LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Water drinken: Boven of beneden...proef het verschil!

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Rolandroland

Water drinken: Boven of beneden...proef het verschil!

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Goededag

Wanneer ik boven in de douche water ga drinken dan smaakt dat water anders dan wanneer ik het beneden in de keuken drink. Misschien zit het tussen mijn "oren". Maar vind het water boven minder goed smaken. Ben ik nu gek of zijn er meer mensen die dit verschil hebben ontdekt?

fjhoek
Berichten: 162
Lid geworden op: 23 jan 2008 22:20

Re: Water drinken: Boven of beneden...proef het verschil!

Ongelezen bericht door fjhoek »

Rolandroland,

Kan diverse oorzaken hebben moeilijk om hier het juiste antwoord te schrijven.

Een paar mogelijkheden die invloed op de smaak van koudwater kan hebben.

Defecte keerklep(pen) in een thermostaatkraan waardoor iets warmwater wordt bijgemengt via de kraan naar koudwaterzijde of een andere soortgelijke toestel in de waterleiding bv in een combi cv ketel etc.
Verschil in leiding materiaal aanvoerbuis koper, lood, kustof etc.
Kan zijn dat een leiding niet nieuw of schoon was bij aanleg en bv een buis waar eerst gas doorstroomde nu als waterleiding is gebruikt etc.
In water zit altijd goedaardige bacterien maar bij koudwater die door een verdiepingsvloer lopen (vloerverwarming leidingen etc.) kan meer bacterien groeien en voorkomen misschien is daadoor de smaak anders.
Opvallend groot leidingdiameter verschil (misschien opname leidingmateriaal in water wat lang in een leiding stilstaat)
Kalk onthardingsapparaat bio-chemisch of magnetisch.
Zacht water is zuurder meer materiaal opname etc.

Dus je ziet nogal wat mogelijkheden waardoor de smaak kan veranderen.
Wens je een goede zoektocht naar jou probleem.
m.v.g. frans.

Rolandroland

Re: Water drinken: Boven of beneden...proef het verschil!

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Bedankt in ieder geval voor het geven van water (bedoel wat er!) zoal mogelijk is. Het huis is van mijn woningbouw misschien dat zij hier iets aan kunnen doen?

Gesloten