LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaginale schimmelinfectie niet altijd ongevaarlijk.

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
joos69
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2015 15:04

Vaginale schimmelinfectie niet altijd ongevaarlijk.

Ongelezen bericht door joos69 »

[b]Vaginale schimmelinfectie, of toch iets anders? [/b]

Zoals vaak in de reclames verteld wordt heeft iedere vrouw wel eens last van een vaginale schimmelinfectie wordt veroorzaakt door de gist Candida albicans en wordt ook wel een candida-infectie genoemd.
Dit wordt herkend aan: jeuk, meer afscheiding en kan zelfs pijn doen bij het plassen of vrijen.
Nu zijn daar tegenwoordig zelfhulp middelen voor zoals: Canesten, Cicatridina, Mucogyne, Multi-gyn flora plus en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Hierbij wil ik iedereen waarschuwen.
Natuurlijk begrijp ik (zelf ook een vrouw) dat je daar zo snel mogelijk vanaf wilt zonder iedere keer naar de huisarts te gaan.
Maar.......in een aantal gevallen hoeft dit geen schimmelinfectie te zijn het kan namelijk ook om de huidziekte LS (Lichen Sclerose) gaan.
Deze huidziekte kan bij zowel vrouwen als mannen voorkomen ook alleen maar op/rond de genitaliën en geven vaak dezelfde soort klachten.
De ernst hiervan is dat als deze huidziekte niet goed wordt behandeld deze kan gaan woekeren en kwaadaardig kan worden dit wordt dan Vulva kanker, Schaamlip kanker of met recht K*t kanker genoemd de gevolgen daarvan zijn zeer groot en aan en ingrijpend.

LS geeft niet alleen jeuk, afscheiding, pijn bij het plassen of vrijen maar gaat geeft ook de volgende symptomen: Schaamlippen (de kleine in de grote) die met elkaar vergroeien, binnenkant schaamlippen die er wittig en dun uitzien (rijstpapier) snel kan gaan bloeden en er kunnen plekken ontstaan die er vreemd uitzien.
Voor mannen die met deze huidziekte te maken krijgen hebben vaak de volgende klachten: op de penis en dan het meest aan de eikel ook de jeuk en de dunne wittige huid waarop dus ook andere plekken kunnen ontstaan.

Daarom zeker ook voor de reclame industrie verteld/zeg erbij dat als het niet binnen een bepaalde tijd over is, of vaak terugkomt de mensen echt naar de huisarts moeten.
En zelfs huisartsen of artsen in opleiding herkennen deze ziekte niet altijd, vertel daarom altijd héél erg goed welke klachten je ervaart en vraag gerust aan de arts of het geen LS is.

Lieve mensen. Schaam je nu eens niet hoe moeilijk dat soms ook is en blijf niet constant in de weer met de middelen van de drogist.
[b]HELP mee om dit TABOE te doorbreken.[/b]
Geloof me want ik weet er alles van.

Jose (ervaringsdeskundige).

Lady1234
Berichten: 27077
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vaginale schimmelinfectie niet altijd ongevaarlijk.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kan mij niet heugen daar ooit last van te hebben gehad.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vaginale schimmelinfectie niet altijd ongevaarlijk.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zoals TS ook schrijft...
Zoals vaak in de reclames verteld wordt...

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Vaginale schimmelinfectie niet altijd ongevaarlijk.

Ongelezen bericht door WZZ »

Wat een domme reacties op een goedbedoelde en ook zinnige bijdrage. Eerst eens goed lezen alvorens zo te reageren.

Lady1234
Berichten: 27077
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vaginale schimmelinfectie niet altijd ongevaarlijk.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik kijk geen reclame, wel zo rustig.

joos69
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2015 15:04

Re: Vaginale schimmelinfectie niet altijd ongevaarlijk.

Ongelezen bericht door joos69 »

breien schreef:
26 okt 2020 14:16
Ik heb er nog nooit een reclame over gezien.


[Is toch regelmatig reclame te zien op tv, maar misschien zit je tijdens de reclames lekker door te breien. :wink: :) ]

Gesloten