LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediq, dochter verwond, klacht onder het tapijt

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
TinusDus
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2019 02:31

Mediq, dochter verwond, klacht onder het tapijt

Ongelezen bericht door TinusDus »

Goedendag,

Mijn dochter heeft last van een granuloom net onder haar linkeroog. Een granuloom is een kluwen van vaat-uiteinden die bovenhuids samenkomen. Dit houd in dat deze 'vaatkluwen' erg teer is, en zelfs begint te bloeden als mijn dochter van net een jaar begint te huilen.

Om deze heftige bloedingen te stelpen gebruiken wij steriele gaasjes en de 'Klinion Kliniplast Silk' tape. Deze tape is binnen de THT datum, niet te warm of te koud geworden, uitgegeven in een samengestelde EHBO (B) door een apotheek in samenwerking met een arts en een verpleegkundige.

Mijn dochter van net een jaar, heeft bij gebruik hiervan zeer ernstige reacties op haar gezicht gekregen. De reactie op deze tape is te vergelijken met een chemische brandwond, waarbij de wond zelf nat en open was, en het gebied eromheen heet. Dit lijkt dus op een verbranding of een infectie/ontsteking.

Tot zover de omschrijving. Mediq (uitgever van het product) reageerde op mijn melding in eerste instantie goed, meelevend en medewerkend. Dat totdat het 'hoofd kwaliteitsmanagement' zonder enige kennis van zaken aannames deed en oordeelde dat het geen reden was tot nader onderzoek.

Hij oordeelde (wederom zonder enige kennis van zaken) dat het product gewoon goed zou moeten zijn. Euh, ja nogal wiedes, maar gezien de sterke reactie van mijn kind dus mooi niet. Wij hebben (vader en moeder) beiden een stuk tape op onze onderarmen geplakt om te zien of het aan haar lag (allergie) of aan de tape. Binnen het uur hadden wij beiden een rode verkleuring met irritatie en jeuk symptomen op de plaats waar de tape had gezeten.

Mijn klacht jegens Mediq werd dus onder het tapijt geschoven, ondanks de foto's, ondanks de onderbouwing, maar ondanks alle redenaties werd door dit 'hoofd kwaliteitsmanagement' geoordeeld dat het waarschijnlijk lag aan het te warm of te koud bewaren van deze door een arts, een verpleegkundige en een apotheek samengestelde verbanddoos. De tape zou ook niet goed zijn voor de 'zeer jonge' huid, wat dus niet door deze arts, verpleegkundige of de apotheek vermeld is, noch dat dit terug te vinden was bij Mediq zelf. Al met al dus een 'onder het tapijt ermee' argument.

Aangezien Mediq dus nu klachten onder het tapijt schuift door een 'hoofd kwaliteitsmanagement' die geen enkele kennis van zaken heeft ben ik voornemens om dit een stap (of 10) verder te nemen.. Heeft iemand ervaring met deze toko en hoe je wel door kan dringen tot ze? Zelf geven ze al aan dat een arts een beleid zou moeten maken erop, maar in dezelfde mail schuiven ze wel opeens weer de verantwoordelijkheid af..

Ik hoor graag wat ik met deze club van tapijtschuivers kan doen..

Martin

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mediq, dochter verwond, klacht onder het tapijt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vervelende situatie, zeker met zo'n jong kind!

Twee seconden googelen leverde me dit op:
https://www.apotheek.nl/in-de-apotheek/ ... w-apotheek

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Mediq, dochter verwond, klacht onder het tapijt

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Voor bijwerkingen kun je terecht bij Lareb.
Daar kun je alles melden.
Die link van Moneyman lijkt me het beste begin.

Gesloten