LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zoetstoffen in frisdrank zijn een kostenbesparing

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Zoetstoffen in frisdrank zijn een kostenbesparing

Ongelezen bericht door 16again »

Volgens mij is kostenbesparing niet eens doel op zich, eerder een marketing instrument op jacht naar marktaandeel.

Nieuwe formule , geen suiker toegevoegd , lage calorieen…….je kent het jargon wel.

En dat is dan ook waarom Coca-Cola gewoon meerdere soorten maakt . Classic naast zero variant. Alle doelgroepen bedienend levert grootste marktaandeel.

En nieuwe doelgroepen worden gevormd door die marketing. Iemand met een pondje teveel is best te porren voor low-calorie variant.
Die vroeger niet bestond

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Zoetstoffen in frisdrank zijn een kostenbesparing

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
07 sep 2018 08:22
Volgens mij is kostenbesparing niet eens doel op zich, eerder een marketing instrument op jacht naar marktaandeel.

Nieuwe formule , geen suiker toegevoegd , lage calorieen…….je kent het jargon wel.

En dat is dan ook waarom Coca-Cola gewoon meerdere soorten maakt . Classic naast zero variant. Alle doelgroepen bedienend levert grootste marktaandeel.

En nieuwe doelgroepen worden gevormd door die marketing. Iemand met een pondje teveel is best te porren voor low-calorie variant.
Die vroeger niet bestond
Helemaal waar en daar blijkt ook uit dat de smaak helmaal niet zo belangrijk is als hier meermaals gesuggereerd. Marketing en imago zijn vele malen belangrijker voor de verkoop.
Een vorige generatie die is opgegroeid met de 'normale' variant zal wellicht grote problemen hebben met een smaak-wijziging. Maar een andere (nieuwe) generatie groeit op met meer keuze en daardoor ook een andere smaakbeleving. Dat gekoppeld aan imago en marketing levert op dat de beleving wat een lekkere cola is verschuift. Wellicht vragen we ons over 20 jaar wel af waarom er in hemelsnaam een suikervariant heeft bestaan en wat men daar nu lekker aan vond.
Met het nieuwe Sprite-recept wist Coca-Cola 900.000 kilo suiker te besparen. Meer dan een miljoen Nederlandse huishoudens hebben de suikervrije Sprite afgelopen jaren gekocht; volgens Coca-Cola een toename van 25 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Het bedrijf ziet dat de suikerrijkste frisdranken terrein verliezen aan varianten met minder of geen suiker. Zo nam de verkoop van Coca-Cola zero sugar in heel West-Europa afgelopen jaar met 15 procent toe.

Gesloten