LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Salmonella in Kruidvat babyvoeding Extra Care 1+2

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
fer_dincer
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2017 17:37

Salmonella in Kruidvat babyvoeding Extra Care 1+2

Ongelezen bericht door fer_dincer »

Ons dochtertje van 9 maanden is al paar weken ziek, hoofdpijn wisselend met koorts gepaard met heel dunne diarree dat haar luier uitloopt tot in haar nekje (vandaag al tweede keer). Ze is nooit eerder ziek geweest in de afgelopen 8 maanden. We wonen in België (niet verkrijgbaar hier), dus reden we steeds naar Kruidvat in Terneuzen speciaal om de Extra Care HA 2 te kopen. Vandaag de 2 potten die we nog hadden teruggebracht bij Kruidvat Terneuzen en geld terug gekregen, maar ons kindje is nu wel erg ziek. Kan Kruidvat zomaar wegkomen hiermee? Ik lees afschuwelijke dingen die het gevolg kunnen zijn bij een salmonella besmetting (ga hier niet eens noemen). Ik ben erg teleurgesteld en boos op Kruidvat NL. We doen ons zo uiterst best om ons babytje gezond op te voeden, alles wordt vers gemaakt voor haar, behalve dat ze nog enkel flesje krijgt in de ochtend en de avond voor slapen gaan (mijn vrouw is namelijk aan het afbouwen). Dan denk je dat je als ouder er goed aan doet door voor haar speciaal hypo-allergeen melkpoeder te kopen zodat ze geen darmklachten krijgt, maar juist daardoor blijkt dat ze nu veel ergere aandoeningen kan oplopen doordat ze besmet is geraakt met salmonella bacteriën??

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Salmonella in Kruidvat babyvoeding Extra Care 1+2

Ongelezen bericht door Brahms »

fer_dincer schreef:Ons dochtertje van 9 maanden is al paar weken ziek, hoofdpijn wisselend met koorts gepaard met heel dunne diarree dat haar luier uitloopt tot in haar nekje (vandaag al tweede keer). Ze is nooit eerder ziek geweest in de afgelopen 8 maanden. We wonen in België (niet verkrijgbaar hier), dus reden we steeds naar Kruidvat in Terneuzen speciaal om de Extra Care HA 2 te kopen. Vandaag de 2 potten die we nog hadden teruggebracht bij Kruidvat Terneuzen en geld terug gekregen, maar ons kindje is nu wel erg ziek. Kan Kruidvat zomaar wegkomen hiermee? Ik lees afschuwelijke dingen die het gevolg kunnen zijn bij een salmonella besmetting (ga hier niet eens noemen). Ik ben erg teleurgesteld en boos op Kruidvat NL. We doen ons zo uiterst best om ons babytje gezond op te voeden, alles wordt vers gemaakt voor haar, behalve dat ze nog enkel flesje krijgt in de ochtend en de avond voor slapen gaan (mijn vrouw is namelijk aan het afbouwen). Dan denk je dat je als ouder er goed aan doet door voor haar speciaal hypo-allergeen melkpoeder te kopen zodat ze geen darmklachten krijgt, maar juist daardoor blijkt dat ze nu veel ergere aandoeningen kan oplopen doordat ze besmet is geraakt met salmonella bacteriën??

Al naar de huisarts geweest. Dat mis ik in je verhaal compleet terwijl je het al wel over een vorm van schadevergoeding hebt.....

Hoe weet je dat ze een Salmonella besmetting heeft opgelopen ? Er is wel een terugroepactie maar er zijn helemaal geen meldingen dat er iemand besmet is. Er is ook geen waarschuwing uit gegaan in Nederland.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Salmonella in Kruidvat babyvoeding Extra Care 1+2

Ongelezen bericht door sjohie »

fer_dincer schreef:Ons dochtertje van 9 maanden is al paar weken ziek, hoofdpijn wisselend met koorts gepaard met heel dunne diarree dat haar luier uitloopt tot in haar nekje (vandaag al tweede keer). Ze is nooit eerder ziek geweest in de afgelopen 8 maanden. We wonen in België (niet verkrijgbaar hier), dus reden we steeds naar Kruidvat in Terneuzen speciaal om de Extra Care HA 2 te kopen. Vandaag de 2 potten die we nog hadden teruggebracht bij Kruidvat Terneuzen en geld terug gekregen, maar ons kindje is nu wel erg ziek. Kan Kruidvat zomaar wegkomen hiermee? Ik lees afschuwelijke dingen die het gevolg kunnen zijn bij een salmonella besmetting (ga hier niet eens noemen). Ik ben erg teleurgesteld en boos op Kruidvat NL. We doen ons zo uiterst best om ons babytje gezond op te voeden, alles wordt vers gemaakt voor haar, behalve dat ze nog enkel flesje krijgt in de ochtend en de avond voor slapen gaan (mijn vrouw is namelijk aan het afbouwen). Dan denk je dat je als ouder er goed aan doet door voor haar speciaal hypo-allergeen melkpoeder te kopen zodat ze geen darmklachten krijgt, maar juist daardoor blijkt dat ze nu veel ergere aandoeningen kan oplopen doordat ze besmet is geraakt met salmonella bacteriën??
Als het al een paar weken speelt, mag ik toch serieus hopen dat jullie al eens bij een (huis)arts geweest zijn? :shock: Wat betreft die kans op salmonella besmetting, de besmetting was bij een toeleverancier van de maker van die 2 soorten zuigelingenvoeding. Daar heeft Kruidvat geen invloed op, die maken het niet zelf, en kunnen al helemaal niks zeggen of vinden van een toeleverancier van hun huismerk producent. Verder lijkt dit een preventieve actie, er is geen officiële waarschuwing van de nVWA zo te zien, en er zijn geen gevallen van daadwerkelijke besmetting geweest.

Ja kleine kinderen zijn gevoeliger voor een salmonella of listeria infectie, maar dat betekent nog niet dat een kindje altijd ziek wordt van het eten van besmette babyvoeding.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Salmonella in Kruidvat babyvoeding Extra Care 1+2

Ongelezen bericht door Jefdus »

Overigens zijn spuitluiers bij baby's van 9 maanden heel normaal en hoeft dat helemaal niks te maken te hebben met ziek zijn. Zeker als een deel van de voeding nog uit melk bestaat. Ook vraag ik me af hoe een baby van 9 maanden aan kan geven dat ze hoofdpijn heeft....?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Salmonella in Kruidvat babyvoeding Extra Care 1+2

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jefdus schreef:Overigens zijn spuitluiers bij baby's van 9 maanden heel normaal en hoeft dat helemaal niks te maken te hebben met ziek zijn. Zeker als een deel van de voeding nog uit melk bestaat. Ook vraag ik me af hoe een baby van 9 maanden aan kan geven dat ze hoofdpijn heeft....?
Er is vanuit de fabrikant een terugroep actie, maar de NVWA zegt geen meldingen te hebben gehad van enige besmetting.

https://www.ad.nl/binnenland/terugroepa ... ~a71fc4a1/

Als je kind al enkele weken koorts heeft dien je de huisarts te waarschuwen! Deze kan met een onderzoek vaststellen of het een salmonella infectie betreft. Als je baby hier al enkele weken last van heeft dan is het een zeer ernstige bestemming en als je geen actie onderneemt kan dit blijvende gevolgen hebben.

Je doet er als ouder goed aan om bij medische problemen met een baby direct een arts te waarschuwen en niet een of ander vermoeden hier op een forum te plaatsen, hij/zij kan bepalen wat er aan de hand is. En de juiste stappen nemen.

Mijn dochter (inmiddels al weer wat ouder) had ook veel last van maagkrampjes, ben denk ik wel 10 keer gaan bellen voor overleg met de huisarts. Wie ben ik al ouder om risico's te nemen! Nog nooit heeft mijn huisarts er moeilijk over gedaan.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Salmonella in Kruidvat babyvoeding Extra Care 1+2

Ongelezen bericht door Brahms »

Topicstarter is niet meer online geweest, denk gelijk naar de huisarts gegaan.
Dat ie daar nu niet eerder aan gedacht had....

Gesloten