Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Radar »

Op de onze website besteden we aandacht aan de situatie van Peter van Giessel. Hij heeft in augustus een gehandicaptenparkeerkaart (GPK) aangevraagd, maar wacht nog steeds.

Heb jij (of ken jij iemand) die ook ervaring heeft met trage Wmo-aanvragen? We horen het graag.

Het artikel is hier te lezen: https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/p ... eisoleerd/

Groet,
Internetredactie Radar

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik heb dat met een traplift gehad, dat diede 3 a 4 maanden.
En ik heb ook gemerkt, dat simpele vragen soms weken kunnen duren voor dat je antwoord krijgt,

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Ik ken iemand die een mobiele unit in de tuin had aangevraagd, voor een ongeneeslijk zieke partner. Dat duurde eindeloos, bellen had geen succes totdat de vraag werd gesteld : "vertragen jullie het net zolang tot mijn partner dood is en we de unit niet meer nodig hebben?".

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Doodzieke mensen geven ze niet zoveel om, dat is me inderdaad wel duidelijk geworden, zelfs al worden ze uit huis gezet, worden ze dakloos enzo. Geven ze niks om. Dat terwijl ik dacht dat de wmo er is voor hulpbehoevende mensen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
31 mar 2023 17:16
Doodzieke mensen geven ze niet zoveel om, dat is me inderdaad wel duidelijk geworden, zelfs al worden ze uit huis gezet, worden ze dakloos enzo. Geven ze niks om.
Mwah. De realiteit is gelukkig anders. Je wordt niet zomaar uit je huis gezet, en al helemaal niet als je doodziek bent.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
31 mar 2023 17:18
Onkruid71 schreef:
31 mar 2023 17:16
Doodzieke mensen geven ze niet zoveel om, dat is me inderdaad wel duidelijk geworden, zelfs al worden ze uit huis gezet, worden ze dakloos enzo. Geven ze niks om.
Mwah. De realiteit is gelukkig anders. Je wordt niet zomaar uit je huis gezet, en al helemaal niet als je doodziek bent.
De realiteit is wel zo in dat geval.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
31 mar 2023 17:27
Moneyman schreef:
31 mar 2023 17:18
Onkruid71 schreef:
31 mar 2023 17:16
Doodzieke mensen geven ze niet zoveel om, dat is me inderdaad wel duidelijk geworden, zelfs al worden ze uit huis gezet, worden ze dakloos enzo. Geven ze niks om.
Mwah. De realiteit is gelukkig anders. Je wordt niet zomaar uit je huis gezet, en al helemaal niet als je doodziek bent.
De realiteit is wel zo in dat geval.
Waar heb je het over? In wélk geval?

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
31 mar 2023 18:08
Onkruid71 schreef:
31 mar 2023 17:27
Moneyman schreef:
31 mar 2023 17:18
Mwah. De realiteit is gelukkig anders. Je wordt niet zomaar uit je huis gezet, en al helemaal niet als je doodziek bent.
De realiteit is wel zo in dat geval.
Waar heb je het over? In wélk geval?
Mijn persoonlijk geval, relatie over door de zwaarte van mijn ziekte. En het is niet mijn huis.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
31 mar 2023 18:11


Mijn persoonlijk geval, relatie over door de zwaarte van mijn ziekte. En het is niet mijn huis.
Wat heeft de WMO hiermee te maken? Zij kunnen niet voor een nieuw huis zorgen.

Sjaak-trekhaak
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2023 18:35

Re: Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Sjaak-trekhaak »

Radar schreef:
31 mar 2023 12:25
Op de onze website besteden we aandacht aan de situatie van Peter van Giessel. Hij heeft in augustus een gehandicaptenparkeerkaart (GPK) aangevraagd, maar wacht nog steeds.

Heb jij (of ken jij iemand) die ook ervaring heeft met trage Wmo-aanvragen? We horen het graag.

Het artikel is hier te lezen: https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/p ... eisoleerd/

Groet,
Internetredactie Radar
Een gehandicaptenparkeerkaart valt niet onder de Wmo.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U dacht toch niet dat de WMO ervoor kan zorgen dat uw ex-partner uit zijn huis gaat en dat huis aan u ter beschikking stelt?

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
31 mar 2023 18:37
U dacht toch niet dat de WMO ervoor kan zorgen dat uw ex-partner uit zijn huis gaat en dat huis aan u ter beschikking stelt?
Volgens mij heeft u wel een lage dunk van mij,
Maar ze kunnen me wel op zijn minst helpen, en dat doen ze niet.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik ken wel gevallen van mensen hier in mijn woonplaats die huishoudelijke hulp hadden aangevraagd en pas na 13 weken bericht kregen over een keukentafelgesprek. Dan gaat het alleen nog maar over een indicatie, nog niet eens over de beslissing zelf.
Mijn vriendin had vorig voorjaar een GPK aangevraagd, omdat ze regelmatig naar het ziekenhuis, de fysio etc. moest ivm uitgezaaide kanker. Na 9 weken zelf maar eens gebeld met de WMO.
Ja, haar papieren waren zoek, Jantje was op vakantie en niemand anders kon haar dossier overnemen, te weinig personeel etc.
Uiteindelijk na 3 maanden een parkeerkaart gekregen, ze heeft er helaas maar weinig plezier van gehad. Zoals ze zelf zei tegen de medewerker: als je nog langer wachten, dan kunnen jullie hem naar mijn begrafenisondernemer sturen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch apart. Ik had de indicatie al met een paar weken. Ok, het duurde een maand of drie voor alles rond was, maar dat had deels ook te maken met personeelsgebrek.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Helaas ook ervaring met lange wachttijden met als gevolg dat indicaties soms aflopen voordat er een nieuwe is wat problemen op kan leveren met blijven leveren/ontvangen van zorg.
De wachttijd komt niet alleen door personeelsgebrek maar ook door niet nakomen van beloften en zeer gebrekkige communicatie van sommige indicatie beoordelaars. Daarnaast hebben ze een extra controle ingebouwd omdat de WMO zo slecht verloopt hier. Wat dus weer zorgt voor extra wachttijd omdat het controlebureau ook nog een x aantal weken over het uiteindelijke besluit mag doen.
Moet er wel bij zeggen dat de laatste indicatie in 2 maanden al geregeld was, wat voor hier heel snel is. Vooral omdat mijn dossier al bekend was bij degene die het afhandelde en de noodzaak dus al voldoende duidelijk was.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door moederslink »

Op mijn aanvraag voor wekelijks een huishoudelijke hulp heb ik +- 5-6 weken moeten wachten.
En toen was het geregeld en nu krijg ik iedere week 90 minuten huishoudelijke hulp.
Dus dat viel reuze mee! :D

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
31 mar 2023 18:39
Lady1234 schreef:
31 mar 2023 18:37
U dacht toch niet dat de WMO ervoor kan zorgen dat uw ex-partner uit zijn huis gaat en dat huis aan u ter beschikking stelt?
Volgens mij heeft u wel een lage dunk van mij,
Maar ze kunnen me wel op zijn minst helpen, en dat doen ze niet.
… dat heeft niets te maken met dit topic, en daarnaast blijkt zo wel heel duidelijk dat je eerdere statement, waarop ik reageerde, onzin is. Er worden helemaal geen doodzieke mensen uit huis gezet.

Laten we het gewoon bij het topic houden en niet jouw ellende of verzinsels in de discussie mengen.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
31 mar 2023 21:51
Onkruid71 schreef:
31 mar 2023 18:39
Lady1234 schreef:
31 mar 2023 18:37
U dacht toch niet dat de WMO ervoor kan zorgen dat uw ex-partner uit zijn huis gaat en dat huis aan u ter beschikking stelt?
Volgens mij heeft u wel een lage dunk van mij,
Maar ze kunnen me wel op zijn minst helpen, en dat doen ze niet.
… dat heeft niets te maken met dit topic, en daarnaast blijkt zo wel heel duidelijk dat je eerdere statement, waarop ik reageerde, onzin is. Er worden helemaal geen doodzieke mensen uit huis gezet.

Laten we het gewoon bij het topic houden en niet jouw ellende of verzinsels in de discussie mengen.
Dat was geen onzin, het gaat er om in welke snelheid het WMO de gepaste hulp bied die nodig is. Hmmm en trouwens zat mensen die de juiste middelen niet krijgen, met dezelfde ziekte als ik.
Dus niks onzin.
Toch word ik uit huis gezet, dus als je hetzelfde meemaakt als ik zit je met hetzelfde probleem.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
31 mar 2023 22:29


Dat was geen onzin, het gaat er om in welke snelheid het WMO de gepaste hulp bied die nodig is. Hmmm en trouwens zat mensen die de juiste middelen niet krijgen, met dezelfde ziekte als ik.
Dus niks onzin.
Toch word ik uit huis gezet, dus als je hetzelfde meemaakt als ik zit je met hetzelfde probleem.
Als u bij de WMO hulp zoekt omdat u uit huis wordt gezet, dan klopt u bij het verkeerde loket aan. Logisch dat zij u hierbij niet kunnen helpen.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Wmo-aanvraag duurt maanden: heb jij daar ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
31 mar 2023 22:49
Onkruid71 schreef:
31 mar 2023 22:29


Dat was geen onzin, het gaat er om in welke snelheid het WMO de gepaste hulp bied die nodig is. Hmmm en trouwens zat mensen die de juiste middelen niet krijgen, met dezelfde ziekte als ik.
Dus niks onzin.
Toch word ik uit huis gezet, dus als je hetzelfde meemaakt als ik zit je met hetzelfde probleem.
Als u bij de WMO hulp zoekt omdat u uit huis wordt gezet, dan klopt u bij het verkeerde loket aan. Logisch dat zij u hierbij niet kunnen helpen.
Uhm, blijkbaar is het nog niet door gedrongen dat ik zware ME heb, en er alleen voor sta, dus 24/7 bedlegerig ben. 0,0 energie om iets te kunnen doen plus alle andere klachten die erbij horen.
Dus doodziek, en relatie over door de druk die mijn ziekte op de relatie zette.
Dus dan kom je bij wijkteam en wmo terecht, als je niet weet waar je moet beginnen.

Plaats reactie