LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Natuals

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Peschier
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 11:18

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Peschier »

Toen ik e.e.a. over natuals wilde opzoeken, omdat ik ook problemen heb met natuals zag ik deze Tros radar website. Kwam me helaas allemaal erg bekend voor. Ook ik heb toegestemd in één proefzending, die langer op zich liet wachten dan de toegezegde week. In het allereerste verkoop tel.gesprek deden ze voorkomen dat het bedrag 6,95 pas afgeschreven zou worden als je zelf bevestigde e.e.a. te hebben ontvangen. Klopt niet, ze schrijven het eerder af. Toen ik het pakketje uiteindelijk ontving, was het al bijna weer vergeten, heb ik me direct afgemeld, iets waarvan ze nu zeggen dat dat niet het geval is. Heb toevallig ook na afschrijving van de 1e keer 15,90 direct op de site van Directpay een reactie geplaatst, maar zodra je daar op "verzenden" drukt is je invulveld direct weer leeg. Dus ook daar kan je op een antwoord wachten totdat je een ons weegt. Allemaal nep dus!!
Na een telefoontje aan Natuals heb ik nu wel een bevestiging dat ze mij hebben uitgeschreven, maar als ik jullie verhalen lees betwijfel ik of het echt wel is gelukt. Ik moet in ieder geval nog 3x 15,90 betalen volgens Natuals, want zij zeggen geen afmelding te hebben ontvangen. Daarna ben ik er hopenlijk van af. Ik voel me genept en Natuals heeft wel erg makkelijk 50 Euro verdiend, want dat die pillen speciaal voor mij op maat zijn gemaakt betwijfel ik ten zeerste. Dit gebruiken ze als argument waarom je ze niet retour kan sturen.

agnes2009
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2009 22:40

Re: Natuals

Ongelezen bericht door agnes2009 »

als mensen de dupe zijn geworden van natuals.com dan reageer aub, zodat hier wat aan gedaan word, want waar hun mee bezig zijn dat kan gewoon niet en dat mag niet, je word van het kasje naar de muur gestuurd en hun vangen het geld en wij zitten ermee, ook ik ben de dupe geworden van hun maar ik eis wel mijn eld terug hoe dan ook , al moet het voor het gerecht het maakt niet uit, ik ga mijn geld terug halen en zeker voor hetgene wat je niet hebt ontvangen, en dreigbrieven via webcasso die je ook al niet verder helpen daar hou ik niet van, en ik hoop dat dit zo vlug mogelijk op tv komt en dat de mensen weten wat voor oplichters het zijn,
beste mensen reageer hierop want ik weet zeker dat er veel gedupeerde zijn die niet durven te reageren, laat aub iets van jullie horen zodat dit probleem de wereld uit komt, en nooit meer iets bestellen via internet.

seraf
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2009 15:22

Re: Natuals

Ongelezen bericht door seraf »

Ze maken het zelfs nog gekker. Bij checken van mijn bankafschrijvingen (zo zie je maar weer dat dat toch een nuttige bezigheid is) blijkt er Euro 6,90 te zijn ingehouden door Natuals. Nooit van deze firma gehoord, nooit iets bij ze besteld, dus ook geen proefpakketje, ben ook nooit door ze gebeld (heb alleen een 06-nr), dus hoe ze aan mijn bankrekeningnummer gekomen zijn mag joost weten.
Inmiddels geld laten terugstorten en opdracht gegeven dat zij geen geld meer mogen incasseren van mijn rekening.

srsman
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2009 15:55

Re: Natuals

Ongelezen bericht door srsman »

Deze bedrijven zullen de reageerders niet onbekend voorkomen; volgens mij zijn het ook nog bv's die bij dezelfde persoon horen:-( schermen met aanmaningen, het winnen van een audi tt (in 1 en hetzelfde gesprek ging het over "u hoort bij de laatste 25", een minuut verder:"u hoort bij de laatste 10" etc

mooi mijn rekening laten blokkeren....deze oplichters moeten verdwijnen TROSRADAR!!!

lekker dreigen met aanmaningen en zo doen ze.....doe niks!!!, en bel de politie om aangifte van oplichting te doen...

Lyda54
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2009 12:01

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Lyda54 »

Ook ik ben erin geluisd. Mij werd een gratis pakket aangeboden omdat ik een kappersbon had aangeschaft. Ik heb daar de mensen gebeld en het is gebleken dat men klantengegevens met elkaar uitwisseld. Ik wist niet wat ik hoorde. Ik heb zelf een eigen bedrijf en ga zo echt niet met mijn klanten om. Onmiddelijk geprobeerd via de mail dat gratis pakket (wel verzendkosten betalen) te annuleren. Nu krijg je dus alleen maar een automatisch bericht dus dat schiet ook niet op. Nu wil ik mijn rekening blokkeren voordat ze automatisch het bedrag eraf halen. Mijn vraag is : heeft iemand het rekeningnummer van Natuals voor mij.
Zo kan ik voorkomen dat, zoals wat ik in al die verhalen lees, eindeloos moet mailen en bellen.

Theo1946
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2009 14:16

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Theo1946 »

Het rekeningnummer van Natuals is: 45.42.18.966 t.n.v. Direct Pay Services B V

Theo

Lyda54
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2009 12:01

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Lyda54 »

Hartelijk dank, Theo, voor je snelle reactie.

Lyda

Yorine
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2009 23:06

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Yorine »

Ook ik ben door dit bedrijf opgelicht en bestolen van geld.
Zonder dat ik hen toestemming heb, een handtekening of wat dan ook heb gegeven heeft natuals vanaf juli elke maand geld van mijn rekening gehaald. Zonder dat ik ook maar iets ontving. Door omstandigheden heb ik niet regelmatig mijn bank zaken goed gecontroleerd en kwam er dus erg laat achter. Ik herkende het bedrijf niet die het afschreef en ben gaan googelen en kwam de berichten op radar tegen. En ben toen alles gaan checken en nabellen om het stop te zetten.
Ook ik heb een bevestigende mail ontvangen, maar vertrouw het niet. Dus heb het bij de bank laten blokkeren.
Ik ben hier erg van geschrokken, vooral omdat ik niet weet hoe dit gegaan. Hoe ze mijn rekening nummer hebben enz. Dit bedrijf moet echt aangepakt worden. Want waarschijnlijk kan ik naar het geld fluiten.
Wat kan ik nog meer doen tegen dit bedrijf en proberen geld terug te krijgen.
Groeten

Lyda54
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2009 12:01

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Lyda54 »

Beste Yorine,

Je kunt de bank vragen of ze die bedragen terug kunnen vorderen.
En wat je zeker moet doen is de politie inschakelen. Dit is gewoon diefstal. Succes met je acties.

groeten
Lyda

huppeltje36
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2009 14:20

Re: Natuals

Ongelezen bericht door huppeltje36 »

ook ik werdt telefonische benaderd of ik een op maat gemaakte vitaminen wilde hoefde alleen 6,95 voor het verzenden te betalen,je neemt dan aan dat het als pakketpost woordt afgegeven.wanneer ik na ontvangst het niet wilde kon ik het stopzetten.Nu heb ik na veel mailen en bellen nog helemaal niks ontvangen.dus niet uitgeprobeerd of het wat voor mij is.Nu was er wel 3x 15,95 afgeschreven.Heb het mijn bank weer terug laten storten,na telefonische contact gehad te hebben met medewerker natuals die begreep mijn verhaal en alles zou goed komen en geanuleerd worden.tot dat ik nu weer een mail krijg of ik toch die 3x 15,95 wil betalen e n pff en 1x 6,95 die ik trouwens niet heb terug laten boeken,omdat ik het pakketje waar ik voor betaald heb alsnog bezorgd zou krijgen.
Ik wordt hier zo moe van,heb politie om raad gevraagd ,die zeiden dat ik juridische raadslid moest bellen 0900-8020 dit ga ik straks doen,want ik ben bang dat ik ook een deurwaarder aan de deur krijg.
Wat adviseren jullie?

Lyda54
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2009 12:01

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Lyda54 »

Inmiddels hebben ze mij het pakketje toch opgestuurd ondanks bellen en mailen dat ik het niet meer wilde. Ik had mijn rekening geblokkeerd dus de betaling ging niet door. Gisteren kreeg ik een brief dat ik moest betalen en dat er 2 euro bij kwam voor de administratiekosten. Als je ze belt komen ze met allemaal kul verhalen. Ik had het pakketje ongeopend terug gestuurd. Dus naar mijn mening kan dat zo weer in de verkoop. Maar nee dat kan niet want het was allemaal op maat, via de vitotest, gemaakt. Dat slaat dus nergens op. Ik heb inmiddels ook dat nummer gebeld om juridische informatie. Die adviseerde me om een voorbeeldbrief te downloaden bij consuwijzer.nl en die aangetekend verzenden, inclusief al de copiën van de mailings. Je hoeft namelijk niet te betalen als je op tijd anuleert. ik had de volgende dag al gebeld.
Dat is dus wat ik nu ga doen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
groet, Lyda

huppeltje36
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2009 14:20

Re: Natuals

Ongelezen bericht door huppeltje36 »

Nou heb nog helemaal nooit wat ontvangen ..en ik zou gewoon een op maat gemaakte pot vitaminen krijgen hoefde alleen verzendkosten te betalen de 3 x 15 95 moest ik van hun ook betalen maar heb iemand van hun heb het toen geanuleerd omdat ik nog niet eens het eerste pakket heb ontvangen dus ook niet kan beoordelen of ik ermee door wil gaan.daar heb ik de mail nog van..en ik ga niks betalen voor iets wat ik nooit heb ontvangen,.,.eerst beweren ze dat het als pakketpost verstuurd wordt nu past het ineens in de brievenbus.nou dan heb ik geen bewijs van ontvangen maar natuals ook niet..ze hebben dus geen poot om op te staan.het hoort als pakketpost verstuurd te worden..ik heb het de buurtrechercheur van hun bezoekadres het laten weten zij gaat het ook uitzoeken.Heb haar ook geatenteerd op de ze site en dat ze veel op google negatieve berichten staan over natuals Ze zullen het denkelijk niet meer van mijn rekening afschrijven en mochten ze een deurwaarder sturen zal ik dat ook zeggen maar ik denk het niet voor zon laag bedrag..wat ik alleen niet begrijp is dat agis met ze samenwerkt die kan ik wel bellen maar kost ook weer 10 cent pm

dierenvriendin
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2009 12:41

Re: Natuals

Ongelezen bericht door dierenvriendin »

We zijn heel erg druk en een tijdje geleden kwam ik er achter dat er geld afgeschreven was voor iets waar ik nooit van gehoord had: Natuals. Het was geen groot bedrag, maar wie schetst mijn verbazing: dit blijkt met de regelmaat van de klok al maanden aan de gang te zijn.

Aangezien ik ook niet wist wat het was, heb ik maar even geGoogled, waardoor ik ook hier terecht ben gekomen.

Ik heb ze een boze mail gestuurd. Noch ik, noch mijn man, heeft ooit van ze gehoord. Wij hebben zeker dit product nooit besteld. Hoe ze aan ons rekeningnummer zijn gekomen is een raadsel, dat hopelijk opgelost kan worden.

Ik ben benieuwd, maar als ik dit allemaal zo lees is het geen fijne firma. Al zou het product nog zo goed zijn, dat kan ik niet beoordelen, de praktijken om geld binnen te halen deugen absoluut niet!

bewoner1
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:55

Re: Natuals

Ongelezen bericht door bewoner1 »

Hallo,
Inmiddels ben ik natuurlijk de zoveelste persoon die opgelicht is door natuals. Februari 2009 gebeld met aabieding proefpakket, 6,90 € en helemaal vrijblijvend. Zo op te zeggen. In maart zag ik dat het van mijn rekening af was geschreven pus 15,90€. Na inderdaad telefoontjes en mailtjes, zou ik het product alsnog ontvangen. Dus niet. Inmiddels blijven de afschrijvingen doorgaan. Die van april en mei heb ik kunnen storneren. Van februari en maart was ik helaas te laat.
hun laatste mailtje van een paar dagen geleden was dat ik gewoon moest betalen want het was een kwartaalzending die maandelijks word afgeschreven. ik betaal dit absoluut niet. Ik ben erg benieuwd of er ale iemand tot een oplossing is gekomen met dit bedrijf. Ik hoop dat dit binnenkort in de media komt.
Groetjes en iedereen succes. Bianca

Arius1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2009 19:55

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Arius1 »

Beste medegedupeerden,

Ik heb ook problemen met Natuals, zij het niet dat ik na wat strakke emails wel een reactie heb ontvangen.

Inderdaad mooie praatjes, maar bandopname verhaal is wel tegenstrijdig. Desalniettemin stel ik dat de proefperiode 3 maanden is aangezien de pakketten kwartaalzendingen betreft. Je hebt dus 10 dagen voor het verstrijken van het kwartaal de tijd om de boel te annuleren (redelijke wetstoepassing).

Ben voornemens om er een rechtzaak van te maken om niet nog meer mensen te laten duperen en er een goed beleid voor callcenters moet komen (bevestiging per email of brief met een afkoelingsperiode van 7 dagen is redelijk).

Succes met jullie klachten en verdere procedure, het is tijdrovend en zeer vervelend met die verschillende incassobureaus die er ook nog eens gerechtelijke kosten bovenop gooien, terwijl er conform het gehele telefoongesprek geen sprake is van een vervolgovereenkomst, dit wordt met de bandrecorder opname wel even anders verwoord, dus slim zijn.

Groetjes,

Arda
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2009 19:22

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Arda »

net als jullie ben ik er ook ingelopen door een telefoontje, dat ik voor 6.90 euro een proefpakket zou krijgen nooit niks gezien , toen kreeg ik ineens een afschrijving van 15.90 Euro, die heb ik teruggevorderd via de bank , waarop ik een aanmaning kreeg, toen ben ik gaan mailen en toen kreeg ik een mail waarop stond dat ik niet geannuleerd had , ( dit kon niet want ik had niks) en dat ze nog 3 maanden het geld gaan weghalen, ik heb een mail gestuurd dat ze niet moeten wagen om nog maar een cent van m"n rekening te halen.. dus ik ben benieuwd.. echt super onbeschoft zijn ze!! :twisted: :twisted:

jendevries
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2009 15:13

Re: Natuals

Ongelezen bericht door jendevries »

Ook hier een gedupeerde. Telefoontje, proefpakket retourgestuurd (brief was 2 weken later aangekomen dan datum op brief). Bedragen worden nog steeds afgeschreven, geen levering (die ze overigens ook niet wilt).

Brief gestuurd, geen reactie.

Hopelijk kan Radar iets voor ons doen!! Ik heb nl. geen zin in aanmaningen en deurwaarders etc.

elsennic
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2009 21:47

Re: Natuals

Ongelezen bericht door elsennic »

Ook wij hebben via Agis een bestelling geplaatst bij Natuals. Omdat er geen leveringen kwamen hebben we, na emailcontact, Natuals laten weten geen klant meer bij hen te willen zijn. En aangezien zij niet leveren hoeven wij niets te betalen. Nu 4 maanden later komt er een incasso van DirectPay, met extra kosten.
Wij ervaren dit als oplichting en het zou goed zijn om dit bedrijf aan te pakken.

Guicha
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 jul 2009 13:03

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Guicha »

Ook wij zijn hierin getrapt.
we hadden hadden geen automatische incasso afgegeven maar dan komen de incassobureaus om de hoek..
Dit verhaal loopt al ruim een jaar(!!)
De gouden tip is; contact opnemen met webcasso als het zover is gekomen, zij zijn de enige die wel iets kunnen betekenen.

Mail:
Beste lezer,
Ik schrijf u deze laatste mail inclusief een CC naar Webcasso om deze zaak op een correcte wijze af te handelen.
Vorig jaar werden wij gebeld door 1 van Uw medewerkers mbt een proefpakket Natuals, binnen een bepaalde termijn opzeggen betekende geen verdere verplichtingen.
Wij hebben per e-mail en telefonisch binnen de gestelde periode opgezegd.
Tot onze verbazing kregen we toch een opvolgpakket toegezonden.
Deze hebben we netjes direct afzender retour gestuurd en we hebben telefonisch contact gehad met Natuals B.V. om uitleg te krijgen.

Betreffende medewerker meldde dat wij toch gewoon maar moesten betalen en we hadden het pakket niet terug moeten sturen.

Na een zinloze discussie hebben wij het telefoongesprek ontevreden verbroken in de hoop dat men bij Natuals alsnog naar behoren zou handelen.

Helaas, op 18-03-09 krijgen we een aanmaning van Direct-pay, bezwaar ingediend middels bijbehorende link en username en password.

Nooit meer iets vernomen noch van Natuals noch van Direct-pay.
Op 07-07-09 krijgen we van Webcasso een ingebrekestelling met dossiernummer:xxxx waarbij het totaal bedrag inmiddels gestegen is tot 53,92.
Vandaag telefonisch contact opgenomen met de "servicedesk" van Natuals, Mw. Castelijns gesproken, na een lang gesprek (a 0,10 per minuut) is blijkt dat zij niet in staat is iets voor me te betekenen, goh, wie wel dan?
Niemand ik moest maar weer mailen....
Zucht gaan we weer.


Contact opgenomen met Direct-pay, helaas, uit handen gegeven we kunnen niets meer betekenen (0,50 per minnut!).

Op de vraag waarom wij nooit meer iets van het bezwaar te horen hebben gekregen kon ze geen antwoord geven, Natuals wijst het bezwaar af met de reden dat de annulering te laat binnen is gekomen, daarmee is de kous af en wordt de klant blijkbaar niet geïnformeerd maar gaat de zaak door naar Webcasso,natuurlijk, heel klantvriendelijk en een nette manier van afwerken hoor chapeau.

Ook zij kan niets betekenen, inmiddels ben ik daar niet meer van onder de indruk, wat kunnen ze bij de servicedesks van betreffende partijen eigenlijk wel?

Contact opgenomen met Webcasso, gesproken met Felicia, eindelijk iemand die wel kundig en kordaat kan reageren! (0,70 per minuut!!!) een verademing.

Zij heeft mij aangeraden nog eenmaal een mail te sturen met daarin het verhaal naar Natuals en een CC naar Webcasso, waarvan akte.

Zoals al aangegeven in de telefoongesprekken gaat het ons niet om de 12,90 van het pillenpakket, die kunnen me echt gestolen worden, inmiddels ben ik meer kwijt aan telefoonkosten dan het oorspronkelijke bedrag.

Het gaat ons puur om het principe!

Natuals B.V. voert praktijken uit die dicht, heel dicht, tegen oplichting aan liggen.
Wij hebben wel degelijk zoals eerder vermeld binnen de gestelde tijd opgezegd, een welles nietes verhaal zit ik niet op te wachten, begin ik ook niet aan, het is namelijk oncontroleerbaar of dit zo is.

Als men zich verdiept op het forum van Tros radar met volgende url: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 369a002794
blijkt dat wij niet de enige zijn met deze problemen.

De eerste link als men googled op natuals "proefpakket" brengt ons notabene bij dit forum!!!!

Natuals probeert structureel 12,90 aan mensen te onttrekken, wij weigeren resoluut.

Ik ga er vanuit dat deze zaak binnen 5 werkdagen door Natuals opgelost wordt, tevens verwacht ik daar een excuusbrief bij, ook binnen 5 werkdagen en verwacht ik dat zij staken met deze praktijken.
Teven post ik deze mail bij radar en stuur ik deze mail ook naar de consumentenbond.


Nogmaals, wij betalen niet, geen eurocent, mocht het zover komen laat ik deze zaak heel erg graag voor een rechter verschijnen.


Met groet.

Guicha
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 jul 2009 13:03

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Guicha »

Blijkbaar begrijpen ze het daar echt niet:
Reactie Natuals:

Geachte heer/mevrouw ,
Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij hebben e.e.a. voor u nagekeken.
Wij hebben u in mei/juni 2008 een proefzending toegestuurd. Tevens hebben wij uw opzegging in goede orde ontvangen en correct verwerkt op 8 september 2009. Wij hebben uw vervolgzendingen geannuleerd n.a.v. het retour ontvangen van de kwartaalzending.

Wij hebben uw deze kwartaalzending toegestuurd, omdat u niet voor de uiterste annuleringsdatum heeft geannuleerd.
Dit stond duidelijk in de brief vermeld die u samen met de proefzending heeft ontvangen, dat Natuals, indien er niet tijdig is geannuleerd, automatisch een vervolgzending verzendt.
Omdat wij uw annulering te laat hebben ontvangen, hebben wij u een kwartaalzending (goed voor 3 maanden) toegestuurd. De kosten van deze zending (3x € 12.90 ) incasseren wij achteraf in drie gelijke maandelijkse termijnen. Het retour zenden van de producten ontslaat u niet van uw betalingsverplichting. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk de kosten van deze kwartaalzending te voldoen.

Wij hopen u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Natuals

Gesloten