LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mammografie

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
jarren
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mar 2006 09:35

Mammografie

Ongelezen bericht door jarren »

Lees net een artikel dat beweerd dat een mammografie borst k veroorzaakt.
Ben benieuwd in hoeverre dit waarheid is.
http://leefbewust.nu/mammografie-veroor ... rstkanker/

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mammografie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kwakzalverij-artikel. Holistisch kanker behandelen en ook met thermografie.

Lees liever dit.

https://borstkanker.nl/nl/vragen-over-thermografie

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Mammografie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Erg wordt nogal wat geschreven in dat artikel. De claims worden op geen enkele manier onderbouwd door verwijzingen naar verifieerbare bronnen, anders dan "Dr Ben", die geen oncoloog is, maar gewoon arts, osteopaat en naturopaat. Hij is naar eigen zeggen "extremely well respected in the field of complementary and alternative medicine." U kunt hem ook boeken als spreker.
Maar er is meer: "If you or a loved one has been diagnosed with cancer or Alzheimer’s, take hope. " Kijk eens aan, ook dan kunt u bij hem terecht.

Voor betrouwbare informatie over mammogrammen en borstkanker zou ik mij niet tot "Dr Ben" wenden. De website leefbewust.nu heeft eveneens een hoog kwakzalverij gehalte.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Mammografie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Erthanax schreef:Erg wordt nogal wat geschreven in dat artikel. De claims worden op geen enkele manier onderbouwd door verwijzingen naar verifieerbare bronnen, anders dan "Dr Ben", die geen oncoloog is, maar gewoon arts, osteopaat en naturopaat. Hij is naar eigen zeggen "extremely well respected in the field of complementary and alternative medicine." U kunt hem ook boeken als spreker.
Maar er is meer: "If you or a loved one has been diagnosed with cancer or Alzheimer’s, take hope. " Kijk eens aan, ook dan kunt u bij hem terecht.
Met andere woorden, die Dr Ben is een oplichter en kwakzalver, die mensen geld uit de zakken klopt door leugens te versprijden over behandelingen voor ernstige ziektes.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Mammografie

Ongelezen bericht door Erthanax »

"Dat zijn uw woorden" zegt een laffe politicus dan desgevraagd.
De suggestie dat het borstkankeronderzoek in NL juist borstkanker veroorzaakt, vind ik te schandalig voor woorden. En dan zeker patiënten afschepen met kwakmiddeltjes of kwaktherapie, tot het te laat is. Immoreel!

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Mammografie

Ongelezen bericht door Lowieze »

TS schrijft: ben benieuwd in hoeverre dit de waarheid is.
Als je je verdiept in zo'n bewering, net als in de bewering dat je borstkanker kunt krijgen van bepaalde soorten deodorant en beugelbeha's, dan zie je dat er geen enkel wetenschappelijk bewijs geleverd wordt.
Ze veroorzaken alleen maar onrust onder de mensen en zorgen ervoor dat mensen alternatieven gaan zoeken voor de mammo, die dan weer niet betrouwbaar zijn.

sake1987

Re: Mammografie

Ongelezen bericht door sake1987 »

Erthanax schreef:"Dat zijn uw woorden" zegt een laffe politicus dan desgevraagd.
De suggestie dat het borstkankeronderzoek in NL juist borstkanker veroorzaakt, vind ik te schandalig voor woorden. En dan zeker patiënten afschepen met kwakmiddeltjes of kwaktherapie, tot het te laat is. Immoreel!
En vergeet niet dat dit hun verdienmodel is

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mammografie

Ongelezen bericht door sjohie »

Volgens mij verkoopt een oom van 'm rijst?

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Mammografie

Ongelezen bericht door Erthanax »

sake1987 schreef:En vergeet niet dat dit hun verdienmodel is
Nee, dat vergeet ik niet, daarom vind ik het immoreel. Wanhopige patiënten in gevaar brengen, uitsluitend voor eigen geldelijk gewin; het vleesgeworden kwaad, dat is die kwakzalver Ben.
Die website leefbewust.nu is al niet veel beter. Een en al onbewezen kletskoek en kwakzalverij, om geld te verdienen aan zijn eigen dwaalleer.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Mammografie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor wie geneigd zou zijn de kletspraat van "Dr Ben" te geloven, hier nog een doorwrocht stuk met de duidelijke titel Alternative medicine kills cancer patients - complementary edition. Het is behoorlijk lang, dus je moet er wel even voor gaan zitten.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mammografie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts werd niet in de kwakzalverhoek gedrukt, maar die Dr Ben die aangehaald werd.

Dus nog maar eens de OP opnieuw lezen.

Gesloten