LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding door Swiss Pharma Lab

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
pukkielanser
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2019 10:04

Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door pukkielanser »

Een maand geleden heb ik via internet bij swiss pharma lab een proefflacon cbd “ wondercreme “ besteld voor €7,95, na een maand werd er € 79,95 van mijn rekening afgehaald, dit bedrag heb ik getormenteerd en nu krijg ik mails van deze firma dat als ik niet betaal er steeds meer geld betaald moet gaan worden, heeft iemand dit ook mee gemaakt en wat kan ik doen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U heeft gestorneerd en wordt nu getormenteerd.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door 16again »

breien schreef:
19 okt 2019 13:06
Heeft u wel binnen veertien dagen laten weten of u het aanbod definitief accepteert of dat u de dienst wilt stoppen?
Mijn vraag zou eerst zijn:
Is wel voldoende duidelijk gemaakt, dat er naast de proefflacon ook een overeenkomst gesloten is voor een of andere dienst?
De topic titel doet anders vermoeden

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat slim dat ze van 7,95 79,95 hebben gemaakt. Ruim tien keer zo veel en toch lijken de bedragen op elkaar. Daar is goed over nagedacht.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als ik naar de site ga staat er een link dat het gratis geprobeerd kan worden. Zodra je daarop klikt krijg je de invullijst voor uw persoonlijke gegevens. Direct hieronder, op hetzelfde blad dus, staat:
“Herhaalgemak: Ik accepteer het aanbod voor het pakket en betaal alleen € 3,95 verzendkosten. Binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket (t.w.v. € 79,95) kan ik alsnog beslissen of ik het aanbod definitief accepteer of de dienst zal stoppen. Lees voor meer informatie de actievoowaarden. Privacy: in overeenstemming met de privacy policy gebruiken we uw e-mailadres om uw bestelling te bevestigen en om u gericht eigen gelijksoortige aanbiedingen te doen.”

Kan het niet zijn dat het woordje “gratis” ervoor gezorgd hebt dat u niet verder gekeken heeft, blind uw naw gegeven ingevuld heeft en niet verder gekeken heeft wat er onder het formulier stond?
Er kan een discussie ontstaan over of het duidelijk is dat het om een abonnement gaat, maar aan de andere kant staat het woordje “dienst” er in wat vragen van uw kant had kunnen opleveren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De Consumentenbond heeft een maand geleden een artikel geplaatst over dit malafide bedrijf inclusief advies hoe te handelen. Leest u dat goed door en volg het advies op.

https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... gzendingen

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door alfatrion »

pukkielanser schreef:
19 okt 2019 10:19
wat kan ik doen?
U heeft drie keuzes:
1. U betaald het bedrag;
2. U doet niets;
3. U gaat naar de rechtbank met de stelling dat er sprake is van een oneerlijke handelsprakrijk en dat u met rust gelaten wilt worden. U kunt ter ondersteuning screenshots overleggen van de huidige situatie.

Ik schat in dat de rechter zal oordelen dat u niets hoeft te betalen. De huidige advertentie wekt de indruk dat het hier gaat om een gratis proefpakket. De klant hoefde er daarom ook niet op bedacht te zijn dat in werkelijkheid gaat om een pakket waar 79,95 voor betaald moet worden en een herroepingsrecht op geldt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar hebt u het restant binnen 14 dagen teruggestuurd? U mocht het gratis uitproberen, maar beviel het en hield u het, dan moet u gewoon betalen.

Beviel het niet, dan moest het weer terug. En dan hoeft u ook niets te betalen, afgezien van de verzendkosten.

Maar afgezien van die hele toestand “wondercreme” werkt niet.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lady1234 schreef:
19 okt 2019 17:01
Maar hebt u het restant binnen 14 dagen teruggestuurd? U mocht het gratis uitproberen, maar beviel het en hield u het, dan moet u gewoon betalen.
Nee, want dit is misleiding.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door moederslink »

pukkielanser schreef:
19 okt 2019 10:19
Een maand geleden heb ik via internet bij swiss pharma lab een proefflacon cbd “ wondercreme “ besteld voor €7,95, na een maand werd er € 79,95 van mijn rekening afgehaald, dit bedrag heb ik getormenteerd en nu krijg ik mails van deze firma dat als ik niet betaal er steeds meer geld betaald moet gaan worden, heeft iemand dit ook mee gemaakt en wat kan ik doen?
Zoals ik het lees had u binnen 14 dagen moeten aangeven of u wilde doorgaan , u heeft dat kennelijk niét binnen die tijd gedaan en krijgt dus na 1 maand deze incasso.
Storneren lijkt mij nu geen goed plan geweest.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:
19 okt 2019 17:30
Lady1234 schreef:
19 okt 2019 17:01
Maar hebt u het restant binnen 14 dagen teruggestuurd? U mocht het gratis uitproberen, maar beviel het en hield u het, dan moet u gewoon betalen.
Nee, want dit is misleiding.
Ik zie die advertenties nooit, het ligt er maar aan hoe het geformuleerd staat, maar ik vind er niets misleidend aan.

Overigen bestel ik nooit GRATIS spullen. Voor niets gaat de zon op.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
19 okt 2019 19:05
Overigen bestel ik nooit GRATIS spullen. Voor niets gaat de zon op.
Ik ook niet want er zit altijd addergebroed onder zo.n lokkertje :D

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lady1234 schreef:
19 okt 2019 19:05
Ik zie die advertenties nooit, het ligt er maar aan hoe het geformuleerd staat, maar ik vind er niets misleidend aan.
Het misleidende zit hen in de presentatie. Op de eerste pagina heeft men het alleen over het gratis uitproberen en op het formulier wordt daar snel van gemaakt dat het uitproberen alleen gratis is als je binnen 14 dagen de koop herroept. Men doet het anders voorkomen dan het is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee, op de 1e pagina staat al direct of je het gratis wil proberen en ook op diezelfde 1e pagina staat herhaalgemak ...etc à kosten € 79 ,95 ....ik heb het net zelf geconstateerd.
Zie post Breien en Neo Dutchio ook.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien een link naar dat aanbod?

Mijns inziens staat dat herhaalgemak los van het uitproberen.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 19 okt 2019 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door alfatrion »

https://swisspharmalab.com/special

Ik zie hier gratis uitproberen (nog drie beschikbaar = ook misleidend). En dan klik je en dan wordt de rest van de informatie onder het formulier getoond.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik die actievoorwaarden lees, is het mij compleet duidelijk dat als ik die rommel niet binnen 14 dagen terugstuur ik die zooi moet betalen. En dat als ik de vervolgzendingen niet wil, dat moet laten weten.

“Nog drie beschikbaar = ook misleidend.”

Volgens mij leeft u in sprookjesland. Dat gelooft toch geen hond.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat het is de voorwaarden staat is niet goed genoeg. Dat laatste zou ik overigens rond krijgen bij de reclame code commissie.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, maar als ik aan een actie zou willen meedoen, lees ik de actievoorwaarden. Is blijkbaar overbodig volgens u.

Maar u zult best gelijk kunnen krijgen bij de RCC. Persoonlijk vind ik dat een verspilling van tijd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Misleiding door Swiss Pharma Lab

Ongelezen bericht door tttlocke »

Waarschijnlijk blijft het dus niet beperkt tot dit pakket, maar wordt binnenkort het tweede maandpakket bezorgd, weer voor 80 euro.

Gesloten