Ik ken 2 mensen die baat hebben gehad bij orgaandonatie, 1 heeft een nieuwe nier gekregen en de ander een nieuwe lever. Beiden waren ze heel jong (eentje was volgens mij nog geen 20 en de ander bijna 30) en juist de donoren waren ouder.
Mijn persoonlijke visie is dan ook dat we ons moeten focussen op het verbeteren van de levenskwaliteit van een mens en niet op de levensduur.
Niet iedereen kan donor zijn. Indien je ziek bent geweest of kanker hebt gehad ben je geen geschikte donor meer. Dus dat iemand die geen donor is geen organen mag krijgen is dat niet wat bot gesteld?
Wordt ook gewoon bevestigd in 'de link hierboven':
U hoeft niet bang te zijn dat uw organen of weefsels naar een patiënt zullen gaan als ze niet goed zijn. Uw kunt dus altijd invullen dat u donor wilt zijn.
nou dan kan ik alleen zeggen inschrijven ja, of je uiteindelijk donor kan zijn ligt eraan...eens dus met jullie. Ze weigeren je dus blijkbaar niet as donor direct. Persoonlijk snap ik dat ook wel als j een nier nodig hebt ga je niet afwegen wellicht.