LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stichting Wereld Kanker onderzoek Fonds

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Stichting Wereld Kanker onderzoek Fonds

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Dag allemaal,

Afgelopen week kreeg ik een aan mij geadresseerde brief van de Stichting Wereld Kanker Onderzoek Fonds (vanaf nu WKOF), met daarbij een vragenlijst over voeding en leefstijl. In de brief de vraag de vragenlijst (van 9 korte vragen) in te vullen en terug te sturen in de bijgevoegde retourenvelop (portvrij).

Onderaan de vragenlijst zit echter ook een eenmalige sepa machtiging, waarbij de "Ja, ik steun WKOF met een eenmalige gift van ..." al is aangevinkt. Deze machtiging zit vast aan de vragenlijst, daaronder zit nog een acceptgiro die je er natuurlijk voor het opsturen af kunt scheuren.

Ik ga hier natuurlijk niet op in, het lijkt me niet echt zuivere koffie, echter hoe krijg ik mijn gegevens uit hun systeem?! Ik ben inmiddels verhuisd, sowieso vind ik het niet netjes voor de nieuwe bewoners dat zij nog post voor mij ontvangen, en ik heb natuurlijk überhaupt geen behoefte aan dat soort post. Op internet (oa dit forum) kom ik echter verhalen tegen over mensen die telefonisch benaderd worden door WKOF om een donatie, duidelijk nee zeggen, en vervolgens tóch 'moeten' betalen. Daar heb ik óók geen zin in! Help?!

Groetjes, Ann

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Stichting Wereld Kanker onderzoek Fonds

Ongelezen bericht door sjohie »

Annikaatje schreef:Dag allemaal,

Afgelopen week kreeg ik een aan mij geadresseerde brief van de Stichting Wereld Kanker Onderzoek Fonds (vanaf nu WKOF), met daarbij een vragenlijst over voeding en leefstijl. In de brief de vraag de vragenlijst (van 9 korte vragen) in te vullen en terug te sturen in de bijgevoegde retourenvelop (portvrij).

Onderaan de vragenlijst zit echter ook een eenmalige sepa machtiging, waarbij de "Ja, ik steun WKOF met een eenmalige gift van ..." al is aangevinkt. Deze machtiging zit vast aan de vragenlijst, daaronder zit nog een acceptgiro die je er natuurlijk voor het opsturen af kunt scheuren.

Ik ga hier natuurlijk niet op in, het lijkt me niet echt zuivere koffie, echter hoe krijg ik mijn gegevens uit hun systeem?! Ik ben inmiddels verhuisd, sowieso vind ik het niet netjes voor de nieuwe bewoners dat zij nog post voor mij ontvangen, en ik heb natuurlijk überhaupt geen behoefte aan dat soort post. Op internet (oa dit forum) kom ik echter verhalen tegen over mensen die telefonisch benaderd worden door WKOF om een donatie, duidelijk nee zeggen, en vervolgens tóch 'moeten' betalen. Daar heb ik óók geen zin in! Help?!

Groetjes, Ann
Ze zijn hun CBF keurmerk ook al een poosje kwijt zo te zien. Zuiver koffie is het dus inderdaad niet echt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Stichting Wereld Kanker onderzoek Fonds

Ongelezen bericht door tenormin »

@annikaatje @sjohie: De eerste bedankt voor dit soort van communicatie, de tweede voor de link. Wist dit niet en ga mijn automatische maandelijkse overschrijvingen direct stoppen. Wil kennelijk graag beduvelt worden.

RobertDirk
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2015 11:53

Re: Stichting Wereld Kanker onderzoek Fonds

Ongelezen bericht door RobertDirk »

Ik ontving vandaag een op (verkeerde) naam gesteld enqueteformulier van de Stichting Wereld Kanker Onderzoek. Gelet op eerdere bespreking in dit Forum gaat de Stichting gewoon door met enquete, donatieformulier enz. Ik vraag me af hoe ze aan mijn (dus verkeerd gespelde) naam komen.
Ik heb wel onlangs een mammografie ondergaan, maar ik kan me niet voorstellen dat het betreffende ziekenhuis de naam doorgeeft.
Ik heb het hele spul (uiteraard oningevuld) teruggestuurd in de door hen zelf meegestuurde antwoord envelop. Zijn er nog andere ervaringen?

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Stichting Wereld Kanker onderzoek Fonds

Ongelezen bericht door Robjee »

Het bericht dat het WCRF haar keurmerk zou zijn kwijtgeraakt dateert uit mei 2012. Het WCRF zou niet meer voldoen aan de aangepaste CBF-eisen. In juni 2012 heeft het WCRF een beroepsschrift ingediend. Op 21 december 2012 heeft het College van Beroep het beroepschrift van WCRF NL gegrond verklaard [1].
We moeten dus concluderen dat het WCRF voldoet aan de eisen die het CBF aan het dragen van het keurmerk stelt. Dat geldt ook voor het verantwoorden van de besteding van de ontvangen donaties.

Het WCRF verricht goed werk, maar is sterk afhankelijk van donaties. Ongetwijfeld zal niet iedereen die met deze werving in aanraking komt dit waarderen. Er is echter geen enkel bewijs dat het 'oplichters' zijn.

Referentie:
1. http://www.cbf.nl/nieuwsbericht/Beroep- ... -verklaard

CBF
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2015 11:06

Re: Stichting Wereld Kanker onderzoek Fonds

Ongelezen bericht door CBF »

@Robjee "We moeten dus concluderen dat het WCRF voldoet aan de eisen die het CBF aan het dragen van het keurmerk stelt." Je concludeert dat WCRF voldoet aan de eisen die het CBF stelt, maar WCRF heeft in december 2013 laten weten geen prijs meer te stellen op het CBF-Keur. Zij hebben dus geen keurmerk meer. Of ze voldoen aan de eisen van het CBF kan je alleen vaststellen door de verslaggeving op alle CBF-criteria na te lopen.

RobertDirk
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2015 11:53

Re: Stichting Wereld Kanker onderzoek Fonds

Ongelezen bericht door RobertDirk »

Deze Stichting heeft kennelijk weer nieuwe wegen gevonden. Opnieuw een op verhaspelde naam geadresseerde enveloppe, met daarin een verzoek om 3 euromunten in portvrije antwoordenveloppe te verzenden.
Snap nog steeds niet hoe ze aan NAW (deels juist) gegevens komen. En heb toch sterk de indruk dat dit geen betrouwbare organisatie is.

hansdevente
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2017 10:43

Re: Stichting Wereld Kanker onderzoek Fonds

Ongelezen bericht door hansdevente »

zojuist weer een dure enveloppe met gaatjes in karton voor euromunten,wanneer houd deze foute organisatie daar eens mee op,twee goede vriendinnen lijden aan kanker,maar ik denk dat de munten nooit bij hun hulp terechtkomen

Der Althe
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2017 09:44

Re: Stichting Wereld Kanker onderzoek Fonds

Ongelezen bericht door Der Althe »

Wij hebben deze ook ontvangen. Knap dat ze mijn adres hebben. Niet gereageerd. Doneer wel aan kwf

hencis
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2017 16:23

Re: Stichting Wereld Kanker onderzoek Fonds

Ongelezen bericht door hencis »

Wij hebben ook een formulier gekregen van stichting wereld kanker onderzoek fonds.
en envelop met antwoordnummer in Ijsselstein voor retour sturen met uitsparingen voor drie Euro

Is dit nu wel of niet Fake??????

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Stichting Wereld Kanker onderzoek Fonds

Ongelezen bericht door thecure »

lees hierboven en trek uw conclusie

Iodekoe
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2017 19:35

Re: Stichting Wereld Kanker onderzoek Fonds

Ongelezen bericht door Iodekoe »

Om wat voor vragen gaat het?

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Stichting Wereld Kanker onderzoek Fonds

Ongelezen bericht door pieterenien »

Zijn de directeuren van deze stichting misschien de heren Jacobse en Van Es?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Stichting Wereld Kanker onderzoek Fonds

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik werd overigens door het KWF (als donateur) ook steeds weer 'lasig gevallen'. M.i. met door marketeers bedachte 'boodschappen' en ook altijd weer met een overmakingsformulier erbij. Serieuze fonds luisteren, wanneer je meldt hier géén interesse aan te hebben, omdat een niet in achtneming einde donateurschap zou betekenen ... en zo werkte het ook! Papier en porto bespaard ten gunste van het goede doel ...

iozeus
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2017 15:35

Re: Stichting Wereld Kanker onderzoek Fonds

Ongelezen bericht door iozeus »

Geachte hansdevente, Der Alte, hencis en anderen,

Zou u die brief aan ons willen geven? De redactie van het radioprogramma Argos is bezig met een onderzoek naar deze stichting. In het verleden hebben wij dat ook al eens gedaan. Dat leidde tot deze uitzending: https://www.vpro.nl/argos/speel~POMS_VP ... rgos~.html.

Andere informatie is uiteraard ook welkom. U kunt ons bereiken op het adres [email protected].
Hartelijk dank,

Joost Bekendam, redactie Argos

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Stichting Wereld Kanker onderzoek Fonds

Ongelezen bericht door hänschen klein »

iozeus schreef:Geachte hansdevente, Der Alte, hencis en anderen,

Zou u die brief aan ons willen geven? De redactie van het radioprogramma Argos is bezig met een onderzoek naar deze stichting. In het verleden hebben wij dat ook al eens gedaan. Dat leidde tot deze uitzending: https://www.vpro.nl/argos/speel~POMS_VP ... rgos~.html.

Andere informatie is uiteraard ook welkom. U kunt ons bereiken op het adres [email protected].
Hartelijk dank,

Joost Bekendam, redactie Argos
Ik heb dit nog nooit eerder gezien, de VPRO reageert op een Avro/Tros-forum ... zou de verzuiling dan tòch langzaam verdwijnen?

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Stichting Wereld Kanker onderzoek Fonds

Ongelezen bericht door angel1978 »

hänschen klein schreef:
iozeus schreef:Geachte hansdevente, Der Alte, hencis en anderen,

Zou u die brief aan ons willen geven? De redactie van het radioprogramma Argos is bezig met een onderzoek naar deze stichting. In het verleden hebben wij dat ook al eens gedaan. Dat leidde tot deze uitzending: https://www.vpro.nl/argos/speel~POMS_VP ... rgos~.html.

Andere informatie is uiteraard ook welkom. U kunt ons bereiken op het adres [email protected].
Hartelijk dank,

Joost Bekendam, redactie Argos
Ik heb dit nog nooit eerder gezien, de VPRO reageert op een Avro/Tros-forum ... zou de verzuiling dan tòch langzaam verdwijnen?
hänschen klein

Berichten: 732
Geregistreerd: 03 maart 2017 23:51

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Stichting Wereld Kanker onderzoek Fonds

Ongelezen bericht door mp2017 »

hänschen klein schreef:Ik werd overigens door het KWF (als donateur) ook steeds weer 'lasig gevallen'. M.i. met door marketeers bedachte 'boodschappen' en ook altijd weer met een overmakingsformulier erbij. Serieuze fonds luisteren, wanneer je meldt hier géén interesse aan te hebben, omdat een niet in achtneming einde donateurschap zou betekenen ... en zo werkte het ook! Papier en porto bespaard ten gunste van het goede doel ...
De Stichting Wereld Kanker Fonds heeft niets met KWF te doen.

Het KWF is een serieus fonds, en stuurt GEEN berichten, als je afgemeld bent.
Dus gewoon afmelden van de nieuwsbrief en klaar is kees.
Lastig vallen, maar ja, als je niet weet van welke fonds je bericht krijgt. :shock:

Gesloten