LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonnebrandcremé van de Action

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Mellie76
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2018 13:38

Zonnebrandcremé van de Action

Ongelezen bericht door Mellie76 »

Wat is er belangrijk als het gaat om zonnebrandcremé? Ik zag net in de folder van de Action zonnebrandcremé van Zenova (https://www.folderbode.nl/action/weekac ... 5-07-2018/). Niet duur natuurlijk maar hoe goed is het? en waar moet ik op letten als ik de verpakking bekijk?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Zonnebrandcremé van de Action

Ongelezen bericht door BreejKC »

Hoe goed de Zenova zonnebrandcreme van Action is kunnen wij natuurlijk niet voor u beantwoorden. Het is voor de beschermingsfactor inderdaad een niet hele dure zonnebrandcreme, maar de prijs zegt natuurlijk niet alles over de geleverde kwaliteit. Zeker bij de Action hoeft u dat niet te verbazen. Action is een hele grote keten in heel Europa en bij een wat minder bekende fabrikant, waar u niet zozeer ook voor de merknaam betaald, heeft men voordelig waarschijnlijk een grote partij creme gekocht. Dat kan natuurlijk best een hele goede zinnebrandcreme zijn, maar zult u proefondervindelijk zelf moeten ervaren. Vertrouwt u het niet helemaal, houdt dan tijdens het zonnen met deze creme de eventuele kwalijke gevolgen door een slecht werkende creme goed in de gaten. Maar dat is uw eigen verantwoordelijkheid en geldt evenzeer voor de duurdere zonnebrandcremes. Maar bij Action zal het me niet verbazen dat u, ook bij deze zonnebrandcreme, voor een redelijke prijs een heel goed product koopt.

stofzuigertje

Re: Zonnebrandcremé van de Action

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Alle 15 producten hebben dezelfde vorm verpakking van andere merken, dus vermoedelijk grote bekende fabriek.
Als je ze alle 15 die leverbaar zijn naar een drogist zou meenemen vind je gelijk model verpakking en die kwam goed uit de test, goed en voordelig ooit.

Maar ik heb de ingrediënten niet bekeken, volgorde en alle stoffen, want pas als die gelijk zou zijn heb je zekerheid.

Ik verwacht dat ze in deze fabriek meerdere huismerken maken en alleen de verpakking opdruk aanpassen.
Gezien de nu al 15 bij Action leverbare soorten creme en melk en zo.... verwacht ik niet dat ze per huismerk dit gaan aanpassen.
Gewoon de ingrediënten draaien en vullen.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Zonnebrandcremé van de Action

Ongelezen bericht door BL2 »

En of al die smeersels van welk merk dan ook, welke allemaal IN het lichaam terechtkomen, ook na 30 jaartjes erger blijken dan de zonnestralen op de huid blijkt dan wel weer.

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: Zonnebrandcremé van de Action

Ongelezen bericht door zombo »

Niet goed huid weg ;-)

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Zonnebrandcremé van de Action

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Mellie76 schreef:Wat is er belangrijk als het gaat om zonnebrandcremé? Ik zag net in de folder van de Action zonnebrandcremé van Zenova (https://www.folderbode.nl/action/weekac ... 5-07-2018/). Niet duur natuurlijk maar hoe goed is het? en waar moet ik op letten als ik de verpakking bekijk?
De SPF waarde is belangrijk. Dat geeft namelijk aan of het beschermt tegen de zon. Een waarde van minstens 30 zou voldoende moeten zijn voor gewoon even lekker buiten zijn, maar als je echt veel in de zon gaat zijn is 50+ beter.

Verder zijn de andere ingrediënten van belang, omdat dergelijke middeltjes in je lichaam trekken. Ik zou het dus houden bij A-merken.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Zonnebrandcremé van de Action

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Julie4444 schreef:De SPF waarde is belangrijk. Dat geeft namelijk aan of het beschermt tegen de zon. Een waarde van minstens 30 zou voldoende moeten zijn voor gewoon even lekker buiten zijn, maar als je echt veel in de zon gaat zijn is 50+ beter.

Verder zijn de andere ingrediënten van belang, omdat dergelijke middeltjes in je lichaam trekken. Ik zou het dus houden bij A-merken.
Die SPF waarde blijkt in een test niet altijd te kloppen. Er zijn afwijkingen in negatieve maar ook positieve zin.
Dat A-merken het perse beter doen dan huismerken blijkt niet uit de test.
Goedkopere zonnebrandcrèmes (o.a. Hema, Kruitvat) doen het vaak zelfs beter dan de duurste https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... e-duurste/
De Zenova-crème van de Action is niet getest overigens.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Zonnebrandcremé van de Action

Ongelezen bericht door Julie4444 »

@klaas, mijn keus voor een A-merk met hoge SPF heeft te maken met het feit dat de hulpstoffen die daarin aanwezig zijn mijn huid niet irriteren. Met goedkopere merken heb ik in het verleden problemen gehad.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Zonnebrandcremé van de Action

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Julie4444 schreef:@klaas, mijn keus voor een A-merk met hoge SPF heeft te maken met het feit dat de hulpstoffen die daarin aanwezig zijn mijn huid niet irriteren. Met goedkopere merken heb ik in het verleden problemen gehad.
Hallo @Juli, ook daar is in de test rekening mee gehouden: 'Bij de test kijken we of er allergenen in de sprays zitten. We gebruiken daarvoor de Europese lijst van 26 stoffen. Strafpunten krijgen zonnebrandmiddelen die de allergenen HICC (hydroxyisohexyl 3-cyclohexene carboxaldehyde) en/of BMHCA (butylfenyl methylpropional) bevatten. Ook letten we op de aanwezigheid van EDC’s (hormoonverstorende ingrediënten). Deze kunnen op de lange termijn kankerverwekkend zijn.'

In huismerk crèmes zit dus niet perse meer allergenen en dergelijke. Duurdere A-merken scoren hier soms goed op maar soms ook helemaal niet.
Zelf gebruik ik de Zenova Sunmilk van de Action SPF30 en die bevat geen parfums en irriterende bestanddelen.
En dat voor een prijs van momenteel 2,39 euro voor 200 ml.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zonnebrandcremé van de Action

Ongelezen bericht door sjohie »

Klaas Jan schreef:
Julie4444 schreef:De SPF waarde is belangrijk. Dat geeft namelijk aan of het beschermt tegen de zon. Een waarde van minstens 30 zou voldoende moeten zijn voor gewoon even lekker buiten zijn, maar als je echt veel in de zon gaat zijn is 50+ beter.

Verder zijn de andere ingrediënten van belang, omdat dergelijke middeltjes in je lichaam trekken. Ik zou het dus houden bij A-merken.
Die SPF waarde blijkt in een test niet altijd te kloppen. Er zijn afwijkingen in negatieve maar ook positieve zin.
Dat A-merken het perse beter doen dan huismerken blijkt niet uit de test.
Goedkopere zonnebrandcrèmes (o.a. Hema, Kruitvat) doen het vaak zelfs beter dan de duurste https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... e-duurste/
De Zenova-crème van de Action is niet getest overigens.
Wel ff goed voor de context, "duur" in die test zijn flesjes van merken als Clinique waar merken als Ambre Solaire, in de groep goedkoop lijken te vallen, net als huismerken. Het is iig niet echt duidelijk vind ik.

Samengevat, minimaal SPF 30 van Ambre Solaire is de meest veilige keus, en dat merk is vaak met een 2 halen 1 betalen aanbieding bij een van de grote drogisterij ketens ook best nog te betalen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Zonnebrandcremé van de Action

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @sjohie, de testen van de Consumentenbond van 2017 en 2018 waar het over gaat zijn helder.
Het merk Clinique waar u over schrijft kost maar liefst €19,60 (!) per 100ml en krijgt met een testcijfer van 2,0 het predicaat 'afrader'.
De beste koop crème van 2018 is van SOLAIT (Kruidvat) High Sunspray met een testresultaat 7,4.
Voor een bedrag van €4,00 per 100ml.
Dat is vijf keer zo goedkoop.

De SPF 30 van Ambre Solaire die u noemt zou de 'meest veilige keus' zijn maar dat blijkt in de test nergens uit.
Slechts een 0,1 punt betere beoordeling dan de Kruidvat crème maar wel met een prijskaartje van €9,50 per 100ml.

De relatief dure crème van Ambre Solaire kun je dan misschien soms goedkoper inslaan maar dat geldt ook voor crèmes van bijvoorbeeld het Kruidvat die in een aanbieding nog goedkoper zijn dan ze al zijn.

Ik denk dat de hang naar A-merken niet altijd berust op de kwaliteit/ingrediënten van een product maar meer op een imago.
En marketing is duur.

stofzuigertje

Re: Zonnebrandcremé van de Action

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je die test bekeek zie je wel vaak dezelfde flesjes langs komen en ik vermoed dat Action gelijk is aan....
maar zonder die andere ontbreekt bewijs dus als je bij Action koopt en oude is hetzelfde, graag even kijken of de ingrediënten gelijk zijn.

Mellie76
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2018 13:38

Re: Zonnebrandcremé van de Action

Ongelezen bericht door Mellie76 »

Wow wat een reacties. Bedankt allemaal. Ik ga ze eens op mijn gemakje door kijken en zeker de vormen van de flesjes vergelijken met de 'dure' merken.

Erthanax
Berichten: 9672
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Zonnebrandcremé van de Action

Ongelezen bericht door Erthanax »

Niet vergeten: ook goed letten op de samenstelling.

Gesloten