LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is het Wereld kanker onderzoek fonds?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
rdrmrkl
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2017 10:30

Wat is het Wereld kanker onderzoek fonds?

Ongelezen bericht door rdrmrkl »

Vorige maand kreeg ik een vragenlijst in de brievenbus van het WKOF. Rare vragen, prima outlay. Al in 2019-2011 is er een discussie bij radar over deze club. Nu weer dezelfde vragen als toen gesteld werden: hoe komen ze aan mijn adres (overigens sinds augustus 2016 verouderd), en waarom noem je jezelf een "onderzoek fonds" als je zelf in je folder stelt "de gegevens zullen niet worden gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek"? De club heeft n.b. wel een anbi-status. Wie geeft helderheid?
Laatst gewijzigd door Radar op 25 mei 2017 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Wat is het Wereld kanker onderzoek fonds?

Ongelezen bericht door ZaBo »

rdrmrkl schreef:Vorige maand kreeg ik een vragenlijst in de brievenbus van het WKOF. Rare vragen, prima outlay. Al in 2019-2011 is er een discussie bij radar over deze club. Nu weer dezelfde vragen als toen gesteld werden: hoe komen ze aan mijn adres (overigens sinds augustus 2016 verouderd), en waarom noem je jezelf een "onderzoek fonds" als je zelf in je folder stelt "de gegevens zullen niet worden gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek"? De club heeft n.b. wel een anbi-status. Wie geeft helderheid?

Niet zo moeilijk even googelen toch

Wie wij zijn
Wij zijn al bijna 25 jaar de autoriteit in Nederland op het gebied van voeding, lichaamsbeweging en lichaamsgewicht in relatie tot kanker.
Het Wereld Kanker Onderzoek Fonds doet continu onderzoek naar voeding en leefstijl in relatie tot kanker. Wij vertalen resultaten van onderzoek naar richtlijnen en adviezen om mensen te helpen de kennis toe te passen in hun eigen leven. 
(bron wkof.nl)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wat is het Wereld kanker onderzoek fonds?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Anbi status zegt niets over de bonafiditeit. Met CBF Keur heb je ten minste garanties over de manier waarop ze met donaties om gaan. Maar ze hebben geen CBF keur. Goede doelen die daarbij ook nog eens inbreuk maken op je privacy zou ik negeren.

Gesloten