LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post Finasteride Syndroom

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Gedoetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2018 21:48

Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door Gedoetje »

Beste,

Ik gebruik sinds 2010 het middel Finasteride om kaalheid tegen te gaan. Onlangs ben ik er achter gekomen dat dit middel waarschijnlijk oorzaak is van mijn aanhoudende depressieve gevoelens en angst/paniek klachten. Ik ben al jaren in behandeling bij psychologen en heb jaren lang anti depressiva's geslikt om klachten te onderdrukken. Helaas blijven klachten aanhouden en ben ik sinds ik er weet van heb dat het aan Finasteride kan liggen per direct gestopt met het gebruik. Ik hoop dat klachten op termijn zullen verminderen en hopelijk zelfs verdwijnen.

Ik ben erg benieuwd of er meer gebruikers zijn van dit middel en hier klachten van denken te ervaren. Daarnaast wil ik hierbij waarschuwen en op te letten met het gebruiken van dit middel.

Zie deze website voor meer info: https://www.pfsfoundation.org/

Lady1234
Berichten: 27071
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebt u dat met uw huisarts besproken?

Gedoetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2018 21:48

Re: Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door Gedoetje »

Nog niet.. Ik heb nu een afspraak staan. De dokter heeft mij het middel onlangs nog voorgeschreven en wisten al jaren van mijn mentale problemen. De link met het Finasteride is echter nooit gelegd.

sake1987

Re: Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik ben jaren lang kapper geweest en in die jaren zijn er heel veel mensen geweest die de oplossing tegen kaalheid hadden gevonden.
Maar ze zijn toch kaal geworden.
Een product gebruiken zonder dat dit is voorgeschreven door een arts (en dan bedoel ik een echte BIG geregistreerde) is waanzin en kan erg gevaarlijk zijn.

Gedoetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2018 21:48

Re: Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door Gedoetje »

Theotrucker

Waar is deze reactie op gebaseerd?

Er zijn veel mensen die door kaalheid mentale klachten krijgen.. zij denken net als ik in een middel als finasteride de oplossing gevonden te hebben. Als deze mentale klachten door dit middel nog heftiger worden dan is dit een slechte zaak.. dokters zouden het niet meer mogen overschrijven en mensen hiervan bewust te maken. Ik zelf functioneer al ruim 8 jaar niet best en heb hierdoor waarschijnlijk een zware tijd gehad.

sake1987

Re: Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door sake1987 »

Gedoetje schreef:
18 sep 2018 18:43
Theotrucker

Waar is deze reactie op gebaseerd?

Er zijn veel mensen die door kaalheid mentale klachten krijgen.. zij denken net als ik in een middel als finasteride de oplossing gevonden te hebben. Als deze mentale klachten door dit middel nog heftiger worden dan is dit een slechte zaak.. dokters zouden het niet meer mogen overschrijven en mensen hiervan bewust te maken. Ik zelf functioneer al ruim 8 jaar niet best en heb hierdoor waarschijnlijk een zware tijd gehad.
Ik denk niet dat dit door een arts in Nederland wordt voor geschreven. En als je die zogenaamde dokters op de website op zou zoeken, kom je er waarschijnlijk achter dat ze niet bestaan of in Nederland de titel Arts helemaal niet mogen gebruiken.

Gedoetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2018 21:48

Re: Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door Gedoetje »

Kuklos

Er zijn sterke signalen dat dit middel in verband staat met deze klachten. Er zijn meerdere onderzoeken geweest die dit aantonen. Het is een kwestie van tijd dat dit uitkomt.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door kuklos »

Gedoetje schreef:
18 sep 2018 19:13
Kuklos

Er zijn sterke signalen dat dit middel in verband staat met deze klachten. Er zijn meerdere onderzoeken geweest die dit aantonen. Het is een kwestie van tijd dat dit uitkomt.
Heb je nog andere bronnen dan die tort website?

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door kuklos »

sake1987 schreef:
18 sep 2018 19:03
Ik denk niet dat dit door een arts in Nederland wordt voor geschreven.
Inderdaad, op wikipedia lezen we dit:
Binnen de medische beroepsgroep is een controverse ontstaan over het gebruik van dit medicijn tegen kaalheid bij vrouwen. Ondanks dat er geen officiële toestemming is,

Gedoetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2018 21:48

Re: Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door Gedoetje »

Mijn huisarts heeft het voorgeschreven en ik durf er geld op in te zetten dat ik zeker niet de enige zal zijn. Het medicijn is niet geschikt voor vrouwen. Het wordt voorgeschreven aan mannen met prostaat problemen en daarnaast heeft een positieve werking op de haardos.

Gedoetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2018 21:48

Re: Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door Gedoetje »

De site die ik deelde is geen onzin.. ik heb telefonisch contact gezocht met een Nederlandse arts die op deze website staat en werkzaam is op het Erasmus, dit heb ik gecheckt door te bellen naar het Erasmus zelf en te vragen naar de betreffende arts. Ook heb ik contact gehad met andere pfs patienten die de pfs foundation met elkaar in contact brengt.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gedoetje schreef:
19 sep 2018 10:59
De site die ik deelde is geen onzin.. ik heb telefonisch contact gezocht met een Nederlandse arts die op deze website staat en werkzaam is op het Erasmus, dit heb ik gecheckt door te bellen naar het Erasmus zelf en te vragen naar de betreffende arts. Ook heb ik contact gehad met andere pfs patienten die de pfs foundation met elkaar in contact brengt.
Dat de man daadwerkelijk arts is wil natuurlijk niet zeggen dat hij geen onzin verkoopt :wink:

Lady1234
Berichten: 27071
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
11 nov 2018 23:23
@Kuklos,
Als je eraan twijfelt dat medicijnen veel kwalijks doen in je lichaam, lees eens wat bijsluiters.
Daar twijfel ik niet aan, en ik ga er zomaar van uit dat Kuklos dat ook niet doet.

Maar dat iemand hier allerlei oude topics gaat zitten opvissen om verhalen te debiteren over voedingssupplementen en vitamines vind ik stuitend.

Mensen met die genoemde aandoeningen komen bij een dokter. En die zal beslist dat als er iets is, wat helpt of klachten vermindert, zijn patient adviseren dat eens te proberen. Maar dat is zeer onverstandig daar zelf mee te gaan dokteren.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik ben erg benieuwd of er meer gebruikers zijn van dit middel en hier klachten van denken te ervaren.
Aangezien dit een van de bekende en genoemde, af en toe voorkomende, mogelijke bijwerkingen is, durf ik wel met zekerheid te zeggen dat er meer mensen zijn die deze klachten zullen hebben. Ik vraag me dan wel af wat je met die kennis zou willen doen?

Los daarvan, volgens mij zou iedere medicus wel kunnen bedenken dat bij het gebruik van een middel dat de hormoonhuishouding beïnvloedt, ook de daarmee samenhangende psychische gesteldheid wordt beïnvloed. Dat hoeft overigens geen groot probleem te zijn, het kan zelfs juist een van de gewenste (bij-)effecten zijn. Het is in elk geval zeker geen reden om zomaar het voorschrijven van zo'n middel te gaan verbieden.

Maar ik neem aan dat je je psycholoog wel hebt verteld welke medicijnen je gebruikt. Had hij deze koppeling niet al gelegd?

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

De moderator heeft een flink aantal berichten in dit topic verwijderd. Houd berichten graag ontopic.

Anoniem12345678
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2018 21:39

Re: Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door Anoniem12345678 »

Hallo gedoetje ik zou graag contact met je willen opnemen. Gr anoniem

Y2H
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2018 20:01

Re: Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door Y2H »

hallo,
ik ben 25 en heb ook het zogenaamde
‘wonderpilletje’ gebruikt. neem het niet!

ik zoek mensen die ook na dit ‘medicijn’ blijvende klachten hebben overgehouden.
Dit spul heeft letterlijk me leven VERZIEKT!
Ik kan niet normaal meer nadenken, ben zwaar depressief.
Slaap heel slecht, vaak piekeren.
Heb een pikkie van een 10jarige die er niet uit ziet laat staan normaal meer werkt.. (erectie problemen,is niet meer wat het was).
vaag zicht.
En tot overmaat van ramp IBS leaky gas.
Ik loop te schijten en teruften zonder dat ik dit zelf door heb,loop gewoon leeg..
Ik loop hier nu zo’n 2 jaar mee, en heb het ongeveer 1 1/2jaar gebruikt.
Heb al vanalles geprobeert, meerdere artsen en een psygoloog.
Ook anti-depressieva maar dan wordt het alleen maar erger.
Ik kom bijna niet meer buiten om bang te zijn om voor *** te staan..
al me vrienden ben ik veloren en ook nog eens bijna me familie/baan..
Ik heb dit spul gekregen van een haarkliniek die me gewoon laat barsten en zogenaamd niets voor me kan betekenen!
Ik weet me geen raad meer en zoek mensen die weten waar ik terecht kan..
Neem dit spul niet!! het is het gewoon niet waard!! pak een tondeuse en scheer je kaal!
Ik ben altijd een gezonden gozer geweest, dronk graag een pilsie en ging regelmatig feesten en nu gaat het gewoon niet meer..
Ook snap ik niet dat ze durven te zeggen dat het gewoon een veilig medicijn is! het maakt me gewoon kwaad!

Lady1234
Berichten: 27071
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@y2h

Ga naar uw huisarts.

Tony12345
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:15

Re: Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door Tony12345 »

elk nadeel hep z'n voordeel
Maar Geruik je hersenen , je bent je eigen proefkonijn voor de lange termijn

Tony12345
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:15

Re: Post Finasteride Syndroom

Ongelezen bericht door Tony12345 »

wat is die haardos me waard ?
het zal ongetwijfeld werken, maar de nadelen zijn niet mals zo te lezen.

ik doe zelf minoxidil, eigenlijk zero bijwerkingen en prima resultaat
zeker met dermaroller
@ Kuklos , gewoon uit het reguliere hoor, niks te halen hier :)

Gesloten