LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Natuals

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Leo2008
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:45

Natuals

Ongelezen bericht door Leo2008 »

Ik heb zeer slechte ervaringen met Natuals (http://www.natuals.nl) Dit bedrijf schrijft, na een telefoon colportage in de avonduren over supplementen, zonder toestemming en handtekening, zomaar bedragen af. Zogenaamd omdat we een abonnement hebben afgesloten en we hebben aangegeven tijdens het gesprek dat we zeer zijn geinteresserd in supplementen en Natuals. Nooit hebben we enige spullen ontvangen noch hebben we hier om gevraagd. Gisteren na talloze e-mails (we hebben zelfs een bevestiging per mail van de opzegging van [persoonsgegevens verwijderd door de moderator], directeur Natuals) toch maar een 0900 nummer gebeld en vanaf 16:41 uur in de wacht gestaan (10 cent p. min.), om 16:59 kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn van de afd. incasso en die vertelde mij dat ik morgen (vandaag) maar terug moest bellen omdat ze naar huis gingen!!! Ik ben nu al 2 maanden mee bezig om constant bedragen te storneren. PAS DUS OP VOOR DEZE FIRMA. Slecht volk. Ik ga in ieder geval aangifte doen bij de politie van diefstal.

Natuals krijgt dan ook een -1 voor hun beleid, lompheid en arrogantie. Jammer dat er niet een koude douche is van -273 graden. Die zouden zij echt verdient hebben.

Gegroet Leo.
Laatst gewijzigd door Leo2008 op 24 mei 2008 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Natuals

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Standaard is......

Een aangetekende brief met bericht van ontvangst waarin u schrijft géén overeenkomst te hebben met het "bedrijf" en dat u met terugwerkende kracht onmiddellijk uit hun klantenbestand wordt gehaald.

Natuals BV
Postadres: Antwoordnummer 10036
2400 VB Alphen aan den Rijn

Dat bij het niet nakomen ervan u alle verdere kosten die u moet maken op dit "bedrijf"verhaalt zal worden.
---Indien het stil blijft aan die overkant dan een steen + brief-----------
---------------------------------------
info:
Zo'n (telefonische) op afstand gemaakte overeenkomst moet ook geantidateerd worden bij een Kamer van Koophandel.
In vrijwel alle gevallen laten dit soort bedrijven dit na waardoor een overeenkomst sowiezo niet geldig is.

Bovendien moet er voor een geldige overeenkomst sprake zijn van een wilsovereenkomst tussen beide partijen en ook die ontbreekt hier.

Tenslotte is er in dit soort "verkopen"dat de wet een afkoelingsperiode heeft ingesteld van 7 werkdagen.
Deze gaan pas in op het moment dat volgens de overeenkomst het goed bij u is afgeleverd.
Verder moet u in de gelegenheid zijn gesteld kennis te nemen van de Algemene voorwaarden die digitaal of meegezonden met het goed door de koper gelezen kan worden.

Voorzover ik uw bericht lees zal u zelfs bij het niet versturen van die brief geen moeilijkheden ondervinden al zal dat "bedrijf"voorlopig lastig blijven en dreigen!

Grootvader

Leo2008
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:45

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Leo2008 »

Dank u, grootvader. Ik ga hiermee aan de slag en ga een aangetekende brief versturen.

Leo2008
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:45

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Leo2008 »

Afgelopen dinsdag werd ik door de directeur [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] van Natuals terug gebeld. Hij gaf aan dat het hem speet dat het allemaal zo gelopen was en hij bood zijn excuses aan en hij zou alles nog deze week oplossen. Nu had Natuals die dag wederom 2x een bedrag afgeschreven, deze heb ik nog niet terug. Maar... afgelopen woensdag verraste Natuals ons door het bezorgen van een hele grote bos bloemen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Nu juig ik nooit op voorhand, eerst maar even afwachten hoe het afloopt. Maar het gaat de goede kant op. Bedankt voor de bloemen.

Leo2008
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:45

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Leo2008 »

Vandaag (29-05-08) werd ik gebeld door [persoonsgegevens verwijderd door de moderator]van Natuals. De incasso afdeling heeft alles recht gezet. De afgeschreven bedragen zijn terug geboekt en ik ben verwijderd uit hun systeem. Het heeft even geduurt maar toch...

Dit wilde ik even aanvullen op mijn eerder bericht, zo zie je maar dat het toch kan.

(Aanvulling 01-08-08: Sinds 29-05-08 zijn er geen bedragen meer afgeschreven of een poging daartoe gedaan. Ik denk dan ook dat ik van ze af ben.

Tip voor anderen: Ga NOOIT ergens op in via de telefoon, zeg niets toe en ga NOOIT accoord met proefzendingen. Op die manier verdwijnen dit soort bedrijven vanzelf en gaan failliet. Ze leven immers hiervan.)
Laatst gewijzigd door Leo2008 op 01 aug 2008 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.

alexanderj54
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2008 11:44

Re: Natuals

Ongelezen bericht door alexanderj54 »

Ook ik heb bijzonder slechte ervaringen met Natuals. Deze firma haalt, na verkregen machtiging, geld van je rekening doch leverd slechts de helft van de beloofde produkten. Ook na diverse telefoontjes naar hun betaalnummer en lange wachttijden voor dat je aan de beurt bent gebeurt er niets. Ze beloven wel om het te herstellen maar het blijft alleen maar bij loze belofte's. Ook een mail waarin ik verzoek mij mijn geld te retourneren blijft onbeantwoord. En een bij mij ingesproken voicemail waarin vermeld wordt dat men mij op een bepaalde vrijdag terug zal bellen blijkt een loos bericht. Ze hebben mijn geld binnen en daar blijft het bij. U bent gewaarschuwd voor Natuals.

alexanderj54
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2008 11:44

Re: Natuals

Ongelezen bericht door alexanderj54 »

Zojuist ben ik door dhr. [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] van Natuals gebeld. Dit nav mijn klacht welke ik ook op hun Hyves-site gekrabbeld had. Ik kreeg namens hem verontschuldiging aangeboden en het betaalde bedrag van niet geleverde zal op mijn rekening terug gestort worden.
(wordt vervolgd)

Pluisie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2007 01:07

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Pluisie »

Ook ik ben er ingestonken via de telefoon.
Ik heb mijn rekeningnummer gegeven En daar hebben ze 4.95 vanaf gehaald. Ik zou een proefpakketje opgestuurd krijgen. Ik heb nog niks ontvangen. En ik ben bang dat dit ook niet meer zal gebeuren.
Ik ben ook bang dat ik nu aan een abbonnement o.i.d vast zit. Hoe kan ik voorkomen dat ze meer geld van mijn rekening afhalen en dat ik vast kom te zitten aan de producten van Natuals?

HenkBr
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2008 11:48

Re: Natuals

Ongelezen bericht door HenkBr »

Zoals je in de andere reacties leest (en dit is ook mijn ervaring) lossen ze het tot nu toe altijd op. Dus dat zullen ze ook bij jou doen. Ik heb destijds een mail gestuurd naar [email protected] enkreeg vrij snel antwoord. Pillen bevallen nog steeds goed trouwens.

alexanderj54
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2008 11:44

Re: Natuals

Ongelezen bericht door alexanderj54 »

Pluisje,

ze hebben een hyves. als je daar een bericht heen stuurt dan bellen ze je vrij snel terug.

Leo2008
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:45

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Leo2008 »

Aan Pluisie. Stuur een brief (aangetekend) waarin je aan geeft dat je je niet accoord gaat met de afschrijvingen en deel ze mee dat je per direct uit hun bestanden verwijderd wilt worden. Je kunt afgeschreven bedragen storneren (bij je bank of via telebankieren) en ook bij je bank hun rekening nummer laten blokkeren. Deze komt dan op een soort van zwarte lijst en dan kunnen ze geen geld meer afschrijven van jouw rekening. Blijf volharden, ga nergens mee accoord en geef aan dat alles wat ze nu nog sturen als (gratis) reclame materiaal wordt beschouwd (wel eerst je rekeningnummer opgeven bij je bank zodat er geen bedragen meer afgeschreven kunnen worden).

alexanderj54
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2008 11:44

Re: Natuals

Ongelezen bericht door alexanderj54 »

Afgelopen weekend heeft Natuals mij 3,90 euro terug gestort. Uiteindelijk ben ik dan ook maar een euro of 10 aan telefoonkosten kwijt en een boel tijd en ergenis.
Volgens Natuals ligt de fout bij de mensen van het call-centre, ze zullen hier werk van gaan maken.
Voor mij is de zaak nu afgedaan.

Pluisie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2007 01:07

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Pluisie »

Als het goed is ben ik nu van natuals af.
Ik had een mailtje gestuurd naar Natuals. Dat ik geen pakket had ontvangen en dat ik geen vervolg zendingen meer wou ontvangen. Hier kreeg ik geen antwoord op. Een dag later heb ik mijn proefpakketje ontvangen.
Toen heb ik gebeld met natuals om mijn vervolgzendingen stop te zetten. En het antwoord daarop was dat het al stopgezet was. Dus als het goed is is het nu klaar.

Laurijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2008 17:27

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Laurijn »

Ik ben gebeld door iemand van Natuals,en ik ben erook ingetrapt.Er werd heel snel geld van mijn rekening gehaald, kreeg een keer na 3 weken de vitaminen.Maar voor die tijd heb ik het geld weer via automatische incasso terug gekregen, maar opeens was er ook alweer 15,90 afgeschreven, maar geen vitaminen ontvangen.Ik heb het geld terug laten storten via de postbank, en de vitaminen terug gestuurd, en een mailtje naar Natuals gestuurd waar niet op gereageerd wordt.
Nu heb ik een aanmaning gekregen, en ze zijn zo slim, ze doen net of ze al veel facturen naar me gestuurd hebben, die ik niet eens gehad heb.En ze doen alsof ik al heel veel vitaminen heb ontvangen.
Dit zaakje stinkt echt.
Ik moet nu 57,72 betalen, maar ik laat het gewoon voorkomen.Ik ga absoluut niet betalen.

Kezus
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:57

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Kezus »

Bij mij loopt het ook niet zoals het zou moeten.
Toen ik dat 0900 nummer belde, werd ik vrij snel te woord gestaan.
Men verwees me door naar het nummer van Natuals (0172-428937) om het daar verder te 'regelen'. Kreeg het advies om het teveel betaalde bedrag te laten storneren en het rekeningnummer te laten blokkeren. Zo kan men ook niet (ongevraagd) bedragen meer afschrijven.
Kijk het allemaal nog even aan, maar heb het idee dat het daar een ongeorganiseerd zootje is, waar ze hun zaakjes niet echt op orde hebben. :roll:

jo1965
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2008 15:53

Re: Natuals

Ongelezen bericht door jo1965 »

Ik ben gisteren een stuk wijzer geworden van de uitzending van Radar waarin ze lieten zien hoe call centers te werk gaan. Dit is dus niet alleen bij Pretium het geval, maar zeker ook bij Natuals. Ze hebben bij mij aangedrongen op het nemen van een proefpakket tegen alleen de portokosten. Ik ben uiteindelijk hiermee akkoord gegaan, ook om er van af te zijn. Ik zou het ongeveer twee weken kunnen proberen en dan op mijn gemak een telefoontje plegen naar Natuals als ik het niet meer wilde verlengen.... Als ik daarmee akkoord ging, dan zouden ze de veelbesproken band laten lopen enkon ik mijn "akkoord" geven!

Dat heb ik gedaan. Ik kreeg de zending ruim een week na het telefoontje binnen, heb het twee weken geprobeerd... en toen heb ik het gecanceld. Het werd genoteerd, niets aan de hand, zou je denken.
Maar de na drie dagen kreeg ik opeens toch een nieuwe zending voor 3! maanden binnen. Ik belde meteen weer op en kreeg te horen dat ik waarschijnlijk te laat heb gebeld. Na het afschrijven van onterechte bedrgagen heb ik gebeld met het nummer in Alphen aan den Rijn waar ik een mevrouw aan de lijn kreeg die me alleen wou afpoeieren met de mooie woorden: "ik heb alles genoteerd, ga het doorgeven aan het hoofdkantoor en ik zorg dat alles in orde komt".
Dus niet! Ik kreeg een aanmaning omdat ik mijn inmiddels eerste afgeschreven abonnementsgeld had laten storneren.
Daarop heb ik per email een klacht ingediend. Daarop kreeg ik ook van de directeur, [persoonsgegevens verwijderd door de moderator], een mail dat zij een "call log" hadden met een bepaalde datum. Dat kan natuurlijk wel zo zijn, maar daar was alleen de laatste beruchte 20 seconden, waarop de klant zegt akkoord te gaan, te horen. En dus niet de toezegging van de mevrouw die had gezegd dat ik het eerst rustig twee weken kon proberen en daarna telefonisch pas hoefde te laten weten of ik er mee door wilde gaan!
Ook neemt hij gewoon niet in zijn overweging mee, dat de datum van de call log niet dezelfde datum is als dat ik het pakketje heb ontvangen en dus kan starten met de proefperiode.
Ik heb mij precies gehouden aan dat wat die mevrouw van het call center mij voorspiegelde. Pakketje proberen, twee weken, en als het dan niet beviel netjes afbellen.
Natuals houdt zich echter totaal niet aan hun afspraken, en je zit er gewoon daarna nog 3 maanden aan vast, waardoor je dus ordinair voor 50 euro getild bent.
Leve NATUALS en leve de call centers! Bah! Het volgende call center dat mij nog durft te bellen met een geweldige aanbiediing krijgt de wind van voren!

MENSEN GA NIET IN ZEE MET TELEFONISCHE VERKOPERS EN ZEKER NIET MET NATUALS!!!!

ka.u.tee.callcenters
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2008 16:35

Re: Natuals

Ongelezen bericht door ka.u.tee.callcenters »

Ik ging ook akkoord met dat voor 4.95 proefpakket gedoe. ik had een hele stressvolle dag gehad en ik had geen zin om te bellen. ik zei eerst nee, maar ik had net zo'n gevoel alsof ik met een zwerver op het station aan het praten was. Na een tijdje denk je, ach hier heb je wat als je ophoud te zeuren. DOM DOM DOM
vooral nu ik achteraf lees over natuals op dit message board.
De dag dat ik het ontving heb ik meteen proberen te bellen om het stop te zetten. maar niemand nam op dus hing ik maar op
Toen meteen een mailtje naar klantenservice gestuurd. Toen kreeg ik een automatisch mailtje terug dat mn vraag binnen 10 WERKdagen werd beantwoord. Heel slim natuurlijk, want dan zit je al over je proeftijd heen.
Dus ik heb er nog 1 naartoe gestuurd waarin ik zei: Ik heb een paar keer gebeld maar niemand neemt op. ik heb GEEN 10 dagen. En dezelfde dag kreeg ik 1 terug:

Geachte (. ...),

Op uw verzoek hebben wij uw vervolgzendingen Personal Multi en eventuele aanvullende producten per direct stopgezet.
Uw gegevens worden bewaard in ons systeem. Mocht u in de toekomst weer gebruik willen maken van de producten van Natuals, dan volstaat een bericht naar onze Klantenservice. (....)

Graag wijzen wij u er op dat Natuals haar vervolgzendingen per kwartaal verzendt en in drie gelijke maandelijkse termijnen incasseert. Het retour zenden van uw Natuals zending(en) ontslaat u niet van uw betalingsverplichting.

Tevens verzoeken wij u vriendelijk deze bevestiging goed te bewaren.

Een fijne dag gewenst en een vriendelijke groet,

Klantenservice Natuals


Betekent dit nu dat ik alsog voor 3 maanden moet betalen? Ik ben namelijk bang van wel. Trouwens op die brief die bij de pillen zat staat als datum 15 okt. ik kreeg het pas de 24e of de 25e! hoe kun je het dan nou zo snel cancelen? vooral als het mailen en bellen wel minimaal een dag of twee kost voordat je bestellingen worden geannuleerd.

Ik hoop dat deze mensen worden opgepakt voor wat ze doen. Kan iemand mij adviseren of ik hun rekening moet blokkeren? of geld storneren?

En net zo als de post hierboven...ik heb nu zo'n gruwelijke hekel aan callcenters dat ik denk ik neit meer aardig kan zijn als ik door ze word opgebelt. sorry voor de arme studenten die er werken, maar dan moet je maar niet bij een evile company werken.

Oh ja, voor de mensen die geen antwoord krijgen op mail. check je spamfolder. daar kreeg ik alles in.

pieth
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2008 19:36

Re: Natuals

Ongelezen bericht door pieth »

Ook ik ben telefonisch benadert. Proefpakket van 8.40 euro.
Daarna een vervolgpakket voor 24.70 per maand.
Na het proefpakket en de eerste volle zending heb ik geannuleerd.
Niets meer ontvangen, maar ook bij mij te pas en te onpas afschrijvingen. Ik moest de administratie goed in de gaten houden en de bedragen teruggeboeken.
Krijg ik van Directpay een aanmaning om 3x 24.70 te betalen.
Het vervolgpakket bleek een inhoud voor 3 maanden te hebben.
Vervolgpakket kost dus 74.10 euro. Uit het telefoongesprek is niet duidelijk gemaakt dat je minimaal voor 3 maanden aan een levering vast zit.
Voor mijn gevoel een zeer onfrisse manier van handelen.

[/b]

Jayhsee
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2008 20:57

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Jayhsee »

Nou ik heb me ook laten overhalen, in de avond uren idd, kinderen in de ronde, eten maken enz. Lekker slim.
Maar goed, idd, je kon het na de proefsending opzeggen.

Ik heb idd, het proefje ontvangen, en de 6.90 is eraf gescheven.
Vandaag echter, bel ik op het hele verhaal te anulleren. Maar helaas wordt me gezegd, ik bel EEN dag te laat... :? nou moe... en ja, helaas is de zending al weg en moet ik volgens de dame, nog steeds 3 maal 15.95 betalen. Hoezo klantvriendelijk!! en me nog vragen, wat ik zou doen, als het mijn bedrijf was? ze moeten toch een lijn ergens trekken. Ja, best zeg ik, maar EEN dag? en dat terwijl het in de brief, helemaal aan het eind staat in piepkleine letters.

JAJA, ik weet het, heeft je mams je niet geleerd de kleine letters te lezen? Jawelllllll, maar jeetje.

Ik bied aan om het op mijn kosten terug te sturen, maar nee, is voor mij "special" gemaakt. Pff, tuurlijk, ze zullen pillen die ik in een gesloten, ongeopende zakje terugstuur weggooien...toch!!! Laat me niet lachen.

Ik zeg tegen die dame, dat ik niet van plan ben het te betalen, en het dus ook zal laten terughalen, wat ze afschrijven.
En zal het pakketje terugsturen, als ze die bij me afleveren.

Wat een afzetters zijn dit en klantgericht ho maar.
Ik kon een email sturen naar de klantenservice, zei ze. En ik doodleuk vragen, " waar bel ik dan, ben jij dan geen klantenservice"? Zegt ze, nee ik zit hier voornamelijk voor de anulleringen :shock: .. dus ik lachen, en zeg: Nou, dat moeten er dan heel wat zijn dan, als je alleen daarvoor mensen aannemen.

En wat me boos maakt is dat ze dan ook nog komen met die kwartaal sendingen, maar wel aan de telefoon zeggen dat je het per maand kan opzeggen. Ja zo spaar je zelf 2 maanden verzendkosten uit, terwijl je de klant oplicht voor een x bedrag per maand.

Nee, heb er geen zin in die strijd, maar ga het wel doen. En idd, lesje geleerd. Voor mij geen telefonische verkoop meer.

Gr. Lotte

Laurijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2008 17:27

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Laurijn »

Ik heb nu voor de 2 de keer een brief van een incassobureau van ze gehad, de kosten waren eerst 57,65 en nu al 94,92.Ik heb een net mailtje naar ze gestuurd, maar daar reageren ze niet op.Ze zijn echt onbeschoft, ik heb geen eens pillen gehad.
Ik ga dus echt niet betalen.

Gesloten