LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Thermo caps

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Raymon23
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2010 10:16

Thermo caps

Ongelezen bericht door Raymon23 »

Mijn vriendin is gisteren begonnen met het gebruik van thermo caps (afslankpillen), maar ik heb er niet zo'n goed gevoel bij. Is er iemand bekend met het gebruik van dit product? Aangezien ik er weining over op het internet kan vinden.

http://www.het-geheim-van.nl/thermocaps/index.asp?ref=0

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Thermo caps

Ongelezen bericht door Robjee »

Wat is Thermo Caps?
Anders dan de naam doet vermoeden stimuleert het niet de vetverbranding. De werkzame stof is glucomannan, een voedingsvezel die in hoge mate water aantrekt. Wanneer 2-4 gram glucomann met veel water wordt ingenomen, een uur voor de maaltijd, ontstaat er een verzadigend gevoel en wordt er minder gegeten. De maag blijft langer vol. Heel erg bijzonder lijkt mij dat niet.
Er zijn onderzoeken die dit ook inderdaad bevestigen:

At doses of 2-4 g per day, GM was well-tolerated and resulted in significant weight loss in overweight and obese individuals.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16320857

To the beneficial properties of this fiber, several disadvantages can be added as the production of flatulence, abdominal pain, esophageal obstruction, lower gastrointestinal obstruction or even the possible modification of the bioavailability of other drugs.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14983741

Glucomannan appears to beneficially affect total cholesterol, LDL cholesterol, triglycerides, body weight, and FBG, but not HDL cholesterol or blood pressure. Larger individual studies following patients for longer periods of time and evaluating both safety and efficacy are warranted and needed.
http://www.ajcn.org/cgi/content/full/88/4/1167

Er zijn wel enkele kanttekeningen te maken.
- Het effect is beperkt. Een overzichtsartikel (met 9 studies) laat bij gebruik van glucomannan een gewichtsverlies zien van 0,8 kg in vijf weken. Bij drie studies werden er naast glucomanann géén aanvullende voedingsadviezen gegeven. Hier betrof het gewichtsverlies 0,11 kg
http://www.ajcn.org/cgi/content-nw/full/88/4/1167/T2
- De onderzoeksopzet heeft niet altijd een hoge bewijslast.
- Er worden in de literatuur casussen beschreven van obstructie van de slokdarm door het zwellen van de tabletten. Daarnaast treden er winderigheid, diarree en maagproblemen op.
- De tabletten zorgen voor een lagere bloedsuikerspiegel, dat gevaarlijk kan zijn voor mensen met diabetes.

Aan de ene kant is glucomannan een voedingsvezels die in sterke mate vocht aantrekt. Daar is op zich niets verkeerd aan. De meerwaarde van glucomannan boven andere voedingsvezels is dat het sterker vocht bindt. Dit voordeel kent echter ook nadelen wanneer glucomannan in hogere doseringen wordt ingenomen.
De vraag is ook of er naar Thermocaps gestapt moet worden om voedingsvezels binnen te krijgen. Het effect van glucomannan draait om vulling van de maag voor de maaltijd. Dit kan ook bereikt worden door een pot groente te eten voor de maaltijd.

dimabo1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:19

Re: Thermo caps

Ongelezen bericht door dimabo1 »

Ik gebruik nu ong. 2 maanden thermocaps. En ik kan je zeggen..het werkt!!! Ik ben altijd aan het jojo-en. Ben in gedachten ook altijd met eten bezig en kom al van de lucht aan. Toen ik de capsules ging gebruiken was mijn trek in eten weg. Het smaakte me nog wel maar zat snel vol en had tussendoor geen trek. Na 1 week zonder enkele moeite 2 kilo kwijt. Na een maand 6 kilo. Vervolgens op vakantie gegaan. Daar veel zitten eten voor de gezelligheid. Veel vlees, friet, saus, wijn, ijs. Netjes de caps genomen....niets!!!aangekomen in de vakantie.
Nu ga ik weer normaal eten en de weegschaal geeft weer minder aan.
Verder helemaal geen klachten, bijwerkingen etc.
En vergeleken met andere dieten heel betaalbaar. Er zijn ook vaak aanbiedingen. Als je het mij vraagt.....een aanrader!!

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Thermo caps

Ongelezen bericht door Robjee »

Na 1 week zonder enkele moeite 2 kilo kwijt. Na een maand 6 kilo. Vervolgens op vakantie gegaan. Daar veel zitten eten voor de gezelligheid. Veel vlees, friet, saus, wijn, ijs. Netjes de caps genomen....niets!!!aangekomen in de vakantie.
Het is natuurlijk altijd de vraag wat het waarheidsgehalte is van de berichten van mensen die zich net geregistreerd hebben op een forum en na 10 minuten een dergelijk bericht posten.
Wanneer gekeken wordt naar objectieve gegevens zijn de resultaten echter beperkter. Zonder verdere veranderingen aan de voeding is een verlies van 0,11 kg in vijf weken reëeler lijkt mij.
Na een maand 6 kilo. Vervolgens op vakantie gegaan. Daar veel zitten eten voor de gezelligheid. Veel vlees, friet, saus, wijn, ijs. Netjes de caps genomen....niets!!!aangekomen in de vakantie.
De kracht van thermocaps is vulling van de maag waardoor men eerder verzadigd raakt en minder eet. Deze vakantie-ervaring lijkt te vertellen dat het zijn werk niet goed doet.
Dit terwijl aan het begin de trek in eten afnam en sneller een vol gevoel ontstond.

evdv12
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 sep 2010 08:32

Re: Thermo caps

Ongelezen bericht door evdv12 »

Wat een mooi verhaal van dimabo1 :lol:

Duidelijk een reactie van een eigen medewerk(st)er van Thermocare die deze pillen op de markt zet!

Ivbb
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 sep 2010 21:10

Re: Thermo caps

Ongelezen bericht door Ivbb »

Ik ben inmiddels wel erg benieuwd of de vriendin van Raymon het nog slikt en of het inderdaad ook net zo werkt als dat omschreven wordt. Er worden natuurlijk weer gouden bergen beloofd, maar is dat ook zo. Het klinkt allemaal erg aannemelijk, capsule zet uit, hongergevoel neemt af. Wat dan weer tegenstrijdig is, is dat je tijdens de vakantie wel lekker friet e.d kunt eten, ondanks dat je hongergevoel af neemt
De reactie van di..... is duidelijk een verkooppraatje.
Of werkt het nou echt??????

wenmitch
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2010 14:27

Re: Thermo caps

Ongelezen bericht door wenmitch »

Ook ik gebruik sinds 3 maanden thermocaps en heb het gewenste resultaat mbt mijn gewicht wel behaald...wel moet ik toegeven dat je je sterk aan de regels moet houden en echt dicipline moet hebben om te WILLEN afvallen...want blijf je gewoon chips en chocolade tussen door (vr) eten zoals sommige doen dan is het zonde van je geld als je een busje hebt besteld met 90 caps...
Ook sport ik er regematig bij en dat helpt natuurlijk ook laten we dat niet vergeten!!

Maar doorzettingsvermogen heb je nodig!!

Kortom ze werken wel!! en ben geen medewerkster van het bedrijf waar ze caps verkopen!!

Succes
[/i]

silverwolf
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2011 12:06

Re: Thermo caps

Ongelezen bericht door silverwolf »

ik gebruik nu zo een 2 en een halve maand thermo caps ik begon met 103 kilo ben nu 89 kilo en dat in 2 en eeh lave maand moet ook erbij zeggen ik drink heel veel thee en water geen frisdranken en eet heel af en toe een snoepje , met kerst heb ik gewoon meegegeten en was niks aangekomen . dus bij mij helpen ze in ieder geval ik ga er mee door tot ik aan mijn streef gewicht kom en dat zal 72 kilo zijn ongeveer ik ben ook maar 1,70 . :D :D


enne ja ik eet wel een een reepje chocola ook dat kan met de thermo caps geen kwaad en nee ik werk er ook niet... ben een gezonde jonge moeder van 29 die graag wat kilos kwijt wilt

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Thermo caps

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ach gut, dit wordt weer zo'n topic vol met jubelverhalen van mensen die net geregistreerd zijn... Denken ze nou echt dat dat niemand opvalt? We zijn hier niet uit de boom gevallen hoor!

Overigens Robjee: Vooral je tweede link klinkt erg bekend. Mijn moeder heeft jaren geleden (iets van 20 jaar geleden of zo) wel eens een dergelijk 'afslank' produkt gebruikt. Ik weet de naam niet precies meer, iets met een M. Werkte op een soortgelijke manier. Bij haar leidde dat niet echt tot veel gewichtsverlies, wel tot mega problemen in haar darmen. Ze heeft vreselijk last gehad van obstipatie, en is op doktersadvies gestopt met deze rommel.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Thermo caps

Ongelezen bericht door Robjee »

pbarendse schreef:Bij haar leidde dat niet echt tot veel gewichtsverlies, wel tot mega problemen in haar darmen. Ze heeft vreselijk last gehad van obstipatie, en is op doktersadvies gestopt met deze rommel.
De werking berust op vulling van de maag doordat de vezel vocht bindt. Meer van deze vezel betekent meer vulling van de maag en een snellere verzadiging waardoor minder gegeten zal worden.
De keerzijde is inderdaad dat deze vezel ook het darmkanaal moet passeren. Dit kan de genoemde problemen veroorzaken, zeker wanneer onvoldoende wordt gedronken.
Dus eigenlijk, hoe beter het zou werken tegen overgewicht, des te groter zijn de gezondheidsrisico's. We zien ook dat het effect op gewichtsverlies erg klein is wanneer er verder niets aan de voeding wordt veranderd.

Het is dan ook volgens mij niet de juiste manier om van je overgewicht af te komen. Het pakt de oorzaak niet aan en kent gezondheidsrisico's.
De oplossing blijft toch om eerst naar je voeding en leefstijl te kijken om erachter proberen te komen waar de oorzaak ligt. Vervolgs moet gezocht worden om deze oorzaak op individueel niveau aan te pakken. Thermo caps doet dat niet.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Thermo caps

Ongelezen bericht door pbarendse »

Mijn moeder is inderdaad later op andere manieren haar overgewicht te lijf gegaan, met meer succes en minder problemen. Het blijft overigens wel een levenslange strijd, dat wel. Zelf heb ik ook het meeste baat bij regelmatig sporten en bewust eten. Al is dat laatste wel lastig voor een Bourgondiër als ik :wink:

dianamamavankbens
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2011 12:50

Re: Thermo caps

Ongelezen bericht door dianamamavankbens »

hoi,

Ik be nieuw hier en ben nu 1 week bezig met de capsules.
Heb nog niet een halve kilo eraf.
ik vraag me idd dus ook af of het wel werkt.
en mijn hongergevoel neemt echt niet af hoor.
maar ik hou ff vol.
ik kan alleen goed naat het toilet van de capsules hihi.

Mama van kbens

elluh
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2012 15:26

Re: Thermo caps

Ongelezen bericht door elluh »

Hallo, via groupon heb ik weight caps voor de helft v.d. prijs gekocht. Ze doen NIETS. Ik heb echt niet minder trek en eet net zoveel als anders tijdens lunch en diner.
Dus..... waardeloos

vanesss
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2012 11:14

Re: Thermo caps

Ongelezen bericht door vanesss »

Hey elle, had ook gebruik gemaakt van deze actie! Ik ben er echter wel tevreden mee. weer je zeker dat je het niet over de thermo caps hebt? aangezien dat het onderwerp is..

Gesloten