LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Ongelezen bericht door kweenie »

Jantje: die grove rookworst A is zo lekker.
Marietje: jakkes nee, geen stukjes. Rookworst B is de lekkerste
Pietje: nee, rookworst C, lekker vet.
Grietje: bah, nee, rookworst D is lekker mager
Ahmed: mij kun je wakker maken voor de runderrookworst E
Raj: nou nee, doe mijn maar rookworst F, lekker kruidig.
Anita: hé, nee, rookworst G, die heeft zo'n pure smaak
Etc.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Ongelezen bericht door scontra »

Het zal me een worst zijn waar de worst vandaan komt en wie de worst heeft gemaakt, als het maar worst is !
De Gelderse rookworst staat bekend als de lekkerste rookworst, maar aangezien die in vele variëteiten wordt gedraaid, zal de topic vraag altijd wel een vraag blijven en waar niemand een antwoord op heeft.
Zoveel mensen, zoveel smaken en dat ongeacht welke Hansworst de worst heeft gesmaakt !

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wilsophie schreef:
04 apr 2020 14:46
Leuk item, nou ik koop de rookworst in het koelvak bij de Aldi op advies van buurtjes, maar ook koop ik de zelfgemaakte rookworst bij Cretier , een geweldig goede slager op Urk. Maar diep in mijn hart kijkend blijf ik fan van de Hema rookworst. Ze zijn niet goedkoop maar stijgen boven alles uit. Maar misschien is het nostalgie uit de tijd dat ik een halve rookworst kocht met mosterd. Bijna misselijk als ik hem op had. Maar oooo wat lekker.

Die rookworst van de Aldi heb ik ook een keer geprobeerd. De koelverse en voorgegaarde "ambachtelijke". Het is dezelfde rookworst die bij AH wordt verkocht in dezelfde verpakking (plastic bakje). Maar dan met een hoger gewicht en een lagere kiloprijs dan bij AH. Aan de NL code in het ovaaltje op het etiket kun je de leverancier herleiden. Ik vond het geen lekkere rookworst.

Persoonlijk vind ik van AH de koelverse Veluwse rookworst heel acceptabel. Een goede rookworst. Met een kiloprijs van €11,39 niet goedkoop. Verpakt in een plastic zakje. Niet voorgegaard. Ik koop nooit een andere. Helaas heb ik hier geen goede vakslager in de buurt want dan had ik mijn rookworst zeker daar gehaald.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scontra schreef:
05 apr 2020 14:03
Zoveel mensen, zoveel smaken en dat ongeacht welke Hansworst de worst heeft gesmaakt !
Nonsens, de worst van Hans Worst is de beste. Daar is ie namelijk naar vernoemd. En dan nu de vraag, is de worst naar Hans Worst genoemd of Hans naar de worst?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
05 apr 2020 14:22
scontra schreef:
05 apr 2020 14:03
Zoveel mensen, zoveel smaken en dat ongeacht welke Hansworst de worst heeft gesmaakt !
Nonsens, de worst van Hans Worst is de beste. Daar is ie namelijk naar vernoemd. En dan nu de vraag, is de worst naar Hans Worst genoemd of Hans naar de worst?
De worst welke is gemaakt door Jan Hansworst is van een hele andere receptuur dan welke zijn tweelingbroer Jacob Hansworst gebruikt en toch staat er J. Hansworst op de verpakking.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat is voor mij toch nieuwe informatie, die ik zonder dit toptopic niet zou hebben gehad.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Ongelezen bericht door scontra »

Erthanax schreef:
05 apr 2020 14:57
Dat is voor mij toch nieuwe informatie, die ik zonder dit toptopic niet zou hebben gehad.
Proef ook eens de worstenbroodjes van Hans Worst, zeker het proberen waard !

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Ongelezen bericht door fred- »

Veel leuk? bedoelde reacties op jouw vraag. Ik woon in het midden van het land en bij de Boni hebben ze lekkere rookworsten fijn en grof. Persoonlijk vind ik die lekkerder dan de Hema maar in mijn gezin van 6 zijn de meningen hierover exact evenredig verdeeld.
Ik moet ze allemaal wellen maar niet koken voor ongeveer 20 minuten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Ongelezen bericht door sjohie »

De lekkerste ambachtelijke worsten, en dan is mijn persoonlijke vertaling van "ambachtelijk" een zelfstandige slager met idealiter een eigen rookkast, en niet wat een bedrijf op een verpakking zet, komen ex aequo van mijn neef die een recept en rookkast gebruikt van onze beider pake, en de biologische slager in de stad alhier. Mijn neef heeft het voordeel van een eigen rookkast met 50/50 beuken- en eikenhout snippers om op te roken, maar de biologische slager het voordeel van in de kern iets smakelijker, biologisch, vlees. (die rookt niet zelf) Beiden gebruiken uiteraard geen hout-aroma, kunst-darmen, of vulmaterialen als sojaschroot etc.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het wachten is dus op een kruisbestuiving tussen de worst van die slager en de rookkast van je neef :wink: Keep me posted als het zover komt :wink:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Ongelezen bericht door sjohie »

Moneyman schreef:
06 apr 2020 10:29
Het wachten is dus op een kruisbestuiving tussen de worst van die slager en de rookkast van je neef :wink: Keep me posted als het zover komt :wink:
"mijn" lokale slager is een dame, dus het zou kunnen, maar goed, ze hebben elkaar ook al wel een paar keer bestreden in diverse slagervakwedstrijden, dus ik denk niet dat het wat gaat worden. :lol:

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De vonk kan zomaar onverwacht overslaan met die snippers van beuken- of eikenhout😀

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Ongelezen bericht door Erthanax »

sjohie schreef:
06 apr 2020 09:52
De lekkerste ambachtelijke worsten (...) komen ex aequo van mijn neef (...) en de biologische slager in de stad alhier. (...)
Ach, die stad alhier, of van hieruit dus aldaar, die ken ik wel, al ken ik de biologischeslagerkant van het centrum minder goed.
Maar die rookkast van neef, die andere kleinzoon van pake, waar staat die dan? O, die knagende onzekerheid!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Ongelezen bericht door sjohie »

Erthanax schreef:
06 apr 2020 11:23
sjohie schreef:
06 apr 2020 09:52
De lekkerste ambachtelijke worsten (...) komen ex aequo van mijn neef (...) en de biologische slager in de stad alhier. (...)
Ach, die stad alhier, of van hieruit dus aldaar, die ken ik wel, al ken ik de biologischeslagerkant van het centrum minder goed.
Maar die rookkast van neef, die andere kleinzoon van pake, waar staat die dan? O, die knagende onzekerheid!
Hier kunnen we wel wat lol mee hebben, dus een kleine hint, de naam van deze slager is ooit genoemd in het programma "ook dat nog". :wink:

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Ongelezen bericht door Erthanax »

De hint is duidelijk, maar het blijft lastig. Op zich geen verrassing, want de finale van de De Grote Ambachtelijke Rookworst Quiz is altijd razend moeilijk.

nicknam
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 okt 2015 15:38

Re: Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Ongelezen bericht door nicknam »

Je maakt een voorbarige en onjuiste interpretatie.
Als je niet de gevraagde ervaring hebt start dan je eigen topic.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Ongelezen bericht door kuklos »

nicknam schreef:
27 feb 2021 18:43
Je maakt een voorbarige en onjuiste interpretatie.
Als je niet de gevraagde ervaring hebt start dan je eigen topic.
@nicknam, ga je nu proberen elk topic hier te verzieken?

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Heb hem al gemeld wegens trolgedrag.
Net een kleuter die geen gelijk krijgt.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Waar is de lekkerste 'ambachtelijke' rookworst te koop?

Ongelezen bericht door Erthanax »

nicknam schreef:
27 feb 2021 18:43
Je maakt een voorbarige en onjuiste interpretatie.
Als je niet de gevraagde ervaring hebt start dan je eigen topic.
Ik maak helemaal geen voorbarige en onjuiste interpretatie in, nota molto bene, "mijn eigen topic" dat ik ben begonnen om een beweerdelijk waardevolle lijst van namen van zaken die zelfgemaakte rookworst verkopen samen te stellen.

Als u niet de gevraagde ervaring hebt met rookworst, start dan uw eigen topic.

Gesloten